Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

STAG 300 plus autoadaptacja


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   arbuzik

arbuzik
  • 13 postów
  • Dołączył: 26-08-2011
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie

Napisany 10 stycznia 2012 - 11:18

Witam. Żeby nie było że nie szukałem , szukałem ale nie znalazłem:) .Potrzebuję podpowiedzi jak poprawnie zrobić autoadaptację staga jak w tytule, mam wgrany soft 7 ,czy wystarczy ją włączyć w laptopie , odłączyc go i sterownik będzie się cały czas dostosowywał czy pojeżdić tylko z tym irytującym brzęczkiem i wyłączyć ? Prosił bym o łopatologiczną odpowiedż. Dzięki

#2 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 stycznia 2012 - 19:13

zmienić na soft 8.4 i tak najlepiej to zrobić reset ecu i 50 km na benzin, następnie zrobić auto kalibrację następnie ustawić mapki na drodze i dopiero wtedy włączyć auto adaptacje bez brzęczyka i asystenta.auto powinno być 100% sprawne i najlepiej sondy podpięte bi inaczej isa zrobi złe korekty

#3 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 11 stycznia 2012 - 12:31

Wgrać też nowy firmware i sonda MUSI być podłączona ( i sprawna ) , aby ISA2 działał . Reszta jak napisał Manro .

#4 OFFLINE   arbuzik

arbuzik
  • 13 postów
  • Dołączył: 26-08-2011
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie

Napisany 12 stycznia 2012 - 09:49

Co rozumieć jako '' podłączona'' ? Sondy są sprawne bo check nie świeci chociaż rysuję różne wykresy, jedna jest BOSCH i kreśli takie kwadraty a druga nie wiem jaka ale ma szybkie zmiany, takie ostre góra dół. W programie na gazie trzymają stałe wartości .Jeśli nie są to jak je podłączyć?

#5 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2012 - 17:04

jak w programie nie zmieniają się wartości to znaczy że sondy nie podłączone , mają falować a wykres ma być w postaci sinusoidy , jeżeli kreśli kwadraty i robi to wolno to umiera , o podłączeniu sond już było wystarczy poszukać

#6 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 stycznia 2012 - 18:43

sonda lambda działa zeorjedynkowo - albo pokazuje napięcie, albo nie. Więc na oscyloskopie powinna dawać wykres prostokątny

#7 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2012 - 20:20

Nieprawda większość sond jest ogniwem a czas reakcji sondy nie jest 0 1 to jest wykres wartości napięcia , a jego wartość i czas zależy od wielu czynników , czy waszym zdaniem sonda która coś bżdzi jest dobra , bo jeżeli coś pokazuje to jest 1 , kształt wykresu jest w tym przypadku bardzo ważny ale mniejsza z tym to nie temat aby się spierać.

Co rozumieć jako '' podłączona'' ? Sondy są sprawne bo check nie świeci chociaż rysuję różne wykresy, jedna jest BOSCH i kreśli takie kwadraty a druga nie wiem jaka ale ma szybkie zmiany, takie ostre góra dół. W programie na gazie trzymają stałe wartości .Jeśli nie są to jak je podłączyć?

sondy powinny działać jednakowo dla V6 jeżeli jedna umiera to będzie rozjazd na bankach

#8 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 stycznia 2012 - 20:26

wprowadzasz w błąd kolegę i narażasz go na poniesienie niepotrzebnych kosztów pisząc że kwadratowy wykres sondy jest oznaką jej uszkodzenia. Wykres ma być kwadratowy. Sinusoida - bzdura.

#9 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2012 - 21:12

wprowadzasz w błąd kolegę i narażasz go na poniesienie niepotrzebnych kosztów pisząc że kwadratowy wykres sondy jest oznaką jej uszkodzenia. Wykres ma być kwadratowy. Sinusoida - bzdura.


ECU czeka na odpowiedz sondy 100 do 300 ms aby wzbogacić lub zubożyć mieszankę jeżeli przebieg sondy jest kwadratowy to zapewne czas będzie dłuższy i mieszanka będzie bogata albo uboga i co za tym idzie spalanie będzie kosmos to już lepiej odpiąć sondę wtedy komp ustali średnią napięcia na 0,45 V i silnik będzie chodził normalnie i palił ze średniej.Kwadratowy przebieg i długi czas reakcji świadczy że sonda złom koniec.:D
nie chcę nikogo namawiać na ponoszenie kosztów bo zle odczyty z sondy mogą wynikać z wielu usterek nałożonych na siebie , pamiętajcie że sonda jest ostatnim czynnikiem wpływającym na czas wtrysku i może być wprowadzona w błąd przez inne czujniki.Lejący wtryskiwacz gazu lub benzyny również może powodować bleda i wskazywać na uszkodzenie sondy i odwrotnie uszkodzony czujnik który daje fałszywy odczyt ale mieszczący się w granicach błędu nie wywali kontrolki ale zafałszuje odczyt sondy. pozdrawiam kwadratowe wykres są ok.

#10 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 stycznia 2012 - 20:47

doncortino, ja popieram wypowiedź manro, sonda nie działa "zerojedynkowo"; może wskazywać każdy poziom napięcia w swojej skali a nie tylko wartości graniczne. Tylko emulatory ( ich zdecydowana większość) sond lambda tworzą wykres prostokątny, sondy realne tworzą raczej wykres sinusoidalny o łagodnych zboczach.

#11 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 stycznia 2012 - 21:35

doncortino, ja popieram wypowiedź manro, sonda nie działa "zerojedynkowo"; może wskazywać każdy poziom napięcia w swojej skali a nie tylko wartości graniczne. Tylko emulatory ( ich zdecydowana większość) sond lambda tworzą wykres prostokątny, sondy realne tworzą raczej wykres sinusoidalny o łagodnych zboczach.


standardowa sonda cyrkonowa (montowana we wszystkich omegach V6 i zdecydowanej większości samochodów jeżdżących po ulichach) pracuje nieliniowo.
Pokazuje napięcie 0,2V przy ubogiej mieszance; miarę wzbogacania mieszanki wskazania nie zmieniają się proporcjonalnie, dopiero po przekroczeniu pewnego stopnia wzbogacenia gwałtownie zmienia wskazanie na 0,8V i tak pozostaje nawet gdy mieszanka nie jest jeszcze "całkowicie bogata". Sonda nie powie nam jaka jest ilość tlenu w spalinach - powie tylko czy tlen jest czy nie ma. To istotna wada sondy, bo nie pozwala precyzyjnie sterować składem mieszanki. Komputer wykrywszy tlen w spalinach (mieszanka uboga) zwiększa ilość paliwa aż do momentu gdy sonda wskaże brak tlenu (mieszanka bogata) - wówczas sterownik zaczyna skracać czas wtrysku i cykl się powtarza. Stąd wykres ma kształt prostokątny (oczywiście nie ma tam kątów prostych, ale na wykresie widać, że sygnał przez pewien czas wskazuje bogato, potem nagle spada do ubogo, trzyma tę wartość by po chwili znów przejść do bogato itd.). Im wyższe obroty silnika tym szybsze zmiany, ale nigdy nie będzie to sinusoida.

w nowocześniejszych konstrukcjach stosuje się sondy szerokopasmowe, które pozwalają określić w miarę precyzyjnie ilość tlenu w spalinach i tam można doszukiwać się wykresu zbliżonego do sinusoidy. Sonda w X20XEV jest chyba właśnie sondą szerokopasmową.

#12 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2012 - 00:20

(oczywiście nie ma tam kątów prostych, ale na wykresie widać, że sygnał przez pewien czas wskazuje bogato, potem nagle spada do ubogo, trzyma tę wartość by po chwili znów przejść do bogato itd.). Im wyższe obroty silnika tym szybsze zmiany, ale nigdy nie będzie to sinusoida.

w nowocześniejszych konstrukcjach stosuje się sondy szerokopasmowe, które pozwalają określić w miarę precyzyjnie ilość tlenu w spalinach i tam można doszukiwać się wykresu zbliżonego do sinusoidy. Sonda w X20XEV jest chyba właśnie sondą szerokopasmową.


Z tak sformułowaną wypowiedzią już się zgadzam. Niemniej jednak, mając do regulacji gaz w aucie z sondą 0-1V i gazem IIgen. daje się uzyskać przez moment wartości inne, niż krańcowe, ot niuanse, czasem sonda na dłużej postoi gdzieś w połowie zakresu by po niewielkiej korekcie (soft/śruba parownika) znów polecieć w wartości skrajne. Obserwując wykres z naszego forum daje się widzieć jakby pracę "sinusoidalną" ale potwierdzam, sonda 0-1V nie jest sondą szerokopasmową. Ja tam to piszę z praktyki, z teorią nie miałem się okazji za bardzo obeznać. :)

#13 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2012 - 10:01

Dobrze tylko dlaczego wykres sondy ma być prostokątny i jak to osiągnąc w jaki sposób spowolnić pracę sondy chyba tylko zakładając taką ktora ma ze 100 tyś przebiegu albo jest brudna , dla przypomnienia przesyłam materiał , zaprzeczenie kwadratowego koła jest na końcu

#14 OFFLINE   arbuzik

arbuzik
  • 13 postów
  • Dołączył: 26-08-2011
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie

Napisany 14 stycznia 2012 - 12:43

Dzięki za odpowiedzi.Ale dyskusję rozpętałem. Nie wiem czy się za to zabiorę bo nie mogę sobie poradzić z mnożnikiem, u mnie zaczyna się od 1,8 i tak do 5 ms a potem wykres gazowy zaczyna odjeżdżać w górę od benzynowego przy 15 ms mam mnożnik 1,5, ciśnienie 1,2 bar, dysze 2,0 bo jak dam większe to mi ciśnienie na bucie tak spada że przerzuca na bene,reduktor mam KME Silver, jedni uważają że za mały inni że nie, auto nie najgorzej jeżdzi tylko z czasem wydaje mi się że rozjeżdża mapy wtrysku benzyny i zaczyna się mulić,po autoadaptacji na benzynie i kalibracji instalki LPG czuć wyrażną poprawę. Pozdrawiam i dzięki

#15 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2012 - 13:47

Auto pojedzie nawet na kwadratowych kołach i stąd ta dyskusja Ale wracajmy do twojego problemu. Napisz jakie masz wtryskiwacze bo dysze 2,0 do tego silnika to ciut za mało , 2,4 takie miałem w magicach. Silver max do 150 k jeżeli sprawny i nowy to na emeryta jakoś jedzie , ostatnio testowałem golda i ten daje rade.Wykres odjedzie bo spadek ciśnienia nie jest rekompensowany przez korekty sterownika.Małe dysze powodują zawsze ubogą mieszankę i przy tak wysokim mnożniku to nie będzie prawidłowo działać.

#16 OFFLINE   arbuzik

arbuzik
  • 13 postów
  • Dołączył: 26-08-2011
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie

Napisany 16 stycznia 2012 - 14:27

A jakby podnieść ciśnienie to by coś dało ? Pozostało mi czekać aż ten umrze i wtedy zainwestować w nowy mocniejszy. Wtryski też mam wstyd się przyznać Valtki,:masakra:, ale lepsze to niż instalka pierwszej generacji która tu była założona jak ją kupiłem, kichała , prychała i wywalała krokowca.Z dobrych rzeczy ( chyba dobrych ) mam STAG-a 300 plus Trzeba było popytać jak zmieniałem ...

#17 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 16 stycznia 2012 - 22:05

skalibrowane i sprawne valteki tez dadza radę to nie jest wybredny silnik i pojedzie na takich wtryskiwaczach jężdziłem to wiem , jest jedno ale one nie lubią dużego ciśnienia bo są mało dokładne ,a poza tym przy max bucie i wysokim mnożniku będą się zapętlały , mniejsze ciśnienie powoduje że dokładniej dozują dawkę gazu silnik pracuje lekko i stabilnie ,,,możesz podnieść ciśnienie i sprawdzić co wyjdzie

#18 OFFLINE   arbuzik

arbuzik
  • 13 postów
  • Dołączył: 26-08-2011
  • Skąd: Strzelce Krajeńskie

Napisany 25 stycznia 2012 - 20:36

A co sądzicie o czymś takim ?http://moto.allegro....2065181204.html, STAG na tym pojedzie w v-ce ? Ma ktos doświadczenia z takim parownikiem ?

#19 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2012 - 21:35

mam ten wynalazek pod maską i zrobiłem na nim 45 t ale podobno lubi puścić bąka gazowego do ukladu chłodzenia albo płyn do wtryskiwaczy więc nie polecają go gazownicy bo nie jest pewny