Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Już 4 żarówka spalona w prawym reflektorze. Co jest grane?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   danny1002

danny1002
  • 157 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 26 lipca 2007 - 07:30

Witam kolegów. Powiedzcie mi jaka może być przyczyna że w jednym reflektorze spaliły się już 4 żarówki a w drugim świeci sie ta sama, ostatnio po wymianie świeciła się 2 dni? Czyściłem już styki, zagniatałem końcówki żeby ciasno wchodziły i nic . Myślałem że to przez to że nie było dolnej śrubki i lampa na wybojach drgała i że się żarówka utrąciła ale naprawiłem to tak że ani drgnie i to samo 2/3 dni i spalona? Jakie mogą być jeszcze przyczyny jakies zwarcie czy co ?

[edit lord_craven] gramatyka i ortografia


W krainie ślepców jednooki jest królem.

#2 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2007 - 08:44

Sprawdź czy dochodzi do reflektorów takie samo napięcie prądu.

De facto, miałeś rację by reflektor nie drgał - to główna przyczyna palenia się żarówek, które są zbudowane z milionów mikroskopijnych wolframów. Gdy występuje zbyt duże drganie, zostają one przerwane, na wskutek czego żarówka się spala.

#3 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2007 - 16:02

Sorki ale co to jest napięcie pradu? Prąd to jest prąd a napiecie to napięcie - to wielkosci fizyczne. Moze byc jedynie napiecie zasilania ukladu - w tym przypadku żarówki lub prąd pobierany przez układ ( w tym wypadku żarówke). Nie mieszajcie pojęć. Może sie czepiam ale warto wiedziec jak powinno sie używac podanych wielkości elektrycznych.

#4 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 lipca 2007 - 16:14

jacekczewa - nie czepiasz sie tylko wprowadzasz ludzi w blad. pojecia fizyczne dotyczace pradu :

-napiecie
-natezenie
-czestotliwosc

to sa glowne wlasciwosci pradu i uzywanie pojec jak "napiecie pradu", "natezenie pradu" jest jak najbardziej wlasciwe. nie ma samego pojecia jak napiecie. zewsze musisz powiedziec czego sie ono tyczy.
takze sorki za ten post ale wypowiadajcie sie jak cos wiecie, glownie jezeli kogos chcecie pouczac
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#5 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2007 - 20:02

Natęzenie prądu tak, ale nie napiecie prądu. Kolego , szkole o profilu elektroniki konczyłem w latach 80 i pracuje w tym zawodzie od 1985 roku. Częstotliwosc jesli juz to w przy napięcu ( prądzie ) przemiennym ( AC)

#6 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2007 - 20:08

jacekczewa,tomspeed, nie zmieniają wasze dywagacje tego że żarówka i tak się przepala pomimo waszego udowadniania kto jest mądrzejszy...Panowie nie o to chodzi, chodzi o żarówkę a nie o elektrownie ...

#7 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2007 - 20:11

gachu masz racje :wink:

#8 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2007 - 20:25

danny1002, jeśli dalej będzie się przepalać to najlepszym wyjście bedzie pociągnięcie zasilania do żarówek bezpośrednio z aku, oczywiście wykorzystując przekaźniki żeby wszystko działało jak wcześniej ( tak robi się w unach i golfach II w tych autach najczęściej można zaobserwować że żarówki świeca na żółto lub pomarańczowo )


jeśli czujesz się na siłach podjąć się tego to podeślę ci instrukcję krok po kroku jak to zrobić , parę razy już to robiłem ale obecnie jestem po kilku głębszych i nie bardzo chce mi się dużo pisać

#9 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 lipca 2007 - 20:45

To może i ja dołożę coś do tego tematu... :smile:
Swojego czasy miałem podobnie i co sie okazało... winno było zbyt słabe mocowanie żarówki, po prostu nie była dociskana i w czasie jazdy zwyczajnie ją utrzęsało...
więc możesz sprawdzić czy po założeniu żarówka nie ma luzu... bo niemożliwe jest (prawie) aby podczas zasilania z jednej instalacji elektrycznej jedna i tylko jedna żarówka dostawała napięcie wyższe , które powoduje jej przepalenie...

#10 OFFLINE   Śmigiel

Śmigiel
  • 709 postów
  • Dołączył: 09-11-2006
  • Skąd: Świnoujście
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2007 - 21:56

dlotiv: jak u mine

jacekczewa: przepraszam, może użyłem złego sformułowania, ale generalnie miałem na myśli, czy do reflektora nie dochodzi zbyt "mocny" (nie wiem już jak to ująć) prąd.

#11 OFFLINE   kaskader83

kaskader83

    Przygoda z Omegą twała 11 lat...

  • 898 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: Opole
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipca 2007 - 22:31

Przerabiam ten temat też tylko że w autobusie.....co dziennie pali żarówki praktycznie w każdej lampce i spala płytkę sterowniczą tablicy kierunkowej...a te mniejsze żarówki są aż lustrzane.to co zrobiłem jest może czasochłonne ale w pilotażowym autobusie zdało egzamin-do każdego zasilania elementu który się uszkadzał dodałem diodę zenera (24v)i od tego czasu jest święty spokój.więc możesz też spróbować wpiąć w przewód zasilający tą konkretną żarówkę wpiąć 12 voltową zenerkę.....
I ty możesz zostać Klubowiczem.
Jak?? => Tak!!

#12 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 lipca 2007 - 07:04

możesz też spróbować wpiąć w przewód zasilający tą konkretną żarówkę wpiąć 12 voltową zenerkę.....

Aha, ale to zda egzamin tylko wtedy, kiedy skoki napięcia są sporadyczne, bo w wielkim skrócie zenerek działa w ten sposób, że zwiera do masy nadwyżkę napięcia ponad wartość znamionową, a poza tym to wydaje mi się, że to byłoby tylko leczenie objawów a nie przyczyny....
Zresztą najlepiej jest sprawdzić woltomierzem napięcie jakie występuje na tej żarówce w pełnym zakresie obrotów i porównać je z drugą stroną..

#13 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 27 lipca 2007 - 07:04

pociagniecie zasilania bezposrednio z aku to najlepsze rozwiazanie. tylko ze bedzie sie palila kontrolka od spalonych zarowek. sprobowalbym jeszcze zalozyc zarowki innego producenta. swoja droga moze masz uszkodzony regulator napiecia i problem z drugim reflektorem ze ma tek duzy spadek napiecia, iz zarowka trzyma i sie nie pali??

jacekczewa - napiecie musi miec swoje zrodlo, w tym przypadku prad staly. takze podanie wyrazenia "napiecie pradu" moze byc poprawne.

koniec sporu odnosnie napiecia :piwo:
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#14 OFFLINE   danny1002

danny1002
  • 157 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 27 lipca 2007 - 07:21

Dzięki panowie za kilka wskazówek gdzie szukać.Pokombinuje i zobacze gdzie leży przyczyna.A dodam że jak kupiłem auto to miał zwykłe żarówki i długo było ok potem spaliła się ta o której mowa i postanowiłem założyć te pseudo xenony z niebieskim światłem noi powoli zaczeło się przepalanie.

dlotiv bądż tak miły i napisz mi krok po kroku jak to sprawdzić tym woltomieżem bo tak się składa że mam takie cuś ale nie wiem jak się tym bawić.Zresztą elektryka zawsze była dla mnie czarną magią .A jak to sprawdze to będe wiedział czy to wina elektryki czy mocowania żarówki.chodzi mi o to jak ustawić woltomież (to znaczy ja mam dokładnie miernik) nie wiem czy to samo? czy auto ma być włączone i czy żarówka ma być że tak powiem w obwodzie i ile powinno być tego napięcia
W krainie ślepców jednooki jest królem.

#15 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 lipca 2007 - 17:39

Witam. A więc po kolei:
miernik uniwersalny (bo chyba o taki chodzi) ustawiamy na DC 20V (tu czasem jest inny zakres napięcia , ale wybierz najbliższy 20v w górę - czyli 30 , 50 ale nie 10 )
odłącz przewody świateł mijania i wepnij tam końcówki przewodów miernika ( w nowych elektronicznych miernikach nie ma potrzeby uważać na biegunowość - co najwyżej pokaże minus przed zmierzoną wartością..
odpal silnik i włącz światła mijania, a w tym czasie druga osoba niech odczyta wartości napięcia panującego na wtyczce świateł takie odczyty najlepiej przeprowadź na kilku róznych prędkościach obrotowych silnika.
Prawidłowe napięcie nie powinno przekroczyć 14,4 V (12-14)
Wyłącz silnik i te same czynności wykonaj dla drugiej lampy.
Na koniec takie same pomiary warto przeprowadzić na słupkach akumulatora (nie na klemach, ponieważ w instalacji samochodowej to właśnie akumulator pełni rolę stabilizacji napięcia).
W prawidłowo działąjącej instalacji wszystkie pomiary nie powinny rażąco odbiegać od siebie.
Można również pomierzyć napięcia na przewodach doprowadzających pod obciążeniem, co może pomóc w wykryciu spadku napięcia na miejscach połączeń przewodów, ale wydaje mi się, że w Twoim przypadku sam pomiar napięcia powinien wystarczyć.
Mam nadzieję, że teraz ti już nie będzie taka magia :smile:
:piwo2:

#16 OFFLINE   danny1002

danny1002
  • 157 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 27 lipca 2007 - 18:10

Dzięki stary bardzo jasno mi to opisałeś więc nie będe miał problemów z pomiarem. Jak posprawdzam to dam znać. :piwo2:
W krainie ślepców jednooki jest królem.

#17 OFFLINE   Miras95

Miras95
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-02-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 29 lipca 2007 - 12:48

Pomierz kolego według wczesniejszego opisu dlotiv, ale błagam nie słuchaj czasem głupot o podłączaniu zenerek 12 V, zastanówcie sie co sie stanie gdy po podłaczeniu takiej zenerki alternator zacznie ładowac akumulator napieciem rzedu 13,5- 14,4 V ?
Druga sprawa... czytałem o Twoich kłopotach i w koncu napisałes jakich żarówek uzywasz...
moze to jest tez problem?? Kup sobie porzadne żarówki np Philipsa czy Osram i wreszcie bedziesz swiecił tam gdzie trzeba :)
Pozdrawiam
Mirek

#18 OFFLINE   danny1002

danny1002
  • 157 postów
  • Dołączył: 04-03-2007
  • Skąd: jelenia góra

Napisany 29 lipca 2007 - 15:30

Witam a więc tak sprawdziłem wszystko według opisu i na obu lampach jest poprawne i to samo napięcie.Rozmawiałem też z kumplem i on też twierdził że jak by było coś z napięciem to działo by się na obu lampach bo są podobno łączone szeregowo czy jakoś tak?I wspominał coś o regulatorze napięcia żeby sprawdzić ale nie wiem jak?Co do mocowania żarówek to wydaje mi sie że wszystko gra.A co do jakości to pewnie philipsa były by lepsze ale muj znajomy ma takie same aw a4 i długo już śmiga chyba że miałem pecha i trafiałem na felerne?W końcu założyłem te zwykłe do puki nie dojde co jest grane i przy okazji zobacze ile pojeżdze na nich.Narazie 2 dni i świecą.A może ma to wpływ że mam soczewkowe lampy a one są miejsze od zwykłych (chodzi mi o przestrzeń w środku ) i że się przegrzewaja?
W krainie ślepców jednooki jest królem.

#19 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 lipca 2007 - 16:01

Witaj ponownie danny1002, jeśli chodzi o regulator napięcia, to już go prawdopodobnie sprawdziłeś.. :smile: - jeśli napięcie na słupkach akumulatora i w całej instalacji zmienia się w zakresie 12-14,4 V przy obrotach rzędu 600-3000 to znaczy, że masz go w porządku.
Jeśli chodzi o żarówki typu uv lub inne podróbki, to jaśniejsze świecenie okupione jest wyższą temperaturą żarnika, a co za tym idzie ich o wiele krótszą trwałością.. ( w skarajnych przypadkach słyszałem o zaledwie kilkugodzinnym świeceniu tychże... :grin: ) Więc wydaje mi się, że jeśli chcesz mieć choć trochę lepszą widoczność przed sobą i spokój z żarówkami, to lepiej kup oryginalne Philipsy (ja takie też mam założone) i powinieneś mieć spokój...
Pozdrawiam serdecznie :piwo: