Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana reduktora


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   cyb3rm4n

cyb3rm4n

    Grafik od 7 boleści :P

  • 102 postów
  • Dołączył: 18-09-2011
  • Skąd: Gliwice

Napisany 08 grudnia 2011 - 14:47

Witajcie

Mam proste pytanie . Mam instalacje 2 gen . Z tomasetto 100 HP :masakra:
Mam troche gazu wbutli i tutaj pytanie

czy dam rade sam wymienic reduktor ? Mowie o samej wymianie . Jakie zachowac srodki ostroznosci ? I jak sie do tergo zabrac ?

Reduktor z zintegrowanym filtrem .


Dzieki pzdr

#2 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 grudnia 2011 - 15:43

zamontuj 140HP. Wymiana:
1. Zakręć zwór na butli gazowej
2. Odkręć przewód miedziany od reduktora ( UWAGA!!! Zleci gaz z ów przewodu )
3. Zdejmij przewody wodne
4. Zdejmij przewód gazowy ( gumowy )
5. Jeśli masz czujnik temperatury to go odłącz i tak samo z cewką elektro magnetyczną
6. Odkręć reduktor

A składanie tak samo tylko że od pkt. 6 do pkt. 1

#3 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 grudnia 2011 - 17:16

2. Odkręć przewód miedziany od reduktora ( UWAGA! Zleci gaz z ów przewodu )


jak zakręcisz zawór na butli , możesz odpalić i przełączyć na gaz , wypali wtedy cały gaz który jest w przewodach ;)

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#4 OFFLINE   cyb3rm4n

cyb3rm4n

    Grafik od 7 boleści :P

  • 102 postów
  • Dołączył: 18-09-2011
  • Skąd: Gliwice

Napisany 08 grudnia 2011 - 19:05

Ok

gadalem z chlopem powiedzal ze te 140Hp moze miec sekuindowa zamulke jak dam pelnym ogniem gazu i polecil do 200 . Warto ? To tylko 22 zl roznicy ale wole zapytac....

#5 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 grudnia 2011 - 22:04

Będziesz miał dobrą bazę do tuningu do 200HP :D
Montuj i nie marudź, 22zł to 3 piwa w knajpie ;)

#6 OFFLINE   cyb3rm4n

cyb3rm4n

    Grafik od 7 boleści :P

  • 102 postów
  • Dołączył: 18-09-2011
  • Skąd: Gliwice

Napisany 08 grudnia 2011 - 22:54

Kupilem do 200KM mam nadzieje ze bedzie dzialac !

temat do zamkniecia

#7 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 09 grudnia 2011 - 08:47

Mam ten sam problem, tez mam 100hp. jakiej marki kupiles reduktor i czy trzeba ustawiac na nowo kompa od LPG? cyb3rm4n a olej w skrzynce juz sprawdziles?

#8 OFFLINE   malygrubyipyskaty

malygrubyipyskaty
  • 91 postów
  • Dołączył: 24-08-2011
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 lipca 2014 - 09:15

Podsiadam sekwencje Stag 200 z reduktorem Tomasetto Alaska AT09. W zwiazku z tym, ze mam juz na niej nalatane 150 tys. km i czasem zaczyna przerywac, postanowilem zrobic porzadek z reduktorem. Opcje sa dwie. Wymiana na nowy taki sam lub wymiana na mocniejszy - AC R01 150.
Moje pytanie brzmi, czy ktos z was juz cos podobnego robil? Jesli tak, interesuje mnie z jakimi dodatkowymi kosztami musze sie liczyc. Ewentualnie jakich musze dokonac przerobek? Posiadam interfejs i odrobine wiedzy, wiec chetnie samemu sie tego podejme. Tym bardziej, ze gazownik za robote zyczy sobie ok 200 zl.
Nadmienie, ze listwe regenerowalem w zeszlym roku i pracuje bez zarzutow.
Poprosze o konkretne i rzeczowe odpowiedzi userow, ktorzy cos podobnego zrobili, a nie tylko widzieli :)

#9 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 lipca 2014 - 21:48

98% że obejdzie się bez korekt

odkręcasz stary, montujesz nowy i już, dla pewności tylko sprawdzić parametry

#10 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 31 sierpnia 2014 - 19:09

Proszę o podpowiedz o podłączenie przewodów wodnych gdzie wpływ (wejscie płynu) a gdzie wypływ w reduktorze Tomasetto .Góra to wpływ -wejście dół wyjście?

#11 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 31 sierpnia 2014 - 20:25

Proszę o podpowiedz o podłączenie przewodĂłw wodnych gdzie wpływ (wejscie płynu) a gdzie wypływ w reduktorze Tomasetto .GĂłra to wpływ -wejście dĂłł wyjście?



Nie ma znaczenia. Reduktory zawsze podlaczam tylko na kolanka, nigdy trojniki, zaraz z wyjścia z mostku na trojdrozny.

Wysyłane z mojego ST25i za pomocą Tapatalk 2

#12 OFFLINE   audicoupe

audicoupe
  • 545 postów
  • Dołączył: 29-05-2012
  • Skąd: Kutno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 września 2014 - 07:50

Nie ma znaczenia. Reduktory zawsze podlaczam tylko na kolanka, nigdy trojniki, zaraz z wyjścia z mostku na trojdrozny.

Wysyłane z mojego ST25i za pomocą Tapatalk 2


I tak tez zrobiłem kolankami bo poprzedni było do podgrzewania przepustnicy.
Dzieki.
Lpg po podłączeniu w szereg za mostkiem wodnym przełącza sie dużo szybciej niż było do podgrzewania przepustnicy (a niby wg porad prawidłowo tez ale nie dla reduktora tomasetto) nic nie zastąpi grubszej średnicy przewodu.

#13 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 października 2014 - 12:53

A ja mam reduktor który wg gazownika kwalifikuje się do wymiany ponieważ nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia gazu. Mam tak podczas jazdy że jak wcisnę trochę więcej gazu to przełącza się na benzyne. Prędkość max na gazie w tej chwili mam około 120km/h

Instalacja gazowa to 4gas (tańsza wersja stag 300 -tak mi powiedziano)
Reduktor jaki mam to Zavoli typ Zeta


i chcę wymienić na również Zavoli Zeta o taki
Dodany obrazek

Czy nowy będzie pasował bez większego problemu?
A może lepiej kupić zestaw naprawczy i mojego zregenerować?
A następna rzecz to po takich zabiegach wymiana/regeneracja trzeba udać się do gazownika celem podpięcia pod kompa?

#14 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 16 października 2014 - 20:11

A ja mam reduktor ktĂłry wg gazownika kwalifikuje się do wymiany ponieważ nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia gazu. Mam tak podczas jazdy że jak wcisnę trochę więcej gazu to przełącza się na benzyne. Prędkość max na gazie w tej chwili mam około 120km/h

Instalacja gazowa to 4gas (tańsza wersja stag 300 -tak mi powiedziano)
Reduktor jaki mam to Zavoli typ Zeta


i chcę wymienić na rĂłwnież Zavoli Zeta o taki
Dodany obrazek

Czy nowy będzie pasował bez większego problemu?
A może lepiej kupić zestaw naprawczy i mojego zregenerować?
A następna rzecz to po takich zabiegach wymiana/regeneracja trzeba udać się do gazownika celem podpięcia pod kompa?


Napisz jaki masz silnik bo nie wiadomo co Ci odpisac.

via tapatalk

#15 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 października 2014 - 08:22

Silnik to 3.0 V6

Dodam tylko że ten brak gazu powoli postępował ale zanim to się stało to auto 6 lat jeździło bez najmniejszego problemu z instalacją. Jedyne co zrobiłem to wymieniłem wtryskiwacze około 2-3 lata temu, ale po wymianie było ok.

#16 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 17 października 2014 - 08:59

Spadki cisnienia i wyrzucanie na gaz to sprawa reduktora. Zeta zavoli s jest dobry ale ma spore przyrosty cisnienia cutoff. Osobiscie na nim jezdzilem i jest ok. Kosztowal wowczas 193 zl. Zwroc uwage zamawiajac bo jest typ n i typ s. Dla Ciebie musi byc s.

Odpowiadajac na Twoje pytania:

- po wymianie reduktora nie trzeba nic ustawiac jezeli dasz kropka w kropke to samo cisnienie
- wiadomo ze bedzis pasowal na starym montarzu bez problemow
- nie regenerowalbym tylko zamowil kme silvera lub golda, jak widzisz koszt 200 zl na 6 lat to nie duzo 9 groszy dziennie :)

via tapatalk

#17 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 października 2014 - 11:55

Odpowiadajac na Twoje pytania:

- po wymianie reduktora nie trzeba nic ustawiac jezeli dasz kropka w kropke to samo cisnienie
- wiadomo ze bedzis pasowal na starym montarzu bez problemow
- nie regenerowalbym tylko zamowil kme silvera lub golda, jak widzisz koszt 200 zl na 6 lat to nie duzo 9 groszy dziennie :)

via tapatalk


- a ciśnienie gazu gdzieś tam się reguluje czy tym steruje komputer?
- na zmiane raczej nie będę się decydował bo to już przeróbki których sam moge nie dać rady zrobić a poza tym auto niestety musze sprzedać (potrzebne kombi) a do tego czasu trzeba się jakoś przemieszczać. Dodam tylko że na tej instalacji wg hamoni mam tylko 6KM mniej niż na benzynie, więc jest to dobry wynik.

#18 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 18 października 2014 - 13:42

- ciśnienie się reguluje wyłącznie śrubą na imbus w przypadku zeta zavoli s, widać ją na powyższym zdjęciu po prawej, komputer tylko odczytuje ciśnienie
- zmiana to jedynie kwestia montażu i dobrania odpowiedniego reduktora pod odpowiednie węże fi wodne i fi na dopływ gazu

http://www.phjacus.p...ZETA-S-p99.html

#19 OFFLINE   Guzior

Guzior

    Darek

  • 38 postów
  • Dołączył: 19-11-2008
  • Skąd: Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 kwietnia 2015 - 10:43

Witam, Wymieniłem na nowy Reduktor Landi-Renzo (identyczny), czy w moim przypadku należy reduktor poddać kalibracji ? Pozdrawiam