Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

klapa antystrzałowa gdzie zamontowac???


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Pawcio112

Pawcio112
  • 42 postów
  • Dołączył: 20-05-2011
  • Skąd: Tomaszów maz

Napisany 08 stycznia 2012 - 01:19

Witam mam takie pytanie gdzie zamontowac klapke antystrzałowa (autko z gazem )bo kupiłem nowy przepływomierz i nie wiem gdzie zamontowac i jaka wybrac czy na obudowie filtra czy gdzies na rurze za przepływomierzem a jak zamontuje za przepływomierzem to nie bedzie za malo powietrza docierac do silnika?

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2012 - 01:33

W X20XEV najczęściej widziałem klapomiksery na wyjściu z przepływomierza. Klapa jak średnicą obejmie przepływkę to też tam - jakby zrobiło buum, to zabezpieczy (no takie są założenia ;) ) gorący drut w przepływce a i może gumę ściągnie z przepustnicy oszczędzając dolot. Czy będzie ograniczać? Tak, zresztą jak i mikser ogranicza - po to instalacje wtryskowe wynaleźli, żeby nie było ograniczeń.

#3 OFFLINE   Pawcio112

Pawcio112
  • 42 postów
  • Dołączył: 20-05-2011
  • Skąd: Tomaszów maz

Napisany 08 stycznia 2012 - 01:38

Florek to jak radzisz gdzie zamontowac i jaka ? a jak zamontuje na obudowie filtra to da mi to cos wrazie bumm? a te ograniczenie powietrza to czym bedzie skutkowala ???? ze bedzie wiecej pali???

#4 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2012 - 01:55

Takie coś na wylocie przepływomierza - żeby zapobiec uszkodzeniu gorącego drucika w przepływomierzu - średnice przepływki trzeba zmierzyć i zamówic odpowiednią klapę lub klapomikser w miejsce dotychczasowego miksera. Takie cudo na filtr, ale mało/wcale skuteczne; sama taka klapka to tylko dla ozdoby-cofający się płomień/ciśnienie gazów najprawdopodobniej zerwie gorący i delikatny drut w przepływomierzu.
Mikser i zabezpieczenia antywybuchowe zawsze zwężają dolot, niezależnie od miejsca zastosowania. Żeby się zabezpieczyć przed strzałami to 1)-Sprawny układ zapłonowy (świece, przewody); 2)-Prawidłowo wyregulowany gaz (strzela uboga mieszanka).

#5 OFFLINE   Pawcio112

Pawcio112
  • 42 postów
  • Dołączył: 20-05-2011
  • Skąd: Tomaszów maz

Napisany 08 stycznia 2012 - 02:04

a myslisz ze warto montowac tak klapke jak sie dba i spełnia te warunki swiece i kable wn? ja swiece wymieniam co 1 rok a w roku robie okolo 17 tys a kable wn co druga wymiane swiec to dobrze wymieniam ? a co do tegozwezenia sie dolotu to jak bede jechal na benzynie to sie cos bedzie dziac jak bedzie mniejszy dolot ???

#6 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 stycznia 2012 - 10:13

a co do tegozwezenia sie dolotu to jak bede jechal na benzynie to sie cos bedzie dziac jak bedzie mniejszy dolot

Nic złego nie będzie się dziać. Po to jest przepływomierz żeby ECU między innymi mógł wyliczyć w parze z sondą lambda odpowiedni wtrysk PB. Wątpię żeby w X20XEV dało się odczuć minimalny spadek mocy.

#7 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 stycznia 2012 - 11:06

Wątpię żeby w X20XEV dało się odczuć minimalny spadek mocy.



jest odczuwalny , właśnie przy mniejszej mocy to już jest odczuwalna strata , ja w swoim miałem klapkę i się jej dawno pozbyłem , o ile na prostej drodze przy normalnej jeździe jakoś mi to nie przeszkadzało to przy podjazdach i pełnym ładunku dało się odczuć że silnik dostaje zadyszki , po za tym czasami ta klapka w zależności od obrotów i obciążenia dostawała jakiś wibracji co było odczuwalne w pracy silnika , tak jakby dostawał powietrze w krótkich odstępach czasu , pierwsze co zrobiłem to wywaliłem samą klapkę ze środka obudowy a potem całą resztę i silnik ożył :) , jeżdżę tak od 4 lat i zero strzałów

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#8 OFFLINE   Pawcio112

Pawcio112
  • 42 postów
  • Dołączył: 20-05-2011
  • Skąd: Tomaszów maz

Napisany 08 stycznia 2012 - 13:06

wiec jak myslicie montowac wogole ta klapke ?? a co do kabli NW i swiec to dobrze robie ???? czy za zadko ?

#9 OFFLINE   maciek22 zd-wola

maciek22 zd-wola
  • 131 postów
  • Dołączył: 30-04-2009
  • Skąd: Marzenin k/Łasku

Napisany 08 stycznia 2012 - 13:11

jesli kupisz kable i swieczki ngk to spokojnie na rok lub dwa wystarcza. jak kupisz najtansze janmory to moze strzelac zaraz po zalozeniu.

#10 OFFLINE   Pawcio112

Pawcio112
  • 42 postów
  • Dołączył: 20-05-2011
  • Skąd: Tomaszów maz

Napisany 08 stycznia 2012 - 13:16

kable i swiece tyLko NGK kupuje :) a co do tej klapki to zakladac czy raczej nie :D?