

STAG 300 plus autoadaptacja
#1
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2012 - 11:18
#2
OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2012 - 19:13
#3
OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2012 - 12:31
#4
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2012 - 09:49
#5
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2012 - 17:04
#6
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2012 - 18:43
#7
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2012 - 20:20
sondy powinny działać jednakowo dla V6 jeżeli jedna umiera to będzie rozjazd na bankachCo rozumieć jako '' podłączona'' ? Sondy są sprawne bo check nie świeci chociaż rysuję różne wykresy, jedna jest BOSCH i kreśli takie kwadraty a druga nie wiem jaka ale ma szybkie zmiany, takie ostre góra dół. W programie na gazie trzymają stałe wartości .Jeśli nie są to jak je podłączyć?
#8
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2012 - 20:26
#9
OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2012 - 21:12
wprowadzasz w błąd kolegę i narażasz go na poniesienie niepotrzebnych kosztów pisząc że kwadratowy wykres sondy jest oznaką jej uszkodzenia. Wykres ma być kwadratowy. Sinusoida - bzdura.
ECU czeka na odpowiedz sondy 100 do 300 ms aby wzbogacić lub zubożyć mieszankę jeżeli przebieg sondy jest kwadratowy to zapewne czas będzie dłuższy i mieszanka będzie bogata albo uboga i co za tym idzie spalanie będzie kosmos to już lepiej odpiąć sondę wtedy komp ustali średnią napięcia na 0,45 V i silnik będzie chodził normalnie i palił ze średniej.Kwadratowy przebieg i długi czas reakcji świadczy że sonda złom koniec.

nie chcę nikogo namawiać na ponoszenie kosztów bo zle odczyty z sondy mogą wynikać z wielu usterek nałożonych na siebie , pamiętajcie że sonda jest ostatnim czynnikiem wpływającym na czas wtrysku i może być wprowadzona w błąd przez inne czujniki.Lejący wtryskiwacz gazu lub benzyny również może powodować bleda i wskazywać na uszkodzenie sondy i odwrotnie uszkodzony czujnik który daje fałszywy odczyt ale mieszczący się w granicach błędu nie wywali kontrolki ale zafałszuje odczyt sondy. pozdrawiam kwadratowe wykres są ok.
#10
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2012 - 20:47
#11
OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2012 - 21:35
doncortino, ja popieram wypowiedź manro, sonda nie działa "zerojedynkowo"; może wskazywać każdy poziom napięcia w swojej skali a nie tylko wartości graniczne. Tylko emulatory ( ich zdecydowana większość) sond lambda tworzą wykres prostokątny, sondy realne tworzą raczej wykres sinusoidalny o łagodnych zboczach.
standardowa sonda cyrkonowa (montowana we wszystkich omegach V6 i zdecydowanej większości samochodów jeżdżących po ulichach) pracuje nieliniowo.
Pokazuje napięcie 0,2V przy ubogiej mieszance; miarę wzbogacania mieszanki wskazania nie zmieniają się proporcjonalnie, dopiero po przekroczeniu pewnego stopnia wzbogacenia gwałtownie zmienia wskazanie na 0,8V i tak pozostaje nawet gdy mieszanka nie jest jeszcze "całkowicie bogata". Sonda nie powie nam jaka jest ilość tlenu w spalinach - powie tylko czy tlen jest czy nie ma. To istotna wada sondy, bo nie pozwala precyzyjnie sterować składem mieszanki. Komputer wykrywszy tlen w spalinach (mieszanka uboga) zwiększa ilość paliwa aż do momentu gdy sonda wskaże brak tlenu (mieszanka bogata) - wówczas sterownik zaczyna skracać czas wtrysku i cykl się powtarza. Stąd wykres ma kształt prostokątny (oczywiście nie ma tam kątów prostych, ale na wykresie widać, że sygnał przez pewien czas wskazuje bogato, potem nagle spada do ubogo, trzyma tę wartość by po chwili znów przejść do bogato itd.). Im wyższe obroty silnika tym szybsze zmiany, ale nigdy nie będzie to sinusoida.
w nowocześniejszych konstrukcjach stosuje się sondy szerokopasmowe, które pozwalają określić w miarę precyzyjnie ilość tlenu w spalinach i tam można doszukiwać się wykresu zbliżonego do sinusoidy. Sonda w X20XEV jest chyba właśnie sondą szerokopasmową.
#12
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2012 - 00:20
(oczywiście nie ma tam kątów prostych, ale na wykresie widać, że sygnał przez pewien czas wskazuje bogato, potem nagle spada do ubogo, trzyma tę wartość by po chwili znów przejść do bogato itd.). Im wyższe obroty silnika tym szybsze zmiany, ale nigdy nie będzie to sinusoida.
w nowocześniejszych konstrukcjach stosuje się sondy szerokopasmowe, które pozwalają określić w miarę precyzyjnie ilość tlenu w spalinach i tam można doszukiwać się wykresu zbliżonego do sinusoidy. Sonda w X20XEV jest chyba właśnie sondą szerokopasmową.
Z tak sformułowaną wypowiedzią już się zgadzam. Niemniej jednak, mając do regulacji gaz w aucie z sondą 0-1V i gazem IIgen. daje się uzyskać przez moment wartości inne, niż krańcowe, ot niuanse, czasem sonda na dłużej postoi gdzieś w połowie zakresu by po niewielkiej korekcie (soft/śruba parownika) znów polecieć w wartości skrajne. Obserwując wykres z naszego forum daje się widzieć jakby pracę "sinusoidalną" ale potwierdzam, sonda 0-1V nie jest sondą szerokopasmową. Ja tam to piszę z praktyki, z teorią nie miałem się okazji za bardzo obeznać.

#13
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2012 - 10:01
#14
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2012 - 12:43
#15
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2012 - 13:47
#16
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2012 - 14:27

#17
OFFLINE
Napisany 16 stycznia 2012 - 22:05
#18
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2012 - 20:36
#19
OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2012 - 21:35