Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nie odpala na mroźie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   pabloXR3i

pabloXR3i
  • 25 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Marklowice/Radlin

Napisany 03 lutego 2012 - 12:26

Szanowni forumowicze, problem jest taki, że kluska nie chc odpalić przy minusowych temperaturach. Inaczej jeśli włącze eberka na jakieś pół godzinki to pali od razu. Świece sprawne, grzanie na desce świeci, rozrusznik kręci i nic. Dziś próbowałem odłączyć czujnik temperatury, świece grzały dlużej ale też nie odpalił. Czy ktoś z Was miał podobny problem?
pabloXR3i

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2012 - 12:43

Mróz w konfiguracji z kiepskim paliwem

#3 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lutego 2012 - 12:45

mroz w konfiguracji

no to teraz grzanko w garażu, spuszczanie parafiny z baku, wymiana filterka paliwka i zalać dobrego kujawskiego do baku :tak:
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#4 OFFLINE   pabloXR3i

pabloXR3i
  • 25 postów
  • Dołączył: 17-02-2008
  • Skąd: Marklowice/Radlin

Napisany 03 lutego 2012 - 12:49

śmieszne bardzo, paliwa pełny bak mam
zawsze w zimie a tankuje tylko na schellu

no ale wytłumacz mi fakt, że po właczeniu webasto auto pali bez problemu, a grzeje ono tylko płyn chłodniczy, dodam, że auto stoji cały czas pod chmurką
pabloXR3i

#5 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 lutego 2012 - 13:12

doradcy od lpg się znaleźli!

jak Ci się nie podoba to zawsze możesz wstawić do ASO...

a grzeje ono tylko płyn chłodniczy

a płyn w obiegu rozgrzewa silnik...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2012 - 13:12

no ale wytłumacz mi fakt, że po właczeniu webasto auto pali bez problemu, a grzeje ono tylko płyn chłodniczy

I ten "tylko ogrzany plyn" przy okazji rozgrzewa takze silnik...

#7 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 03 lutego 2012 - 13:19

ostatnio u mnie było -25 i mój klekot zapalił (fakt nie za pierwszym ale odpalił z tym że mam kąt wtrysku do ustawienia) a sąsiad swoją benzynę męczył aż aku padł i nic nawet od kabli nie odpalił na to niema reguły czy to ON, PB czy LPG.

A wracając do tematu to niech może kolega najpierw wyjmie filtr paliwa i zobaczy jak on wygląda w środku jeżeli jest parafina to i w zbiorniku też jest i bez spuszczenia paliwa i czyszczenia zbiornika się nie obędzie. Ja pomimo tego że na stacjach jest paliwo "zimowe" to i tak dolewam uszlachetniacza firmy skyd tak w razie czego

#8 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 lutego 2012 - 14:16

...możesz mieć też wodę w układzie paliwowym, wymień filtr, to po pierwsze, następnie zakup "depresatora" czy jak to dziadostwo się nazywa (ma nie tylko rozpuszczać parafinę, ale również "wytrącać" wodę z paliwa). Ewentualnie na wodę w oleju jest stary patent, jeszcze z PRL-u. Na 10l paliwa dolać 0.5l "dykty", denaturat zwiąże się po jakimś czasie z wodą, (trzeba pojeździć z pół godziny po wertepach). Większość wody zostanie w filtrze który obowiązkowo wymieniamy, a pozostała reszta szuwaksu się "wypali" i nie trzeba czyścić baku. Osobiście testowałem, ale na "Camry" 3.0 TD, nie na złOmedze. Nie wiadomo jak pompa Bosh'a zareaguje na taki eksperyment. Japończyk przeżył, ale żółtki to twardziele :tank:

...jeszcze jedno, w "twoim" silniku nie ma przypadkiem po stronie "wysokiego ciśnienia" dodatkowego filterka, podgrzewanego? może to on wyzionął ducha, może zapchany albo podgrzewanie poszło? piszę to przez analogię do mojej ex Camry, bo nie znam Twego silnika...

#9 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 lutego 2012 - 14:23

Kolego może poprostu już ciśnienie na cylindrach nie takie i w mróz nie daje sobie rady...
tomek14829

#10 OFFLINE   jonas

jonas
  • 28 postów
  • Dołączył: 06-01-2012

Napisany 03 lutego 2012 - 14:33

Szanowni forumowicze, problem jest taki, że kluska nie chc odpalić przy minusowych temperaturach. Inaczej jeśli włącze eberka na jakieś pół godzinki to pali od razu. Świece sprawne, grzanie na desce świeci, rozrusznik kręci i nic. Dziś próbowałem odłączyć czujnik temperatury, świece grzały dlużej ale też nie odpalił. Czy ktoś z Was miał podobny problem?


Ja miałem podobny, jak było ciepło palił dobrze, przyszło zimno i odmawiał współpracy. Mechanik pierwsze co zrobił sprawdził ciśnienie i okazało się, że popękane tłoki i głowica i stąd brak ciśnienia. Ale jak na zaciąg brałem to odpalałem i potem już jak był ciepły zapalał. Nie życzę ci tego co miałem ja ale sprawdź ciśnienie na początek.
No chyba, że się mylę. Nie jestem mechanikiem niestety...

#11 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2012 - 16:09

a kupisz w zimie letnie paliwo?
doradcy od lpg się znaleźli!

nie krzycz:) za każdym razem jak krzyczysz Pan Bóg zabija kotka :D

-shell to nie jest górna półka jeśli chodzi o zimowe paliwa,zalej Mu vervy albo statoil diesel gold
-sprawdź u mecha ciśnienie sprężania

 


 


 


#12 OFFLINE   marekr2101

marekr2101
  • 2 postów
  • Dołączył: 07-05-2009

Napisany 03 lutego 2012 - 18:45

To,że kontrolka na desce świeci - wcale nie oznacza,że grzeją wszyskie świece.Moim zdaniem nie wszystkie świece grzeją- i tu by szukał.

#13 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 03 lutego 2012 - 19:40

następnie zakup "depresatora" czy jak to dziadostwo się nazywa (ma nie tylko rozpuszczać parafinę, ale również "wytrącać" wodę z paliwa).


te środki mają za zadanie zapobiegać wytrącaniu parafiny ale jak już się wytrąci to tylko do ciepłego garażu i czekać aż się rozpuści

#14 OFFLINE   arnoldzik

arnoldzik
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 lutego 2012 - 15:50

Ja tez niestety mam problem w takie mrozy. Wymienilem aku teraz mam warte silver dynamic 74ah i 750A rozruch. Swiece wymienilem bo sie okazalo ze mam 3 NGK i jedna beru ktora szybciej grzala. Teraz sa wszystkie nowe beru. I jak postoi okolo 12h to musze sporo krecic zeby zapalil :/ jak postoi 5h to odpala na dotyk przy tym aku i swiecach. W poniedzialek jestem umowiony z mechanikiem (robi tylko diesle) mam nadzieje ze znajdzie przyczyne. Mam nadzieje ze to tylko jakas nieszczelnosc i paliwo sie cofa. Tylko wlasnie jak jest cieplo to pali :/ bede wiedzial wiecej jak go obejzy.

#15 OFFLINE   CHRIS

CHRIS
  • 72 postów
  • Dołączył: 29-10-2010
  • Skąd: Komorniki

Napisany 04 lutego 2012 - 17:05

A sprawdzałeś przelewy?

#16 OFFLINE   arnoldzik

arnoldzik
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 lutego 2012 - 17:13

W poniedzialek wszystko bedzie sprawdzone bo ja nie mam warunkow. Wiec sie wszystko okaze. A chce miec zrobione wszystko do porzadku. Bo juz mnie meczy wstawanie o 4 rano zeby przepalic auto :/

#17 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 04 lutego 2012 - 18:58

Na 10l paliwa dolać 0.5l "dykty", denaturat zwiąże się po jakimś czasie z wodą,

to sie stosuje w benzynowych a nie w dieslach. słyszałem że do diesli sie dolewa litr PB, ale nie wiem czy zdaje to egzaminu.
zawsze można zainwestować w takie super wynalzki jakie stosuje sie w samochodach ciężarowych. można to i samemu zrobić, lub jak sie nie czuje na siłach zlecić to warsztatowi.
mianowicie, chodzi o grzane paliwo w zbiorniku. do zbiornika jest zamontowana grzałka grzewcza. wygląda podobnie jak ta co do boilera ciepłej wody w domu. montaż tez jest podobny. wycina sie otwór w zbiorniku, wkłada sie specjalna grzałke, a uszczelka wszystko uszczelnia. przed rozruchem, zapalamy grzałkę i czekamy chwile aby paliwo sie rozgrzało do odp temp. odpowiedni czujnik temp w zbiorniku tez montowany, wyłącza grzałkę po osiągnięciu odpowiedniej temp.
co do filtra paliwa. kiedy wytrąci sie parafina z ON, zatka ona filtr, blokując swobodny przepływ paliwa. tu tylko pomoże lekkie rozgrzanie filtr i jego przedmuchanie. też sa podgrzewacze filtrów paliwa. jezeli mrozy które obecnie występują sa zbyt silne dla danego pojazdu, warto w takie dodatkowe podgrzewacze zainwestować parę złociszy.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#18 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 lutego 2012 - 09:53

to sie stosuje w benzynowych a nie w dieslach

dykta nie ma wpływu na polepszenia się paliwa tylko łączy się z woda a czy to diesel czy bena ale woda ta sama

#19 OFFLINE   radekmir

radekmir
  • 2 postów
  • Dołączył: 05-02-2012

Napisany 05 lutego 2012 - 15:58

ustawienie dawki paliwa na rozruchu to jest twój problem, oczywiście trzeba podłączać pod komputer

#20 OFFLINE   Victorrr

Victorrr

    DGC 3,8 V6

  • 157 postów
  • Dołączył: 16-07-2009
  • Skąd: Wawa Grochów

Napisany 05 lutego 2012 - 22:27

[quote name='arnoldzik']jak postoi okolo 12h to musze sporo krecic zeby zapalil :/ jak postoi 5h to odpala na dotyk

Dokładnie tak samo zachowuje się moja klucha.:) Albo odpalac co 5 godz., albo dac se spokój i czekac na temperatury wyższe. Szkoda aku.