Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pompa wody temperatura 92-95 ledwo grzeje nowa nagrzewnica


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 lutego 2012 - 09:20

Witam Panowie mam problem następujący nie miałem temp na silnik tylko nie całe 80 stopni więc wymieniłem termostat temp pokazała się jest 92-95 lecz grzania nie było więc wymieniłem nagrzewnice i chłodnice bo myślałem że zabita więc kupiłem nowe i dalej temp jest 92-95 i grzania dalej nie ma,przewody do nagrzewnicy gorące dwa te aluminiowe i sprawdziłem temp w zbiorniczku i spokojnie można wsadzić palca i nie parzy więc chyba jest brak obiegu z powodu pompy wody ale pomp a nie cieknie nie piszczy a wirnik jest metalowy i tutaj mam pytanie czy wirnik metalowy może się rozpaść lub obracać się na oście pompy bo jak kupiłem auto miałem wodę i się spóźniłem z wymiana i było -10 i jak odpalałem to coś strzelało czy mogło wtedy uszkodzić wirnik pompy ?? Pozdrawiam

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 lutego 2012 - 09:33

tanie pompy maja za ktorki wirnik i zamiast przepychac wode tylko ja merdaja .




 


#3 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 06 lutego 2012 - 11:07

kolego jak nie masz obiegu to musisz wymontować pompę i zobaczyć co jest z wirnikiem

#4 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 lutego 2012 - 11:24

aha dzięki panowie nie wiem czy mam oryginał czy jakiś zamiennik wstawiony bo nie zmieniałem więc będę musiał zobaczyć a jest możliwość żeby się ob-kręcił metalowy wirnik ??

#5 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2012 - 11:26

żeby się ob-kręcił metalowy wirnik

Jest nawet mozliwosc ze go zerwalo z walka jak woda zamarzla.

#6 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 lutego 2012 - 21:38

dziękuje ślicznie za pomoc jak będę stał lepiej z kasą to wymienię pompę na skf lub ruville więc pewnie to pomoże bo ostatnio całą deskę rzuciłem żeby naprawić klapki wszystkie i wszystko ładnie działa już.

Pozdrawiam

Witam ponownie mam pytanie na temat dodatkowej pompy wody pod zbiorniczkiem jakie ma zadanie ta pompa w dieslu?? bo przewody idą do tej pompy od chłodnicy z lewej strony do pompy i od pompy do prawej strony chłodnicy niektórzy piszą że ma za zadanie dodatkowego obiegu żeby było cieplej w kabinie to prawda bo u mnie ona nie działa chyba że na krótko podłącze to wtedy działa pozdrawiam

#7 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2012 - 21:09

Panowie uspokojcie mnie.... :)

sie wykopuję ostatnio z zaspy i niby wszystko ok...wykopywałem się z łbem za otwartymi drzwiami ,wracam facjate do środka i ...welcome in hell gorąco jak diabli !! Patrze na wskaźnik temp no tak
wskazówka w czerownym polu 110st .Kluczyk off ,maska w góre na szczęście korek zareagował i upuścił gotujący się płyn.... silnik wiadomo gorący ,chłodnica też czyli winowajcę już mamy padnięta pompa wody a dokładniej jej plastikowe łopatki napędzające obieg wody.Wczoraj złapałem w łapki nową ,pewnie w poniedziałek zamontuję ale tak narapwdę nie wiadomo czy pod maską jest jeszcze co ratować


W Passku miałem podobnie to mi dmuchneło uszczelke tylko że Passek wogole nie umiał zapalić nawet będąc ciepłym a ta odpala nadal.

 


 


 


#8 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 19 lutego 2012 - 10:55

Dawido, masz w "swoim" silniku (chyba) dodatkową elektryczną pompkie wody? 110* to nie tragedia, jeżeli w głowicy było więcej wody niż pary, może ta wspomagająca pompa nie dopuściła do całkowitego odparowania wodzianki. Zresztą co tu dużo mówić, jak odpala i po kilkunastu minutach woda w wyrównawczym nie buzuje, to chyba UPG cała. Tyle gwoli pocieszenia :D bo w mojej "starej" złOmci, benzynie 2.4 (od Frontiery) po takim experymencie z pompą wody główka pękła dosłownie na pół :szpital: a suka "paliła" na dotyk, tylko po ok. 100 km miałem całą wodę z chłodnicy w misce olejowej, z bagnetu na pracującym silniku tryskała fontanna :D

#9 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2012 - 12:13

zobaczymy :) diesle od BMW uchodziły zwykle za odporne.


















tak wiem to diesel firmy STEYR

 


 


 


#10 OFFLINE   Marus1989Hello

Marus1989Hello
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Dęblin/Chełm/Wojsławice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 lutego 2012 - 12:15

a mam pytanie takie na wskazniku mam 92 stopnie więc w normie a w zbiorniczku temp ma dużo mniej bo spokojnie można wsadzić palca i nie parzy jest ciepła woda czy tak powinno być ??