Witam Panowie mam problem następujący nie miałem temp na silnik tylko nie całe 80 stopni więc wymieniłem termostat temp pokazała się jest 92-95 lecz grzania nie było więc wymieniłem nagrzewnice i chłodnice bo myślałem że zabita więc kupiłem nowe i dalej temp jest 92-95 i grzania dalej nie ma,przewody do nagrzewnicy gorące dwa te aluminiowe i sprawdziłem temp w zbiorniczku i spokojnie można wsadzić palca i nie parzy więc chyba jest brak obiegu z powodu pompy wody ale pomp a nie cieknie nie piszczy a wirnik jest metalowy i tutaj mam pytanie czy wirnik metalowy może się rozpaść lub obracać się na oście pompy bo jak kupiłem auto miałem wodę i się spóźniłem z wymiana i było -10 i jak odpalałem to coś strzelało czy mogło wtedy uszkodzić wirnik pompy ?? Pozdrawiam


pompa wody temperatura 92-95 ledwo grzeje nowa nagrzewnica
Rozpoczęte przez
Marus1989Hello
, 06 lut 2012, 09:20
9 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 09:20
#2
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 09:33
tanie pompy maja za ktorki wirnik i zamiast przepychac wode tylko ja merdaja .
#3
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 11:07
kolego jak nie masz obiegu to musisz wymontować pompę i zobaczyć co jest z wirnikiem
#4
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 11:24
aha dzięki panowie nie wiem czy mam oryginał czy jakiś zamiennik wstawiony bo nie zmieniałem więc będę musiał zobaczyć a jest możliwość żeby się ob-kręcił metalowy wirnik ??
#5
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 11:26
Jest nawet mozliwosc ze go zerwalo z walka jak woda zamarzla.żeby się ob-kręcił metalowy wirnik
#6
OFFLINE
Napisany 06 lutego 2012 - 21:38
dziękuje ślicznie za pomoc jak będę stał lepiej z kasą to wymienię pompę na skf lub ruville więc pewnie to pomoże bo ostatnio całą deskę rzuciłem żeby naprawić klapki wszystkie i wszystko ładnie działa już.
Pozdrawiam
Witam ponownie mam pytanie na temat dodatkowej pompy wody pod zbiorniczkiem jakie ma zadanie ta pompa w dieslu?? bo przewody idą do tej pompy od chłodnicy z lewej strony do pompy i od pompy do prawej strony chłodnicy niektórzy piszą że ma za zadanie dodatkowego obiegu żeby było cieplej w kabinie to prawda bo u mnie ona nie działa chyba że na krótko podłącze to wtedy działa pozdrawiam
Pozdrawiam
Witam ponownie mam pytanie na temat dodatkowej pompy wody pod zbiorniczkiem jakie ma zadanie ta pompa w dieslu?? bo przewody idą do tej pompy od chłodnicy z lewej strony do pompy i od pompy do prawej strony chłodnicy niektórzy piszą że ma za zadanie dodatkowego obiegu żeby było cieplej w kabinie to prawda bo u mnie ona nie działa chyba że na krótko podłącze to wtedy działa pozdrawiam
#7
OFFLINE
Napisany 18 lutego 2012 - 21:09
Panowie uspokojcie mnie.... 
sie wykopuję ostatnio z zaspy i niby wszystko ok...wykopywałem się z łbem za otwartymi drzwiami ,wracam facjate do środka i ...welcome in hell gorąco jak diabli
Patrze na wskaźnik temp no tak
wskazówka w czerownym polu 110st .Kluczyk off ,maska w góre na szczęście korek zareagował i upuścił gotujący się płyn.... silnik wiadomo gorący ,chłodnica też czyli winowajcę już mamy padnięta pompa wody a dokładniej jej plastikowe łopatki napędzające obieg wody.Wczoraj złapałem w łapki nową ,pewnie w poniedziałek zamontuję ale tak narapwdę nie wiadomo czy pod maską jest jeszcze co ratować
W Passku miałem podobnie to mi dmuchneło uszczelke tylko że Passek wogole nie umiał zapalić nawet będąc ciepłym a ta odpala nadal.

sie wykopuję ostatnio z zaspy i niby wszystko ok...wykopywałem się z łbem za otwartymi drzwiami ,wracam facjate do środka i ...welcome in hell gorąco jak diabli

wskazówka w czerownym polu 110st .Kluczyk off ,maska w góre na szczęście korek zareagował i upuścił gotujący się płyn.... silnik wiadomo gorący ,chłodnica też czyli winowajcę już mamy padnięta pompa wody a dokładniej jej plastikowe łopatki napędzające obieg wody.Wczoraj złapałem w łapki nową ,pewnie w poniedziałek zamontuję ale tak narapwdę nie wiadomo czy pod maską jest jeszcze co ratować
W Passku miałem podobnie to mi dmuchneło uszczelke tylko że Passek wogole nie umiał zapalić nawet będąc ciepłym a ta odpala nadal.
#8
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2012 - 10:55
Dawido, masz w "swoim" silniku (chyba) dodatkową elektryczną pompkie wody? 110* to nie tragedia, jeżeli w głowicy było więcej wody niż pary, może ta wspomagająca pompa nie dopuściła do całkowitego odparowania wodzianki. Zresztą co tu dużo mówić, jak odpala i po kilkunastu minutach woda w wyrównawczym nie buzuje, to chyba UPG cała. Tyle gwoli pocieszenia
bo w mojej "starej" złOmci, benzynie 2.4 (od Frontiery) po takim experymencie z pompą wody główka pękła dosłownie na pół :szpital: a suka "paliła" na dotyk, tylko po ok. 100 km miałem całą wodę z chłodnicy w misce olejowej, z bagnetu na pracującym silniku tryskała fontanna


#9
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2012 - 12:13
zobaczymy
diesle od BMW uchodziły zwykle za odporne.
tak wiem to diesel firmy STEYR

tak wiem to diesel firmy STEYR
#10
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2012 - 12:15
a mam pytanie takie na wskazniku mam 92 stopnie więc w normie a w zbiorniczku temp ma dużo mniej bo spokojnie można wsadzić palca i nie parzy jest ciepła woda czy tak powinno być ??