Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana klocków hamulcowych


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
4 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Tretter1985

Tretter1985
  • 119 postów
  • Dołączył: 22-01-2007
  • Skąd: Kraków

Napisany 19 lipca 2007 - 21:56

Zrób to sam - czyli jak wymienić klocki hamulcowe w Omedze B ?? Wiem, wiem że zaraz admini pewnie będa nadawać że przycisku szukaj nie użyłem - ale ja potrzebuje czegoś w rodzaju krok po kroku a tego tu nie znalazłem. Chodzi o to przedewszystkim, że jest czujnik w Omie starcia się klocków, czy coś takiego ? Pytanie jest takie - Czy da się to zrobić w domu(pewnie tak) i jak ??

Potrzebne są jakieś specialne narzędzia, uber tajne klucze Opla czy wystarczą takie zwykłe trzynastki, jedynastki itd. ?? Co do marki i cen klocków - spoko czytałem wiem co i jak. Teraz chodzi o to jak to powymieniac a raczej czym i co z tym czujnikiem i czy to jest jakaś super trudna sprawa ?

POZDRO !!!


Owalna, Ogromna, Oszałamiająca... OMEGA!!!!

#2 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 19 lipca 2007 - 22:35

zdejmujesz koło,masz dwie śruby mocujące zacisk,jedna na dole jedna na górze,bodajże 13 ale nie pamiętam,odkręcasz,zdejmujesz zacisk i wyciągasz klocki,jeżeli stary czujnik jest ok to go przekładasz i bangla

#3 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 lipca 2007 - 06:38

Zrób to sam - czyli jak wymienić klocki hamulcowe w Omedze B ??


Proszę - http://forum.omegakl...p?p=20478#20478

#4 OFFLINE   GISKARD

GISKARD
  • 3 534 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Pionki
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 lipca 2007 - 06:47

czasami jest z tym troche zabawy bo nowe klocki sa przewąznie grubsze... i nie wchodza... tzreba tłoczek wcisnąć... i powinno być dobrze.. chociaz u mnie tzreba było rozkręcac jeden zacisk... mam gdzieś foty... jak znajde to może wstawie.....

to tylejeżeli chodzi o przód...

z tły wymiana jest łatwiejsza, w zasadzie wszystko sprowadza sie do wyciągnięcia sworzni blokujących klocki, sprężynek i jest gitarka...
pozdr
P.S.
miałem robic manuala ale za mało fotek i dopiero przy następnej wymianie.. chyba ze ktoś zrobi to wcześniej..
:mrgreen:

#5 OFFLINE   Luqua

Luqua
  • 941 postów
  • Dołączył: 14-10-2006
  • Skąd: Chełm
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 lipca 2007 - 18:40

sciskajac tloczek dobrze jest to robic przez stary klocek zeby tloczka nie uszkodzic. jarzmo dobrze oczyscic (prowadnice klocka) i posmarwac np smarem srebrnym. przed zalozeniem zacisku te dwie sruby dobrze oczyscic i posmarowac wazelina techniczna. sruby dokrecac na 33N. jezeli nowe klocki maja brzegi na kąt prosty dobrze jest spilowac lekko jego brzegi (zrobic faskę). po zalozeniu nowych klockow kilkakrotnie wcisnac pedal hamulca zeby tloczek "złapał" klocek i go...