Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Późne przełączanie na gaz


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Romano326

Romano326
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-01-2012

Napisany 04 lutego 2012 - 19:01

Witam. Mój kłopot polega na tym,że od jakiegos czasu występuje u mnie problem w przełączaniu sie auta na gaz. Po krótce napiszę, że długo muszę czekać, nieraz i pół godz na postoju aby zaskoczyło. Byłem u gazownika, podpiął pod komputer i stwierdził, że wszystko jest OK a winna jest temperatura na zewnątrz (wtedy było ok -1 st). Teraz mamy -15. Obniżył temperaturę przełączania do 30 st ale nie pomogło. Reduktor jest tak gorący, że nie można doń ręki przyłożyć. Zauważyłem, że Auto przeskoczy na gaz jak pod maską zrobi się odpowiednio ciepło (przynajmniej tak mi się wydaje) Mam sekwencję STAKO centrala Diego G3. Jaki reduktor to nie mam pojęcia, czujnik temperatury jest wkręcony w obudowę reduktora. Gazownik stwierdził, że czujnik ten jest w porządku, ale mnie sie wydaje że jest uszkodzony. W związku z tym mam pytanie, czy mogę zmostkować tenże czujnik, aby sprawdzić czy przeskoczy na gaz, czy też muszę zamiast mostkowania wstawić jakiś opornik? Proszę o pomoc, abym wiedział jak rozmawiać z gazownikiem. Takie czasy, że sami musimy znaleźć usterkę i wszystko podać fachmanowi na tacy. Za pomoc z góry dziękuję. Dopiszę tylko, że auto omega 2.0 16V rocznik 98.

#2 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2012 - 19:20

nieraz i pół godz na postoju aby zaskoczyło.


a dlaczego na postoju ?? , przecież w czasie jazdy szybciej się nagrzewa

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#3 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 lutego 2012 - 20:47

przecież taki czujnik kosztuje z 20 zeta podmienić i po sprawie ;)

#4 OFFLINE   Romano326

Romano326
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-01-2012

Napisany 05 lutego 2012 - 18:08

Tak. Można podmienić czujnik i po sprawie, ale chcę mieć pewność, że to właśnie ten czujnik sprawia kłopot. A dlatego grzałem go na postoju, bo podczas jazdy (-15st) to w ogóle się na gaz nie przełączył. Wertowałem tutaj forum w tym temacie i gdzieś doczytałem się,że jest jeszcze jakiś czujnik przy listwie z elektrozaworami. Jak on wygląda i gdzie dokładnie może być umiejscowiony? Bo nic takiego u siebie nie zauważyłem. Ale pytanie dalej aktualne, czy mogę ten termistor z reduktora po prostu zmostkować? Wtedy na pewniaka zabieram sie za jego wymianę, bo roboty trochę z tym jest a i temperatura na zewnątrz nie sprzyja takim pracom. Dzięki za pomoc.

#5 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 lutego 2012 - 19:55

jak nie nagrzewa się w czasie jazdy tylko na postoju to wymień termostat , bo po pewnikiem jest cały czas otwarty i płyn od razu idzie na duży obieg

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#6 OFFLINE   henryk7731

henryk7731
  • 56 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: chojnice

Napisany 05 lutego 2012 - 21:58

Ale sam na pytanie sobie kolego odpowiadasz...możesz zmostkować czujnik i będziesz miał problem rozwiązany :)

#7 OFFLINE   Romano326

Romano326
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-01-2012

Napisany 06 lutego 2012 - 15:53

Termostat jest wymieniony, zreszta pisałem ,że reduktor jest gorący. Natomiast jeśli chodzi o wypowiedź henryk7731, to ja sie pytam czy mogę zmostkować czujnik bez obawy uszkodzenia centralki, czy też zamiast bezpośredniego mostka powinienem zastosować opornik o jakiejś tam impedancji. Bez obrazy ale proponuję dokładniej przeczytać mój temat zanim się odpowie byle co, byle by tylko odpowiedzieć.

#8 OFFLINE   henryk7731

henryk7731
  • 56 postów
  • Dołączył: 23-06-2009
  • Skąd: chojnice

Napisany 06 lutego 2012 - 15:58

Napisałem tak bo właśnie w ten sposób u mnie gazownik sprawdzał poprawność działania czujnika

#9 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2012 - 16:05

pytam czy mogę zmostkować czujnik bez obawy uszkodzenia centralki


z tej wypowiedzi wynika że możesz - http://forum.omegakl...37&postcount=15

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#10 OFFLINE   Romano326

Romano326
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-01-2012

Napisany 06 lutego 2012 - 20:06

No więc tak. Zmostkowałem ten czujnik. Podłączyłem potencjometr 10kom i za pomocą tego potencjometru "podniosłem" temperaturę. Okazało się też, że czujnik sprawny (sprawdzony omomierzem) Niestety nadal występuje problem z przełączeniem na gaz. W momencie obrotu potencjometra słychać wyraźne kliknięcie (chyba zaworu przed reduktorem) ale na gaz auto przełączyło się grubo później (termostat zdążył dwa razy zbić temperaturę silnika) Nie mam pojęcia co może być przyczyną tak długiej zwłoki? Macie może jakieś sugestie? Dojeżdżam do pracy 25km i ostatnio jechałem na paliwie bo na gaz nie przełączył. Co jeszcze odpowiada za przełączanie na gaz? Widać wyraźnie,że auto musi nabrać temperaturki wtedy się przełączy ale trwa to zbyt długo. Wiem,że temperatury teraz mamy takie jakie mamy ale jak już pisałem czujnik na reduktorze sprawny, reduktor gorący, że ręki na nim nie utrzymasz, więc co jeszcze? Jeszcze jedno co zauważyłem, to nagrzewnica słabiej grzeje na jałowych obrotach, ale tutaj to może faktycznie wina niskich temperatur (-13 st dzisiaj) chociaż poprzedniej zimy nie narzekałem na ogrzewanie. Przypomnę, że temperatura przełączania została obniżona przez gazownika do 30 st.

#11 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2012 - 20:34

a nie masz jeszcze jednego czujnika przy listwie ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#12 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 06 lutego 2012 - 21:02

Jak kolega ma Diego G3 to nie ma drugiego czujnika

#13 OFFLINE   Romano326

Romano326
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-01-2012

Napisany 07 lutego 2012 - 18:17

No właśnie miałem pytać o drugi czujnik, gdzie się znajduje ale "koles43" wyjaśnił sprawę. Doszedłem do jednego wniosku (chyba) czujnika w reduktorze nie można mostkować na krótko, zamiast tego wpiąłem tam potencjometr i zmniejszałem nim oporność. Zjechałem gdzieś do ok. 1kom ale muszę to jeszcze dokładnie sprawdzić. Na tym mrozie mój miernik trochę fiksował. Gdy zjechałem potencjometrem do 0 ohm (krótkie zwarcie) centralka w kabinie zaczęła jednostajnie piszczeć i mrugały na niej na przemian diody czerwona i niebieska. Powtórzyłem operację i przełączyłem się na gaz bez problemu. Wiem,że wczoraj pisałem że nic z tego nie wyszło, ale mój błąd (znaczy się pośpiech i zmarznięte ręce). Czy będzie to działać na potencjometrze, to napiszę jutro. Rano trasa 25 km do pracy i z powrotem. Dam znać. Na razie dziękuję za rady.

#14 OFFLINE   Exelero

Exelero
  • 18 postów
  • Dołączył: 12-12-2007
  • Skąd: Pruszcz Pom.

Napisany 07 lutego 2012 - 21:59

Jak kolega ma Diego G3 to nie ma drugiego czujnika



z tym się kolego nie zgodzę bo posiadam Diego G3 i posiadam czujnik wkręcony w listwę wtryskiwaczy ktory o ile się nie mylę przekazuje informacje odnośnie temperatury gazu

kolego spróbuj jeszcze zrobić tak: zewrzyj kabelki od czujnika reduktora bez żadnego tam potencjometru ( ja tak uczyniłem u siebie i nic się nie stało z instalacja) odpal samochód wyłączając gaz poczekaj aż wskaźnik temperatury się podniesie trochę i wtedy przełącz na gaz jeśli się przełączy to musowo czujnik temperatury tak bylo u mnie

#15 OFFLINE   conectiv

conectiv
  • 21 postów
  • Dołączył: 12-11-2011
  • Skąd: Jarocin

Napisany 07 lutego 2012 - 23:00

Ja bym zrobił jak pisze Kristofer, to nie drogi wydatek.
Ja temp. na zimę przestawiłem na 40stopni, tak mi ktoś podpowiedział że na zimę jest tak lepiej, posłuchałem, gazownik przestawił i uważam że bez sens totalny. czy gaz przełączy się na 30 czy na 40 to bez różnicy, teraz więcej paliwa idzie.
Ale wracając do tematu, posłuchaj Kristofera.
Pomyślności.

#16 OFFLINE   Exelero

Exelero
  • 18 postów
  • Dołączył: 12-12-2007
  • Skąd: Pruszcz Pom.

Napisany 08 lutego 2012 - 09:19

przecież taki czujnik kosztuje z 20 zeta podmienić i po sprawie ;)


mnie osobiście sam czujnik wyszedł 8 zloty wiec mniej 4paczka na wieczór i gaz powinien chodzić :)

#17 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lutego 2012 - 18:28

[quote name='conectiv']na zimę przestawiłem na 40stopni, tak mi ktoś podpowiedział że na zimę jest tak lepiej, posłuchałem, gazownik przestawił i uważam że bez sens totalny. czy gaz przełączy się na 30 czy na 40 to bez różnicy
/QUOTE]


Uzasadnij, dlaczego bez sensu?

#18 OFFLINE   Romano326

Romano326
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-01-2012

Napisany 08 lutego 2012 - 20:24

Gaz chodzi bez problemu. I z potencjometrem, tak jak pisałem wcześniej. Jak pisał kol. "Exelero" może i można spiąć kabelki na krótko i odpalać tak jak pisał w temacie, ale nie wiadomo, czy taka zabawa nie będzie konieczna za każdym razem przełączania na gaz. Moje spostrzeżenia są takie, że jakaś oporność musi być aby nie powstawał problem o którym pisałem. Na razie odpalam na benzynce i przełączam na gaz gdy mam jakieś 45 st na zegarku, wszystko jak w książce pisze. Jest to oczywiście rozwiązanie doraźne i bez wymiany czujnika się nie obędzie, ale poczekam na bardziej sprzyjające temperaturki na zewnątrz. Muszę wymontować sam reduktor, bo dojście do czujnika jest trudne ( Zamontowany od spodu między dwoma przewodami wodnymi). Przynajmniej wiem na czym stoję, i żaden gazownik nie będzie próbował mnie wkręcać.