

Zamiana listew wtryskowych
#1
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2012 - 21:14
#2
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2012 - 22:24
#3
OFFLINE
#4
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2012 - 16:51
#5
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2012 - 21:31
#6
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2012 - 21:51
Zamieniając listwy rozregulujesz wszystkie wtryski.Potrzebna bedzie wtedy kalibracja itd
tak sobie zgadujesz czy potrafisz wytłumaczyć dlaczego niby mają się "rozregulować wtryski"?
#7
OFFLINE
Napisany 07 lutego 2012 - 22:18
Zamieniając listwy rozregulujesz wszystkie wtryski.Potrzebna bedzie wtedy kalibracja itd
nie wprowadzaj w błąd, jak zamieni na moment celem sprawdzenia to nie ma prawa nic sie stać, może je nawet na stałe zamienić i nic się nie stanie jeśli wtryski są sprawne, kalibracja służy do dostosowania czasu wtrysku gazu w sterowniku LPG a nie samych wtryskiwaczy gazowych
#8
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2012 - 22:27
#9
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2012 - 22:36
Witam, pytanie mam czy można zamienić listwy wtryskowe LPG 1-3-5 z 2-4-6 bez kalibracji ustawiania itd. ??
Jeśli założysz takie same jak masz a jeśli inne to mus kalibracja
Wydaje mi się że chodziło im o kalibrację samej listwy wtryskowe. Wtryskiwacze valtek trzeba kalibrować, ale robi się to po to aby wszystkie wtryskiwacze wtryskały jednakową ilość lpg. Wtryskiwacze valtek dobrze jest kalibrować raz na jakiś czas. Ale samo zamienienie jednej listwy z drugą niczym nie grozi, to tak jak byś zamienił świece miejscami.
Kto dzisiaj zakłada Valteki kiedy to najgorsze wtryskiwacze pod słońcem
kalibracja służy do dostosowania czasu wtrysku gazu w sterowniku LPG a nie samych wtryskiwaczy gazowych
tu kolega dokładnie napisał co to kalibracja
#10
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2012 - 22:43
Autorowi chodziło o zamienienie listw wtryskowych, więc po co kalibracja instalacji?
#11
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2012 - 22:50
#12
OFFLINE
Napisany 09 lutego 2012 - 23:18
#13
OFFLINE
Napisany 12 lutego 2012 - 13:38
Co do valteków to problem jest taki iż dla kolegi z Problematycznym 3-cim cylindrem padła sprężynka i mu zalewa jeden cylinder lub mu cewka padła albo przewody do cewki w co raczej wątpię, a jeżeli nie powyższe to wężyk sparciał i lpg w atmosferę ucieka.
Rozbierając listwy wtryskowe należy pamiętać aby nie pozamieniać części miejscami (1cyl. to nie 2 lub 3) bo wszystko jest kalibrowane
kupując nowe listwy zwracajmy uwagę na markę model i oporność
w niektórych listwach dysze kalibracyjne to te elementy na które zakłada się wężyki idące do kolektora a w innych dyszki wkręcone w te elementy.
nie mylmy kalibracji listw w trakcie ich regeneracji z dyszami kalibracyjnymi.
Zmieniając listwy na nowe tego samego typu wyjmujemy stare listwy wykręcamy z nich nasze dysze kalibracyjne i wkręcamy w nasze nowe listwy (lub podmieniamy dysze na nasze jeżeli producent uraczył nas nowymi) tak przygotowane nowe listwy montujemy w aucie i auto śmiga jak trzeba bez wizyty na kompie
-NALEŻY PAMIĘTAĆ ABY NIE POMYLIĆ POŁĄCZEŃ ELEKTRYCZNYCH I WĘŻYKÓW OD KOLEKTORA
KAŻDA NOWA LISTWA JEST SKALIBROWANA PRÓBA JEJ PONOWNEJ KALIBRACJI UNIEWAŻNIA GWARANCJĘ
DO KAŻDEJ INSTALACJI SEKWENCYJNEJ POLECAM FILTR FAZY LOTNEJ CZAJA FL-02
TZW. ODOLEJACZ
powodów do zainstalowania takiej zabawki widzę wiele:
- w BRC też takie montują tylko w innej obudowie (tworzywo sztuczne)
-filtr fazy ciekłej wszystkiego nie zatrzyma prędzej go rozerwie (mała dziurka a syfu w dalszej części instalacji od groma)
- wiele osób wie jak marną mamy jakość gazu -opiłki metalu itp. to one zabijają nam wtryski na amen w połączeniu z olejem się zacierają (jeśli ktoś rozbierał wtryski to wie o czym piszę)
Rozpisałem się jak zwykle ale mam nadzieje że nie zaszkodzi tylko pomoże zainteresowanym
Pozdro
#14
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2012 - 12:50
zamieniłem listwy miejscami lewą na prawą i potwierdziło się że jest coś nie tak z jednym wtryskiwaczem po zamianie wywalało zapłon na 4 cylindrze (wczesniej na trzecim) czyli środkowy,rozkręciłem ową listwe i w środku tylko tłoczek oringi sprężynka nie widziałem żadnych zabrudzeń, ale sporadycznie przedmuchałem całość po złozeniu i odpaleniu jest ok. nie wywala zapłonu (wcześniej wywalało od razu nawet na wolnych obrotach) myśląc że jest wszystko ok. w droge i radośc nie trwała długo przy depnieciu STAG wywala błąd "Zapętlenie się wtryskiwacza" dodam że jeżdzę tak jakiś czas ,ale wiem że przędzej czy później coś trzeba będzie z tym zrobić,jeszcze jedno przy depnięciu przerzuca na PB nie wiem dlaczego spada cisnienie może dlatego że wtryskiwacz nie domyka i ciśnienie ulatuje w cylinder.
#15
OFFLINE
Napisany 19 lutego 2012 - 13:13
#16
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2012 - 15:39
Jedna złota zasada:
Jak się wymienia którykolwiek element instalacji LPG, nawet na identyczny to trzeba przeprowadzić kalibrację instalacji.
Przykłady:
- zamieniamy reduktor - nie ustawisz idealnie takiego samego ciśnienia
- zamieniamy wtryskiwacze - są nawet minimalne różnice w średnicach dysz lub delikatnie inna charakterystyka
itp.
Jeżeli ktoś zabiera się za grzebanie w instalce to powinien się zaopatrzyć w interface i program a po całej operacji wykalibrować wszystko jaki należy.
Basta!!
Jeżeli wymieniacie bez kalibracji to moje gratulacje.
#17
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2012 - 16:34
#18
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2012 - 19:36
#19
OFFLINE
Napisany 20 lutego 2012 - 22:10
Na razie mam 2mm ale to za mało ponieważ przy dużym obciążeniu osiągam nawet 20ms otwarcia wtrysków LPG. Jak znajdę chwilkę to rozwiercam na 2,5mm i to powinno starczyć.irzyk, a Ty na ile rozwierciłeś swoje wtryski? Czytałem na forum LPG, że walczyłeś.