Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Strzeliło ostro w filtr powietrza


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 Guest_mariusz13_*

Guest_mariusz13_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 24 stycznia 2012 - 19:54

Witam, dzisiaj walneło mi dosć ostro w filtr, pogubiły się zatrzaski dekla filtra a na filtrze znalazłem kawałek plastiku w kratke i okrągłą siatkę drucianę.
Strzelał wcześniej ale dziś to kontrolka check się zapaliła i nie ma zamiaru zgasnąć.
Dodam, że strzelanie pojawiło sie dość niedawno, jeżdżę na LPG a na benzynie nie sprawdzałem czy strzela bo to różnie było - raz kilka razy (2-3) potem długo spokój.
Domyślam się, że walneła przepływka?!
Na podwórku odpaliłem autko kilka razy bez problemów, silnik wchodzi na obroty i normalnie "ciągnie" podczas jazdy.
Zdjąłem też wtyczkę przepływki i te następną w stronę filtra - silnik chodzi i wchodzi na obroty.
Jakie są Wasze propozycje, czy można jeździć z taką awarią i czym to grozi?

#2 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2012 - 19:58

Przepływka pewnie do wymiany, do sprawdzenia błędy.

#3 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 24 stycznia 2012 - 20:02

najpierw się zastanowić czemu LPG strzeliło w dolot...
później usunąć usterkę i wymienić przepływkę - najlepiej na oryginał...
poskładac szczelnie dolot i ustawić LPG...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#4 Guest_mariusz13_*

Guest_mariusz13_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 24 stycznia 2012 - 20:02

Domyślam się skoro coś wyleciało, to pewnie jakas część przepływki.
Ale narazie bardziej mnie interesuje jakie są objawy i co można się spodziewać przy takiej awarii.

Muszę do końca tygodnia załatwić kilka ważnych spraw i musze jeździć.

Druga rzecz to skąd to strzelanie się wzieło? Check się nie zapalał po "strzałach".

#5 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2012 - 20:03

Możesz jeżdzić Ecu przeszlo na awaryjne sterowanie po stracie przepływki tylko spalanie :tank: pewnie miałeś anty strzała , ale jak porządnie kropnęło to efekt jest , czemu strzela 1 świece 2. przewody 3. regulacja 4 ten typ tak ma

#6 Guest_mariusz13_*

Guest_mariusz13_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 24 stycznia 2012 - 20:05

Rozumiem, że takie jak na tym obrazku na końcu?
Ogólnie spalanie miałem w granicach 14l po mieście, teraz to pewnie z 20?

#7 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2012 - 20:11

nie prawda ze 20 to wszystko zależy od stanu reszty auta powinno być w granicach + 3litry

#8 Guest_mariusz13_*

Guest_mariusz13_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 24 stycznia 2012 - 20:17

Tyle to przeżyję ;)
Narazie znalazłem jeden zatrzask (drucik) od dekla filtra powietrza, i jakoś za pomocą sznurka zamknąłem go.
Zobaczymy z rana jak odpala na zimno, aż się boję ... :pokoj:

#9 OFFLINE   dany5

dany5
  • 1 045 postów
  • Dołączył: 15-03-2010
  • Skąd: Sompolno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2012 - 20:32

nie prawda ze 20 to wszystko zależy od stanu reszty auta powinno być w granicach + 3litry


nie zawsze na gazie może palić tyle samo
ale przepływka do wymiany i przyczyna strzału do usuniecia

#10 Guest_mariusz13_*

Guest_mariusz13_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 24 stycznia 2012 - 21:05

przyczyna strzału do usuniecia

Tu będzie lekki problem, bo wcześniej nie było żadnego błędu (check nie zapalał się) myślałem, że to strzela w rurę bo takie miałem odczucie.

#11 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2012 - 21:18

Wcześniej check się nie świecił bo nawet jak strzeliło to nie rozwaliło przepływki. Teraz kichnęło zdrowo więc jak przepływka się rozsypała to siłą rzeczy świecić się musi.

#12 Guest_mariusz13_*

Guest_mariusz13_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 24 stycznia 2012 - 21:22

Tego to się domyśliłem :)
Zastanawiam się gdzie szukać przyczyny strzelania, wcześniej tego nie było !

#13 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2012 - 21:25

czemu strzela 1 świece 2. przewody 3. regulacja


Jeśli kichało coraz częściej to świece, kable do wymiany (nie janmor, sentech) i regulacja. Przy okazji możesz sobie wymienić filtry gazu jak i tak będzie regulowany to lepiej jak na nowych bo dużo nie kosztują a będziesz miał z głowy.

#14 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2012 - 22:02

Zastanawiam się gdzie szukać przyczyny strzelania, wcześniej tego nie było !


Ogólnie układ zapłonowy, prz II generacji trzeba na to bardzo zwracac uwagę. Kup kable zapłonowe NGK i świece NGK i wymień, koniecznie pojedź na regulacje gazu.