Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Brak mocy i buczenie turbiny


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 30 stycznia 2012 - 19:24

Witam!
Przed wczoraj gdy odpaliłem zimne auto i po przejechaniu ok 100m powyżej 2tys. obr. turbina zaczęła jakby buczeć i silnik stracił moc jak by turbina w ogóle nie działała. Powyżej 2tys obr. to buczenie ma taki dźwięk jak by kolektora wydechowego nie było (nawet fajny dźwięk :D ale niepokojący ;/ ) Turbina umarła ? :( czy mogło się coś innego posypać ?

#2 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 stycznia 2012 - 19:39

turbina często zanim padnie zaczyna wyć gdy pracuje... a przy tych 2tyś obr. nie masz efektu spadku mocy ?

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#3 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 30 stycznia 2012 - 19:52

Wyć nie wyje ani nie wyła. Wrażenie jest jakby dolot był nieszczelny i od tego ten dźwięk ale przy minus 10 stopniach ciężko coś posprawdzać a na 1 rzut oka nic nie widać. No właśnie do czasu włączenia turbiny moc jest ok ale po 2 tys moc jest jak by silnik miał ze 30 koni

#4 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 30 stycznia 2012 - 21:02

Wyć nie wyje ani nie wyła. Wrażenie jest jakby dolot był nieszczelny i od tego ten dźwięk ale przy minus 10 stopniach ciężko coś posprawdzać a na 1 rzut oka nic nie widać. No właśnie do czasu włączenia turbiny moc jest ok ale po 2 tys moc jest jak by silnik miał ze 30 koni


sprawdź cały dolot ewentualnie rurkę Egr ona lubi hałasować jak się przepali

#5 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 30 stycznia 2012 - 21:06

egr bedzie miało wpływ na moc ?

#6 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 stycznia 2012 - 21:54

egr bedzie miało wpływ na moc ?


Jak rurka się przepali, to dolot się rozszczelnia.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#7 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 stycznia 2012 - 21:55

przepływomierz jest w 2.5 TD ? bo to prawdopobnie jego wina jak masz takie odczucie

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#8 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 30 stycznia 2012 - 22:20

mam wersje bez przepływki . uszkodzenie turbiny mogę wykluczyć ?

#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 stycznia 2012 - 22:52

uszkodzenie turbiny mogę wykluczyć ?


Tego to chyba nikt Ci nie powie po wirtualnej diagnozie;)
Sprawdź szczelność dolotu, zawór upustowy turbiny.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#10 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 stycznia 2012 - 09:57

na 100% rurka od egr pękła zaraz przy kolektorze wydechowym

#11 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 31 stycznia 2012 - 17:35

na 100% rurka od egr pękła zaraz przy kolektorze wydechowym


obyś miał racje. tak przypuszczałem ze może być coś z egr ale nie myślałem ze pękła rurka :) przy okazji warto zaślepić egr ?

#12 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 stycznia 2012 - 18:31

nie zaślepiał bym ale jak kto woli...a pękła bo pewnie nie masz jej podpartej na środku tej rurki jest uszko i tam trzeba skręcić..jak nie ma masz przykręconej to pół roku wytrzyma rureczka

#13 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 31 stycznia 2012 - 18:42

A jakie są minusy zaślepienia ? Bo wg mnie chyba same plusy :)

#14 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 stycznia 2012 - 19:23

A jakie są minusy zaślepienia ? Bo wg mnie chyba same plusy :)


gdyby były tylko + to by fabryka zaślepiła :p

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#15 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 stycznia 2012 - 19:38

gdyby były tylko + to by fabryka zaślepiła :p


i widzisz prosta odpowiedz:D:D ale rób ta co chce ta..nic na sile a plusy to chyba to ze nie trzeba kupować nowej rurki :D

#16 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 31 stycznia 2012 - 20:17

z tego co słyszałem to egr jest tylko po to by ograniczyć emisje zanieczyszczeń, ale negatywnie wplywa to na silnik ponieważ odklada się sadza w silniku. po zaslepieniu silnik dostaje czyste powietrze, obniza sie spalanie i silnik ciszej pracuje. ale ile w tym prawdy to niewiem

#17 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 03 lutego 2012 - 09:42

na 100% rurka od egr pękła zaraz przy kolektorze wydechowym


Niemozna być niczego 100 % pewnym :) rozsadziło dolot plastikowy z napisem TURBO DIESEL

#18 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 lutego 2012 - 09:46

czyli już oma znowu lata jak ta lala ? :jump:

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#19 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 03 lutego 2012 - 11:03

czyli już oma znowu lata jak ta lala ? :jump:


Dziś bedzie latać :D
Wczoraj kombinowałem z rurą pcv od centralnego odkurzacza bo chcialem podjechac na szrot i szkoda ze tego nie nagrywałem :p rura posklejana butaprenem z kolankiem, zamontowalem wszystko ladnie pieknie i 2 tys obr i efektownie sie wszystko rozkleiło :D
NAwet niewiedziałem ze turbo ma taka siłe :o