Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

podcisnienie w LPG


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
13 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 grudnia 2011 - 22:12

Witam
Czy ktos mi moze podpowiedziec dlaczego mam ujemne podcisnienie?
Czy zwiekszenie cisnienia w reduktorze cos rozwiaze?

#2 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2011 - 01:17

A czujnik w programie dobry ustawiony? Reduktor co prawda mało daje - powinien około bara i wyżej ale podciśnienie to w kolektorze ssącym jest. Sprawdź jaki czujnik masz ciśnienia/podciśnienia pod maską i czy zgadza się z tym, który jest ustawiony w programie.

#3 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 grudnia 2011 - 01:23

Najprawdopodobniej masz ustawiony zly czujnik ponoewasz wtedy baedziesz mial zle wskazanie cisnienia i podcisnienia. Istnieje rowniez mozliwosc jego taka ze jest on uszkodzony :)

#4 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 grudnia 2011 - 06:54

A czujnik w programie dobry ustawiony? Reduktor co prawda mało daje - powinien około bara i wyżej ale podciśnienie to w kolektorze ssącym jest. Sprawdź jaki czujnik masz ciśnienia/podciśnienia pod maską i czy zgadza się z tym, który jest ustawiony w programie.


nie mam mozliwosci ustawienia czujnika w programie,poniewaz lapie mi tylko program diego 1.3.3.1.Mam sterownik sirocco ssw zj-200,reduktor silver.
Czujnik jest PS-CC1
Zauwazylem jeszcze ze jak sciagne podcisnienie z reduktora cisnienie gazu wzrasta do 1.25 bara

#5 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2011 - 09:08

Najprawdopodobniej uszkodzony mapsensor (podmień z kimś, kto ma KME) bądź sterownik. Na początek sprawdź złącza przy mapsensorze i punkty masy instalacji gazowej - schemat w programie.

#6 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 grudnia 2011 - 09:19

A czy moge sprubować zwiekszyc cisnienie na reduktorze?czy raczej na razie nie zwiekszac?
Probowale odpiac czujnik PS-CC1 i po odpieciu auto odrazu przelaczylo sie na benzyne.
Dodam ze nie umie odczytac map(no chyba ze ja cos zle robie)
i jeszcze jedno pytanie czy wezyk podcisnienia i gazu moze byc na odwrót podpiety czy nie ma jakiejs tam roznicy

#7 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2011 - 15:10

Elektrykę popraw bo okłamuje i Ciebie i sterownik:
1- podciśnienie na biegu jałowym, wartość typowa "0,3bara"
2- ciśnienie gazu na biegu jałowym, wartość typowa "1-1,2bara"

obie powyższe wartości jakby o ten sam interwał zaniżone

3- temperatura gazu na biegu jałowym, wartość typowa 30-50°C a nie prawie 300°C - teraz się dopatrzyłem.

Cóś masz nie teges z kablami, masami, może są zwarcia w wiązce.

#8 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 grudnia 2011 - 15:13

Elektrykę popraw bo okłamuje i Ciebie i sterownik:
1- podciśnienie na biegu jałowym, wartość typowa "0,3bara"
2- ciśnienie gazu na biegu jałowym, wartość typowa "1-1,2bara"
3- temperatura gazu na biegu jałowym, wartość typowa 30-50°C a nie ponad 200°C - teraz się dopatrzyłem.

Cóś masz nie teges z kablami, masami, może są zwarcia w wiązce.


temperatura byla ponad 200 stopni oberwalem przypadkowo czujnik temperatury gazu ale juz jest ok wymieniony

nasuwa mi sie pytanie czy ten czujnik PS-CC1 wogole pokazuje podcisnienie?

#9 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2011 - 15:24

nasuwa mi sie pytanie czy ten czujnik PS-CC1 wogole pokazuje podcisnienie?


Bingo! Te stare czujki podciśnienia nie pokazywały i dokupowało się drugi cc1 i kable żeby skalibrować układ. Wieczorem coś dopiszę

#10 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 grudnia 2011 - 15:30

Bingo! Te stare czujki podciśnienia nie pokazywały i dokupowało się drugi cc1 i kable żeby skalibrować układ. Wieczorem coś dopiszę


czyli co na jednym czujniku nie dam rady ustawic instalacji?Tak jak wczesniej pisalem nie moge odczytac map.Czy ten sterownik ustawia jakos samoczynnie instalacje?

#11 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2011 - 17:24

Zerknij w schemat instalacji oraz Kliknij tutaj. Najstarsze instalacje od KME do kalibracji wymagały zestawu kalibracyjnego, składającego się z drugiego czujnika PS-CC1, wiązki kabli (schemat na elektroda.pl) i trójniczka do wężyków podciśnienia. Można to zrobić kupując zamiennik PS-CC1 i dorabiając wiązkę i wtyczki. Masz jakiś manual do instalki kme?

Nie skojarzyłem faktów. Jak sięgam pamięcią to albo bez zestawu kalibracujnego to mi w ogóle nie pokazywało okna z podciśnieniem albo pokazywało, ale podciśnenie równe było 0.

#12 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 grudnia 2011 - 19:06

Nie skojarzyłem faktów. Jak sięgam pamięcią to albo bez zestawu kalibracujnego to mi w ogóle nie pokazywało okna z podciśnieniem albo pokazywało, ale podciśnenie równe było 0


pewnie tak jak na tym skanie

na allegro sa takie zestawy http://allegro.pl/re...1933886036.html

#13 OFFLINE   Florek

Florek
  • 1 254 postów
  • Dołączył: 14-03-2007
  • Skąd: ELE
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 grudnia 2011 - 20:02

No taki zestawik kabelków, trójniczka ale i i drugi PS-CC1 też potrzebny - choćby na chwilę od znajomego z jego instalki ;)

#14 OFFLINE   jacek78

jacek78
  • 296 postów
  • Dołączył: 06-06-2008
  • Skąd: ŻORY
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 10 grudnia 2011 - 20:43

napisalem w dziele kupie moze ktos ma odsprzedac jakas uzywke,szkoda mi kupic drugiego nowego zeby ustawic LPG
A musze go skas skolowac bo mialem tak mapy rozjechane ze to nawet map nie przypominalo
Nawet nie wiem kto by mial taki czujnik pozyczyc