

Webasto = pojemniejszy akumulator i mocniejszy alternator (?)
#1
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2012 - 12:05
Zalet tego cudeńka nie trzeba opisywać ale jest też jedna wada.
Póki nie używałem Webasta wystarczał mi akumulator pojemności 50Ah (Centra CC502).
Jak się troszkę Webastem pobawiłem to mało brakowało po 30 minutowym grzaniu nie odjechałbym spod bloku do pracy.
Chciałbym założyć sobie akumulator o pojemności 72Ah (Centra Futura CA722).
Teraz pytanie - czy razem z takim pojemniejszym akumulatorem powinienem zamontować alternator 120A aby pojemniejszy akumulator był należycie ładowany?
To chyba najmocniejszy altek jaki w Omegach wychodził.
Najważniejsze pytanie to czy niczego w elektryce nie uszkodzę zakładając altka o większym prądzie ładowania?
Mam X20XEV i alternator chyba 100A (muszę zaglądnąć ale raczej 120A tam nie ma).
#2
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2012 - 12:42

ZWYKŁY KLUBOWICZ
#3
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2012 - 13:42
to dziwne bo moje może hajcować godzinę i normalnie auto odpalę a mam aku trochę mniejsze niż w serii, powinno być 85 a mam 80Jak się troszkę Webastem pobawiłem to mało brakowało po 30 minutowym grzaniu nie odjechałbym spod bloku do pracy
#4
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2012 - 14:19
Póki nie używałem Webasta wystarczał mi akumulator pojemności 50Ah (Centra CC502).
Jak się troszkę Webastem pobawiłem to mało brakowało po 30 minutowym grzaniu nie odjechałbym spod bloku do pracy.
Nie wiem, jak Webasto, ale Eberspacher pobiera podczas pracy ok.13A prądu. Zatem może w godzinę małą baterię wykończyć.
Z własnego doświadczenia:
- akumulator 71Ah po godzinie pracy piecyka - brak rozruchu!!
- akumulator 85Ah - bez problemów
Mam X20XEV i alternator chyba 100A
72Ah może być nie doładowany, chyba że pokonujesz często duże dystanse.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#5
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2012 - 14:22
#6
OFFLINE
Napisany 09 stycznia 2012 - 17:36
to dziwne bo moje może hajcować godzinę i normalnie auto odpalę a mam aku trochę mniejsze niż w serii, powinno być 85 a mam 80
moje też może spokojnie ponad godzinę hajcować i auto bez probelmu odpala