

gwizdanie silnik 2.5dti
#1
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2012 - 14:07
Od wczoraj jestem posiadaczem omegi z silnikiem 2.5 dti i mam mały z nią problem
Z pod maski wydobywa się niepokojący gwizd przy lekkim dodawaniu gazu, jeżeli mocno wcisne gaz na wysze obroty to gwizd ustaje
jeżeli ktoś spotkał się z czymś takim to proszę o pomoc ponieważ nie wiem co to może być czy turbina a może jakieś nieszczelności w układzie dolotowym
z góry dzięki `
#2
OFFLINE
#3
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2012 - 14:34
Innych niepokojących objawów w pracy silnika nie ma??
Użyj :szukaj2: jest obszerny wątek w tym temacie.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#4
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2012 - 14:37
Raczej nieszczelność w dolocie.
Innych niepokojących objawów w pracy silnika nie ma??
Użyj :szukaj2: jest obszerny wątek w tym temacie.
reszta jest ok silnik pracuje bardzo ładnie tylko ten gwizd jest dokuczliwy ponieważ jest głośny
#5
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2012 - 21:12
#6
OFFLINE
Napisany 26 stycznia 2012 - 22:27
#7
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2012 - 07:12
przyspieszaj na jakimś biegu do 3000 i sprawdź czy na początku gwizd będzie słyszalny a potem gdzieś powyżej 2000 zaniknie, jeśli tak to praca turbinyZ pod maski wydobywa się niepokojący gwizd przy lekkim dodawaniu gazu, jeżeli mocno wcisne gaz na wysze obroty to gwizd ustaje
#8
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2012 - 11:03
Te turbiny są jakieś specyficzne że podczas ich pracy gwiżdżą?
#9
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2012 - 12:25
Te turbiny są jakieś specyficzne że podczas ich pracy gwiżdżą?
Ależ skąd, w "mojej" jest cisza, żadnych gwizdów.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#10
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2012 - 16:13
#11
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2012 - 18:48
Bo tak powinno byćAleż skąd, w "mojej" jest cisza, żadnych gwizdów.

Sie narobiło z tym gwizdem trzeba by nagrać bo może to nie gwizd tylko pisk albo sssyyk albo świst:p
zaraz reklam bedzie więcej jak postów forumowiczów:pokoj:
#12
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2012 - 19:11
trzeba by nagrać bo może to nie gwizd
I to chyba najlepsze rozwiązanie.
Nagrajcie Panowie swoje "pogwizdywanie";), wstawcie (no wiecie gdzie).
Wtedy "konsylium" oceni, w czym rzecz.
ps: W nagraniu proszę pozasłaniać wszystkie loga, oznakowania itp. oraz zakryć "fizjonomię" stosowną maską

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#13
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2012 - 20:40
faktycznie musze wejsc do garazu i posprawdzac kolektor ssący czy nie ma lużnych śrub.... ale to by nie tłumaczyło dlaczego gwizd/pisk zanika powyżej 2000 -2200 obr. i nie występuje przy delikatnym dodawaniu gazu
#14
OFFLINE
Napisany 27 stycznia 2012 - 21:45
jutro to nagram i wrzuce na forum
#15
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2012 - 09:28
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#16
OFFLINE
Napisany 28 stycznia 2012 - 10:46
#17
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2012 - 00:12
#18
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2012 - 07:55
na poczatku tez myslalem ze cos jest nie tak,he,he. a teraz -dzwiek turbiny-muzyka dla moich uszu:jump:
#19
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2012 - 08:34
#20
OFFLINE
Napisany 29 stycznia 2012 - 10:13
słychać po prostu pracę turbiny
u mnie tez sobie gwiżdże
Sprawna turbina nie ma prawa "gwizdać", chyba że w starym Transicie:p
myślałem, że to może nieszczelność na połączeniu turbo z rurą intercoolera ale po wymianie kołnierza (na ten od bmw) nie ma poprawy
I nie będzie. Zrób "tjuning" w/g sprawdzonej porady DamianaSz, dopiero po tym zabiegu będzie spokój.
Newralgicznym punktem w dolocie jest również połączenie gumowej rury od odmy do króćca zasilenia turbiny. Z biegiem lat króciec staje się owalny, i trzeba założyć dodatkową opaskę, by uszczelnić to połączenie.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją