

Dolot powietrza na masce
#1
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2011 - 03:09
Jak uporać się z odprowadzeniem wody - chodzi mi o np opady deszczu bądź zachlapanie wodą przez inny pojazd. Wiadomo że woda nie ma prawa dostać się do układu dolotowego bo zniszczyłaby silnik.
Kolejne pytanie - Podczas szybkiej jazdy powietrze będzie wciskane do takiego dolotu i wytwarzało w jakimś stopniu ciśnienie - czy będzie to w jakimś stopniu wpływ na parametry pracy silnika?
Wiem że niewątpliwą zaletą było by to , że do silnika jest dostarczane wtedy zimniejsze powietrze. Jeśli ktoś próbował wykonać taką przeróbkę to proszę o rady. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
#2
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2011 - 12:28
Pozdrawiam alonzo
#3
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2011 - 12:41
Tutaj nikt nie robich takich agrotuningów.
zaraz zaraz , ale pełnowartościowy dolot na masce to nie to samo co plastikowa atrapa przyklejona na masce , więc nie wsiadajcie od razu na kolegę , przecież to nie musi być wlot wielkości stodoły , jaki Wam od razu przychodzi do głowy .
Tutaj nikt nie robich takich agrotuningów.
s skąd wiesz ??
Urbino 18
Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.
#4
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2011 - 12:58
zaraz zaraz , ale pełnowartościowy dolot na masce to nie to samo co plastikowa atrapa przyklejona na masce , więc nie wsiadajcie od razu na kolegę , przecież to nie musi być wlot wielkości stodoły , jaki Wam od razu przychodzi do głowy .
s skąd wiesz ??
lepiej dolot puscic dołem w okolicach zderzaka i bedzie spelniac swoja role i ładniej wygladac. Widzialem pare omeg z przerobionymi maskami - spartolone jak diabli.
mam nadzieje ze nie ma tutaj takich kaleczniaków, a jesli sa to lepiej niech sie nie ujawniają. Era takich wynalazków wymarla z koncem lat 90tych
#5
OFFLINE
Napisany 17 grudnia 2011 - 13:04
Skoro ten nie potrzebował wlotu na masce to lepiej zrobić zimny dolot z kratki obok halogenu. Tyle tylko, że to idzie w parze ze strojemniem ECU IMHO
#6
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 01:02
#7
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 11:31
Macie rację lepiej będzie pobrać zimne powietrze z kratki halogenu . i nie grzebać przy masce ,
Wlot za grilem a wlot w kratce halogenu, naprawdę to robi aż taką różnicę?
Wlot musi być wyżej inaczej popłynie.lecz nadal się zastanawiam czy nie dostała by się do układu woda. Macie może jakieś pomysły jak zabezpieczyć dolot przed wodą?
Kolejne pytanie - Podczas szybkiej jazdy powietrze będzie wciskane do takiego dolotu i wytwarzało w jakimś stopniu ciśnienie - czy będzie to w jakimś stopniu wpływ na parametry pracy silnika?

#8
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 12:39
:dziura:
Aż tak się nie dziw, w niektórych motocyklach jest to kilka kilkanaście koni mechanicznych w omedze mogło by być więcej ale nie da rady bo
Jak zrobi się ciśnienie w kolektorze to podciśnienia nie będą działać, od wspomagania hamulców po dual ram itp.
W motocyklu działa to jak szybko jedziesz w samochodzie też

#9
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 12:48
#10
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 14:11
2 wloty-chwyty powietrza w maskę posiadam, do tego uszczelnione przejście maska/puszka ori z nissana, jednak jakoś się nie zdecydowałem na montaż. Chwyt z maski jest efektywniejszy niż ze zderzaka.
Wlot za grilem a wlot w kratce halogenu, naprawdę to robi aż taką różnicę?
Wlot musi być wyżej inaczej popłynie.
ojej, a u mnie od 2 czy 3 lat ciągnie z kratki halogenu i jakoś nic nie popłynęło. Ale pewnie kolega też spróbował i mu coś popłynęło

#11
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 14:16
ojej, a u mnie od 2 czy 3 lat ciągnie z kratki halogenu i jakoś nic nie popłynęło.
A moze foto jak to u Ciebie wyglada??
#12
OFFLINE
Napisany 18 grudnia 2011 - 17:30
A moze foto jak to u Ciebie wyglada??
nie ma foto.
kratka max nawiercona zostały tylko kierownice powietrza, dalej rura w górę do puszki łączy się z ori "plecionką" wychodzącą z puszki. Tyle, zero filozofii.
...kiedyś były fajne próby, nawet się chyba jakieś foty zachowały

ori trąbka z uchlastaną końcówką, na to kolanko 90st odciągnięte trytytkami do chłodnicy (wywalona chłodnica klimy to i więcej miejsca

#13
OFFLINE
Napisany 14 kwietnia 2012 - 11:10
