

sterowanie dawką paliwa
#1
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2011 - 21:25
Jak jest sterowana dawka paliwa w moim 2,5 TD ? Chodzi omto z jakiego czujnika ? map, maf, moze tylko z lambdy, czy z innego czujnika ?
Potrzebuje regulować dawke paliwa w jakiś prosty sposób
pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2011 - 22:24
#3
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2011 - 22:32
poprzez poruszenie nastawnika wzdłuż pompy, w przód lub w tyłPotrzebuje regulować dawke paliwa w jakiś prosty sposób
#4
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2011 - 22:43
poprzez poruszenie nastawnika wzdłuż pompy, w przód lub w tył
A mógł bym jakiś bardziej szczegółowy opis ?
ogólnie chodzi o regulacje dawki paliwa, ponieważ chce podłączyć generator wodorowy i chciał bym jakoś płynnie regulowac dawke paliwa. Sa sterowniki efie ale podłączane pod sonde lambde ale jej jak napisał aparat niema ?
mam nadzieje ze rozjaśniłem o co mi chodzi
Pomorze ktoś ? Bo to dla mnie bardzo ważne
#5
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2011 - 22:15
Pomorze ktoś ? Bo to dla mnie bardzo ważne
Użyj szukaj to się dowiesz wszystkiego bo było tego dużo na forum
#6
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2011 - 16:57
Użyj szukaj to się dowiesz wszystkiego bo było tego dużo na forum
Szukałem i nic takiego nie znalazłem
#7
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2011 - 17:13
#8
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2011 - 17:32
...tak cięzko było
Czytałem to, lecz nie chodzi o taka regulacje. Chce zrobić sam lub kupić jakiś sterownik oszukujący sygnał z czujników, dzięki któremu mógł bym regulować dawkę paliwa np potencjometrem. Wystarczy żeby ktoś napisał skąd komp wie ile paliwa ma dać jakiś przepływomierz i jakiego typu ?
#9
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2011 - 17:50
przepraszam że zadaje głupie pytanie po kiego grzyba Ci takie cośCzytałem to, lecz nie chodzi o taka regulacje. Chce zrobić sam lub kupić jakiś sterownik oszukujący sygnał z czujników, dzięki któremu mógł bym regulować dawkę paliwa np potencjometrem. Wystarczy żeby ktoś napisał skąd komp wie ile paliwa ma dać jakiś przepływomierz i jakiego typu ?
#10
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2011 - 19:09
przepraszam że zadaje głupie pytanie po kiego grzyba Ci takie coś
ogólnie chodzi o regulacje dawki paliwa, ponieważ chce podłączyć generator wodorowy i chciał bym jakoś płynnie regulowac dawke paliwa.
Tak jak pisałem. Jesli nie wiadomo o co chodzi - generator wodorowy wytwarza z wody poprzez elektrolize tlen+wodór, paliwo. Tym paliwem chce w części zasilać mój silnik np w stosunku 50/50. Co za tym idzie musze ograniczyć dawkę ON w 50%
#11
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2011 - 22:02
nie sądze aby to było wykonalne prostym potencjometrem wiele czynników wchodzi do obliczenia dawkiCo za tym idzie musze ograniczyć dawkę ON w 50%
#12
OFFLINE
Napisany 25 listopada 2011 - 22:14
Tylko i wyłącznie potencjometrem to nie

Ciężko wydobyć tu od was jakieś info

#13
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 08:47
Ciężko wydobyć tu od was jakieś info
Kolego tu nikt takiego czegoś nie robił więc może nie wiedzieć, na pewno wszystkim steruje ECU poprzez nastawnik ale więcej raczej Ci nikt nie powie.
#14
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 09:12
- czujnik temp. płynu chłodzącego.
- czujnik temp. paliwa
poszukaj w autodacie które przewody szły do czujnika przesuwu regulatora ilości paliwa, i zamontuj opornik regulowany 1k i może coś tam oszukasz, tym sposobem ustawiaja dawke w tdi 1z. Ale nic pewnego bo wydaje mi sie ze zwiększysz tym dawke a nie zmniejszysz. poszujakaj po necie.
#15
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 09:43
#16
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 09:53
wszystkie czujniki silnika (np.czujnik wału,wtrysk sterujący,ciśnienie doładowania itd +itp=ECU)
przeplywomierz powietrza, ilosc spalin przepuszczanych przez egr
czujnik temp powietrza, czujnik temp wody
czujnik cisnienia doladowania
czujnik temp paliwa (bardziej do korekcji)
#17
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 10:29
i do tego jeszcze czujnik położenia pedału przyspieszeniaprzeplywomierz powietrza, ilosc spalin przepuszczanych przez egr
czujnik temp powietrza, czujnik temp wody
czujnik cisnienia doladowania
czujnik temp paliwa (bardziej do korekcji)
#18
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 11:33
#19
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 18:46
Teraz następne pytanie jakiego typu jest przepływomierz map, maf ? i gdzie on się znajduje bo nigdzie nie widziałem od dolotu do kolektora.
Poza tym dziękuje za zaangażowanie w temacie
#20
OFFLINE
Napisany 26 listopada 2011 - 19:27
MAF bo ty masz silnik 25DT a nie X25DT i Twój silnik po prostu niema przepływomierzaTeraz następne pytanie jakiego typu jest przepływomierz map, maf ? i gdzie on się znajduje bo nigdzie nie widziałem od dolotu do kolektora.