Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Webasto = pojemniejszy akumulator i mocniejszy alternator (?)


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2012 - 12:05

Po długich zmaganiach uruchomiłem w swej furce Webasto.
Zalet tego cudeńka nie trzeba opisywać ale jest też jedna wada.
Póki nie używałem Webasta wystarczał mi akumulator pojemności 50Ah (Centra CC502).
Jak się troszkę Webastem pobawiłem to mało brakowało po 30 minutowym grzaniu nie odjechałbym spod bloku do pracy.
Chciałbym założyć sobie akumulator o pojemności 72Ah (Centra Futura CA722).
Teraz pytanie - czy razem z takim pojemniejszym akumulatorem powinienem zamontować alternator 120A aby pojemniejszy akumulator był należycie ładowany?
To chyba najmocniejszy altek jaki w Omegach wychodził.
Najważniejsze pytanie to czy niczego w elektryce nie uszkodzę zakładając altka o większym prądzie ładowania?
Mam X20XEV i alternator chyba 100A (muszę zaglądnąć ale raczej 120A tam nie ma).

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 stycznia 2012 - 12:42

mam w XEVie 68Ah jak nie 72Ah.. nie pamiętam dokładnie bo kupiłem go 4 lata temu i do dziś wszystko pracuje jak należy... aku to BOSCH a dokładniej chyba Silver... altek 100A
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 stycznia 2012 - 13:42

Jak się troszkę Webastem pobawiłem to mało brakowało po 30 minutowym grzaniu nie odjechałbym spod bloku do pracy

to dziwne bo moje może hajcować godzinę i normalnie auto odpalę a mam aku trochę mniejsze niż w serii, powinno być 85 a mam 80

#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 829 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 stycznia 2012 - 14:19

Póki nie używałem Webasta wystarczał mi akumulator pojemności 50Ah (Centra CC502).
Jak się troszkę Webastem pobawiłem to mało brakowało po 30 minutowym grzaniu nie odjechałbym spod bloku do pracy.


Nie wiem, jak Webasto, ale Eberspacher pobiera podczas pracy ok.13A prądu. Zatem może w godzinę małą baterię wykończyć.
Z własnego doświadczenia:
- akumulator 71Ah po godzinie pracy piecyka - brak rozruchu!!
- akumulator 85Ah - bez problemów

Mam X20XEV i alternator chyba 100A


72Ah może być nie doładowany, chyba że pokonujesz często duże dystanse.

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 09 stycznia 2012 - 14:22

13A to tylko na rozruchu, jak już kołek/sztyft/świeca się wyłączy to już tylko 3A.

#6 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 stycznia 2012 - 17:36

to dziwne bo moje może hajcować godzinę i normalnie auto odpalę a mam aku trochę mniejsze niż w serii, powinno być 85 a mam 80



moje też może spokojnie ponad godzinę hajcować i auto bez probelmu odpala