Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podgrzewana kierownica


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2012 - 14:59

Wciąż marzę aby podczas mrozów wsiąść do autka i położyć zmarznięte ręce na cieplutkiej kierownicy, tylko jak to zrobić.
Mój projekt jest na razie w fazie pomysłu.
Włączanie i wyłączanie byłoby razem z podgrzewaniem tylnej szyby i lusterek.
Może macie jakieś sugestie lub może ktoś próbował coś w tym kierunku kombinować?

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 stycznia 2012 - 15:14

mate by trzeba bylo pod skore wszyc i podlaczyc zasilanie. ogolnie temat prosty ale moze byc ciezko dostepny




 


#3 OFFLINE   Bobas

Bobas

    Nr.Klubowy 327

  • 532 postów
  • Dołączył: 18-04-2009
  • Skąd: Królewskie stołeczne miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 03 stycznia 2012 - 15:20

Hmm opcje zawsze masz np coś w stylu jak siedzenia podgrzewane. Czyli kiera obszyta skórą pod skóra mata grzewcza tylko zrobiona pod obszycie kiery. Coś w tym stylu. beast mnie uprzedził :p

#4 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2012 - 16:38

Można okręcić drut na kierownicy, będzie opór i będzie ciepły. Zostaje tylko kwestia dobrania przekroju do odpowiedniej temperatury metodą prób i błędów :D

#5 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 03 stycznia 2012 - 16:41

Mata może być niewygodna w aplikacji. Osobiście myślałem o tym, żeby po prostu drut oporowy nawinąć (to samo co siedzi w środku maty). Ale po przeliczeniach stwierdziłem, że trzeba by tam pchać co najmniej 3A.
Teraz jest problem jak poprowadzić przewody. Można by włożyć taśmę od sterowania radiem (z poduch i klaksonu nie mam zamiaru rezygnować), ale obawiam się, że takich prądów ona nie wydoli.

#6 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 stycznia 2012 - 16:47

to i Ja coś podpowiem, kiedyś jak miałem skodę 120 to zrobiłem podgrzewane lewe lusterko, użyłem wtedy druta z piecyka elektrycznego (spiralę), podłączyłem pewną długość pod napięcie 12volt i skracałem albo przedłużałem żeby sie nie nagrzewał zabardzo, pózniej odpowiednią długość druta zamontowałem do lusterka przyklejając i gitara jak na tamte czasy, podobnie by można owinąć kiere odpowiednią długością druta i efekt pożądany więc może dopracujesz kolego temat :p

#7 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 stycznia 2012 - 17:11

może z tego coś wykaraskasz http://forum.vectrak...1

#8 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2012 - 17:12

a jak by zastosować takie maty na przykład w 3 miejscach na kierowacje

#9 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 03 stycznia 2012 - 18:29

Teraz jest problem jak poprowadzić przewody.

ale obawiam się, że takich prądów ona nie wydoli.

Tu jest problem, a nie czym grzać.

#10 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2012 - 19:55

Ale inne marki samochodów jakoś sobie z tym poradziły. Trzeba tylko looknąć jak :)

#11 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 03 stycznia 2012 - 19:59

Problemem jest przekrój przewodów w taśmie, bo + i masa są w kierownicy.

#12 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 03 stycznia 2012 - 21:59

Poradziły sobie i to w banalny sposób - mają plecionkę miedzianą w taśmie. Wystarczy tylko zaprojektować formę wtryskową nowego zwijacza i prowadnic taśmy, potem ją wykonać i siup mamy elementy, do tego dojdzie dorabianie jakiś pierdółek i mamy zwijacz na 5A. Szkoda tylko, że żeby pokryć koszty takiej imprezy trzeba by sprzedać 2 przeciętne omegi (tak po taniości).

A na poważnie to wszystko da się zrobić, trzeba tylko sporo czasu i odrobinę smykałki.

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2012 - 22:22

a takie maty z lusterka ?

#14 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 03 stycznia 2012 - 23:59

Ale po co chcecie maty z lusterek? Tylko kłopot je dociąć/ułożyć.
Te maty to nic innego jak w uproszczeniu drut oporowy.

Sama kierownica to pikuś, wystarczy wypruć skórę, wkleić cienki filc tak aby w razie "W" nie wtopił się w plastik, potem nawinąć drut, kolejna warstwa filcu i do obszycia.

Dobór drutu to najłatwiej u sprzedawcy, powiedzieć ile potrzeba drutu, jakie napięcie i jaką chce się osiągnąć temperaturę "luzem".

Wracamy do tematu "jak to zasilić".

#15 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 stycznia 2012 - 07:17

wkleić cienki filc tak aby w razie "W" nie wtopił się w plastik, potem nawinąć drut, kolejna warstwa filcu i do obszycia.

i kierownica będzie taka gruba że dłoni na niej nie zamkniesz

#16 OFFLINE   studzin

studzin
  • 289 postów
  • Dołączył: 19-06-2009
  • Skąd: Bydgoszcz/Gdańsk/Tczew/Jurata

Napisany 04 stycznia 2012 - 12:07

Jeśli 1,5-2mm grubsza w promieniu to dużo to ja nie wiem jakie trzeba mieć malutkie rączki.

#17 OFFLINE   iwan00

iwan00
  • 202 postów
  • Dołączył: 10-03-2011
  • Skąd: Rumunia :)

Napisany 09 stycznia 2012 - 08:59

ja bym nie marudził na trochę grubszą bo mz w omedze jest za cienka :) metoda Studzina jak najbardziej racjonalna, sam bym robił dokładnie tak.

#18 OFFLINE   mar141078

mar141078
  • 49 postów
  • Dołączył: 30-03-2008
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 03 stycznia 2014 - 21:44

I co temat umarł? Ktoś coś wymodził ciekawego?

#19 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2014 - 22:13

I co temat umarł? Ktoś coś wymodził ciekawego?


w nowej astrze jest taki bajer, może przeszczep kierownika rozwiąże sprawę:D
http://allegro.pl/op...3786998520.html
http://allegro.pl/op...3796253866.html

#20 OFFLINE   irzyk

irzyk

    Jestem Kubuś

  • 1 060 postów
  • Dołączył: 02-09-2008
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 stycznia 2014 - 08:06

Drogi gipsior :)