Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

uszczelka pod glowicą czy chlodnica oleju?????????????


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   tomekxxx30

tomekxxx30
  • 6 postów
  • Dołączył: 18-06-2007
  • Skąd: radom

Napisany 02 sierpnia 2007 - 16:40

witam.posiadam omege 3.2 mv6.olej z silnika przedostal sie do układu chlodzenia.co padlo?czy uszczelka pod głowica czy moze chlodnica oleju co sugeruje pewien mechanik.prosze o odpowiedz i okreslenie przyblizonego kosztu naprawy.gdzie kupic czesci ?czy dostepne sa zamienniki czy pozostaje serwis.z gory dzieki.[/b]

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 sierpnia 2007 - 16:42

witam.posiadam omege 3.2 mv6.olej z silnika przedostal sie do układu chlodzenia.co padlo?czy uszczelka pod głowica czy moze chlodnica oleju co sugeruje pewien mechanik.prosze o odpowiedz i okreslenie przyblizonego kosztu naprawy.gdzie kupic czesci ?czy dostepne sa zamienniki czy pozostaje serwis.z gory dzieki.[/b]



moze byc i to i to. latwiej sprawdzic chlodniczke - jest miedzy glowicami.




 


#3 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 sierpnia 2007 - 21:05

a mi się wydaje że pękł kanał olejowy w którejś głowicy - tak jak to mają oplowskie 2.0 16V 150KM - od przegrzania....
_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#4 OFFLINE   konrad

konrad
  • 261 postów
  • Dołączył: 12-01-2007
  • Skąd: piaseczno

Napisany 05 sierpnia 2007 - 21:24

witam.posiadam omege 3.2 mv6.olej z silnika przedostal sie do układu chlodzenia.co padlo?czy uszczelka pod głowica czy moze chlodnica oleju co sugeruje pewien mechanik.prosze o odpowiedz i okreslenie przyblizonego kosztu naprawy.gdzie kupic czesci ?czy dostepne sa zamienniki czy pozostaje serwis.z gory dzieki.[/b]


ja to już też przerobiłem najlepiej i najtaniej wyjdzie cię sprawdzić chłodnice oleju zero kosztów bo możesz to zrobić sam a używana chłodnica ale tylko po98 300zł. ( te do 98roku to oplowski fajans) a tak na marginesie to jak ci się sprawuje te 3,2 bo konradek ma chrapke na ten motor ale we fronterze
v6 i wiesz co mruczy pod machą

#5 OFFLINE   wesst

wesst
  • 15 postów
  • Dołączył: 16-04-2007
  • Skąd: Sosnowiec, Wrocław

Napisany 07 sierpnia 2007 - 09:23

Ja stawiam na uszczelkę. Pomyśl kiedy była wymieniana i jak ostatnio jeździłeś.
Druga niestety gorsza wersja to kanał w głowicy. Potwierdzam, jedno i drugie od przegrzania.

#6 OFFLINE   tomekxxx30

tomekxxx30
  • 6 postów
  • Dołączył: 18-06-2007
  • Skąd: radom

Napisany 12 sierpnia 2007 - 01:19

okazało sie jednak ze to chłodniczka oleju.auto juz sprawne.zapłaciłem 300 za chlodnice uzywaną i 800 za robocizne plus olej i płyn chłodzacy.a do konrada:zrobiłem dopiero 3tys km wiec jeszcze nie wiem
ale jak na razie jestem zadowolony.

#7 OFFLINE   blaster

blaster
  • 35 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: janowice

Napisany 24 stycznia 2008 - 17:30

Odswieze nieco temat,padla mi chlodnica oleju(3.0 v6) jaki koszt nowej?czy zakladac uzywke?.Boje sie uzywanej bo zkad mam wiedziec ze ta co kupie jest duzo lepsza od mojej(moze pojezdze 2 tygodnie i tez padnie) :evil: Jakie sugestje.
Masz problem ze swoim endurakiem lub crossem-wal śmialo napewno damy radę

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 stycznia 2008 - 17:44

Odswieze nieco temat,padla mi chlodnica oleju(3.0 v6) jaki koszt nowej?czy zakladac uzywke?.Boje sie uzywanej bo zkad mam wiedziec ze ta co kupie jest duzo lepsza od mojej(moze pojezdze 2 tygodnie i tez padnie) :evil: Jakie sugestje.



looknij na gielde. Kolino sprzedaje nowe wg wlasnego pomyslu. Taniej niz uzywka i masz nowa wieczna - poprawione bldy oryginalu




 


#9 OFFLINE   blaster

blaster
  • 35 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: janowice

Napisany 24 stycznia 2008 - 17:49

looknij na gielde. Kolino sprzedaje nowe wg wlasnego pomyslu. Taniej niz uzywka i masz nowa wieczna - poprawione bldy oryginalu

.Czy ktos ma taka zamontowana?,jak sie spisuje?
Masz problem ze swoim endurakiem lub crossem-wal śmialo napewno damy radę

#10 OFFLINE   kolino

kolino
  • 56 postów
  • Dołączył: 11-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 25 stycznia 2008 - 00:01

Ostatnio sprzedane:

http://www.allegro.p...ra_calibra.html

http://www.allegro.p...ra_calibra.html

Można użyć "wyślij e-mail do Kupującego" i otrzymać opinie z pierwszej ręki.
Pozdrawiam
kolino

#11 OFFLINE   crocos

crocos
  • 261 postów
  • Dołączył: 10-12-2006

Napisany 25 stycznia 2008 - 17:15

kolino, czy liczyłeś wydajność cieplną tej chłodniczki co ją sprzedajesz?

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 stycznia 2008 - 17:50

kolino, czy liczyłeś wydajność cieplną tej chłodniczki co ją sprzedajesz?



crocos a widziales zamiennik sprzedawany w ASO za 700 PLN ? rura z gwintami.




 


#13 OFFLINE   kolino

kolino
  • 56 postów
  • Dołączył: 11-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 25 stycznia 2008 - 18:42

Nie liczyłem wydajności cieplnej, natomiast porównywałem powierzchnie wymiany ciepła.
Największą powierzchnie wymiany ma NOWA oryginalna chłodniczka - podkreślam że NOWA gdyż po 10-ciu latach "kąpieli" jest grubo pokryta kamieniem i innymi nalotami tak że jej skuteczność spada kilkukrotnie. Mimo to w wielu naszych autach takie chłodniczki pracują bez zarzutu a to dlatego że auto jest projektowane do użycia również w bardzo goracym klimacie np. w Iraku. Żeby olej osiągnął wysoką temperature trzeba też wkręcać silnik przez dłuższy czas na maksymalne obroty.
Z drugiej strony 211KM z 3 litrów to nie jest jakaś imponująca moc jednostkowa - to około 70KM z litra pojemności. Chłodnice oleju są niezbędne w silnikach doładowanych i wyczynowych, w Omedze jest powiedzmy dodatkowo.
Chłodniczka którą oferuje ma nieco mniejszą powierzchnie wymiany ciepła niż nowa oryginalna ale do seryjnego silnika jest w zupełności wystarczająca. Zamontowałem taką również w mojej V6 (poprzednio w ciągu roku miałem dwie używki).
kolino

#14 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 stycznia 2008 - 17:40

witam. mam podobny problem. w ukladzie chlodzacym pelno oleju. jak zdiagnozowac czy poszla chlodnica oleju? bo jesli ona bedzie sprawna, to wtedy pozostaje UPG lub glowica peknieta... poki co chce wykluczyc chlodniczke oleju

#15 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 stycznia 2008 - 17:52

witam. mam podobny problem. w ukladzie chlodzacym pelno oleju. jak zdiagnozowac czy poszla chlodnica oleju? bo jesli ona bedzie sprawna, to wtedy pozostaje UPG lub glowica peknieta... poki co chce wykluczyc chlodniczke oleju



rozmontowac kolektory, wtryski, wyjac chlodniczke i sprawdzic




 


#16 OFFLINE   V6

V6
  • 429 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 28 stycznia 2008 - 18:29

Ta padająca chłodniczka oleju to czesta awaria?????????

#17 OFFLINE   rafipl

rafipl
  • 418 postów
  • Dołączył: 06-01-2008
  • Skąd: Lubniewice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 stycznia 2008 - 18:41

witam. mam podobny problem. w ukladzie chlodzacym pelno oleju. jak zdiagnozowac czy poszla chlodnica oleju? bo jesli ona bedzie sprawna, to wtedy pozostaje UPG lub glowica peknieta... poki co chce wykluczyc chlodniczke oleju



rozmontowac kolektory, wtryski, wyjac chlodniczke i sprawdzic



no wlasnie - jak ja wyciagne to jak sprawdzic? bedzie widac golym okiem ze jest uszkodzona?

#18 OFFLINE   blaster

blaster
  • 35 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: janowice

Napisany 28 stycznia 2008 - 19:11

najlepiej sprawdzic pod cisnieniem(jeden otwor zatykasz a do drugiego pompuj powietrze z kompresora,chlodnice do wody i jak leca banki powietrza to jest dziura)
Masz problem ze swoim endurakiem lub crossem-wal śmialo napewno damy radę

#19 OFFLINE   blaster

blaster
  • 35 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: janowice

Napisany 30 stycznia 2008 - 16:45

Chlodnica zmieniona,ma ktos jakis sposob na wyczyszczenie ukladu chlodzenia z resztek oleju??
Masz problem ze swoim endurakiem lub crossem-wal śmialo napewno damy radę

#20 OFFLINE   kolino

kolino
  • 56 postów
  • Dołączył: 11-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 30 stycznia 2008 - 19:56

Sprawdzony sposób:
http://forum.omegakl...read.php?t=9996
kolino