

automat - przełączenie na P podczas jazdy
#1
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 20:41
Ja znam odpowiedź, ciekawe jakie są Wasze spostrzeżenia.
#2
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 20:50
Zastanawia mnie tylko,czy tak jak w przypadku wyjętego kluczyka ze stacyjki jest zablokowane wjchowanie,to czy w czasie jazdy też nie ma jakiegos zabezpieczenia.
Pewnie sie myle.
#3
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 20:54
Ojciec w Senatorze A2 przełączył z D na N(jeździł na luzie) myślał, że ma D i chciał na N i przegazować, wrzucił przy 40-50 R i przegazował, pisk opon silnik zgasł stanęliśmy. Wrzucił P odpalił wrzucił D i pojechaliśmy. Skrzynię rozbierałem później na złom za dzieciaka, była całkiem w niezłym stanie.
#4
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 21:01
Co się stanie jeśli podczas jazdy ok. 50km/h przełączy się wajchę automatu w położenie P?
Ja znam odpowiedź, ciekawe jakie są Wasze spostrzeżenia.
na wsteczny nic ale na P zahamuje i poleci blokada w skrzyni. kiedys zrobilem tak przy 5km/h i bylo niezle zdziwienie

#5
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 21:05
na wsteczny nic ale na P zahamuje i poleci blokada w skrzyni. kiedys zrobilem tak przy 5km/h i bylo niezle zdziwienie
Jeszcze raz:jadąc 40-50km/h przełączając na R (wsteczny)nic sie nie stanie?

#6
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 21:10
W omedze elektronika nie przełączy elektrozaworów
A ojciec mój w senatorze tak zrobił, skrzynia bez elektroniki raczej ale nic się nie stało!
#7
OFFLINE
Napisany 21 listopada 2011 - 22:30
#8
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2011 - 21:05
jadąc z dość stromej góry zachciało mi się hamowania biegami... Ale odruchowo zamiast na "1" przełączyłem gwałtownym ruchem na "P" i... nic.
Tzn pojawił się turkot, tak jakby zapadka skakała na kole z wypustami, szybko przełączyłem z powrotem na P i jeżdżę dalej. Skrzynia chodzi normalnie.
Dodam jeszcze, że wajcha była w położeniu P - to nie było tak że się nie dało "wbić" "P". Przypuszczam, że zapadka nie jest na sztywno związana z lewarkiem, tylko jakoś elastycznie.
Edit:
Doczytałem właśnie w serwisówce skrzyni, że jeśli podczas jazdy wajchę ustawi się w pozycji P to zapadka będzie "skakać" (ang. ratchet) po zagłębieniach koła blokady do momentu spadku prędkości poniżej 5 km/h. Nie zamierzam sprawdzać, innym też nie polecam :-P
A co do wrzucenia "R" podczas jazdy do przodu - każdy automat (no, powiedzmy że prawie każdy) ma zabezpieczenie przed zniszczeniem w tej sytuacji. W omedze sterownik nie włączy wstecznego dopóki prędkość nie spadnie poniżej 12 km/h
#9
OFFLINE
Napisany 22 listopada 2011 - 21:49
Całe szczescie Omegi to cud-auta,z full zabezpieczeniami

#10
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2011 - 13:19
#11
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2011 - 20:58
w pogromcach mitów był kiedyś odcinek w którym robili takie doświadczenie. Rozpędzali auto i wrzucali wsteczny. Nic się nie działo
pamiętam. Próbowali też wrzucić wsteczny w manualu - nie da się.
#12
OFFLINE
Napisany 23 listopada 2011 - 22:29
#13
OFFLINE
Napisany 24 listopada 2011 - 07:15
bo u nas w manualu jest zapadka zabezpieczająca, nawet słychać jej stuknięcie jak z 5 wrzucasz luzA ja dziś próbowałem tez wrzucic wsteczny z 5.....Co prawda auto stało,ale zauważyłem że nie idzie wrzucic.MOzna wrzucic z 5 na wsteczny jeśli z 5 wrzucimy luz i po chwili wsteczny....Tak szło na postoju auta...Jak jest w jeżdzie nie wiem i nie chce próbować..
#14
OFFLINE
Napisany 20 maja 2017 - 08:21
Witam. Dopiszę się bo po co zakładać nowy temat, ostatnio dwa razy przy około 30 km/h wjeżdżając z asfaltu na piaszczystą drogę skrzynia sama wrzuciła na N... Na chwile duże obroty bo wiadomo trzyma się nogę na gazie, zatrzymałem się wrzuciłem D i pojechałem dalej, o co może chodzić? Pozdrawiam.
#15
OFFLINE
Napisany 20 maja 2017 - 11:20
ze masz luzny lewarek i duze nierownosci na drodze? Jak lekko popchniesz wajche to tez Ci przeskoczy z D na N.
#16
OFFLINE
Napisany 20 maja 2017 - 12:50
Jak jest LUŹNY to źle? Noo z tymi nierównościami to się zgadza.
Czyli mogę być w miarę spokojny o skrzynię, nie uszkodziła się przez to?
#17
OFFLINE
Napisany 20 maja 2017 - 15:19
Nie słyszałem jeszcze o opcji by skrzynia zmieniała położenie wajchy, ale może to jakaś opcja ekstra
Jak widzisz za luźna wajcha ma tendencje do samoczynnej zmiany położenia, no chyba, że dostała rozumu i uznała, że za szybko jedziesz po nierównościach