

Leje się ON - PROSZĘ O POMOC - BARDZO PILNE
#1
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2012 - 23:01
Ze śladów wynika że mniej więcej z samego środka osi pojazdu... kiedy jedzie powoli to kapią dosyć rytmicznie duże krople. Zauważyłem też że auto stało się jakby mułowate i ospałe w reakcji na gaz.
Nie wiem skąd to leci, bo teraz jest ciemno i ciężko zlokalizować wyciek ale podwórko zachlapałem całkiem solidnie. Powiedzcie na co jutro bez demontażu (w -18*C) sprawdzić skąd to się leje ? Błagam pomocy bo bez pracy jestem... a auto potrzebne żeby chociaż było jak jechać na zakupy do marketu.
#2
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2012 - 23:03
#3
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2012 - 23:06
Teraz na jakieś 5min postoju na jałowym naleciała całkiem spora kałuża...
#4
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2012 - 23:08
gorzej jak to leje z pompy wtryskowej u mnie tak juz cieklo ze caly uklad wydechowy i cale podwozie po tylni zderzak byl mokry ubytek byl z 10l/100km
zdejmij plastikowa pokrywe i zobacz czy to nie wtrysk ktorys lub zycze ci tego zeby to tylko wezyk przelewowy skruszal na zimnie i pekł wtedy za 10plm kupujesz 1m i w 10 min wymieniasz
uszczelnienie wtrysku jest bajecznie proste latwe i tanie robilem u siebie i juz poł roku sucho a ile nerwow mniej polecam sprobowac jak cos to pisz na pv dam ci dokladny opis krok po krokuu i porady wlasne sposzczerzenia
#5
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2012 - 23:13
Jutro od rana zejdę i popatrzę, wężyk przelewowy to chyba jeszcze nawet mi został (kupiłem 3m na zapas). Wcześniej były wymieniane (przeze mnie) te dwie uszczelki od nastawnika. I pompa była suchutka. Zapowietrzał się gdzieś układ ale stawiałem że to od wtrysku bo ciekł kupę czasu... nigdy nie miałem możliwości żeby go zrobić bo tam jakiś specjalny klucz jest potrzebny, mam rację ?u mnie lalo z wtrysku sterujacego i to bys uratowal za jakies 20pln 15 pasta czerwona na wysoka temp. nitro z 5 pln
gorzej jak to jeje z pompy wtryskowej u mnie tak juz cieklo ze caly uklad wydechowy po tylni zderzak byl mokry ubytek byl z 10l/100km
zdejmij plastikowa pokrywe i zobacz czy to nie wtrysk ktorys lub zycze ci tego zeby to tylko wezyk przelewowy skruszal na zimnie i pekł wtedy za 10plm kupujesz 1m i w 10 min wymieniasz

#6
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2012 - 23:21
i zapomniec o problemie
a jakis zaprzyjazniony mechanik za browara ci wykreci ten wtrysk lub porzyczy klucz na 2 dni popytaj
nowy kosztuje w granicach 50pln
http://www.google.pl...o wtrysku omega
#7
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2012 - 23:25
no tak musi byc dlugi nasadowy 27 z otworem na kabelek ale mozna go zrobic domowym sposobem opis hula gdzies w necie poszukaj warto to uszczelnic
i zapomniec o problemie
a jakis zaprzyjazniony mechanik za browara ci wykreci ten wtrysk lub porzyczy klucz na 2 dni popytaj
nowy kosztuje w granicach 50pln
50plnow nie wyluskam na razie. Popytam mechsow. A oczkowym27 tam nie podejde?
#8
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2012 - 23:35
ale w linku ktory wyslalem masz rysunek i opis jak ktos dorobil sam taki klucz
a w innym zdjeciu jak gosc wlasnie rozklada wtrysk do czyszczenia tak podgladowo jak coz to chetnie ci pomoge
#9
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2012 - 20:30
no własnie nie chyba ze jak masz lamany i podgrzejesz palnikiem lub w piecu c.o i uda ci sie wyprostowac raczke
ale w linku ktory wyslalem masz rysunek i opis jak ktos dorobil sam taki klucz
a w innym zdjeciu jak gosc wlasnie rozklada wtrysk do czyszczenia tak podgladowo jak coz to chetnie ci pomoge
Dobra, wszystko jasne... dzisiaj miałem wreszcie czas żeby zejść do samochodu i popatrzeć skąd się leje... generalnie jestem niemalże pewien że to spod przestawiacza kąta wtrysku (a właściwie jego dekla) tylko podpowiedzcie mi proszę, jaki jest tam wymiar uszczelki i jakie klucze potrzebuję ? Oraz czy coś mnie "zaatakuje" jak odkręcę ten dekiel ? Bo tam chyba jest jakaś sprężyna, czyż nie ?

Cieknie... ciurkiem, o ile nie "strumykiem", naturalnie ciśnienie tam wzrasta po dodaniu gazu. I widać że silnik na jałowym co chwila przestawia kąt wtrysku, bo raz pracuje aksamitnie a za chwilę zaczyna mocno i głośno klekotać.
#10
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2012 - 20:39
http://forum.omegakl...65&d=1323892998
#11
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2012 - 20:57
komplet uszczelek na allegro za 50pln kupujesz na cala pompe zaraz dam linka
sciagasz dekielek wymieniasz uszczeleczke montujesz ....ale nie powiedziane ze nie zacznie poszczac w innym miejscu na pompie bo te uszczelki oringi sa juz stare szywne i slabe
albo tylko nastawnik :
http://allegro.pl/us...2066598116.html
albo na cala pompe
http://allegro.pl/us...2065473152.html
sam je kupowalem i na 100% to
http://allegro.pl/us...2065473152.html
sorki zle przeczytalem i pomylilem delielki ja mowilem o dekielku tym z gory od nastawnika pompy nie od przestawiacz konta wtrysku
ale uszczelki sa ok
#12
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2012 - 21:02
a wiec tak nie ma tam pod tym dekielkiem zadnej sprezynki kuleczek itp nic ci nie wyskoczy badz pewien.
ja bym nie był taki pewien chyba nie rozbierałeś jest tam cos podobnego ..link z innego forum
http://bmw-diesel.pl....php?f=10&t=810
#13
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2012 - 21:24
http://www.google.pl...iw=1247&bih=610
tu jest pompa
a na twojej fotce pompa jest z golfa
#14
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2012 - 22:40
a na twojej fotce pompa jest z golfa
przecież to jest pompa od 2.5 td
#15
OFFLINE
Napisany 31 stycznia 2012 - 23:30
Chodzi mi ten dekielek na dole pompy (nie o nastawnik, pod tym już wymieniałem rok temu uszczelki) do przestawiacza. Czy jak popuszczę tamte śruby i zdejmę ten "dekielek" to czy sprężyna wyskoczy czy nie... tylko o to mi chodzi.

Zestawu uszczelek kupować nie będę bo na razie nie mam czasu i miejsca na to żeby wyciągać całą pompę i ją uszczelniać, poczekam do wiosny. ;-) Teraz wymienię tylko ten oring i tyle...

#16
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2012 - 10:43
#17
OFFLINE
Napisany 01 lutego 2012 - 11:41
Oj Pany, nie dogadamy się. I robi się bałagan nieziemski w tym temacie. Ja rozmawiam i pytam o element który znajduje się na samym dole, nie o tłoko-rozdzelacz ani nie o nastawnik. TR da radę uszczelnić bez wyjmowania pompy, trochę gimnastyki i ciepły warsztat.Właśnie ostatnio miałem ten problem. Ciekło spod górnego dekla. Chciałem dorobić klucz(na allegro kosztuje ok.50 zł.) ale żeby była taka możliwość, trzeba ściągnąć kolektor. A teraz sporo poniżej zera. Po paru próbach dorobienia klucza bez ściągania kolektora zrezygnowałem. Wku.....łem się i pojechałem do warsztatu. Okazało się że przy okazji trochę ciekło spod nastawnika. Wymiana dwóch uszczelek ustawienie dawki, 250zł. i mam spokój. Bez klucza(trójkątnej 7ki?) i zdjęcia kolektora masz przechlapane.Powodzenia.
Ja pytam tylko o dekiel na dole pompy który przykrywa sprężynę przestawiacza kąta wtrysku. Czy tam coś na mnie wyskoczy ? Czy jest ona jakoś mocowana ? Czy po wyłączeniu silnika jest w pozycji "jałowej" i jest luźna ?
Powtórzę, chodzi o element na samym DOLE tego zdjęcia !
http://forum.omegakl...65&d=1323892998
#18
OFFLINE
#19
OFFLINE
Napisany 03 lutego 2012 - 00:21
I tego się trzymam, gdyby się coś działo i za dużo napsuję to jeszcze napiszę ;-)pisałem Ci post 10.. dasz radę
Niestety, chciałem sobie dokupić samą uszczelkę ale nie znam jej wymiarów, przez najbliższe kilka dni nie rozkręcę pompy bo nie mam gdzie i czym tego zrobić. Natomiast chciałbym sobie już kupić taką uszczelkę, tylko muszę znać jej rozmiar. I wtedy zorganizować na szybko miejsce u zaprzyjaźnionego mechsa w garażu i zrobić to w ekspresowym czasie w przyzwoitych warunkach.
Może ktoś ma taki komplet uszczelek aktualnie zamówiony, może ktoś ma pompę wyciągniętą i mógłby z grubsza przemierzyć średnicę i grubość ?
#20
OFFLINE
Napisany 04 lutego 2012 - 09:08