

Opel Omega B 2.5 TDS po odpaleniu wchodzi na wysokie obroty
Rozpoczęte przez
dudi21
, 29 gru 2011, 21:40
12 odpowiedzi na ten temat
#1
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2011 - 21:40
Witam..
dzisiaj uszczelniałem pompę wtryskową
Wymieniłem uszczelkę z pod pierwszego dekla oraz następnego pod tym, przy składaniu tego drugiego z którego wystawała dysza nie mogłem złożyć odrazu ponieważ jakby tak dysza nie chciała w coś trafić... ale trafiło i złożyłem.
po złożeniu wszystkiego i odpaleniu auta samochód sekundę chodzi na normalnych obrotach, a po chwili zamyka licznik obrotów..
przy składaniu mogłem pomylić wężyki podciśnienia, czy to może być przyczyną tego problemu?
Za co są odpowiedzialne wężyki podciśnienia, gaz jest elektroniczny i sterowany wężykiem podciśnienia? czy to wina pompy? w której coś mogło się przestawić?
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu..
dzisiaj uszczelniałem pompę wtryskową
Wymieniłem uszczelkę z pod pierwszego dekla oraz następnego pod tym, przy składaniu tego drugiego z którego wystawała dysza nie mogłem złożyć odrazu ponieważ jakby tak dysza nie chciała w coś trafić... ale trafiło i złożyłem.
po złożeniu wszystkiego i odpaleniu auta samochód sekundę chodzi na normalnych obrotach, a po chwili zamyka licznik obrotów..
przy składaniu mogłem pomylić wężyki podciśnienia, czy to może być przyczyną tego problemu?
Za co są odpowiedzialne wężyki podciśnienia, gaz jest elektroniczny i sterowany wężykiem podciśnienia? czy to wina pompy? w której coś mogło się przestawić?
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu..
#2
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2011 - 22:54
z twojego opisu wynika, że wymieniałeś uszczelki nastawnika
czyli teraz musisz ustawić odpowiednią dawkę paliwa
opis tej czynności jest w sprawdzonych poradach
czyli teraz musisz ustawić odpowiednią dawkę paliwa
opis tej czynności jest w sprawdzonych poradach
#3
OFFLINE
Napisany 29 grudnia 2011 - 22:57
prawdopodobnie nie trafiłem trzpieniem w ten wałek odpałałem go ze 4 razy.... nie wiem czy jest co jeszcze zbierać... jeżeli nie co takiej sytuacji robić?
Kupić pompę czy jest inna opcja bardziej opłacalna?
Jutro muszę wszystko jeszcze raz rozkręcić i sprawdzić.. może nic się nie stało...
Kupić pompę czy jest inna opcja bardziej opłacalna?
Jutro muszę wszystko jeszcze raz rozkręcić i sprawdzić.. może nic się nie stało...
#4
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2011 - 07:19
Najpierw rozkręć i sprawdź jak wygląda trzpień nastawnika, ewentualnie czeka Cię wymiana nastawnika.
#5
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2011 - 10:37
jestem po demontażu trzpień poszedł do przodu wałek się cofną i nic się nie stało, ładuje akumulator i mam nadzieje ze zostaje tylko ustawienie nastawnika... wg. instrukcji przesuwanie nastawnikiem w przód tył.. pomimo to widać zacieniowane stare miejsca położenia nastawnika i może wg. nich ustawie nastawnik.
Jest ktoś w stanie zrobić zdjęcie wężyków podciśnienia i rozrysowanie który do którego? byłbym wdzięczny...
Jest ktoś w stanie zrobić zdjęcie wężyków podciśnienia i rozrysowanie który do którego? byłbym wdzięczny...
#6
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2011 - 10:39
za pierwszym razem mogłeś trafić tylko źle nastawnik był ustawiony nawet delikatne ruszenie powoduje ustabilizowanie obrotów a jak przeholujesz to nawet nie będziesz miał gazu pod noga ..
#7
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2011 - 10:52
jestem pewien ze nie trafiłem ponieważ na pierścieniu otwór był ustawiony na dole więc nie było takiej możliwości. Jeszcze raz poproszę o zdjęcia wężyków podciśnienia..
#8
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2011 - 11:35
Jeszcze raz poproszę o zdjęcia wężyków podciśnienia.
Tu masz schemat podciśnień.
http://forum.omegakl...ead.php?t=27152
Jak masz komputer pokładowy to ustaw nastawnik na 0.9l/h, oczywiście na rozgrzanym silniku i bez odbiorników. Na początek ustaw na stare znaki ale i tak będziesz potrzebował regulacji bo tam decydują setne milimetra
#9
OFFLINE
Napisany 30 grudnia 2011 - 13:52
po skręceniu wszystkiego w samochodzie falują obroty z 1,2 tys. na 2 tys i po minucie wbija na duże obroty... teraz? ustawianie.. ta rozpiska dość nieczytelna. od czujnika podciśnień idzie 3 wężyki jeden do trójnika pompy vacum, drugi do EGR, i jest trzeci idący do kolektora ssącego.. nie wiadomo mi nic o filterku, mimo wszystko nie potrafie tego dokładnie odczytać, kolejna rzecz na pompie u góry mamy dwa wejścia jednym idzie ropa, a drugi? to odma? którą łączymy z ostatnim wtryskiem?
#10
OFFLINE
#11
OFFLINE
Napisany 31 grudnia 2011 - 12:23
#12
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2012 - 13:33
niemam plynnych obrotow to znaczy od 1500 spadaja bardzo powoli i jak silnik sie rozgrzeje to na wolnych obrotach pokazuje nieco ponad 1000
jaka moze byc przyczyna przez te obroty szlak mnie trafia muszę manewrować sprzęgłem by nie szarpało
jaka moze byc przyczyna przez te obroty szlak mnie trafia muszę manewrować sprzęgłem by nie szarpało
#13
OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2012 - 13:43
być może zła dawka ustawiona a jak sie to stało robiłeś coś z nastawnikiem