Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Diagnoza UPG - niepodziewane objawy jej uszkodzenia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
8 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2012 - 01:51

Cześć
Panowie pierwszy raz od momentu kupna samochodu ponad 1.5roku temu ubyło Mi płynu w chłodnicy....Po kolei

Stan płynów sprawdzam sobie zwykle co ok.2tygodnie na tym samym idealnie płaskim miejscu więc mam podgląd na sytuację... sprawdzam sobie ostatnio i moją uwagę przykuł zbiornik wyrównawczy układu chłodzenia,gdzie zwykle miałem płynu idealnie równo z linią zgrzewu owego zbiornika a parę dni temu ?? Szok płynu ubyło około centymetr poniżej tego zgrzewu(miejsce sprawdzania to samo,silnik zimny)....podjęte kroki:

1)Odkręcenie korka celem upustu ciśnienia a tym samym wywołanie powrotu płynu z rozszerzonych węży do zbiornika - poziom bez zmian a wąż idący od chłodnicy do głowicy miękki po odkręceniu korka.Bezpośrednio po zgaszeniu samochodu bardzo twardy

2)Spaliny
I tu sie pojawia moje podejrzenie padającej UPG bo sytuacja taka....
Temp. otoczenia ok 3stopni
Temp silnika ok.80st (jeszcze zatem niezagrzany do konca)
Bieg jałowy

But w podłoge i co ?? Oprócz czarnego(wiadomo - niedogrzany silnik ,zawyżona dawka) dymu leci z nim razem biały dym - nie para wynikająca z róznicy temperatur bo tej przy zasadzeniu buta w pedał gazu nigdy nie widziałem. Ciekawa sytuacja że przy kolejnym bucie białego dymu nie ma.Musiałbym znowu odpalić motor i wtedy but-znowu zabieli.Czyli biały dym pojawia się tylko przy pierwszy przegazowaniu.Spaliny mimo wszystko wydają się lekko słodkawe.Na jałowym biegu para wynikająca raczej z różnicy temperatur spalin i otoczenia

3)Olej w zbiorniku wyrównawczym - nie stwierdzono
4)Płyn na bagnecie - nie stwierdzono
5)Spaliny po otwarciu korka zbiorniczka-nie stwierdzono(na oko)
6)Kałuża pod samochodem sugerująca nieszczelność - raczje nie ma
7)Masło - też ja nie widział :D
8)Ogrzewanie - w normie
9)temperatura podczas jazdy normalnej miejskiej i w trasie między kreskami 90 a 92.5st
10)Dziś go zbutowałem na autostradzie do 190 i temperatura szybko urosła do ok 94st ale jak szybko urosła tak szybko ją zbił do normalnego poziomu po zejściu z prędkości
11)Przyspieszenie i odpalanie raczej ok jak zwykle więc....
12)Wszelkie oringi i okolice UPG suche

WTF ?? ?? ?? ?? ?? ??

 


 


 


#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2012 - 06:51

5)Spaliny po otwarciu korka zbiorniczka-nie stwierdzono(na oko)

sprawdź zawartość spalin w płynie specjalnym przyrządem i będziesz wiedział na 100%

#3 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 stycznia 2012 - 09:32

dolej płynu i zobaczysz jak to będzie ...ale to mogą być początki UPG u mnie na początku znikało mało płynu później po przegazowaniu tak nagle na jałowym biały dym i zatelepało silnikiem pochodził chwile i znowu próba gaz na 4tys i znowu zatrzęsło i biały dymek ale nie dużo..a później po 3 tyg to temp rosła i trza było robić..

#4 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2012 - 09:47

przy pęknietej głowicy to by sie gotował nie ??

 


 


 


#5 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 stycznia 2012 - 21:47

sprawdź zawartość spalin w płynie specjalnym przyrządem i będziesz wiedział na 100%


U mnie nawet tego testu przyrządem sie nie dało zrobić, ponieważ ciśnienie w układzie było takie że nie dało się nawet odkręcić korka i wywalało wodę. Gość odkręcił troche korek to wywaliło mi z 2 litry wody i dalej wywalało więc daliśmy sobie spokój ze sprawdzaniem.

Wody ubywało w oczach. Dolewałem i po 20 km znów komunikat o niskim stanie

#6 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 12 stycznia 2012 - 07:46

po co od razu myślisz, że głowica,
ja ubytki miałem większe...
okazała się że chłodnica ma 1 cm pęknięcie górnej części, płynu nie było widać gdyż wylatywały takie ilości które odparowywały w trakcie jazdu
dopiera za którymś razem odkryłem przyczynę

Pozdrawiam
Kuba

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 stycznia 2012 - 09:48

U mnie nawet tego testu przyrządem sie nie dało zrobić, ponieważ ciśnienie w układzie było takie że nie dało się nawet odkręcić korka i wywalało wodę. Gość odkręcił troche korek to wywaliło mi z 2 litry wody i dalej wywalało więc daliśmy sobie spokój ze sprawdzaniem.

Wody ubywało w oczach. Dolewałem i po 20 km znów komunikat o niskim stanie

w takim przypadku to ewidętnie uszczelka była uwalona

#8 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 stycznia 2012 - 10:50

ja również sugerowałbym najpierw przejrzenie chłodnicy. Znam 2 przypadki podobne i kończyło się właśnie na wymianie chłodnicy.

#9 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2012 - 17:23

Usterka do usunięcia: cieknący o-ring termostatu
Koszt: 5zł z czego 3zł pójdzie na piwko :D
Dziś przypadkowo zauważyłem skąd leje...silnik ufajdany płynem pod termosem patrze...leje skubany spod obudowy:)

A odnosząc się do poniżsych postów u mnie na pracującym silniku jak otworze korek ziornika wyrównawczego to jest tylko ssssssssssssss jak schodzi ciśnienie ale silnik nie atakuje mnie płynem :)