

Regulacja samodzielna LPG
#1
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2007 - 14:08
Mam instalkę Kme ,można samemu regulować poprzez interface i soft ze strony Kme.
Moja pytanie brzmi czy ktoś samodzielnie w tym rodzaju instalacji to robi sam ,z tego co widziałem proces regulacji polega na kalibracji, ale co dalej jak z czym to się je ?
Czy ma ktoś może manuala z objaśnieniami lub potrafi wytłumaczyć ,objaśnić co się reguluje jakie parametry itd itp co zmienić żeby powodowało określoną reakcję ?
może jakieś zrzuty ekranu ?
Chciałbym się tego nauczyć żeby samemu sobie regulować .
Na stronie KME jest kilka programów co wybrac ?
http://www.kme.com.pl/programy.html
#2
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2007 - 14:24
Możesz sobie poregulować moment przełączania na gaz:
Przy jakiej temp. przy jakich obrotach ,czy przy rosnących czy przy malejących.
Możesz wyregulować Cut off tzw.zubażanie mieszanki(działa gdy zdejmiesz nogę z gazu,np przy hamowaniu silnikiem- ustawiasz do jakich obrotów ma działać i o ile procent ma być zubożone.
Ogólnie ściągnij sobie soft zainstaluj i zapoznaj się z nim "na sucho" na kompie .Program jest w miarę prosty i wersji polskiej nie powinieneś mieć problemu z intuicyjnym użytkowaniem.
Aha uważaj tylko z autoadaptacją ,trzeba wiedzieć jak to zrobić.
Tył napęd rulezz
#3
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2007 - 21:37
#4
OFFLINE
Napisany 30 lipca 2007 - 22:56

#5
OFFLINE
Napisany 04 sierpnia 2007 - 23:03
Otóż regulacja jest dosyć prosta.
Pierwsze co musimy zrobić to kalibracje. Parametr nachylenie określa nam jakie dobraliśmy dysze. Potem:
Najpierw jedziemy na benzynie. W obrotach od 2250 do 250 są zbierane punkty mapy. Jedziemy na każdym biegu aby na kazdym obciążeniu zebrać po kilka punktów. Czerwone punkty to benzyna. Jak zbierzemy kilkanascie punktów to ułoży nam sie linia prosta. Potem przełączamy na gaz i zbieramy punkty tak jak na benzynie. Mapa gazowa jest koloru zielonego. Gaz musi się nałożyc na benzynę. Jak zbierzemy punkty na gazie i gaz odchodzi od benzyny to wciskamy "oblicz nastawy" i przechodzimy do modelowania mapy. Parametrami wzbogacenie oraz nachylenie tak modyfikujemy aby czerwona linia pokryła się z punktami. Potem przechodzimy do zbierania mapy, kasujemy mape gazu i zbieramy ją od nowa. I tak az zielone kropki pokryją sie z czerwonymi
#6
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2007 - 18:10
A co w przypadku, gdy linie sa prawie idealnego ksztaltu, ale jedna ( czyli gazowa ) jest na na calej dlugosci okolo 0,4 cm nizej od benzynowej ??Mapa gazowa jest koloru zielonego. Gaz musi się nałożyc na benzynę.
Niby regulacja jest prosta, przynajmniej tak wyglada, ale o co chodzi z mnoznikiem ?? Fachowa regulke znam i instrukcje przeczytalem. Wszystko niby jest jasne, ale tego nie rozumie. Pasowalo by to tak po ludzku wytlumaczyc. Jak widac na mapie np w stagu linie ( ta od mnoznika), jest kilka punktow ( 4) i reguluje sie poprzez ich podnoszenie lub obnizanie. Niby proste, ale trzeba to zrozumiec. Ktory punkt i co to dokladnie zmienia

Bez konkretnej wiedzy o szczegolach mozna sobie co najwyzej przestawic temp. przelaczania na gaz.
#7
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2007 - 18:54
Niestety w KME mapa zawiera czasy wtrysków w zależności od wartości podciśnienia, czyli inaczej niż działa jednostka silnika bazująca akurat w omegach w większości na przepływomierzu a nie na MAPie. Teoria mówi że im mniejsze podciśnienie w kolektorze tym większe jest obciążenie silnika, co oczywiście nie jest prawdą w każdym przypadku, szczególnie w momencie szybkich zmian ciśnienia przy zmianie biegów. W moim przypadku pojeździłem 2 dni do pracy z podpiętym czujnikiem kalibracyjnym, zebrałem kilkadziesiąt punktów na benzynie, a potem tak samo na gazie, po każdej zmianie kasowałem ustawienia mapy gazu i zbierałem jeden dzień ustawienia na gazie. W ten sposób ustawiłem gaz pod swój styl jazdy. A czasy wtrysków ma ustawione tak że średni czas wtrysków gazu wypada przy maksymalnych wartościach dla benzyny, czyli ciut wyżej.
#8
OFFLINE
Napisany 05 sierpnia 2007 - 19:43
To że masz za nisko linię to znaczy że masz źle dobrane przesunięcie (czyli o ile dłużej powinny otwierać się wtryskiwacze gazu w stosunku do benzynowych), powinno być większe.
Niestety w KME mapa zawiera czasy wtrysków w zależności od wartości podciśnienia, czyli inaczej niż działa jednostka silnika bazująca akurat w omegach w większości na przepływomierzu a nie na MAPie. Teoria mówi że im mniejsze podciśnienie w kolektorze tym większe jest obciążenie silnika, co oczywiście nie jest prawdą w każdym przypadku, szczególnie w momencie szybkich zmian ciśnienia przy zmianie biegów. W moim przypadku pojeździłem 2 dni do pracy z podpiętym czujnikiem kalibracyjnym, zebrałem kilkadziesiąt punktów na benzynie, a potem tak samo na gazie, po każdej zmianie kasowałem ustawienia mapy gazu i zbierałem jeden dzień ustawienia na gazie. W ten sposób ustawiłem gaz pod swój styl jazdy. A czasy wtrysków ma ustawione tak że średni czas wtrysków gazu wypada przy maksymalnych wartościach dla benzyny, czyli ciut wyżej.
Zawsze na gazie trzeba mocniej wciskac pedal gazu. Delikatna roznice w mocy miedzy benzyna a gazem odczuwam, ale ogolnie jest dobrze. Narazie mam instalke na gwarancji i nie chce grzebac, zeby jej nie stracic, ale za rok jak sie gwarancja skonczy to napewno kupie intefejs i sie tym pobawie sam.