

Czy czujnik polozenia walu moze byc przyczyna stukow?
#1
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2012 - 23:45
Zaczne temat o krotkiej historii.
Kupilem za tanie pieniadze Omege B ladna zadbana od mechanika silnik 2.0 16v (wal po szlifie,nowe pierscienie, tuleje cylindra,głowica po remącie. tak zapewnia sprzedawca
Silnik pali ladnie od tyka obroty ok tylko maly problem.
powyzej okolo 2,5 tys obrotów słychac stuki w silniku tzn sa to bardzo szybkie uderzenia
sprzedajacy powiedzial ze stuki sa objawem niesprawnego czujnika polozenia walu (czujnik jest poprzerabiany lutowany bo jak wiadomo sie przypalaja kable).
samochod ma zbiorke nie spada za moc.
jak powiedzial mi mechanik zanjomy to dzwoni na panewkach, dzis sie dowiedzialem od innego mechanika ze te stuki moga byc spowodowane niewlasciwa praca tego czujnika.
JAKA JEST WASZA OPINIA??
w sobote sciagne i tak miske olejowa i bede wiedzial jak tam panewki tylko czy jest taka mozliwosc z tym czujnikiem ze przez jego zla prace moze byc slychac panewki???
#2
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2012 - 23:55
Co maja lutowane kable do stukania silnika?? Bzdura kompletna.sprzedajacy powiedzial ze stuki sa objawem niesprawnego czujnika polozenia walu (czujnik jest poprzerabiany lutowany bo jak wiadomo sie przypalaja kable).
Stukaja raczej panewki. I ten co sprzedawal wiedzial bardzo dobrze co robi - zrobil remont, okazalo sie ze nie wyszlo, wiec pogonil

Waly sa plytko utwardzane i szlif bardzo skraca ich zywotnosc

#3
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 00:04
#4
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2012 - 15:30
stukot jest przy wchodzeniu na obroty na 1-szym cylindrze wtedy jak dochodzi do zaplonu podczas gdy odpinam przewód ze swiecy na pierwszym cylindrze stukot znika co to moze jeszcze ewentualnie byc ja sie nie znam na samochodoach ale przypomina mi to przestawiony zaplon prosze o opinie link do filmiku jak pracuje silnik a i silnik pracyje nie rowno bo padl przeplywomierz a nie zakladam narazie nowego
#5
OFFLINE
#6
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2012 - 21:34
#7
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2012 - 22:12
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan
WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf
#8
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2012 - 02:22
Gościu co mi ją sprzedal faktycznie robil remont i wszystko jest bajka.
tylko zastanawia mnie dlaczego jak robil remont jak mu obrocilo panewke na korbowodzie to zalozyl stary przytarty przez panewke korbowód????
dlatego sie tuklo u mnie.
dlatego ze cala reszta jest zrobiona idealnie to dokanczam remont silnika bo bede wiedzial co mam a nie kupowal nowego...
to co musze kupic by bylo ideal (samochod jest dla mnie) :
Idealny korbowód caly - 30zl (smiechy ale mozna kupic ja juz mam kupiony)
uszczelka pod glowice - ok 70 zl
uszczelka pod klawiature - ok 30
uszczelka pod miske olejowa oryginal - ok 60zl
panewki - 50 - 100zl
pasek rozrzadu - ok 80zl
uszczelka pod kolektor ssacy - 30zl
uszczelka pod dwururke - ok 30zl
olej polsyntetyk 5l - rozne ceny jaki kto chce
filtr oleju - 15zl
mechanik (po znajomosci) max 200zl za cala naprawe
ps. walki rozrzadu stan super, rolki nowe , napinacz tez
#9
OFFLINE
Napisany 16 lutego 2012 - 13:02
Panewke to raczej obrocilo po remoncie. Ciekawe jak czop walu wyglada...jak mu obrocilo panewke na korbowodzie to zalozyl stary przytarty przez panewke korbowód
#10
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2012 - 23:48
Jak on właściwie działa w silniku C20ne? (ogólnie jak działa taki czujnik to wiem)
Nigdzie nie mogę znaleźć na to odpowiedzi.
O ile się orientuje to w c20ne nie ma czujnika położenia wałka rozrządu. Wszyscy mówią że zapłonem i wtryskami steruje w tym silniku czujnik położenia wału korbowego.
W jaki sposób sterownik wie czy tłok znajduje się w suwie ssania czy w suwie pracy (albo też w suwie sprężenia czy wydechu)?
#11
OFFLINE
Napisany 23 lutego 2012 - 23:56
Na wspolpracujacym z czujnikiem kole jest kilka naciec/blaszek (w zaleznosci od rodzaju czujnika) sluzacych do okreslenia RPM oraz jedno dodatkowe ustalajace gorne polozenie tloka pierwszego cylindra i na tej podstawie ECU wie kiedy na ktorym garku jest jaki suw.W jaki sposób sterownik wie czy tłok znajduje się w suwie ssania czy w suwie pracy (albo też w suwie sprężenia czy wydechu)?
#12
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 03:12
a odnosnie przeplywomierza bo czytalem na forum ze nie jest potrzebny przy jezdzie na gazie ale znow gdzie sie dowiedzialem ze jest potrzebny poniewarz komputer steruje nastawnikiem przepustnicy i jak go nie bedzie to sie piepsza obroty jak to jest???
#13
OFFLINE
Napisany 24 lutego 2012 - 11:20
Na wspolpracujacym z czujnikiem kole jest kilka naciec/blaszek (w zaleznosci od rodzaju czujnika) sluzacych do okreslenia RPM oraz jedno dodatkowe ustalajace gorne polozenie tloka pierwszego cylindra i na tej podstawie ECU wie kiedy na ktorym garku jest jaki suw.
Na tej podstawie to on wie tylko czy tłok porusza się w dół czy w górę. Nie jest jednak w stanie rozpoznać czy jest to suw sprężania czy wydechu.
Przecież na pełny cykl pracy jednego cylindra przypadają dwa obroty wału korbowego. Skąd ECU wie w takim razie czy jest to pierwszy obrót wału korbowego czy drugi? Nie jest w stanie tego sprawdzić ''patrząc'' jedynie na na wał korbowy.