Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Op-com - diagnoza świec żarowych


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 23 stycznia 2012 - 18:29

Cześć forumowicze .Czy Op-comem jesteśmy wstanie zdiagnozować która świeca żarowa w Y25DT nie pali lub czy przekaźnik i który przypadkiem nie działa oraz podpowiedzcie proszę w którym bloku diagnostycznym Op-coma to widać. Czy istnieje możliwość sprawdzenie(bez zdejmowania kolektora) czy świeca żarowa działa .
P.S
Podpowiedz jaka jest dokładnie procedura sprawdzania świec na kostce w trójkątnej czarnej skrzynce :) z góry dziękuje
GREKU

#2 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 23 stycznia 2012 - 19:01

Zobacz może tu cos będzie:

http://www.j_d.republika.pl/op-com.pdf

#3 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 23 stycznia 2012 - 22:55

Czy Op-comem jesteśmy wstanie zdiagnozować która świeca żarowa w Y25DT nie pali


Nie da rady. Trzeba "na piechotę" sprawdzać każdą. W puszce, dołączanej do trójkątnej, są bezpieczniki świec żarowych.

czy przekaźnik i który przypadkiem nie działa oraz podpowiedzcie proszę w którym bloku diagnostycznym Op-coma to widać.


Trzeci blok pomiarowy.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#4 OFFLINE   lewlub

lewlub

    archeologia automobilizmu

  • 63 postów
  • Dołączył: 23-10-2010
  • Skąd: Lublin / Warszawa

Napisany 23 stycznia 2012 - 23:33

słuchaj, a zobacz próbnikiem... jeden koniec do plusa, drugi do świecy... jak zaświeci jest ok, jak ciemna próbówka... to do wyrzucenia... czyli na piechotę, po kolei

#5 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 24 stycznia 2012 - 00:11

Kolego podpowiem Ci , że też nie wiedziałem jak zrobić, więc ( nie jestem mechanikiem i nigdy przy aucie nic nie robiłem prócz tego co uważam, że każdy kierowca powinien sam zrobić) i ściągnąłem kolektor sam ( 3 h mi to zajęło w pracy wraz z odbieraniem telefonów i robieniem co do mnie należy w pracy i naprawieniem jednej końcówki oczkowej przewodu świecy)
Podpowiem Tobie i innym, że można założyć świece trzy razy tańsze z innego auta bo są identycznei z doświadczenia wiem, ze dają radę...

#6 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2012 - 06:46

Kolego podpowiem Ci , że też nie wiedziałem jak zrobić, więc ( nie jestem mechanikiem i nigdy przy aucie nic nie robiłem prócz tego co uważam, że każdy kierowca powinien sam zrobić) i ściągnąłem kolektor sam ( 3 h mi to zajęło w pracy wraz z odbieraniem telefonów i robieniem co do mnie należy w pracy i naprawieniem jednej końcówki oczkowej przewodu świecy)
Podpowiem Tobie i innym, że można założyć świece trzy razy tańsze z innego auta bo są identycznei z doświadczenia wiem, ze dają radę...

tyle że GREKU ma innyu silnik niż Ty

#7 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 24 stycznia 2012 - 17:36

[quote name='czeladnik']Nie da rady. Trzeba "na piechotę" sprawdzać każdą. W puszce, dołączanej do trójkątnej, są bezpieczniki świec żarowych.

Pogadałem wczoraj z moim kolegą który to świadczy taka usługę jak diagnostyka i on twierdzi że nie dalej jak wczoraj badał BMW 2,5d z 2001r. tylko nie pamiętam teraz jakim to narzędziem i pięknie mu pokazało że jest walnięta świeca i na którym cylindrze ale ten sam kolega swoim narzędziem nie potrafił zdiagnozować dlaczego szyby z kluczyka się nie domykają a Op-com natomiast powiedział że coś jest z klamka nie tak i że mam za małe napięcie wejściowe na sterowniku komfortu . I jak dot ej pory nikt nie jest mi wstanie konkretnie pomóc w tym temacie bez fizycznego rycia w kablach (w drzwiach czy w podstopnicy gdzie niestety jak to w każdym oplu zbiera się woda od nóg i dale w samym sterowniku)
No to pozostaje tylko mierniczkiem zbadać lub kolejny raz zdejmować wycieraczki i kolektor . Uff i znowu jestem zmęczony na samą myśl :jump:

Co dokładnie oznacz bład 0380 Usterka w uk ładzie świec żarowych ?
GREKU

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2012 - 18:26

No to pozostaje tylko mierniczkiem zbadać lub kolejny raz zdejmować wycieraczki i kolektor . Uff i znowu jestem zmęczony na samą myśl

mierniczkiem ale nic nie ściągaj tylko kosteczkę ze sterownika świec i bedzie git tu jest połączenie równoległe i można każdą świecą sprawdzić

Co dokładnie oznacz bład 0380 Usterka w uk ładzie świec żarowych ?

błąd na 3 interpretacje za niskie(1)/wysokie(2) napięcie w urządzeniu nagrzewania wstępnego i trzeci to błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego

#9 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 stycznia 2012 - 23:36

Pogadałem wczoraj z moim kolegą który to świadczy taka usługę jak diagnostyka i on twierdzi że nie dalej jak wczoraj badał BMW 2,5d z 2001r. tylko nie pamiętam teraz jakim to narzędziem i pięknie mu pokazało że jest walnięta świeca i na którym cylindrze


Pewnie INPA, pokazuje nawet korekcje wtrysków (w "bawarkach", oczywiscie), czego nawet TECH II nie robi.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#10 OFFLINE   samara82

samara82

    MV6 U25DT

  • 373 postów
  • Dołączył: 24-03-2009
  • Skąd: Legnica/Chojnów/Lubin

Napisany 26 stycznia 2012 - 22:49

DamianSz...rzeczywiście inny silnik..sorki...a tak chciałem się pochwalić pierwszą samodzielną interwencją w silniku...:masakra::jump:

#11 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 28 stycznia 2012 - 18:35

Pewnie INPA, pokazuje nawet korekcje wtrysków (w "bawarkach", oczywiscie), czego nawet TECH II nie robi.
__________________

Czyli tylko zostaje mierniczek lub kręci śróbka. Czemu w Y25DT nie ma szyny CAN a tym op-com em to można sobie D...... podetrzeć można tylko kasować błedy i dosławnie jeszcze kilka rzeczy . Nawet modułu komfortu nie da sie zaproramować. (Może za krótko jeszcze się nim bawiłem) Już nie mówiąc o tym że bledy są nie opisane dokładnie z szczegółlami. I weś człowieku badz mądry . Ciekaw jestem czy PCM SCANEM rusze go ?
GREKU

#12 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 28 stycznia 2012 - 21:35

Czemu w Y25DT nie ma szyny CAN


Jak nie ma, jak jest. Nie ma tylko pełnej komunikacji z poszczególnymi elementami systemu.

a tym op-com em to można sobie D...... podetrzeć można tylko kasować błedy i dosławnie jeszcze kilka rzeczy .


Zaopatrz się w Techa II sprzętowego i hulaj dusza;)

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#13 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 28 stycznia 2012 - 21:49

no żeby jeszcze programy pokazywały poluźnione śrubki na danym elemencie ,to byłoby już super ;)

#14 OFFLINE   GREKU

GREKU
  • 89 postów
  • Dołączył: 08-01-2008
  • Skąd: W-Wa

Napisany 12 lutego 2012 - 15:13

Cześć forumowicze! No wracam do punktu wyjścia P0380 na op-comie nie znika wydaje się że przekażnik w komorze silnika niby działa ale i świece ma ją po 1,3 ohm i dalej nie chce palic jak jest -10 Ludziska podpowiedzcie co to może być ? Dodam jak odpale "Westo" na dosłownie 5-7 min Omcia pali z dotyku. Jestem zły może ktoś tu zna jakiegoś dobrego magika elektronika w Warszawie który pomoże mi i na serio zapłacę mu dobre pieniądze.
Gdzie może leżeć przyczyna ?
Jeszcze jedno pytanie jeżeli auto jest ciepłe czy przy uruchomianiu powinno pojawiać się jakiekolwiek napięcie na tym że przekażniku od świec w komorze silnikowej i na którym pinie?
GREKU

#15 OFFLINE   johnsonpl

johnsonpl
  • 32 postów
  • Dołączył: 25-02-2011

Napisany 04 lutego 2013 - 19:13

moze ktos podpowiedziec jaki ma numer sterownik swiec do y25dt?

#16 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 lutego 2013 - 20:55

2246919, jak by co to mam taki