

Parujące szyby i niewielki ubytek płynu
#1
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2012 - 19:52
Mam problem z parującymi szybami w okresie niskich temperatur. Jednocześnie występuje objaw ubytku płynu chłodzącego, jest to niewielka ilość jakieś 0,5l przez okres październik-grudzień, chociaż ostatnio zauważyłem że taka sama ilość uciekła przez ostatni miesiąc. Czasami są sytuacje że przejadę 200km i szyby nie parują, a zatrzymam się na chwilę i gaszę auto, a po ponownym uruchomieniu szyby zaczynają od razu parować. Zna ktoś przyczynę takiego problemu? Zastanawiałem się czy to nie jest cieknąca nagrzewnica, ale po przeczytaniu tematów o przyczynach parujących szyb to już sam nie wiem co trzeba zrobić, filtr przeciwpyłkowy oczywiście wymieniony i końcówki węży w układzie chłodzenia są ok.
#2
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2012 - 19:55
Zastanawiałem się czy to nie jest cieknąca nagrzewnica,
też bym to obstawiał... masz mokre dywaniki??
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2012 - 21:01
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#5
OFFLINE
Napisany 08 lutego 2012 - 21:11
a sprawdź czy ta para na szybie jest tłusta, bo płyn chłodniczy zawiera glikol który jest tłusty, to jest typowy objaw przeciekającej nagrzewnicyMam problem z parującymi szybami
#6
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 19:05
Mam od jakiegoś czasu najprawdopodobniej uszkodzony termostat, bo silnik jest trochę niedogrzany (temp. około 70-85 stopni), nie mam ochoty tego rozbierać, ale jak będzie ciepło to się przełamię. Może to mieć jakiś wpływ na sterowanie nawiewami przez klimatronic i parujące szyby?
#7
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 20:01
#8
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 20:11
Wracając do tematu nagrzewnicy- możliwe, że przy takim ubytku płynu 0,5l/miesiąc aż tak bardzo parowały szyby? Czy może przyczyny tych zjawisk są zupełnie inne?
Jak się w ogóle dobrać do nagrzewnicy? Jest na to jakiś szybki sposób?
#9
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 23:51
parowanie szyb wynikajace z nieszczelnej nagrzewnicy powoduje tlusty osad na szybie, piszesz, ze para jest normalna, czyli typowo wilgoc.
teraz sa odpowiednie warunki do wysuszenia auta.
jak konczysz jazde to otworz wszystkie drzwi na 5 minut, mrozne powietrze osusza.
sprawdzone wielokrotnie,
mozliwe, ze para zbiera sie z twojego ubrania, butow, wniesionego sniegu itp.
#10
OFFLINE
Napisany 10 lutego 2012 - 23:54
takJak się w ogóle dobrać do nagrzewnicy? Jest na to jakiś szybki sposób?
http://forum.omegakl...1&postcount=116
przy okazji http://forum.omegakl...ead.php?t=43243
nawet mały wyciek ma duży wpływ na parowanie zobacz jeszcze przy okazji czy jest drożna kratka wentylacyjna w bagażniku.
Taki efekt parowania jak opisałeś jest latem kiedy klima działa. Skropliny nie spływają od razu pod auto tylko się gromadzą lub spływają pod dywan i wtedy jest sauna na przednich szybach.
na tłusty osad trzeba poczekać
jeszcze istotne są odpływy w podszybiu (pod filtrem kabinowym) czy nie robi się tam bagienko i czy miedzy komora silnika a podszybiem nie ma jakiejś dziury przez którą było by zasysane "brudne" powietrze.
#11
OFFLINE
Napisany 14 lutego 2012 - 19:32
A co do płynu- to będę szukał dalej, ale nagrzewnica to mnie chyba nie ominie
