Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

sterowanie dawką paliwa


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
21 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 22 listopada 2011 - 21:25

Witam!
Jak jest sterowana dawka paliwa w moim 2,5 TD ? Chodzi omto z jakiego czujnika ? map, maf, moze tylko z lambdy, czy z innego czujnika ?
Potrzebuje regulować dawke paliwa w jakiś prosty sposób
pozdrawiam

#2 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 22 listopada 2011 - 22:24

pompa sterowana jest elektrycznie przez kompa silnika,na podstawie różnych sygnałow z czujników,zapisanej mapy(sondy lambda tu nie ma).mechanicznie można ustawić dawke paliwa,resztą,wolne obroty,moc ustala ecu.wolne obroty można zmienić opelscanerem

#3 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 listopada 2011 - 22:32

Potrzebuje regulować dawke paliwa w jakiś prosty sposób

poprzez poruszenie nastawnika wzdłuż pompy, w przód lub w tył

#4 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 22 listopada 2011 - 22:43

poprzez poruszenie nastawnika wzdłuż pompy, w przód lub w tył


A mógł bym jakiś bardziej szczegółowy opis ?

ogólnie chodzi o regulacje dawki paliwa, ponieważ chce podłączyć generator wodorowy i chciał bym jakoś płynnie regulowac dawke paliwa. Sa sterowniki efie ale podłączane pod sonde lambde ale jej jak napisał aparat niema ?

mam nadzieje ze rozjaśniłem o co mi chodzi

Pomorze ktoś ? Bo to dla mnie bardzo ważne

#5 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 24 listopada 2011 - 22:15

Pomorze ktoś ? Bo to dla mnie bardzo ważne


Użyj szukaj to się dowiesz wszystkiego bo było tego dużo na forum

#6 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 listopada 2011 - 16:57



Użyj szukaj to się dowiesz wszystkiego bo było tego dużo na forum



Szukałem i nic takiego nie znalazłem

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2011 - 17:13

Szukałem i nic takiego nie znalazłem

http://forum.omegakl...7551#post167551 tak cięzko było

#8 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 listopada 2011 - 17:32

...tak cięzko było


Czytałem to, lecz nie chodzi o taka regulacje. Chce zrobić sam lub kupić jakiś sterownik oszukujący sygnał z czujników, dzięki któremu mógł bym regulować dawkę paliwa np potencjometrem. Wystarczy żeby ktoś napisał skąd komp wie ile paliwa ma dać jakiś przepływomierz i jakiego typu ?

#9 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2011 - 17:50

Czytałem to, lecz nie chodzi o taka regulacje. Chce zrobić sam lub kupić jakiś sterownik oszukujący sygnał z czujników, dzięki któremu mógł bym regulować dawkę paliwa np potencjometrem. Wystarczy żeby ktoś napisał skąd komp wie ile paliwa ma dać jakiś przepływomierz i jakiego typu ?

przepraszam że zadaje głupie pytanie po kiego grzyba Ci takie coś

#10 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 listopada 2011 - 19:09

przepraszam że zadaje głupie pytanie po kiego grzyba Ci takie coś

ogólnie chodzi o regulacje dawki paliwa, ponieważ chce podłączyć generator wodorowy i chciał bym jakoś płynnie regulowac dawke paliwa.


Tak jak pisałem. Jesli nie wiadomo o co chodzi - generator wodorowy wytwarza z wody poprzez elektrolize tlen+wodór, paliwo. Tym paliwem chce w części zasilać mój silnik np w stosunku 50/50. Co za tym idzie musze ograniczyć dawkę ON w 50%

#11 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 listopada 2011 - 22:02

Co za tym idzie musze ograniczyć dawkę ON w 50%

nie sądze aby to było wykonalne prostym potencjometrem wiele czynników wchodzi do obliczenia dawki

#12 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 25 listopada 2011 - 22:14

Proszę tylko o rozjaśnienie z jakich czujników komp pobiera info i reguluje paliwem, a z resztą juz sobie poradze
Tylko i wyłącznie potencjometrem to nie :) wiadomo ze musi być bardziej skomplikowana elektronika.

Ciężko wydobyć tu od was jakieś info :)

#13 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 26 listopada 2011 - 08:47

Ciężko wydobyć tu od was jakieś info


Kolego tu nikt takiego czegoś nie robił więc może nie wiedzieć, na pewno wszystkim steruje ECU poprzez nastawnik ale więcej raczej Ci nikt nie powie.

#14 OFFLINE   mapper

mapper

    9-5 2.3T 250km 400nm

  • 171 postów
  • Dołączył: 06-03-2010
  • Skąd: Poznań

Napisany 26 listopada 2011 - 09:12

- czujnik temperatury powietrza w dolocie
- czujnik temp. płynu chłodzącego.
- czujnik temp. paliwa

poszukaj w autodacie które przewody szły do czujnika przesuwu regulatora ilości paliwa, i zamontuj opornik regulowany 1k i może coś tam oszukasz, tym sposobem ustawiaja dawke w tdi 1z. Ale nic pewnego bo wydaje mi sie ze zwiększysz tym dawke a nie zmniejszysz. poszujakaj po necie.

#15 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 26 listopada 2011 - 09:43

wszystkie czujniki silnika (np.czujnik wału,wtrysk sterujący,ciśnienie doładowania itd +itp=ECU)

#16 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 listopada 2011 - 09:53

wszystkie czujniki silnika (np.czujnik wału,wtrysk sterujący,ciśnienie doładowania itd +itp=ECU)


przeplywomierz powietrza, ilosc spalin przepuszczanych przez egr
czujnik temp powietrza, czujnik temp wody
czujnik cisnienia doladowania
czujnik temp paliwa (bardziej do korekcji)




 


#17 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2011 - 10:29

przeplywomierz powietrza, ilosc spalin przepuszczanych przez egr
czujnik temp powietrza, czujnik temp wody
czujnik cisnienia doladowania
czujnik temp paliwa (bardziej do korekcji)

i do tego jeszcze czujnik położenia pedału przyspieszenia

#18 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 26 listopada 2011 - 11:33

byłaby opcja zrobienia sterowania samego nastawnika-cewki, zasilaczem o regulawanym "czasie trwania-wypełniania"impulsu,tak że od biedy dałoby sie silnik uruchomić z pominięciem wszystkich czujników,ecu,ale tylko na próbe i podzczas nieumiejętnej zabawy trzebaby uważać żeby sie z silnikiem nie pożgnać

#19 OFFLINE   misza991

misza991
  • 234 postów
  • Dołączył: 12-05-2011
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 26 listopada 2011 - 18:46

Najlepszą opcją będzie przepływomierz powietrza czy tam czujnik temp. powietrza, nie wiem co jest. Reszta czujników temp paliwa, płynu chłodzącego ograniczają paliwo ale tylko do pewnego momentu - więcej paliwa jak silnik zimny.
Teraz następne pytanie jakiego typu jest przepływomierz map, maf ? i gdzie on się znajduje bo nigdzie nie widziałem od dolotu do kolektora.

Poza tym dziękuje za zaangażowanie w temacie

#20 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2011 - 19:27

Teraz następne pytanie jakiego typu jest przepływomierz map, maf ? i gdzie on się znajduje bo nigdzie nie widziałem od dolotu do kolektora.

MAF bo ty masz silnik 25DT a nie X25DT i Twój silnik po prostu niema przepływomierza