Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

gwizdanie silnik 2.5dti


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Wittkos

Wittkos
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-01-2012

Napisany 26 stycznia 2012 - 14:07

Witam wszystkich
Od wczoraj jestem posiadaczem omegi z silnikiem 2.5 dti i mam mały z nią problem
Z pod maski wydobywa się niepokojący gwizd przy lekkim dodawaniu gazu, jeżeli mocno wcisne gaz na wysze obroty to gwizd ustaje
jeżeli ktoś spotkał się z czymś takim to proszę o pomoc ponieważ nie wiem co to może być czy turbina a może jakieś nieszczelności w układzie dolotowym
z góry dzięki `

#2 OFFLINE   idolek27

idolek27
  • 76 postów
  • Dołączył: 30-11-2009

Napisany 26 stycznia 2012 - 14:31

ten świst to turbo załącza się :D:D

#3 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 26 stycznia 2012 - 14:34

Raczej nieszczelność w dolocie.
Innych niepokojących objawów w pracy silnika nie ma??

Użyj :szukaj2: jest obszerny wątek w tym temacie.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#4 OFFLINE   Wittkos

Wittkos
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-01-2012

Napisany 26 stycznia 2012 - 14:37

Raczej nieszczelność w dolocie.
Innych niepokojących objawów w pracy silnika nie ma??

Użyj :szukaj2: jest obszerny wątek w tym temacie.


reszta jest ok silnik pracuje bardzo ładnie tylko ten gwizd jest dokuczliwy ponieważ jest głośny

#5 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 26 stycznia 2012 - 21:12

Sprawdź intercooler i przy okazji jego wentylator, potem szukaj nieszczelności przy turbinie. Na zimno bardziej gwiżdże?

#6 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 26 stycznia 2012 - 22:27

hmmm u mnie to samo, powyzej 2000 tego nie słyszę, gwizd jakby tarcie/zgrzyt....

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 stycznia 2012 - 07:12

Z pod maski wydobywa się niepokojący gwizd przy lekkim dodawaniu gazu, jeżeli mocno wcisne gaz na wysze obroty to gwizd ustaje

przyspieszaj na jakimś biegu do 3000 i sprawdź czy na początku gwizd będzie słyszalny a potem gdzieś powyżej 2000 zaniknie, jeśli tak to praca turbiny

#8 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 27 stycznia 2012 - 11:03

hmm zazwyczaj słuchając zdrowe diesle (nie tylko opla) nie słysze żadnych gwizdów.
Te turbiny są jakieś specyficzne że podczas ich pracy gwiżdżą?

#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 stycznia 2012 - 12:25

Te turbiny są jakieś specyficzne że podczas ich pracy gwiżdżą?


Ależ skąd, w "mojej" jest cisza, żadnych gwizdów.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#10 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 stycznia 2012 - 16:13

DamianSz turbo delikatnie świszczy ale to inny dźwięk jak to co opisuję, jakby "pisk łożyska" albo coś ciernego.... wrażenie delikatne jakby z lewej strony przodu auta. Na luzie tego nie słychać....

#11 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 27 stycznia 2012 - 18:48

Ależ skąd, w "mojej" jest cisza, żadnych gwizdów.

Bo tak powinno być:D
Sie narobiło z tym gwizdem trzeba by nagrać bo może to nie gwizd tylko pisk albo sssyyk albo świst:p


zaraz reklam bedzie więcej jak postów forumowiczów:pokoj:

#12 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 stycznia 2012 - 19:11

trzeba by nagrać bo może to nie gwizd


I to chyba najlepsze rozwiązanie.
Nagrajcie Panowie swoje "pogwizdywanie";), wstawcie (no wiecie gdzie).
Wtedy "konsylium" oceni, w czym rzecz.

ps: W nagraniu proszę pozasłaniać wszystkie loga, oznakowania itp. oraz zakryć "fizjonomię" stosowną maską:p

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#13 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 27 stycznia 2012 - 20:40

nagrać się tego sądzę że nie da, odgłos silnika to skutecznie zagłusza a występuje tylko podczas jazdy....
faktycznie musze wejsc do garazu i posprawdzac kolektor ssący czy nie ma lużnych śrub.... ale to by nie tłumaczyło dlaczego gwizd/pisk zanika powyżej 2000 -2200 obr. i nie występuje przy delikatnym dodawaniu gazu

#14 OFFLINE   Wittkos

Wittkos
  • 3 postów
  • Dołączył: 26-01-2012

Napisany 27 stycznia 2012 - 21:45

wymieniłem dzisiaj gumę która łączy rurę od filtra powietrza z turbiną i dalej jest ten sam gwizd i u mnie nie ma znaczenia czy jest na luzie czy w ruchu od 1,5 do 3 tys obrotów występuje przy dodawaniu gazu jak i odejmowaniu a najbardziej ją słychać jak utrzymuje 2 tys obrotów
jutro to nagram i wrzuce na forum

#15 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 stycznia 2012 - 09:28

a pasek wielorowkowy się nie ślizga ??

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#16 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 stycznia 2012 - 10:46

w sumie to ponad 30tys km temu go zmieniałem... a niedawno alternator na regenerowany /tylko kółko zostało przełożone ze starego/, z tym paskiem to dobry pomysł, pomyślę nad tym....

#17 OFFLINE   webo123

webo123
  • 174 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 stycznia 2012 - 00:12

panowie ten gwizd jest i u mnie; na początku też mnie drażnił ale poczytałem kilka tematów na forum i doszedłem do wniosku, że tak musi być, czyli jak DamianSz napisał słychać po prostu pracę turbiny; myślałem, że to może nieszczelność na połączeniu turbo z rurą intercoolera ale po wymianie kołnierza (na ten od bmw) nie ma poprawy pozdrawiam

#18 OFFLINE   maniek1059

maniek1059

    MEG@M@NIEK

  • 137 postów
  • Dołączył: 14-02-2009
  • Skąd: swinoujscie
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 stycznia 2012 - 07:55

u mnie tez sobie gwiżdże przy ruszaniu i wolnej jezdzie do 2000obr/min.
na poczatku tez myslalem ze cos jest nie tak,he,he. a teraz -dzwiek turbiny-muzyka dla moich uszu:jump:

#19 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 29 stycznia 2012 - 08:34

koledzy, nie piszcie o turbinie bo robicie OT, wiem jak słychać turbinę bo mam u siebie oba dźwięki i turbo i ten inny, krótszy ale o wyższej częstotliwości,

#20 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 29 stycznia 2012 - 10:13

słychać po prostu pracę turbiny


u mnie tez sobie gwiżdże


Sprawna turbina nie ma prawa "gwizdać", chyba że w starym Transicie:p

myślałem, że to może nieszczelność na połączeniu turbo z rurą intercoolera ale po wymianie kołnierza (na ten od bmw) nie ma poprawy


I nie będzie. Zrób "tjuning" w/g sprawdzonej porady DamianaSz, dopiero po tym zabiegu będzie spokój.
Newralgicznym punktem w dolocie jest również połączenie gumowej rury od odmy do króćca zasilenia turbiny. Z biegiem lat króciec staje się owalny, i trzeba założyć dodatkową opaskę, by uszczelnić to połączenie.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p