Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy czujnik polozenia walu moze byc przyczyna stukow?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 09 lutego 2012 - 23:45

Witam
Zaczne temat o krotkiej historii.

Kupilem za tanie pieniadze Omege B ladna zadbana od mechanika silnik 2.0 16v (wal po szlifie,nowe pierscienie, tuleje cylindra,głowica po remącie. tak zapewnia sprzedawca

Silnik pali ladnie od tyka obroty ok tylko maly problem.

powyzej okolo 2,5 tys obrotów słychac stuki w silniku tzn sa to bardzo szybkie uderzenia

sprzedajacy powiedzial ze stuki sa objawem niesprawnego czujnika polozenia walu (czujnik jest poprzerabiany lutowany bo jak wiadomo sie przypalaja kable).

samochod ma zbiorke nie spada za moc.

jak powiedzial mi mechanik zanjomy to dzwoni na panewkach, dzis sie dowiedzialem od innego mechanika ze te stuki moga byc spowodowane niewlasciwa praca tego czujnika.

JAKA JEST WASZA OPINIA??


w sobote sciagne i tak miske olejowa i bede wiedzial jak tam panewki tylko czy jest taka mozliwosc z tym czujnikiem ze przez jego zla prace moze byc slychac panewki???

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lutego 2012 - 23:55

sprzedajacy powiedzial ze stuki sa objawem niesprawnego czujnika polozenia walu (czujnik jest poprzerabiany lutowany bo jak wiadomo sie przypalaja kable).

Co maja lutowane kable do stukania silnika?? Bzdura kompletna.

Stukaja raczej panewki. I ten co sprzedawal wiedzial bardzo dobrze co robi - zrobil remont, okazalo sie ze nie wyszlo, wiec pogonil :p
Waly sa plytko utwardzane i szlif bardzo skraca ich zywotnosc :D

#3 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 lutego 2012 - 00:04

Za małe pieniadze nie sprzedał by ładnej zadbanej, z silnikiem wyremontowanym.
tomek14829

#4 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 14 lutego 2012 - 15:30

ja to rozumiem i spodziewam sie wymiany silnika na poczatku marca ale jeszcze jedno co moge napisac.

stukot jest przy wchodzeniu na obroty na 1-szym cylindrze wtedy jak dochodzi do zaplonu podczas gdy odpinam przewód ze swiecy na pierwszym cylindrze stukot znika co to moze jeszcze ewentualnie byc ja sie nie znam na samochodoach ale przypomina mi to przestawiony zaplon prosze o opinie link do filmiku jak pracuje silnik a i silnik pracyje nie rowno bo padl przeplywomierz a nie zakladam narazie nowego



#5 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 lutego 2012 - 20:15

Na moje to panewka.

#6 OFFLINE   Boonaro

Boonaro
  • 36 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Z Elbląga

Napisany 14 lutego 2012 - 21:34

Panewka jak nic, nie stuka Ci jak odepniesz przewód z 1 cylindra bo wtedy nie ma wybuchu i korba nie uderza w wał w tym momencie kiedy jest luz na panewce.

#7 OFFLINE   qkasperq

qkasperq
  • 223 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Radom/Białobrzegi

Napisany 14 lutego 2012 - 22:12

czujnik położenia wałków rozrządu by tylko odcinał na pewnych obrotach silnik ale nie ma nic wspólnego ze stukami. jak mówią koledzy że Panewka, ja bym się też do tego skłonił. ale są jakieś kwity na szlif na głowice itp. dobre warsztaty szlifujące dają taka swoją ulotkę a z drugiej strony piszą co było robione że był np. szlif, spawanie czy jakieś inne rzeczy robione i na podstawie tego udzielają gwarancji bynajmniej jest tak u mnie w mieście
pierwsza Omega B 1996r. 2.0 16Vmanual kombi
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan


WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf


#8 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 16 lutego 2012 - 02:22

jestem juz po przegladzie silnika mieliscie racje to panewka.
Gościu co mi ją sprzedal faktycznie robil remont i wszystko jest bajka.
tylko zastanawia mnie dlaczego jak robil remont jak mu obrocilo panewke na korbowodzie to zalozyl stary przytarty przez panewke korbowód????
dlatego sie tuklo u mnie.

dlatego ze cala reszta jest zrobiona idealnie to dokanczam remont silnika bo bede wiedzial co mam a nie kupowal nowego...

to co musze kupic by bylo ideal (samochod jest dla mnie) :
Idealny korbowód caly - 30zl (smiechy ale mozna kupic ja juz mam kupiony)
uszczelka pod glowice - ok 70 zl
uszczelka pod klawiature - ok 30
uszczelka pod miske olejowa oryginal - ok 60zl
panewki - 50 - 100zl
pasek rozrzadu - ok 80zl
uszczelka pod kolektor ssacy - 30zl
uszczelka pod dwururke - ok 30zl
olej polsyntetyk 5l - rozne ceny jaki kto chce
filtr oleju - 15zl
mechanik (po znajomosci) max 200zl za cala naprawe

ps. walki rozrzadu stan super, rolki nowe , napinacz tez

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 lutego 2012 - 13:02

jak mu obrocilo panewke na korbowodzie to zalozyl stary przytarty przez panewke korbowód

Panewke to raczej obrocilo po remoncie. Ciekawe jak czop walu wyglada...

#10 OFFLINE   1qazxc1

1qazxc1
  • 64 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 23 lutego 2012 - 23:48

Podłącze się pod ten temat ponieważ nie chcę zakładać nowego, kolejnego o czujnik położenai wału.
Jak on właściwie działa w silniku C20ne? (ogólnie jak działa taki czujnik to wiem)
Nigdzie nie mogę znaleźć na to odpowiedzi.
O ile się orientuje to w c20ne nie ma czujnika położenia wałka rozrządu. Wszyscy mówią że zapłonem i wtryskami steruje w tym silniku czujnik położenia wału korbowego.

W jaki sposób sterownik wie czy tłok znajduje się w suwie ssania czy w suwie pracy (albo też w suwie sprężenia czy wydechu)?

#11 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 lutego 2012 - 23:56

W jaki sposób sterownik wie czy tłok znajduje się w suwie ssania czy w suwie pracy (albo też w suwie sprężenia czy wydechu)?

Na wspolpracujacym z czujnikiem kole jest kilka naciec/blaszek (w zaleznosci od rodzaju czujnika) sluzacych do okreslenia RPM oraz jedno dodatkowe ustalajace gorne polozenie tloka pierwszego cylindra i na tej podstawie ECU wie kiedy na ktorym garku jest jaki suw.

#12 OFFLINE   kochasgage

kochasgage
  • 253 postów
  • Dołączył: 30-01-2012
  • Skąd: okolice Sandomierza

Napisany 24 lutego 2012 - 03:12

u mnie juz po remoncie wymienilem czujnik walu kupilem uzywke na szrocie w idealnym stanie za 15 z oczywiscie oryginal Simensa taki jak ode mnie i za 15 przeplywomierz dobry interes i dobre czesci. tylko ze dopiero dzis rano bede montowal juz na tip top bo nie mialem czasu a tylko je sprawdzilem.

a odnosnie przeplywomierza bo czytalem na forum ze nie jest potrzebny przy jezdzie na gazie ale znow gdzie sie dowiedzialem ze jest potrzebny poniewarz komputer steruje nastawnikiem przepustnicy i jak go nie bedzie to sie piepsza obroty jak to jest???

#13 OFFLINE   1qazxc1

1qazxc1
  • 64 postów
  • Dołączył: 04-02-2011

Napisany 24 lutego 2012 - 11:20

Na wspolpracujacym z czujnikiem kole jest kilka naciec/blaszek (w zaleznosci od rodzaju czujnika) sluzacych do okreslenia RPM oraz jedno dodatkowe ustalajace gorne polozenie tloka pierwszego cylindra i na tej podstawie ECU wie kiedy na ktorym garku jest jaki suw.


Na tej podstawie to on wie tylko czy tłok porusza się w dół czy w górę. Nie jest jednak w stanie rozpoznać czy jest to suw sprężania czy wydechu.
Przecież na pełny cykl pracy jednego cylindra przypadają dwa obroty wału korbowego. Skąd ECU wie w takim razie czy jest to pierwszy obrót wału korbowego czy drugi? Nie jest w stanie tego sprawdzić ''patrząc'' jedynie na na wał korbowy.