Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Parujące szyby i niewielki ubytek płynu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   strus

strus
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: Słubice

Napisany 08 lutego 2012 - 19:52

Witam.
Mam problem z parującymi szybami w okresie niskich temperatur. Jednocześnie występuje objaw ubytku płynu chłodzącego, jest to niewielka ilość jakieś 0,5l przez okres październik-grudzień, chociaż ostatnio zauważyłem że taka sama ilość uciekła przez ostatni miesiąc. Czasami są sytuacje że przejadę 200km i szyby nie parują, a zatrzymam się na chwilę i gaszę auto, a po ponownym uruchomieniu szyby zaczynają od razu parować. Zna ktoś przyczynę takiego problemu? Zastanawiałem się czy to nie jest cieknąca nagrzewnica, ale po przeczytaniu tematów o przyczynach parujących szyb to już sam nie wiem co trzeba zrobić, filtr przeciwpyłkowy oczywiście wymieniony i końcówki węży w układzie chłodzenia są ok.

#2 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 08 lutego 2012 - 19:55

Zastanawiałem się czy to nie jest cieknąca nagrzewnica,


też bym to obstawiał... masz mokre dywaniki??

#3 OFFLINE   strus

strus
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: Słubice

Napisany 08 lutego 2012 - 20:26

dywaniki są suche

#4 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2012 - 21:01

jak ubytek jest tak mały może nie przesiąkać , wykładzina jest od spodu powlekana , trzeba zajrzeć pod wykładzinę po stronie pasażera

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#5 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2012 - 21:11

Mam problem z parującymi szybami

a sprawdź czy ta para na szybie jest tłusta, bo płyn chłodniczy zawiera glikol który jest tłusty, to jest typowy objaw przeciekającej nagrzewnicy

#6 OFFLINE   strus

strus
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: Słubice

Napisany 10 lutego 2012 - 19:05

Para na szybach jest normalna, tzn. nie jest tłusta i na szybach po odparowaniu też nie ma żadnych klejących pozostałości. Dzisiaj zaglądałem czy nie ma czasami problemu z klapką od obiegu wewnętrznego, ale wygląda że jest wszystko OK (zamyka się i otwiera po kliknięciu przycisku, chociaż zauważyłem, że nie włącza się tryb automatyczny od obiegu wew).
Mam od jakiegoś czasu najprawdopodobniej uszkodzony termostat, bo silnik jest trochę niedogrzany (temp. około 70-85 stopni), nie mam ochoty tego rozbierać, ale jak będzie ciepło to się przełamię. Może to mieć jakiś wpływ na sterowanie nawiewami przez klimatronic i parujące szyby?

#7 OFFLINE   misiek12

misiek12

    Omka BFL :)

  • 588 postów
  • Dołączył: 11-01-2012
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 10 lutego 2012 - 20:01

ale jak naciskasz gdzie ma ci lecieć ciepło to słychać jak coć sie tam przełancza? ale jak i mówisz że ubytek płynu. Ja miałem takie obiawy w seacie ubywało płynu i szyby parowały tylko że u mnie dywaniki były mokre. wymieniłem nagrzewnice i ok.

#8 OFFLINE   strus

strus
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: Słubice

Napisany 10 lutego 2012 - 20:11

Tak, kierunki wiatru zmieniają się.
Wracając do tematu nagrzewnicy- możliwe, że przy takim ubytku płynu 0,5l/miesiąc aż tak bardzo parowały szyby? Czy może przyczyny tych zjawisk są zupełnie inne?
Jak się w ogóle dobrać do nagrzewnicy? Jest na to jakiś szybki sposób?

#9 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 10 lutego 2012 - 23:51

damian juz tobie odpowiedzial.
parowanie szyb wynikajace z nieszczelnej nagrzewnicy powoduje tlusty osad na szybie, piszesz, ze para jest normalna, czyli typowo wilgoc.
teraz sa odpowiednie warunki do wysuszenia auta.
jak konczysz jazde to otworz wszystkie drzwi na 5 minut, mrozne powietrze osusza.
sprawdzone wielokrotnie,
mozliwe, ze para zbiera sie z twojego ubrania, butow, wniesionego sniegu itp.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#10 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 10 lutego 2012 - 23:54

Jak się w ogóle dobrać do nagrzewnicy? Jest na to jakiś szybki sposób?

tak
http://forum.omegakl...1&postcount=116
przy okazji http://forum.omegakl...ead.php?t=43243

nawet mały wyciek ma duży wpływ na parowanie zobacz jeszcze przy okazji czy jest drożna kratka wentylacyjna w bagażniku.

Taki efekt parowania jak opisałeś jest latem kiedy klima działa. Skropliny nie spływają od razu pod auto tylko się gromadzą lub spływają pod dywan i wtedy jest sauna na przednich szybach.

na tłusty osad trzeba poczekać

jeszcze istotne są odpływy w podszybiu (pod filtrem kabinowym) czy nie robi się tam bagienko i czy miedzy komora silnika a podszybiem nie ma jakiejś dziury przez którą było by zasysane "brudne" powietrze.

#11 OFFLINE   strus

strus
  • 8 postów
  • Dołączył: 03-01-2011
  • Skąd: Słubice

Napisany 14 lutego 2012 - 19:32

Chyba już rozgryzłem przyczynę parujących szyb, po prostu się coś kasztani ze sterowaniem obiegiem wewnętrznym, bo jak kilka razy włączę i wyłączę to szyby odparowują- nie rozumiem ale ważne, że mogę teraz jeździć z czystymi szybami:D szkoda tylko, że wcześniej tego nie wyczaiłem
A co do płynu- to będę szukał dalej, ale nagrzewnica to mnie chyba nie ominie :masakra: