Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

nieudany drift - co zepsulem?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   facemaster

facemaster
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-01-2012

Napisany 17 stycznia 2012 - 02:04

Jak w temacie, troche sniegu spadlo wiec zachcialo sie poslizgac, a ze łajzowatość mam wrodzona, to oczywiscie krawężnik zaliczony :/

Przy jednym z nawrotow niestety nie udalo mi sie uniknac bliskiego spotkania z kraweznikiem, bokiem auta a dokladnie przednim lewym kolem (nie wiem na ile to istotne, ale kola nie byly skrecone, zdarzylem wyprostowac kierownice) uderzylem w ok 10 cm kraweznik. Widoczny efekt to lekko zgieta felga. Natomiast w trakcie jazdy kierownica przekrzywiona w lewo o ok 40 stopni i powyzej 50-60 km/h drżenie kierownicy i dudnienie.

Pomózcie, co zepsulem ? :confused:

#2 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 stycznia 2012 - 03:17

Pomózcie, co zepsulem ?

Zajrzyj do kanalu i zobacz. A najlepiej zaprowadz na stacje, to ci od razu powiedza.

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2012 - 06:48

od skrzywionego wachacza po drążek kierowniczy tak jak Dave napisał na stację diagnostyczną i będziesz wiedział

#4 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 stycznia 2012 - 06:59

przed uderzeniem w krawężnik warto odpuścić hamulec. Wtedy masz mniejsze szanse wyrządzić krzywdę. Ja bym proponował sprawdzić na początek felgę - oddać do ponownego wyważenia - koszt 15zł a może to powodować objawy o których mówisz

#5 OFFLINE   facemaster

facemaster
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-01-2012

Napisany 17 stycznia 2012 - 08:17

smokie, oczywiscie ze odpuscilem hamulec, ale to w tym przypadku za wiele mi nie pomoglo, bo po wyjsciu z luku auto szlo bokiem na prostych kolach (tak jakby Asteriks oparl sie o bok i zaczal mnie pchac :D )

felga to napewno do roboty, tylko ze od samej felgi to chyba nie bylaby kierownica skrecona. Kiedys mialem podobna sytuacje, z tym ze trzasnalem w kraweznik na skreconych kolach i skonczylo sie na wymianie pólosi. Mam nadzieje, ze w tym przypadku tak nie bedzie.

Sprobuje po poludniu podjechac do jakiegos warsztatu, zeby to obejrzeli

Jak widac latanie bokiem nie dla kazdego :mad:

#6 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 stycznia 2012 - 08:20

Tak troche offtopic, ale Asteriks to malenki byl. Z kolei Obelix to juz kawal chlopa:)

Jak widac latanie bokiem nie dla kazdego

Ale z kolei teraz

po wyjsciu z luku auto szlo bokiem na prostych kolach

taki niechcacy mod :)

#7 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 stycznia 2012 - 09:17

felga to napewno do roboty

jak stalowa to na złom...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#8 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 stycznia 2012 - 09:18

Tak troche offtopic, ale Asteriks to malenki byl. Z kolei Obelix to juz kawal chlopa:)

po elixirze dawał rade podobno ;)

po wyjsciu z luku auto szlo bokiem na prostych kolach

już rozumiem w jaki sposób uderzyłeś. Uszkodzenia faktycznie mogą być poważne - najlepiej jak pojedziesz właśnie na stacje i sprawdzisz.

Jak widac latanie bokiem nie dla kazdego :mad:

e tam. Trenuj tylko z dala od przeszkód :) najlepiej puste parkingi bez latarni na środku ;)

#9 OFFLINE   paskudny

paskudny
  • 32 postów
  • Dołączył: 02-10-2010
  • Skąd: Toruń

Napisany 17 stycznia 2012 - 11:43

Miałem podobną przygodę w zeszłym roku,tyle że nie drift a uciekałem przed kolizją( z mojej winy) uderzenie lewym kołem w krawężnik przy ok 25-30 km/h.Efekt zerwane tuleje i przesunięty silnik na sankach.

#10 OFFLINE   facemaster

facemaster
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-01-2012

Napisany 17 stycznia 2012 - 15:21

Paskudny, i ile Cie kosztowala naprawa ?

#11 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2012 - 16:57

Pewne jest to, że felga do wymiany i drążek kierowniczy, do sprawdzenia wahacz. Po wymianie konieczna jest zbieżność. Koszt może wynieść ok 300 pln. Masz nauczkę.

#12 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 stycznia 2012 - 20:01

Posty nie związane z tematem poleciały do kosza...
Proszę trzymać się tematu!!

Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#13 OFFLINE   BaRt 6VM

BaRt 6VM
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-01-2012

Napisany 18 stycznia 2012 - 21:32

Dziwne kolego za ciasno sie zrobiło zeby sie slizgać !!
A co do tego co sie zepsuło u ciebie to jest proste do zlokalizowania jedziesz na garaż , lewarek ,klucz do kół i ściągnij koło:)
Jesli zobaczysz jakieś elementy o dziwnym kształcie "pokrzywione" koło jesli masz zapas to zakładasz i mały test w drodze"pojedziesz po fajki do kiosku " i wykluczysz felge nastepnie szukasz dalej auto na lewar i sprawdz luzy w zawieszeniu !!
A jesli dalej nie potrafisz samemu stwierdzić co sie stało to mechanik albo staacja diagnostyczna 20-30 zł na szarpaki i sie wyjaśni
POZDRAWIAM !!!

#14 OFFLINE   toptom

toptom
  • 1 518 postów
  • Dołączył: 12-10-2010
  • Skąd: Edynburg
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2012 - 22:51

a dokladnie przednim lewym kolem


Kiedys mialem podobna sytuacje, z tym ze trzasnalem w kraweznik na skreconych kolach i skonczylo sie na wymianie pólosi. Mam nadzieje, ze w tym przypadku tak nie bedzie.


Na pewno nie bo omega ma naped na tyl i z przodu nie ma polosi ;)

#15 OFFLINE   facemaster

facemaster
  • 4 postów
  • Dołączył: 09-01-2012

Napisany 19 stycznia 2012 - 00:07

zgadza sie, juz tez wiem teraz ze nie ma polosi z przodu. taki ze mnie mechanik jak z koziej d.... szynka :D

podsumowujac: felga i wachacz to robienia :/

ale czlowiek zawsze bogatszy o jakies doswiadczenie :)

#16 OFFLINE   misiek440

misiek440
  • 77 postów
  • Dołączył: 23-02-2012
  • Skąd: KRK

Napisany 13 marca 2012 - 16:44

może zobaczy na kanale a może nie, u mnie w vectrze skrzywiona była belka po takim strzale ale nic na oko nie było widać natomiast kierownica się przestawiła i ściągało.

Polecam wizytę na geometrii, tam odrazu wszytko wyjdzie, mnie impreza kosztowała 500zł ( wliczając w to geometrie auta,a zawieszenie prostsze niż w omedze)

#17 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 marca 2012 - 17:35

przygrzałeś kotleta ... myślę ze po 2 miesiącach omega kolegi chula jak ta lala :p

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365