Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

błąd 73 i 74 po wymienie przepływki


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   piotrus3108

piotrus3108
  • 118 postów
  • Dołączył: 15-06-2010
  • Skąd: Trójmiasto

Napisany 10 stycznia 2012 - 21:09

witajcie wszystkich,mam taki problem,wymieniłem przepływke tu od kolegi z forum,z jego twierdzenia chodziła do końca,więc tak podłączyłem ale błąd wyskakuje 73 i 74,zrobiłem doświadczenie takie małe więc pisze:)
wyjelem przepływke z dolotu i podłączyłem wtyczke odpaliłem i zaczęłem dmuchać w nią i auto zgasło czyli można zec że działa tylko dlaczego są te dwa błędy :(

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2012 - 21:23

Bedy sa widoczne na spinacz czy na kompie jako aktywne?

#3 OFFLINE   piotrus3108

piotrus3108
  • 118 postów
  • Dołączył: 15-06-2010
  • Skąd: Trójmiasto

Napisany 10 stycznia 2012 - 21:49

na spinacz,mało tego teraz gdy ostygl chciałem odpalic i wogóle obroty chodziły w zakresie 600-400 i fałowały strasznie odpielem go i obroty stoją na 900 tak jak trzeba,więc podłączyłem spowrotem i zero reakcji na to,i teraz dmuchalem i też nic :(

mało tego w środku jest cienki drucik i opornik gdzie u mnie w starej były 2 blaszki :) więc chyba coś nie tak:(

#4 OFFLINE   ekonomiczny

ekonomiczny

    X32XE

  • 70 postów
  • Dołączył: 17-06-2011

Napisany 05 stycznia 2014 - 12:32

Witam. Wyskakuje mi bład 74 - za wysokie napięcie przepływomierza , założyłem już trzecią przepływke używkę i po jakimś czasie znowu ten błąd wyskoczył. I teraz pytanie czy kratka wyjęta z przepływomierza może mieć jakiś wpływ na to? W aucie podczas przyspieszania na sporcie nie raz zapala się check przy wysokich prędkościach a jeżdżąc normalnie jest ok

#5 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2014 - 12:38

Zobacz czy nie ma nieszczelności na dolocie.

#6 OFFLINE   ekonomiczny

ekonomiczny

    X32XE

  • 70 postów
  • Dołączył: 17-06-2011

Napisany 16 stycznia 2014 - 09:32

Witam ponownie, nieszczelności nie widać w dolocie, przepływka zmieniona na nówkę boscha , dalej wywala bład 74, oprócz błędu cały czas mam problem z przyspieszaniem , przy około 4.6-5tys obrotów coś blokuje i przestaje przyspieszać, powyżej 5tyś auto dalej się wkręca bez problemu. Nie mam juz pomysłów. Na 1 biegu tego nie czuć ale już na 2 i 3 jest zamuł

#7 OFFLINE   ekonomiczny

ekonomiczny

    X32XE

  • 70 postów
  • Dołączył: 17-06-2011

Napisany 17 stycznia 2014 - 16:50

ludzie pomocy:D sondy też pracują ok na co jeszcze zwrócić uwagę?

#8 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 stycznia 2014 - 15:14

Jakby była nieszczelność to by był błąd za niskiego napięcia.Jak masz zwężenie przed przepływką lub bardzo brudny filtr powietrza to też będzie wyskakiwało za wysokie napięcie.

#9 OFFLINE   przemo85

przemo85
  • 85 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 27 kwietnia 2014 - 20:03

Witam mam do Was pytanko,otóż jakiś czas temu padła mi przepływka (nie będę opisywał objawów) wyskoczył mi błąd 73,kupiłem używkę org.bosch i po jej zamontowaniu wyskoczył błąd 74 (bądź odwrotnie było z błędami już nie pamiętam ),sprzedawca oddał mi kaskę więc kupiłem drugą gdzie indziej (podobno 100% sprawna) autko chodzi niby ok ale wywala mi błędy 73 i 74 (sprawdzane na spinacz)
Moje pytanie to
1 Czy błędy się powinny same skasować
2 Czy to wina przepływki

#10 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 kwietnia 2014 - 20:16

Odepnij aku zresetuj ecu i jeżeli nie są aktywnymi błędami to już się nie pojawią.Po wymianie przepływki należało zrobić reset.

#11 OFFLINE   przemo85

przemo85
  • 85 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 28 kwietnia 2014 - 11:06

Ok dzięki za szybką odpowiedź lece odpiąć aku i rano zobaczę co jest "pięć"

Więc tak aku było odłączone przez całą noc,po podłączeniu masy (bez uruchamiania silnika) nadal pokazuje błędy 73 i 74 czyli trzeba kasować kompem

#12 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 kwietnia 2014 - 17:35

a instalacje masz w porządku? sprawdź między wtyczką a wtyczką ecu czy jest przejście.

#13 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 kwietnia 2014 - 19:09

Ok dzięki za szybką odpowiedź lece odpiąć aku i rano zobaczę co jest "pięć"

Więc tak aku było odłączone przez całą noc,po podłączeniu masy (bez uruchamiania silnika) nadal pokazuje błędy 73 i 74 czyli trzeba kasować kompem


Po tylu godzinach to musi się zresetować .Jeżeli po przekręceniu stacyjki wywala błędy i to dwa od razu to jest coś namieszane z instalacją .Sprawdz masy te obok cewki WN.

#14 OFFLINE   przemo85

przemo85
  • 85 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 29 kwietnia 2014 - 09:37

Dla mnie to chyba zbyt skomplikowane jedyne co sprawdziłem to na wtyczce od przepływki napięcie między pinem 1 a 3 było chyba 11,7 V (ale troszke kiepski miernik mam )

Do sprawdzenia masy przy cewce WN to pewnie trzeba troszkę zrzucić gratów (dodam że ostatnio dorabiałem masę z aku do silnika tylko że przykręciłem się w okolicy krokowego do jakiegoś wieszaczka co trzyma wąż od klimy-chyba od klimy)

#15 OFFLINE   scarface

scarface
  • 320 postów
  • Dołączył: 15-06-2013

Napisany 29 kwietnia 2014 - 10:09

tylko że przykręciłem się w okolicy krokowego do jakiegoś wieszaczka co trzyma wąż od klimy-chyba od klimy)

Toś solidną masę zrobił :D Myślę, że to tak jakby jej wcale tam nie było. Mase przykręć do bloku silnika.

#16 OFFLINE   przemo85

przemo85
  • 85 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 29 kwietnia 2014 - 23:40

Toś solidną masę zrobił :D Myślę, że to tak jakby jej wcale tam nie było. Mase przykręć do bloku silnika.


Ok może powinienem dać w okolice cewki ale (mierząc na aku pod obciążeniem na wolnych obrotach miałem 13 V a po podłączeniu dodatkowej masy jest 13,7 V więc chyba nie jest źle)

Po tylu godzinach to musi się zresetować .Jeżeli po przekręceniu stacyjki wywala błędy i to dwa od razu to jest coś namieszane z instalacją .Sprawdz masy te obok cewki WN.


Z aku odpiołem tylko klemę masy " - " powinno wystarczyć
Jeśli chodzi o masy te obok cewki o których myślę to są ok.[ATTACH]25787[/ATTACH]