Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak podnieść cisnienie oleju w X30XE??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 23 stycznia 2012 - 21:59

Witam !!

Aktualnie robię remont generalny silnika. I przy tym trochę poprawiam. Usuwam cały system podgrzewania katalizatorów i recyrkulacji spalin. Do tego zwiększam kompresje i powiększam kanały wydechowe...

Chciałbym też zwiększyć ciśnienie oleju co by lepiej na panewkach smarowanie było bo niestety V6 w oplu maja zrobiony wał z niewiele twardszego stopu od plasteliny. i nie rzadko się zdarza że panewki się obracają... Wpadłem na pomysł że można by zwiększyć ciśnienie oleju właśnie w tym miejscu. Podobno ktoś już to zrobił i nie wytrzymała chłodniczka ale ja swoja wymieniam na tą ulepszoną.

Macie może pomysły jak to zrobić ??

#2 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 23 stycznia 2012 - 22:07

slyszalem ze w tych motorach tylko glowice ma sens remontowac, dolu sie nie rusza....

#3 OFFLINE   mucz 1

mucz 1
  • 9 postów
  • Dołączył: 06-02-2009
  • Skąd: Ponin

Napisany 23 stycznia 2012 - 22:36

jak robisz remont to zainwestuj w nową pompę oleju i po kłopocie .
możesz jej zwiększyć ciśnienie podkładając podkładkę pod sprężynę od zaworu który utrzymuje stałe ciśnienie.
sposób jest sprawdzony i działa tylko nie przesadź z grubością podkładki bo za duże ciśnienie to też niedobrze

#4 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 stycznia 2012 - 01:25

tylko ze podkladka w zaworze nic nie da na wolnych obrotach, zawor zaczyna dzialac od okolo 1500 rpm, w nizszym zakresie wydajnosc pompy ma znaczenie,
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 stycznia 2012 - 08:27

tylko ze podkladka w zaworze nic nie da na wolnych obrotach, zawor zaczyna dzialac od okolo 1500 rpm, w nizszym zakresie wydajnosc pompy ma znaczenie,


tylko jaki sens. cisnienie przy sprawnej pompie jest tak obliczone ze nic nie trzeba dlubac. za wysokie cisnienie tez w szybkim tempie zabije silnik.




 


#6 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 stycznia 2012 - 09:40

dobry olej, sprawna pompa oleju, to zupelnie wystarczy. no chyba ze ktos olejem chce zagluszyc panewki,
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#7 OFFLINE   pippen33

pippen33
  • 484 postów
  • Dołączył: 16-10-2008
  • Skąd: Dzierżoniów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 stycznia 2012 - 13:02

Dokładnie: jak panewki zużyte to i nowa pompa na długo nie pomoże

 


#8 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 stycznia 2012 - 18:19

W Twoim silniku rolka dolna od paska rozrządu jest na dole tuż przy wale czy wyżej? Jeśli
na dole to wymień pompę na nowszą i obudowę rozrządu. Opel wymienił te pierwsze na nowsze o większej wydajności i przeniósł rolkę wyżej. Nie pamiętam tylko od którego rocznika była zmiana. U mnie jest po staremu :(

#9 OFFLINE   bumiasty

bumiasty
  • 92 postów
  • Dołączył: 18-09-2010

Napisany 24 stycznia 2012 - 22:24

Panewki u mnie są jak najbardziej ok. Tylko pomyślałem ze skoro tak często się obracają w tych silnikach to może zapobiec temu jak to leczyć... stąd pomysł na podniesienie ciśnienia oleju... bo drugim rozwiązaniem jest wymiana wału korbowego na jakiś zrobiony na zamówienie ale to nie możliwe... Ale fajnie było by gdyby wał był bardzo twardy i wytrzymały a nie ta plastelina co jest...

#10 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 25 stycznia 2012 - 21:49

Ojej stary nic nie kombinuj z ciśnieniem oleju !! Piszesz że robisz remont generalny to znaczy robisz szilf na wale ?? poczytaj moje posty odnośnie ciśnienia oleju walczyłem z nim chyba pół roku bo miałem zawysokie przyczyną był właśnie zawór przelewowy,ciśnienie miałem takie wysokie (powyżej 3 tys obr) że wykończyłem panewki, w miejscu gdzie olej wpływa kanalikiem do panewki aż je "wgniotło" (czarny pasek normalnie wklęśnięta i nie trzymały ciśnienia) szczególnie pierwsze dwie.

Ciśnienie nie może być wyzsze niz 4,5-5 Bar na wysokich obrotach, jak jest wszystko ok. to takie stałe cisnienie utrzymuje sie już od 2,5 tys obr w góre nie może być więcej,właśnie ten zaworek przelewowy takie utrzymuje, na mrozach zaraz po odpaleniu jak olej gesty to na chwile może być większe (galarete cięzko szybko przelać do misy) ale to dosłownie przez 10 sek. Jeździłem z manometrem kilka miesięcy.