Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

mała stłuczka. naprawię samodzielnie?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
44 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 29 grudnia 2011 - 21:42

Witajcie.

Wczoraj miałem małą stłuczkę. Wjechałem gościowi w tył auta. Moja wina. Mniejsza o to. auto wygląda tak:

Dodany obrazek

Po otworzeniu maski widok jest taki:

Dodany obrazek

i taki:

Dodany obrazek


Do wymiany wiadomo: maska, zderzak, reflektor, halogen, grill. Pewnie zbiornik spryskiwacza. Martwię się tym elementem gdzie jest wlot płynu do spryskiwaczy. Jak to wyklepać? Tak normalnie młotkiem? Na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę, jak już zdejmę zderzak?

Pozdrawiam.

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 grudnia 2011 - 21:50

pościągaj wszystko i zobacz co pod nim jak to wygląda pas spróbuj wyprostować, lampę zderzak i maskę do wymiany

#3 OFFLINE   jacagda

jacagda

    xxx

  • 142 postów
  • Dołączył: 27-02-2010
  • Skąd: Gdańsk Oliwa
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2011 - 21:15

pas nad lampami jest problemem bo tam zamek jest i musi być tu ustawione ale ogólnie nie powinieneś mieć problemów powodzenia

#4 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 830 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 30 grudnia 2011 - 22:26

Jak rozbierzesz będzie wszystko widać, okular lewego reflektora "wbity", wzmocnienie zderzaka również. Przyjrzyj się lewemu błotnikowi, czy go nie "wzdęło".
Generalnie przedni pas z okularami ciężko "uklepać", by wszystko pasowało.
Powodzenia!!

Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją :p


#5 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 grudnia 2011 - 22:30

Mały apdejt.

Rozkręciłem auto.

Po zdjęciu zderzaka i pasa przedniego ukazał się taki widok:

Dodany obrazek

Na zbliżeniu wygląda to tak:

Dodany obrazek

Dostała chłodnica klimki:

Dodany obrazek


Jak widać dostał też "oczodół" lewej lampy. Jest cofnięty w paru miejscach o jakiś 1 cm. Popróbuję jutro coś poklepać i może nieco wyciągnąć. Jak dobrze pójdzie obejdzie się bez blacharza. Jak źle pójdzie to będzie musiał się tym zająć jednak blacharz.

Ile mógłby mnie skasować??

A jeśli nie da się wyklepać, to czy nie lepiej byłoby wspawać cały przód? Jaki byłby to koszt?

#6 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 grudnia 2011 - 23:43

Ja miałem podobne uszkodzenia po wjechaniu w matiza :)
Pierwsze naciąganie linką holowniczą o drzewo, drugie Astrą :)
Trochę młotki pręty brechy itp. ogólnie ciężko. Pas jest najgorszym elementem bo składa się z podwójnej blachy. Najprawdopodobniej poszedł Ci w dół tak jak i u mnie więc od razu musisz linkę przyczepiać tak na wysokości 2m by pas od razu wyciągać w górę i do przodu. Ale i tak Ci się będzie zaginał w innych miejscach. Okulara nie wyciągniesz sam. trzeba by się dłuuuugo bawić i tak efekt marny. Uchwyty będą za krótkie i rozejdą Ci się dziury na mocowanie hokeja. Mi się udało doprowadzić wizualnie tak w miarę dobrze. Ale po otwarciu maski :masakra: (jutro zrobię dodatkowe zdjęcie do tego posta, to zobaczysz jak to wygląda od środka)
Na Twoim miejscu bym to na razie jakoś powyciągał ile się da i pokupował to co trzeba bo nie wiadomo co się jeszcze zdarzy , a na wiosnę kupił przedni pas za 100zł i dał komuś do wspawania. Myślę że nie weźmie więcej niż 200-250zł za wspawanie, jeżeli sam mu rozbierzesz auto i potem sobie złożysz.
Martwił bym się jeszcze chłodnicami, u mnie klimy nie ruszyło, ale pękła na obudowie chłodnica wody, a pękniecie wyszło dopiero po jakimś tygodniu jak zauważyłem że powoli ucieka woda. Walnęła w miejscu górnego mocowania, nie zwróciłem na to uwagi i nie odgiąłem zagiętego elementu, a chłodnica na nim ma amortyzacje i trach.
U mnie koszt naprawy wyniósł:
Maska 100zł
Lampa, hokej, grill - 100zł
Sprej do hokeja - 30zł
chłodnica - 220zł
U mnie było tak z zewnątrz i po samodzielnej robocie jest tak :)

#7 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2011 - 15:43

Student_x u Ciebie zdecydowanie uderzenie było słabsze. Myślę, że naprawa będzie kosztować ok 2200 pln ze wszystkim, piszę tu również o chłodnicy klimy + czynnik.

#8 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 grudnia 2011 - 17:39

Kombinowałem dziś z autem. Generalnie tak jak mówił kolega Student_X. Niestety wgniecenia przy okularze są na tyle poważne, że nie dałem rady tak poprostować, aby weszła lampa :(

Najlepszym wydaje się pomysł z całkiem nowym pasem od jakiejś omegi z rozbiórki i wspawanie zamiast tego pogiętego. 200-300 zł za samo wspawanie to trochę dużo. Tym bardziej, że auto praktycznie jest gotowe do takiej operacji. Minus - brak takiego pasa na stanie.

Drugi pomysł to dostarczenie auta blacharzowi. Pytanie do kolegów mających pojęcie o blacharce:

Ile kasy będę potrzebował na blacharza, żeby mi "wyklepał" auto? Mam na myśli okular i przód (cofnięty o jakieś 1,5 cm)? I nic więcej. Auto poskładam sobie sam.

#9 OFFLINE   Pablo91

Pablo91
  • 93 postów
  • Dołączył: 25-12-2009
  • Skąd: Krzyż wlkp
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 31 grudnia 2011 - 18:44

w moich terenach to koszt 150 zł:stop:
Proste Odcinki są dla Szybkich Samochodów... Zakręty dla Szybkich Kierowców...-Collin McRae

#10 OFFLINE   Student_x

Student_x

    Clio II 1.9 dti

  • 666 postów
  • Dołączył: 20-09-2008
  • Skąd: Lublin
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2011 - 19:32

Student_x u Ciebie zdecydowanie uderzenie było słabsze.


Moze trochę i słabsze, tylko moje auto wpadło bardziej pod spód matiza bo mi amorki nie trzymały, i dla tego został mi cały zderzak.

200-300 zł za samo wspawanie to trochę dużo.


Nie wiem czy 200zł to dużo, bo stary trzeba wyciąć i dobrze dopasować nowy, przy dobrym fachowcu to jest cały dzień roboty :(
Ale jak Ci to dobrze zrobi to reszta jak po maśle idzie :)
Zwróć uwagę na uchwyty maski, i czy wewnętrznej części błotnika Ci nie ściągnęło, bo patrząc na 3-cie zdjęcie z pierwszego postu wydaje się jak by był banan , a z kolei na 2-gim zdjęciu tak jak byś miał błotnik wybulony :(

#11 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 grudnia 2011 - 22:25

200-300 zł za samo wspawanie to trochę dużo.


Kolego, a na jakim Ty świeci żyjesz, za darmo tego nikt tego nie zrobi, szczególnie, że to nie taka prosta sprawa i kupa roboty przy tym jest. Tak jak Ci napisałem, 2200 wywalisz jak nic za naprawę.

#12 OFFLINE   OpelGT

OpelGT
  • 19 postów
  • Dołączył: 08-11-2011

Napisany 01 stycznia 2012 - 12:44

Kolego mnie za podobna stłuczkę tylko w innym aucie wyszło nie całe 2000zł z malowaniem.
Wymiana maski, chłodnicy, błotnika, nowy zderzak, i kilku pierdół+ malowanie 5 elementów.
U mnie cały pas było cofnięty o jakieś 5 cm jak nie więcej i blacharz wszystko wyciągnął nie ma śladu.

#13 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 stycznia 2012 - 15:20

Kolego mnie za podobna stłuczkę tylko w innym aucie wyszło nie całe 2000zł z malowaniem.
Wymiana maski, chłodnicy, błotnika, nowy zderzak, i kilku pierdół+ malowanie 5 elementów.
U mnie cały pas było cofnięty o jakieś 5 cm jak nie więcej i blacharz wszystko wyciągnął nie ma śladu.


A jeszcze napisz kiedy to było, ceny za usługi nie stoją w miejscu.
Ja 2 lata temu kupowałem PB za 4 pln, a dzisiaj ten sam litr PB kosztuje 5.50.

#14 OFFLINE   OpelGT

OpelGT
  • 19 postów
  • Dołączył: 08-11-2011

Napisany 01 stycznia 2012 - 16:18

Jesienią we wrześniu.

#15 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 stycznia 2012 - 17:03

No dobra, bez sensu są te wszystkie dywagacje, Czesiek naprawi to się na pewno pochwali kosztami.

#16 OFFLINE   OpelGT

OpelGT
  • 19 postów
  • Dołączył: 08-11-2011

Napisany 01 stycznia 2012 - 17:16

spoko wiesz pytał o koszty to napisałem ile u mnie blacharze biorą za takie coś.

#17 OFFLINE   figop

figop

    Tomek

  • 101 postów
  • Dołączył: 23-07-2010
  • Skąd: Rybnik

Napisany 01 stycznia 2012 - 20:20

samo wycięcie i wspawanie pasu to nie wszystko. po wycięciu uszkodzonego pasu, próbując przypasować nowy, może sie okazać ze położenia mocowań sie nie zgadzają. może blacharz będzie musiał ściągnąć i naciągnąć przód. ja np miałem coś podobnego ale w masterze. po zdjęciu przedniej belki autko sie rozlazło, i musieliśmy go sciągac aby wszystko spasowało. tam miałem pas przedni przykręcany a tylko dolna i górna belka spawana a roboty było od groma i na pewno bym za to 300zł nie skasował.
Powyższy Post Wyraża Jedynie Opinię Autora W Dniu Dzisiejszym.
Nie Może On Służyć Przeciwko Niemu W Dniu Jutrzejszym, Ani Każdym Innym Następującym Po Tym Terminie.
Ponadto Autor Zastrzega Sobie Prawo Zmiany Poglądów, Bez Podawania Przyczyny


NIE JEŹDZIJ SZYBCIEJ NIŻ FRUWA TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ
[SIGPIC][/SIGPIC]
oddam moją renie. za darmochę. tę co widać na foto.
UWAGA duży GRATIS do reni, zwany kredytem


http://figop.digart.pl/

#18 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 stycznia 2012 - 20:30

No cóż, zobaczymy w tygodniu jaki sposób okaże się najtańszy i najskuteczniejszy:

wspawanie nowego pasa czy "klepanie" starego. Blacharz zobaczy to powie.

Co do kosztów, to jak na razie nie jest źle (tak myślę)

mam już nową maskę (niestety nie mój kolor, ale jak kolega od którego brałem graty będzie miał w moim kolorze, to wymieni mi na właściwą), belkę, prawy hokej, zderzak z halogenami i zbiornikiem płynu do spryskiwaczy - za to wszystko dałem 300 zł.

Klimatyzacji na razie nie używam, ale podjadę do jakiegoś serwisu i sprawdza mi szczelność, wtedy okaże się czy trzeba zmieniać chłodnicę klimy czy nie.

Reflektor i grill mam w piwnicy, więc koszty są zerowe.

Dodatkowo, blacharz nie będzie mi musiał nic składać - naprostuje lub wspawa pas w brykę, a graciki pozakładam sobie sam. Taki jest plan.

#19 OFFLINE   wodzu530

wodzu530
  • 132 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: radomsko

Napisany 01 stycznia 2012 - 20:47

ja wlasnie jestem po podobnym zabiegu. czesci mialem w innym kolorze ale to nie problem. poskladalem sam i wszystko ladnie wyglada. po nowym roku, czyli jutro oddaje mimo wszystko auto do mechanika bo trzeba przyjrzec sie zbierznosci bo auto nie sciaga na prostym ale kiera sie ,,sama" przekierowala aby jechac prosto.

#20 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 stycznia 2012 - 20:49

ale zrobiłeś wszystko sam w stu procentach, czy też klepał blacharz? A jeśli tak to ile dałeś?