

Omega B x25xe krzesać moc czy swap?
#1
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 12:34
Generalnie to szukałem przy zakupie 3.0 ale tak wyszło, że trafiła mi się ta i tak bujam się nią już od półtora roku. ( w tym czasie sprzedawałem ją 2 razy ale w końcu zrobiłem ją na bogato jeśli chodzi o wszelakie sprawy mechaniczno elektryczno estetyczne i obecnie auto zostaje ze mną na nieco dłużej)
Tyle wstępu - chciałbym po prostu mieć więcej mocy w aucie bo wiadomo, że omega w kombi i 2.5 nie jest demonem, z drugiej zaś strony nie myślę żeby to auto uturbiać czy montować jakiś kompressor póki co bynajmniej bo moja wiedza jeszcze nie sięga tak daleko, więc po kolei na spokojnie.
Pytanie jest następujące czy krzesać moc z x25xe jeśli tak to co trzeba by zmienić w serii?
z tego co ja się orientuję już to na pewno wałki ssące z x30xe na pewno, lżejsze koło zamachowe ale nie wiem z czego podejdzie aby to było plug&play do seryjnej skrzyni?
Dalej kolektor dolotowy i wydechowy też dać z x30xe? Puszka na pająk ten rezonator powietrza ala mantzel? co jeszcze? wywalenie egra? jakiś tuning odmy coby się nie zapychała?
Da to jakieś sensowne efekty? czy nie warto i po prostu wymienić silnik na x30xe, który podejdzie P&P z tego co się orientuję i w tym przypadku wymienić zamach na lekki (jaki?) i kolektory też bo 2.5 ma mniejsze chyba i będzie silnik zmulony więc wymieniam kolektory dolot i wydechowy? na te z x30xe czy komputer też muszę dać wówczas z x30xe?
A może walnąć y32se słupek dołożyć kolektory z x30xe pokrywy alu z vectry to już mam u siebie założone na 2.5 bo cewki bym zostawił te stare. Tylko teraz pytanie czy to się opłaca w ogóle? czy 3.2 na takim mixie z x25xe i kolektorach z x30xe (komputer jaki wówczas z x30xe tak? bo w y32se są 4 sondy to chyba nie będzie dobrze wówczas działało więc komp musi być z x30xe?) będzie chodziło dobrze? czy będzie zamulone to 3.2 do poziomu 3.0?
wiem, że się strasznie rozpisałem ale potrzebuję tych informacji a jestem jeszcze dosyć zielony w tym temacie forum czytałem ale jakby nigdzie znalazłem odp na wszystkie te moje pytania.
Pomóżcie powiedzcie co się najbardziej opłaca bo jeśli 3.2 będzie chodziło jak 3.0 to jaki sens jest wydawania +1000zl za sam motor?
tak samo jeśli z 2.5 nie wyciągnę tych min 210 koników to też lipa już wolę swapnąć wszystko w wersji P&P
aha dodam, że do zwykłej jazdy będzie tam sekwencja lpg w zasadzie jest cały czas ale w nowym motorze też będzie wink.gif
Pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 12:37
To chyba źle szukałeś, bo przerabiane to było już parę razy. Szukajka w dłoń i jazda :ok:forum czytałem ale jakby nigdzie znalazłem odp na wszystkie te moje pytania
#3
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 13:18
tak samo zamach już też czytam i oczy mi wypływają z c20xe pasuje ale trzeba dystans dać tak?
jeśli chodzi o wszelakie dystanse etc to sam sobie zrobię tylko nie widzę wymiarów nigdzie ...
znalazłem takie coś:
W C20LET występuje tylko koło 9,5kg i tarcza sprzęgła na 14zębów.
W C20XE występuje koło jak wyżej lub 6,5kg. Do każdego koła jest odpowiadający docisk.
Tarcza sprzęgła z C20XE nie pasuje do omegi bo ma inny wieloklin.
Można zrobić mix czyli koło 6,5kg z dociskiem i tarcza z LETa.
Ani docisk ani tarcza z X30XE i X25XE nie będzie pasowała.
czyli trzeba gratów poszukać..
ale niech ktoś powie czy opłaca się 3.2 wsadzać na śmieciach z 3.0
#4
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 13:39
Mozesz wstawic: 3.0+kolektory z 3.2,lekkie kolo,puszke,most 4.22,egr off i powinno byc git.
Wszystko zalezy jaki masz budzet na to.
#5
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 13:42
Nie wiem co to znaczy opłacalne. Tuning to choroba i to na pewno nie opłacalna...ale niech ktoś powie czy opłaca się 3.2 wsadzać na śmieciach z 3.0
Poczytaj trochę bo odpowiedź na Twoje jest na forum.
#6
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 13:48
x30xe kupie w granicach 1800 - 2300zł tak myślę, a y32se to koszt pewnie min 3000zł stąd zastanawiam się co lepiej dać, żeby zrobić to ok..nie musi mieć nie wiadomo jakiej mocy ważne, żeby elegancko to pracowało ...juz te 211 KM z3.0 to 40 koników więcej niż w mojej 2.5 więc jeśli zamach i puszka dodadzą mu jeszcze wigoru a różnica między takim x30xe a y32se będzie już nie duża to po co przepłacać?
czy będzie eto duża różnica? i czy takie 3.0 odprężać? dawać jakąś przekładkę pomiędzy uszczelki głowic? jest to do dostania? czy do generalnie serii nie jest to potrzebne?
bo tak myślę, że jak kupię silnik to powymieniam wszelakie oringi i uszczelki i splanuje głowice... coby to miało ręce i nogi
#7
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 16:41
Chłopie, jak ty tuning n/a chcesz zaczynać od odprężania to jeszcze sporo czytania i nauki przed Tobą...czy będzie eto duża różnica? i czy takie 3.0 odprężać? dawać jakąś przekładkę pomiędzy uszczelki głowic? jest to do dostania? czy do generalnie serii nie jest to potrzebne?

#8
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 17:54

#9
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 18:12
Phantom sie kompresuje.tak sobie pomyślałem, że gdyby kiedyś wpadł jakiś pomysł montażu jakiegoś kompressora czy coś to sprawę z rozbieraniem silnika miałbym z głowy
#10
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 18:25



#11
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 19:23
#12
OFFLINE
#13
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 21:18

#14
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 21:58
#15
OFFLINE
Napisany 22 stycznia 2012 - 21:59

#16
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2012 - 12:00
-kolo zamachowe od: astra gsi, calibra, vectra - 2.0 16v C20XE
-docisk C20XE
-tarcza sprzegla vectra b 2.5 v6, calibra c20let (228mm) (wazne, zeby to jezdzilo w skrzyniach F25/F28 - odpowiedniki naszych R25/R28).
-lozysko omegowe, albo kombinowac jak ILKU od C20XE
-sruby 8szt. zamach - silnik . tylko oryginal, nie pamietam numerow. chyba sa w temacie kola c20xe
-sruby 6szt. docisk - zamach. nr GM: 0666784 w ASO 2.64zl/szt.
-tulejka od ILKU + sruby M6 x 40mm 3szt na leb soczewkowy imbusowy.
ostateczny koszt, to ok. 850zl razem z plynami, i pierdolami, ktore wynikly po drodze.
ja robilbym silnik 2.5, fajnie tak podlubac:) a na gotowca przychodzic, to lipa

#17
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2012 - 12:19
Nie wiem co to znaczy opłacalne. Tuning to choroba i to na pewno nie opłacalna...
Poczytaj trochę bo odpowiedź na Twoje jest na forum.
To najlepsza odpowiedź. Z punktu widzenia czystej ekonomii, to te 4-5 koła lepiej dołożyć do tego co uzyskasz ze sprzedaży obecnego auta i wejść w 3.2. Masz nominalne ponad 210 koni, poprawny osprzęt i młodsze nadwozie. Do tego jak piszesz oczekiwane parametry dynamiki. Fabrykę mozna poprawić, ale to spora sztuka i sporo kosztuje.
#18
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2012 - 14:52
#19
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2012 - 15:18
#20
OFFLINE
Napisany 23 stycznia 2012 - 15:29

