Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opel Omega B 2.5 TDS po odpaleniu wchodzi na wysokie obroty


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dudi21

dudi21
  • 9 postów
  • Dołączył: 29-12-2011

Napisany 29 grudnia 2011 - 21:40

Witam..

dzisiaj uszczelniałem pompę wtryskową

Wymieniłem uszczelkę z pod pierwszego dekla oraz następnego pod tym, przy składaniu tego drugiego z którego wystawała dysza nie mogłem złożyć odrazu ponieważ jakby tak dysza nie chciała w coś trafić... ale trafiło i złożyłem.

po złożeniu wszystkiego i odpaleniu auta samochód sekundę chodzi na normalnych obrotach, a po chwili zamyka licznik obrotów..

przy składaniu mogłem pomylić wężyki podciśnienia, czy to może być przyczyną tego problemu?

Za co są odpowiedzialne wężyki podciśnienia, gaz jest elektroniczny i sterowany wężykiem podciśnienia? czy to wina pompy? w której coś mogło się przestawić?

Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu..

#2 OFFLINE   seta81

seta81
  • 414 postów
  • Dołączył: 25-08-2010
  • Skąd: Pabianice/Bournemouth UK

Napisany 29 grudnia 2011 - 22:54

z twojego opisu wynika, że wymieniałeś uszczelki nastawnika
czyli teraz musisz ustawić odpowiednią dawkę paliwa
opis tej czynności jest w sprawdzonych poradach

#3 OFFLINE   dudi21

dudi21
  • 9 postów
  • Dołączył: 29-12-2011

Napisany 29 grudnia 2011 - 22:57

prawdopodobnie nie trafiłem trzpieniem w ten wałek odpałałem go ze 4 razy.... nie wiem czy jest co jeszcze zbierać... jeżeli nie co takiej sytuacji robić?

Kupić pompę czy jest inna opcja bardziej opłacalna?

Jutro muszę wszystko jeszcze raz rozkręcić i sprawdzić.. może nic się nie stało...

#4 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 30 grudnia 2011 - 07:19

Najpierw rozkręć i sprawdź jak wygląda trzpień nastawnika, ewentualnie czeka Cię wymiana nastawnika.

#5 OFFLINE   dudi21

dudi21
  • 9 postów
  • Dołączył: 29-12-2011

Napisany 30 grudnia 2011 - 10:37

jestem po demontażu trzpień poszedł do przodu wałek się cofną i nic się nie stało, ładuje akumulator i mam nadzieje ze zostaje tylko ustawienie nastawnika... wg. instrukcji przesuwanie nastawnikiem w przód tył.. pomimo to widać zacieniowane stare miejsca położenia nastawnika i może wg. nich ustawie nastawnik.

Jest ktoś w stanie zrobić zdjęcie wężyków podciśnienia i rozrysowanie który do którego? byłbym wdzięczny...

#6 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 grudnia 2011 - 10:39

za pierwszym razem mogłeś trafić tylko źle nastawnik był ustawiony nawet delikatne ruszenie powoduje ustabilizowanie obrotów a jak przeholujesz to nawet nie będziesz miał gazu pod noga ..

#7 OFFLINE   dudi21

dudi21
  • 9 postów
  • Dołączył: 29-12-2011

Napisany 30 grudnia 2011 - 10:52

jestem pewien ze nie trafiłem ponieważ na pierścieniu otwór był ustawiony na dole więc nie było takiej możliwości. Jeszcze raz poproszę o zdjęcia wężyków podciśnienia..

#8 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 30 grudnia 2011 - 11:35

Jeszcze raz poproszę o zdjęcia wężyków podciśnienia.


Tu masz schemat podciśnień.

http://forum.omegakl...ead.php?t=27152

Jak masz komputer pokładowy to ustaw nastawnik na 0.9l/h, oczywiście na rozgrzanym silniku i bez odbiorników. Na początek ustaw na stare znaki ale i tak będziesz potrzebował regulacji bo tam decydują setne milimetra

#9 OFFLINE   dudi21

dudi21
  • 9 postów
  • Dołączył: 29-12-2011

Napisany 30 grudnia 2011 - 13:52

po skręceniu wszystkiego w samochodzie falują obroty z 1,2 tys. na 2 tys i po minucie wbija na duże obroty... teraz? ustawianie.. ta rozpiska dość nieczytelna. od czujnika podciśnień idzie 3 wężyki jeden do trójnika pompy vacum, drugi do EGR, i jest trzeci idący do kolektora ssącego.. nie wiadomo mi nic o filterku, mimo wszystko nie potrafie tego dokładnie odczytać, kolejna rzecz na pompie u góry mamy dwa wejścia jednym idzie ropa, a drugi? to odma? którą łączymy z ostatnim wtryskiem?

#10 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 31 grudnia 2011 - 10:46

http://forum.omegakl... tu masz podcisnienia

#11 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 31 grudnia 2011 - 12:23

http://forum.omegakl... tu masz podcisnienia


kolega wyżej już podał link :masakra:

#12 OFFLINE   dado162

dado162
  • 22 postów
  • Dołączył: 13-10-2011
  • Skąd: Elblag

Napisany 14 stycznia 2012 - 13:33

niemam plynnych obrotow to znaczy od 1500 spadaja bardzo powoli i jak silnik sie rozgrzeje to na wolnych obrotach pokazuje nieco ponad 1000

jaka moze byc przyczyna przez te obroty szlak mnie trafia muszę manewrować sprzęgłem by nie szarpało

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 stycznia 2012 - 13:43

być może zła dawka ustawiona a jak sie to stało robiłeś coś z nastawnikiem