Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Padające wtryski gazu.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   maciejrutkowski

maciejrutkowski
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-12-2009
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 stycznia 2012 - 12:47

Witam

Od marca 2010 mam zamontowaną instalację sekwencyjną ElpiGazu. Od samego początku mam problem z wtryskami (i-Plusy). Padają po ok pół roku (5000 km). Gazownik sprawdzał już kilka razy instalacje i nie znalazł przyczyny. Do tej pory za bardzo mnie to nie bolało bo nie byl to mój koszt, jednak teraz znowu siadły wtryski a ja nie bardzo chce aby tylko wymienil wtryski bo w marcu kończy mi sie gwarancja i potem bede musiał płacic za ich wymiany. Bardzo prosze o jakieś sugestie co kazać sprawdzic mechanikowi aby ustalić czemu tak siadają te wtryski. Dzieki wszystkim za pomoc.

#2 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 03 stycznia 2012 - 12:54

Elpigazu nie znam , ale zgodnie z ogólnymi warunkami gwarancyjnymi , jeśli wymieniają wtryski na nowe to muszą dać na nie gwarancję ( 24 miesiące ) , i tylko pilnuj aby wpisali to do karty gwarancyjnej lub dali zlecenie naprawy/wymiany w/w elementów .

#3 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 stycznia 2012 - 13:00

Witam

Od marca 2010 mam zamontowaną instalację sekwencyjną ElpiGazu. Od samego początku mam problem z wtryskami (i-Plusy). Padają po ok pół roku (5000 km). Gazownik sprawdzał już kilka razy instalacje i nie znalazł przyczyny. Do tej pory za bardzo mnie to nie bolało bo nie byl to mój koszt, jednak teraz znowu siadły wtryski a ja nie bardzo chce aby tylko wymienil wtryski bo w marcu kończy mi sie gwarancja i potem bede musiał płacic za ich wymiany. Bardzo prosze o jakieś sugestie co kazać sprawdzic mechanikowi aby ustalić czemu tak siadają te wtryski. Dzieki wszystkim za pomoc.


dziwne. mam kolo 80 000 natluczone na iplusach i wszystko smiga jak nalezy. moge ci ewentualnie dobrego gazownika od elpi polecic ale w warszawia




 


#4 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2012 - 17:04

Usterka dotyczy spalonych cewek wtryskiwaczy??

#5 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 03 stycznia 2012 - 17:53

a nie mieliscie nigdy przypadku ze tloczek sie przyciera we wtryskiwaczu?
ja w swoich tak mialem jak mialem ome 2,5v6 na gazie.

gazownik powiedzial mi kolosalna cene i stwierdzilem ze jak i tak nie dziala to rozbiore, i ku mojemu zdziwieniu po rozkreceniu udezylem w tloczek pare razy zkrecilem do kupy i dzialalo poprawnie , powiem wiecej dwa lata dziala bo niedawno widzialem sie z nabywca co ode mnie ja kupil. i mówil ze nie ma problemu.

#6 OFFLINE   maciejrutkowski

maciejrutkowski
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-12-2009
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 03 stycznia 2012 - 19:32

Usterka dotyczy spalonych cewek wtryskiwaczy??


Raczej nie chodzi o cewki, bo problem jest przez pierwsze kilka kilometrów jazdy. Samochód strasznie szarpie i jest słaby. Przed pierwszą wymianą wtrysków gazownik stwierdził, że to są świece więc je wymieniłem, ponieważ nic nie pomogło wymieniłem cewkę ale to też nic nie dało. Dopiero wymiana wtryskiwaczy pomogła. Teraz już mam czwarty komplet i znowu jest to samo.

#7 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 stycznia 2012 - 19:56

Proszę zmienić gazownika. Nie chodzi o to, aby już teraz uciekać od gwaranta ale o to, aby przed zakończeniem gwarancji uzyskać opinię o instalacji i gwarantowi zasugerować ewentualny błąd/usterkę. Przyjemność płatna ale może przynieść w przyszłości oszczędności.

Jeśli auto szarpie i jest słabe sugeruje to ubogą mieszankę (a dalej za małe ciśnienie lub/i dysze wtryskiwaczy --> generuje to długie czasy wtrysku gazu a to już w przypadku każdych wtryskiwaczy: blaszkowych/talerzykowych czy tłoczkowych nieprawidłową pracę) ale to moja niepewna teoria, niech to inny gazownik sprawdzi.

#8 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 stycznia 2012 - 21:33

a nie mieliscie nigdy przypadku ze tloczek sie przyciera we wtryskiwaczu?

:masakra:
To są tzw "membranówki" podobnie jak Valtek typ 34 :)

#9 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 03 stycznia 2012 - 21:47

jak dalej ci bedzie tak szarpalo to maska do góry i kombinerki w dlon, zaciskaj kazdy przewód gazowy idący z wtrysku i sluchaj reakcji silnika.
jesli silnik nie reaguje na zacisniecie to znaczy ze ten wtrysk nie podaje gazu, jesli natomiast zmieni dzwiek szarpnie zabuja po takim zcisnieciu to znaczy ze pracuje prawidlowo.


moze naprawde warto zmienic gazownika. mnie chcial naciagnac na nowa listwe za 200zl i po co???

#10 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 stycznia 2012 - 23:35

nie koniecznie, zaciskanie to niezbyt dokładna metoda, ponieważ faktycznie po zaciśnięciu przewodzika mogą nastąpić objawy które podałęś wyżej. Ale tą metodą nie sprawdzisz czy wtrysk ma odpowiedni wydatek.

Jutro będę w centrali elpigazu i postaram sie dowiedzieć jaki zakład polecają z kuj-pom i dam ci znać jeśli chcesz :)

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 stycznia 2012 - 23:36

niestety w poblizu nie ma fachowca od elpi. nawet gosc w miszewie polegl ma mojej instalce. dopiero darek w warszawie ogarnal temat i smialo moge kazdemy go polecic.




 


#12 OFFLINE   maciejrutkowski

maciejrutkowski
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-12-2009
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 stycznia 2012 - 12:00

nie koniecznie, zaciskanie to niezbyt dokładna metoda, ponieważ faktycznie po zaciśnięciu przewodzika mogą nastąpić objawy które podałęś wyżej. Ale tą metodą nie sprawdzisz czy wtrysk ma odpowiedni wydatek.

Jutro będę w centrali elpigazu i postaram sie dowiedzieć jaki zakład polecają z kuj-pom i dam ci znać jeśli chcesz :)


Jasne. Jeśli możesz dla mnie uzykać jakis pewny adres to chętnie przejadę się do innego gazownika.

#13 OFFLINE   maciejrutkowski

maciejrutkowski
  • 63 postów
  • Dołączył: 08-12-2009
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 marca 2012 - 13:31

Witam

odnaiwam problem ponieważ chyba cos drgnęło w temacie ale chciałem również uzyskac wasze zdanie. Niedawno na moje osiedle wprowadził się nowy mechanik (podobno bardzo dobry) więc poszedłem do niego z tym problemem. Pierwsze co zrobił to zmierzył napięcie ładowania. Było za niskie (12,5V). Wiedziałem o tym, od początku jak mam ta omegę to się zbierałem do regeneracji alternatora ale tak jakos zeszło. Alternator juz mam po regeneracji i ładuje jak złoto. Putanie teraz czy faktycznie za niskie napięcie może miec wpływ na szybsze padanie wtrysków. Ten mechanik stwierdził, że niskie napięcie powoduje szybsze padanie cewek przez co po jakimś czasie sa słabe i mamją problemy są problemy z czasem otwarcia wtrysków, dlatego kalibracja pomagała na dwa tygodnie a potem było to samo, dopiero wymiana wtrysków pamagała. Djecie znac czy to kompletna zciema czy faktycznie sensownie gada. Chciałbym wiedziec zamin znowu padną mi wtryski. Dzięki za pomoc.

#14 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 marca 2012 - 16:45

zgodnie z prawem łoma ma racje ze im niższe napięcie tym większy prąd jest potrzebny do otwarcia wtryskiwacza tak dla ciekawych to jeżeli ktoś używa wtryskiwaczy magicjet to przynajmniej w stagu dobrze jest ustawić je jako matrix pochodzą wtedy dłużej :D

#15 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 20 marca 2012 - 00:23

Nie wypowiem się jak to wygląda w przypadku wtrysków LPG, ale wtryskiwacze benzynowe są raczej sterowane prądowo niż napięciowo. ECU posiada mapę, która zależnie od napięcia dostosowuje czas niezbędny do pełnego otwarcia wtryskiwacza.
Moim zdaniem podobny mechanizm jest w sterownikach sekwencyjnego wtrysku LPG, z tym że tak naprawdę za owo dopasowanie czasu odpowiada ECU silnika bo przecież przedłuża czas otwarcia wtryskiwacza.

#16 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 marca 2012 - 23:49

tak dla ciekawych to jeżeli ktoś używa wtryskiwaczy magicjet to przynajmniej w stagu dobrze jest ustawić je jako matrix pochodzą wtedy dłużej :D


Czemu?

#17 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 marca 2012 - 08:09

podobno z matrixowym ustawieniem i charakterystyką czasów otwierania , pradami dla matrixa magic działa lepiej i jest stabilniejszy , ustawienie to znacznie przedłuża jego żywotność i zmniejsza zużycie gazu , niestety po zmianie na matrix trzeba od nowa robić autokalibracje i mapki :D

#18 OFFLINE   Piotrek Be

Piotrek Be
  • 42 postów
  • Dołączył: 30-10-2006
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 01 kwietnia 2012 - 11:57

Witam
Podłącze się do tematu bo też mam problem z wtryskiwaczami.
Mam założoną istalację BRC sekwent, listwa wtryskowa była też BRC. Po przebiegu ok 120 tyś km wysiadł jeden wtryskiwacz (trzeci). Gazownik zmienił mi całą listwę wtryskową na Magic Jet. Po przebiegu 10 tyś km znowu wysiadł trzeci wtryskiwacz. Na gwarancji został zmieniony ale wytrzymał 30 km i znowu wysiadł. Wydaje mi się że musi być jakaś przyczyna że zawsze siada ten sam wtryskiwacz. Może coś po stronie elektrycznej jest nie tak. Co należało by sprawdzić? Macie jakieś propozycje?
A co sądzicie o wtryskach Hana?

#19 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 kwietnia 2012 - 17:06

Ja bym szukał problemu w wiązce (zwarcie), albo sterowniku LPG. A co myślimy o wtryskach Hana - polecamy zdecydowanie. Choć nie samym wtryskiwaczem instalacja LPG żyje :D

#20 OFFLINE   Piotrek Be

Piotrek Be
  • 42 postów
  • Dołączył: 30-10-2006
  • Skąd: Ruda Śląska

Napisany 01 kwietnia 2012 - 17:45

W sterowniku tzn w komputerze z gazu? Jakoś nie mam zaufania do tego gazownika, boję się że tym razem mnie naciągnie albo znowu nie znajdzie przyczyny tych awari.