Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Zamiana listew wtryskowych


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 31 stycznia 2012 - 21:14

Witam, pytanie mam czy można zamienić listwy wtryskowe LPG 1-3-5 z 2-4-6 bez kalibracji ustawiania itd. ??

#2 OFFLINE   Spinacz156

Spinacz156
  • 35 postów
  • Dołączył: 30-08-2010
  • Skąd: Grudziadz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 stycznia 2012 - 22:24

teoretycznie z tego co się dowiadywałem należało by przeprowadzić kalibracje układu ponieważ system dokonuje ustawień podobnych do benzynowych

#3 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 31 stycznia 2012 - 22:46

można wg mnie bez problemu zamienić.

#4 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 01 lutego 2012 - 16:51

Zamienie na chwile i zobacze, bo mi na LPG zawsze wypada 3 cylinder,świece zamieniałem i to samo spróbuje dzisiaj listwy i zobacze, jak listwa uwalona to po zamianie powinien wywalic 4 cylinder.

#5 OFFLINE   piotreksz4

piotreksz4
  • 35 postów
  • Dołączył: 08-08-2011
  • Skąd: Gorzów Wlkp:)

Napisany 07 lutego 2012 - 21:31

Zamieniając listwy rozregulujesz wszystkie wtryski.Potrzebna bedzie wtedy kalibracja itd

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 07 lutego 2012 - 21:51

Zamieniając listwy rozregulujesz wszystkie wtryski.Potrzebna bedzie wtedy kalibracja itd


tak sobie zgadujesz czy potrafisz wytłumaczyć dlaczego niby mają się "rozregulować wtryski"?

#7 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 07 lutego 2012 - 22:18

Zamieniając listwy rozregulujesz wszystkie wtryski.Potrzebna bedzie wtedy kalibracja itd


nie wprowadzaj w błąd, jak zamieni na moment celem sprawdzenia to nie ma prawa nic sie stać, może je nawet na stałe zamienić i nic się nie stanie jeśli wtryski są sprawne, kalibracja służy do dostosowania czasu wtrysku gazu w sterowniku LPG a nie samych wtryskiwaczy gazowych

#8 OFFLINE   questm

questm

    e39 530iA

  • 63 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Lublin

Napisany 09 lutego 2012 - 22:27

Wydaje mi się że chodziło im o kalibrację samej listwy wtryskowe. Wtryskiwacze valtek trzeba kalibrować, ale robi się to po to aby wszystkie wtryskiwacze wtryskały jednakową ilość lpg. Wtryskiwacze valtek dobrze jest kalibrować raz na jakiś czas. Ale samo zamienienie jednej listwy z drugą niczym nie grozi, to tak jak byś zamienił świece miejscami.

#9 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 lutego 2012 - 22:36

Witam, pytanie mam czy można zamienić listwy wtryskowe LPG 1-3-5 z 2-4-6 bez kalibracji ustawiania itd. ??


Jeśli założysz takie same jak masz a jeśli inne to mus kalibracja

Wydaje mi się że chodziło im o kalibrację samej listwy wtryskowe. Wtryskiwacze valtek trzeba kalibrować, ale robi się to po to aby wszystkie wtryskiwacze wtryskały jednakową ilość lpg. Wtryskiwacze valtek dobrze jest kalibrować raz na jakiś czas. Ale samo zamienienie jednej listwy z drugą niczym nie grozi, to tak jak byś zamienił świece miejscami.


Kto dzisiaj zakłada Valteki kiedy to najgorsze wtryskiwacze pod słońcem

kalibracja służy do dostosowania czasu wtrysku gazu w sterowniku LPG a nie samych wtryskiwaczy gazowych


tu kolega dokładnie napisał co to kalibracja

#10 OFFLINE   questm

questm

    e39 530iA

  • 63 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Lublin

Napisany 09 lutego 2012 - 22:43

Zdziwił byś się ile aut ma valteki
Autorowi chodziło o zamienienie listw wtryskowych, więc po co kalibracja instalacji?

#11 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 lutego 2012 - 22:50

Wiem o tym że ludzie mają valteki bo cena robi cuda, listwa Valtek (4szt) kosztuje tyle co jeden dobry wtryskiwacz, a co do kalibracji to tak jak pisałem wyżej jak wymieniasz na takie same (np. VALTEK) to nie musisz kalibrować a jak na inne (np. MATRIX) to musisz zkalibrować

#12 OFFLINE   questm

questm

    e39 530iA

  • 63 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Lublin

Napisany 09 lutego 2012 - 23:18

Valteki nawet jeśli nowe należy sprawdzić czy są ok, bo nawet nowe potrafią być nieskalibrowane. A zmianę z valteków na valteki lepiej jest przeprowadzić kalibrację czyli zebranie map na nowe, bo nigdy nie wiadomo jaki został ustawiony skok tłoczka, ani w jakim stanie były poprzednie , a wiadomo że to wpływa negatywnie na całość.

#13 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 12 lutego 2012 - 13:38

Witam Panów "zagazowanych" ja mam valteki i nie narzekam

Co do valteków to problem jest taki iż dla kolegi z Problematycznym 3-cim cylindrem padła sprężynka i mu zalewa jeden cylinder lub mu cewka padła albo przewody do cewki w co raczej wątpię, a jeżeli nie powyższe to wężyk sparciał i lpg w atmosferę ucieka.
Rozbierając listwy wtryskowe należy pamiętać aby nie pozamieniać części miejscami (1cyl. to nie 2 lub 3) bo wszystko jest kalibrowane
kupując nowe listwy zwracajmy uwagę na markę model i oporność
w niektórych listwach dysze kalibracyjne to te elementy na które zakłada się wężyki idące do kolektora a w innych dyszki wkręcone w te elementy.
nie mylmy kalibracji listw w trakcie ich regeneracji z dyszami kalibracyjnymi.
Zmieniając listwy na nowe tego samego typu wyjmujemy stare listwy wykręcamy z nich nasze dysze kalibracyjne i wkręcamy w nasze nowe listwy (lub podmieniamy dysze na nasze jeżeli producent uraczył nas nowymi) tak przygotowane nowe listwy montujemy w aucie i auto śmiga jak trzeba bez wizyty na kompie
-NALEŻY PAMIĘTAĆ ABY NIE POMYLIĆ POŁĄCZEŃ ELEKTRYCZNYCH I WĘŻYKÓW OD KOLEKTORA

KAŻDA NOWA LISTWA JEST SKALIBROWANA PRÓBA JEJ PONOWNEJ KALIBRACJI UNIEWAŻNIA GWARANCJĘ

DO KAŻDEJ INSTALACJI SEKWENCYJNEJ POLECAM FILTR FAZY LOTNEJ CZAJA FL-02
TZW. ODOLEJACZ
powodów do zainstalowania takiej zabawki widzę wiele:
- w BRC też takie montują tylko w innej obudowie (tworzywo sztuczne)
-filtr fazy ciekłej wszystkiego nie zatrzyma prędzej go rozerwie (mała dziurka a syfu w dalszej części instalacji od groma)
- wiele osób wie jak marną mamy jakość gazu -opiłki metalu itp. to one zabijają nam wtryski na amen w połączeniu z olejem się zacierają (jeśli ktoś rozbierał wtryski to wie o czym piszę)

Rozpisałem się jak zwykle ale mam nadzieje że nie zaszkodzi tylko pomoże zainteresowanym
Pozdro

#14 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 19 lutego 2012 - 12:50

Jestem po przerwie, dzieki za wszystkie odpowiedzi,ale do rzeczy:

zamieniłem listwy miejscami lewą na prawą i potwierdziło się że jest coś nie tak z jednym wtryskiwaczem po zamianie wywalało zapłon na 4 cylindrze (wczesniej na trzecim) czyli środkowy,rozkręciłem ową listwe i w środku tylko tłoczek oringi sprężynka nie widziałem żadnych zabrudzeń, ale sporadycznie przedmuchałem całość po złozeniu i odpaleniu jest ok. nie wywala zapłonu (wcześniej wywalało od razu nawet na wolnych obrotach) myśląc że jest wszystko ok. w droge i radośc nie trwała długo przy depnieciu STAG wywala błąd "Zapętlenie się wtryskiwacza" dodam że jeżdzę tak jakiś czas ,ale wiem że przędzej czy później coś trzeba będzie z tym zrobić,jeszcze jedno przy depnięciu przerzuca na PB nie wiem dlaczego spada cisnienie może dlatego że wtryskiwacz nie domyka i ciśnienie ulatuje w cylinder.

#15 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 lutego 2012 - 13:13

zapętla bo pada ciśnienie i czasy są tak długie że nakładają się na siebie, pewnie reduktor nie wyrabia albo ma zbyt małe ciśnienie

#16 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2012 - 15:39

Panowie, a potem narzekanie, że się mapy rozjeżdżają albo inne "czeki" się zapalają.
Jedna złota zasada:

Jak się wymienia którykolwiek element instalacji LPG, nawet na identyczny to trzeba przeprowadzić kalibrację instalacji.

Przykłady:
- zamieniamy reduktor - nie ustawisz idealnie takiego samego ciśnienia
- zamieniamy wtryskiwacze - są nawet minimalne różnice w średnicach dysz lub delikatnie inna charakterystyka

itp.

Jeżeli ktoś zabiera się za grzebanie w instalce to powinien się zaopatrzyć w interface i program a po całej operacji wykalibrować wszystko jaki należy.

Basta!!

Jeżeli wymieniacie bez kalibracji to moje gratulacje.

#17 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2012 - 16:34

sama auto kalibracja to dopiero początek drogi do wyregulowania lpg, po auto kalibracji również może rozjechać mapy

#18 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2012 - 19:36

irzyk, a Ty na ile rozwierciłeś swoje wtryski? Czytałem na forum LPG, że walczyłeś.

#19 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lutego 2012 - 22:10

irzyk, a Ty na ile rozwierciłeś swoje wtryski? Czytałem na forum LPG, że walczyłeś.

Na razie mam 2mm ale to za mało ponieważ przy dużym obciążeniu osiągam nawet 20ms otwarcia wtrysków LPG. Jak znajdę chwilkę to rozwiercam na 2,5mm i to powinno starczyć.