Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

2.5D Czujnik temperatury silnika - Cięzko pali.. Silnik muuł, ale moze te 2.5 tak ma?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   barteksonix

barteksonix
  • 10 postów
  • Dołączył: 26-12-2011

Napisany 12 stycznia 2012 - 17:59

Witam serdecznie,
Jestem nowym posiadaczem Omegi 2.5 TDS czyli tej z silnikiem BMW.
Mam kilka pytan i problemów :)

Podpiąłem Omege Boschem KTSem i wyskoczył mi jednej bład silnika:
14 Czujnik temperatury silnika - przerwa, zwarcie z plusem czy coś w ten deseń

OK, zlokalizowałem czujniki (sa 2, prawda?) Cięzki dostęp. Zwaliłem kolektor, dostałem sie do czujników. Wymieniłem a nowy czujnik z zieloną wtyczką, czyli ten drugi w stronę silnika. Tego pierwszego (bliżej wentylatorów) nie wymieniałem, bo gdy z tego drugiego odpiałem wtyczke, to pokazywało temperaturę na zegarach. Wiec chyba ten 1 działa.
Oczywiscie w kazdym przypadku bład sie nie skasował... po wymianie czujnika również.
Co teraz?

A objawy w mojej omedze (nie wiem czy zwiazane z czujnikem temperatury) to:
- Cięzko pali - na zimnym i na ciepłym, chociaz na cieplym szybciej ją idzie zapalić bez grzania swięc. Na zimnym, po dlugim grzaniu swiec w koncu zapali po kilku sekundowym kręceniu, o zapaleniu bez podgrzania swiec przez kilka sekund, w ogole nie ma mowy. Swięce żarówe, sprawdzałem, są ok.
- Straszny z niej muuuł. Na 130KM, wiem ze to diesel i kombi i spora gablota, ale ponizej 2500 obortów cięzko ją zebrać, a pod góre gdy nie przypilnuje obrotów to z 2 musze wyjeżdżać. Czy wszystkie 2.5 to takie muły? Powyzej 2,5tys obrotów gdy turbo się załaczy, jeszcze to jakoś jedzie.. Prosze tutaj o porade co z tym motorem..

W zasadzie tyle z poważniejszych problemów, mam jeszcze kilak pytan odnosnie elektroniki, ale moze nie bede w tym dziale o tym pisal.
Co do samej omegi, fajny samochod, akurat znalazlem z naprawde fajnym wyposażeniem i szczerze to dziwie sie ze za takie pieniądze można kupic taka limuzyne ;) (nie moge tylko przeboleć na MIDzie i zegarach tego niebieskiego podświetlenia ktore ktos zalozyl)

Z góry dziękuje za pomoc!
Pozdrawiam i zycze miłej nocki

#2 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2012 - 18:08

zapnij omegę pod kompa i zobacz dawkę na ciepłym silniku bez włączonych odbiorników optymalna dawka to ok 5.6mg.stroke, na MID wskazanie powinno być ok.0.9-1l/h. to tak odnośnie odpalania

PS

TDS jest w BMW

 


 


 


#3 OFFLINE   barteksonix

barteksonix
  • 10 postów
  • Dołączył: 26-12-2011

Napisany 12 stycznia 2012 - 18:26

Na kompie na jałowym pokazuje mi 0.9-1l/h więc tu jest ok.
Co do dawki sprawdzałem ale nie pamiętam, coś mi świta ze wtryski pokazywały 10-11mg

EDIT:

Jednak pokazuje 1,7-1,8l/h

#4 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2012 - 18:34

raczej nie możliwa jest taka rozbiezność między midem a interfejsem

 


 


 


#5 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 12 stycznia 2012 - 19:08

raczej nie możliwa jest taka rozbiezność między midem a interfejsem


Nie do konca, jak MID jest np. z 2.5v6 to wlasnie taka rozbieznosc sie pojawi :)

#6 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2012 - 19:14

ja to wiem bo tu chodzi o program z kości eeprom,ale sądze że nic nie było kombinowane z MIdem

 


 


 


#7 OFFLINE   barteksonix

barteksonix
  • 10 postów
  • Dołączył: 26-12-2011

Napisany 12 stycznia 2012 - 19:30

To jeszcze najwyzej sprawdze..
Co niestety nie rozwiązuje reszty moich problemów :(

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2012 - 19:49

po pierwsze to TDS jest w BMW
drugie to sprawdź czujnik podłącz komputer i zobacz rozbieżność pomiędzy wskazaniami ECU a deski, rano pomiędzy ECU a otoczenie, sam czujnik sprawdź miernikiem ściągając wtyczkę opór pomiędzy pinami powinien być przy 0 od 5800 do 6000 ohm, przy 20 stopniach 2400-2600 ohm, sprawdź okablowanie jeśli czujnik jest OK, pin przy ECU to 53 a masa chyba 13, sprawdź miernikiem jakie jest napięcie pomiędzy pinem 53 a glebą, przy 25 stopniach i włączonym zapłonie powinno być 2,8 V, przy 90 stopniach i silniku pracującym na wolnych obrotach 1,4 V, rozumiem że zegar pokazuje, normalną temp ?

#9 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 12 stycznia 2012 - 20:31

jak wyżej kolega DamianSz napisał +na szybko,czy nie masz urządzenia ułatwiającego rozruch ciepłego silnika(kończąca się pompa),to coś,dokładane najczęściej w trójkątnej skrzynce(gdzie ECU silnika),odłancza na chwile czujnik temperatury silnika i może stąd ten błąd.(nie mówie że pompa),jest jeszcze wiele innych powodów,wszystko po kolei do sprawdzenia-jak chodzi o muła.

#10 OFFLINE   barteksonix

barteksonix
  • 10 postów
  • Dołączył: 26-12-2011

Napisany 12 stycznia 2012 - 20:44

Mam teraz stary czujnik na biurku i pokazuje mi 2578 ohm (w pomieszczeniu bedzie właśnie cos kolo 20 stopni) rano sprawdze rozbieżnosc pomiedzy spalaniem z MIDa a wartością wtrysków. Jesli czujnik ma taka oporność jak napisałeś tzn ze jest ok? Czyli wymienilem czujnik na marne.

pin przy ECU to 53 a masa chyba 13, sprawdź miernikiem jakie jest napięcie pomiędzy pinem 53 a glebą, przy 25 stopniach i włączonym zapłonie powinno być 2,8 V, przy 90 stopniach i silniku pracującym na wolnych obrotach 1,4 V, rozumiem że zegar pokazuje, normalną temp ?


Co? gdzie? jak? Gdzie są te wtyczki?

Zegar pokazuje normalnie 90 stopni, ale przy zjeździe z gorki czasami i spadnie do 2 kresek od 0. Jesli omegi tak nie maja, to pewnie wina termostatu. Ale nagrzewa sie do 90 bez wiekszego problemu

#11 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 12 stycznia 2012 - 21:01

czujnik temperatury silnika dla ecu-kompa silnika wartości
0*c_5800-6000 Ohm
20*c_2400-2600 Ohm
40*c_1100-1200 Ohm
80*c_300-400 Ohm

#12 OFFLINE   barteksonix

barteksonix
  • 10 postów
  • Dołączył: 26-12-2011

Napisany 13 stycznia 2012 - 13:11

Zostawiłem czujnik na parapecie, na dworze około 1 stopień, miernik pokazuje 480ohm.
Sprawdzam po prostu czy ta tabelka sie zgadza :) Wsadze go jutro do wody by mial 80 stopni

Sprawdziłem dzisiaj po rozgrzaniu silnika do 90 stopni MID wskazywal mi 1,7-1,8l/h, więc musze wyregulować nastawnik na pompie wtryskowej bo omega ma za mala dawke..
Moze to wina mułowatego silnika...

#13 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 stycznia 2012 - 20:08

Moze to wina mułowatego silnika..


Kolego z taką dawką to na pewno oma nie będzie miała kopa, ustaw na 0.9l/h i zobaczysz jak omka odżyje

#14 OFFLINE   barteksonix

barteksonix
  • 10 postów
  • Dołączył: 26-12-2011

Napisany 13 stycznia 2012 - 20:53

Dostałem sie do tego nastawnika, ale chyba nie ściągnąłem to co trzeba :D
Zrobiłem fotki i skręciłem z powrotem bo nie znalazłem nic do pukania :D

fotka:
Dodany obrazek

Troche nie czaje z tymi pukaniem, teraz juz wiem od kolegi rafi195 ze odkręcam te dolne śruby co na fotce. http://imageshack.us...2048520503.jpg/ A ta pokrywe co teraz tez ściągam? nie wyobrażam sobie jak mógłbym zapalić bez niej silnik, będzie tryskać wszędzie ropa ;)
Odkręcę te dolne śruby i co? widzę? bo naprawdę nie rozumiem gdzie pukać ;)

Pozdro i sorki, ale pierwszy raz majstruje przy pompie wtryskowej ;)

#15 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2012 - 21:15

nic sie nie rozkreca tylko trzeba pobijac caly ten aluminiowy element do przodu lub do tylu
pamietam tylko ze do jednej sruby jest kiepski dostep i trzeba waz od wody troche odchylic
pozatym nic sie z auta nie zwala luzujesz sruby, pobijasz i gotowe

ed:
teraz zauwazylem link
wlasnie te sruby sie luzuje nic wiecej sie nie robi

#16 OFFLINE   barteksonix

barteksonix
  • 10 postów
  • Dołączył: 26-12-2011

Napisany 13 stycznia 2012 - 22:11

Aha, rozumiem :)
Puka sie po obudowie w jedna albo drugą strone, ja pierniczę :) Jak to działa??
Moze to chodzi o nie pukanie a przesuwanie lekko obudowy nastawnika w gore albo w dół. Sorki ale nie mam pojecia jak to moze dzialac i zmienia dawke wtryskiwaczy. Z czego ciesze sie rowniez, ze to tak prosty zabieg (jesli wie się co się robi oczywiscie)

Znalazłem na forum opis: http://forum.omegakl...ead.php?t=11690

zaczynamy od zdemontowania oslony wtryskiwaczy.


To mnie troche zmylilo :) i wziałem sie za sciagniecie tego co na fotce.
Jest tam tez taka plastikowa puszeczka z boku na 3 torxach i jednej niezidentyfikowanej śrubie, też się chcialem za to zabierać, ale przypomnialem sobie ze pisalo torx 30 i nasadka 7, wiec wziałem sie za odkrecanie czego innego ;)

Dziękuje Panowie, jestescie bardzo pomocni, dzieki Waszym radą może w koncu odmule omege :D

#17 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 13 stycznia 2012 - 22:22

Puka sie po obudowie w jedna albo drugą strone, ja pierniczę Jak to działa


Kolego musisz delikatnie puknąć tak aby się przesunął nastawnik w kierunku kabiny lub w kierunku chłodnicy, rób to naprawdę delikatnie bo tu chodzi o setne mm. Oczywiście najpierw nagrzej motor do temp. roboczej i musisz mieć wyłączone wszystkie odbiorniki czyli świtała radio itp. i najlepiej pukaj młotkiem przez jakiś drewniany kołek czy kij. To nie jest trudne. Powodzenia.

#18 OFFLINE   barteksonix

barteksonix
  • 10 postów
  • Dołączył: 26-12-2011

Napisany 14 stycznia 2012 - 23:17

OK, skończyłem. Faktycznie omega odżyła.. ;) nawet rozwiązały się problemy z paleniem, nadal troszkę ciężko pali na zimnym, ale to pewnie zasługa czujnika temperatury, a na ciepłym pali super.
Ustawiłem dawkę 0,8l/h-0,9l/h-1,0l/h - w tych granicach się waha. Klucz nasadowy to nie 7 a calowa 9/32
PS. Jeśli przykładowo zwiększę dawkę na 0,6l/h to omega będzie jeszcze mocniejsza? i dużo bardziej paliwożerna?

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tej operacji i dziękuje Wam bardzo wszystkim za pomoc!

#19 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 15 stycznia 2012 - 12:49

PS. Jeśli przykładowo zwiększę dawkę na 0,6l/h to omega będzie jeszcze mocniejsza? i dużo bardziej paliwożerna?


Może mieć większego kopa i troszkę więcej palić ale też może być tak że nic się nie zmieni a zaczną obroty spadać wolniej i będzie to odczuwalne że są wyższe i ewentualnie może zacząć bujać silnikiem itp.

#20 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2012 - 13:02

Jak przesadzisz to zaczną Ci falować obroty , ja sprawdziłbym jeszcze podłączenie
podciśnień i bezpiecznik świec żarowych