Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy to pompa czy uszczelka UPG ..


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Ozzy1212

Ozzy1212
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-12-2010

Napisany 01 lutego 2012 - 19:27

Drodzy klubowicze ..Dzisiejszy dzien nie przyniosl mi dobrych wiadomosci..

Do wczoraj walczylem z ogrzewaniem a konkretnie plukaniem ukladu chlodzenia..Jakis efekt pojawil sie i spuscilem ocet i zalalem plynem.Znowu zaczelo wiac zimnem..Wieczorkiem znowu zaczolem plukac wszystko od nowa i jak okazalo sie na noc zostalo sporo wody w ukladzie..:masakra:

Dzisiaj rano po dotknieciu wezy np.do nagrzewniczy czulem w nich lud..Niestety okazalo sie to po fakcie odpalenia autka...Mialem nadzieje ze nic sie nie stanie ale dzisiaj juz nawet nie lecialo letnie powietrze..Pojechalem do mechanika okazalo sie ze zaczelo tworzyc sie duze cisnienie w ukladzie chlodzenia , plyn jest ogolnie czysty nie widac w nim oleju luz mazi na korku ..Ale auto sie gotuje ..Wiec mechanik zdjol waz ktory idzie do nagrzewnicy ..
Okazalo sie ze gdy auto jest zapalone nic z nigeo nie leci czyli niema jakby zadnego obiegu wody w ukladzie ..

I teraz moje pytanie brzmi czy bede mial odrobine szczescia i bedzie to pompa wody ktora sie uszkodzila poniewaz zamarzla ??..Czy bedzie to uszczelka pod glowica :masakra:??

Chlopaki nikt nie podopowie ??:pokoj:

#2 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 lutego 2012 - 20:10

nikt nie podopowie


Postaw auto w ogrzewanym garażu, jak czop lodowy "puści" (bo taki gdzieś w układzie pewnie powstał), to będzie wiadomo co się "porobiło".

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#3 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 lutego 2012 - 20:24

a długo silnik chodził bez chłodzenia ? być może nie będzie konieczności wymiany UPG

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#4 OFFLINE   Ozzy1212

Ozzy1212
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-12-2010

Napisany 01 lutego 2012 - 20:42

Zrobilem moze 10-15 km ..Nie wiecej ..Aczkolwiek autko wlasnie stoi teraz w garazu ..Ale powiem szczerze ze marne szanse sa na to ze jesli byl to czop to nie puscil by do tej pory..
Tak jak pisalem wczesniej niepoki mnie ta gotujaca sie woda..Weze nie sa twarde ..I niema w zasadzie obiegu ..Bo jak sie sciagnie waz ktory idzie do nagrzewnicy to nachodzacym silniku nic z niego nie leci ..Martwie sie o ta uszczelke poniewaz to bedzie chyba spory koszt takiej uslugi.. Troche zawalilem sprawe tym plukaniem ..Bo na wlasne zyczenie wszystko tam przymarzlo...Moze plusem jest to ze ta woda w tej chwili jest naprawde czysta ..Ale nie chce nic sugerowac .Macie wieksze doswiadczenie w tej kwestii..Jesli jutro bedzie to samo to chyba pozostaje sprawdzenie tej pompy wody ??dobrze mysle ??..

#5 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 lutego 2012 - 21:06

A jak było z chłodzeniem silnika przed "nieszczęsnym" płukaniem??
Silnik nie grzał się nadmiernie?

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#6 OFFLINE   Ozzy1212

Ozzy1212
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-12-2010

Napisany 01 lutego 2012 - 21:35

Przed plukaniem silnika bylo brak jakichkolwiek objawow oprocz tego ze nie bylo ogrzewania ..Plynu ze zbiornika wyrownawczego nie ubywalo , byl czysty i z tego co widzialem nie gotowal sie ..

Co dziwne ..Ze dzisiaj podczas wrzenia plynu temepratura na zegarach przekraczala 90 stopni..Wiatrak sie wlaczal ale nie studzil ..Lamie jeszcze sobie glowe ze byc moze jesli to pompa to moze juz byla w jakis sposob uszkodzona wczesniej a ja ja zalatwilem do konca ..

Bo jesli jest uszkodzona uszczelka pod głowica to ogrzewanie mimo wszystko powinno dzialac czy nie ?

#7 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 lutego 2012 - 22:02

jednym z objawów uszkodzonej UPG jest słabe ogrzewanie - zależy w którym miejscu przepuszcza. Ale jeśli zrobiłeś 15km to nie przegrzałeś silnika - za krótko chodził. Możesz robić UPG - tylko koszt jest spory i moim zdaniem w tej chwili nie warto.
Jak kolega pisał dobrym rozwiązaniem będzie wstawienie do garażu i spróbowanie rozmrożenia czopa.
Pompę wody możesz wymienić, bo i tak to Cie czeka. Przy wymianie UPG wymienia się rozrząd, a przy rozrządzie pompę wody. Więc to w koszty dodatkowe Cie raczej nie wpędzi.

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#8 OFFLINE   Ozzy1212

Ozzy1212
  • 6 postów
  • Dołączył: 28-12-2010

Napisany 01 lutego 2012 - 22:27

Zatem jutro wieczorkiem napisze co tak naprawde sie stalo i co nalezy zrobic..
Z pewnoscia zrobie jak mowicie ze wymienie rozrzad bo napewno starego paska nie bede zakladal itp..Dlatego tutaj dam mojej milosci nowe gadzety ;)...

Zatem poki co czemy na rozwoj sytuacji do jutra..Stara pompa bedzie wyciagnieta i zobaczymy co tam narobilem za balagan !!..Jedyny wniosek jest taki ze chcialem dobrze a spierdzielilem wszystko do kwadratu :dziura:

#9 OFFLINE   swatus

swatus
  • 31 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 29 lutego 2012 - 00:15

wlasciwie co rozumiecie przez slabe ogrzewanie??? bo tak naprawde to u mnie grzeje tylko z jednej strony (od kierowcy) a z drugiej(od pasazera) leci zimnoi to chyba nie jest wina zadnej UPG tylko raczej nieszczelnej klimy czy jakiegos tam silniczka klimatyzacji juz nie pamietam,pozatym tez plukalem uklad chlodzenia tym nieszczesnym octem ktory wyplukal mi caly kamien i ...nie wiem czy jest to przyczyna ze pompa wody cieknie jak z kranu czy tez poprostu sie zuzyla a wszystko zaczelo sie od gasniecia silnika na skrzyzowaniu ,potem strachy na lachy ze UPG itd.,potem zaczela sie grzac jak szalona i kolo 100 stopni gasla na 15 min i nie mozna jej bylo odpalic za cholere dopoki nie ostygla,pozniej ze uklad chlodzenia jest zapchany syfem(ocet jak juz wspomnialem wyzej),potem ze niby przeplywka(wymienilem),krokowy(wymienilem),nadal bez zmian,pozniej ze czujnik polozenia walu(nie wymienilem)-kupilem inny samochod :D,ale skladajac wszystko do kupy to pompa wody jest do wymiany,czujnik polozenia walu i nie jestem pewien co do termostatu ale bycmoze ze i on ,w kazdym razie koszt niewielki w stosunku do UPG

#10 OFFLINE   Damnian

Damnian
  • 119 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Samin k. Brodnicy

Napisany 29 lutego 2012 - 10:35

Przed plukaniem silnika bylo brak jakichkolwiek objawow oprocz tego ze nie bylo ogrzewania ..Plynu ze zbiornika wyrownawczego nie ubywalo , byl czysty i z tego co widzialem nie gotowal sie ..

Co dziwne ..Ze dzisiaj podczas wrzenia plynu temepratura na zegarach przekraczala 90 stopni..Wiatrak sie wlaczal ale nie studzil ..Lamie jeszcze sobie glowe ze byc moze jesli to pompa to moze juz byla w jakis sposob uszkodzona wczesniej a ja ja zalatwilem do konca ..

Bo jesli jest uszkodzona uszczelka pod głowica to ogrzewanie mimo wszystko powinno dzialac czy nie ?


Jeżeli miałeś taki objaw to chłodnica jest zamarznięta. Wyciągnij ją i włóż gdzieś w ciepłe miejsce, póżniej benzyną ekstrakcyjną zalej i przepłukaj