Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

ile kosztuje wymiana uszczelki pod miską 2.0 16v


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   krystian20005

krystian20005
  • 5 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 18 listopada 2011 - 23:38

witam chciałbym się dowiedzieć ile kosztuje wymiana uszczelki pod miską olejową w omedze b 1997r. motor 2.0 16v. i mam jeszcze pytanie bo kupiłem uszczelke zapłaciłem 100zł i ta uszczelka jest jakaś zbrojona czyli jest wykonana z metalu i są powycinane dziury tylko na boczki ma założoną gume dokładnie taka
http://www.motoneo.p.../min/164341.jpg
i czy będzie pasować bo na forach czytałem ze są jakieś 2 a mi olej kapie ze co chwile musze dolewki robić... próbowałem sam wyciągnać ale blokuje chyba przednia ława jak sie nie myle a nie wiem za co podnieść silnik
pozdrawiam

moge też zlecić komuś wymiane uszczelki oczywiście za opłatą w okolicach szczecina lub łobza ;)

#2 OFFLINE   krzychu2794

krzychu2794
  • 9 postów
  • Dołączył: 17-11-2011
  • Skąd: Katowice

Napisany 19 listopada 2011 - 20:03

Witam!!!

Ta uszczelka ze zdjęcia pasuje do twego silnika pod warunkiem że masz wąską miskę (bez czujnika ilości oleju), bo były 2 rodz. misek drugi rodzaj to szeroka ( dwu częściowa)tzw. motyl. śruba do spustu oleju na torx 50. do niej pasuje inna uszczelka.
Z tą szerszą jest więcej roboty gdy cieknie z górnej części, więcej odkręcania.
Koszt wymiany to ok 70 - 100zł.
Silnik trzeba odkręcić z dwóch łap i dźwignąć go ok. 10cm.
Najlepiej użyć belki warsztatowej opierając ją o błotniki.
Czas wykonania ok 1.5h

#3 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 19 listopada 2011 - 20:13

Ta uszczelka ze zdjecia pasuje do silnika z jednoczesciowa miska (który też miał czujnik poziomu oleju).Od rocznika 96 jest montowana miska dwuczesciowa wiec potrzeba tam dwie uszczelki,które niestety tanie nie sa... A wiec,jesli ktos nie wymienił w twojej omedze silnika na starszy,to uszczelka którą kupiłes nie bedzie pasowała.

#4 OFFLINE   krystian20005

krystian20005
  • 5 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 21 listopada 2011 - 00:15

no właśnie ja sam już silnik wymieniałem tylko nie pamiętam z którego roku jest
teraz sie zastanawiam czy ta uszczelka będzie pasować ale jak próbowałem wymienić to wydawało mi sie ze jest taka sama też z tą blachą i tylko jedna

#5 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 21 listopada 2011 - 17:11

Jak masz miche blaszana to bedzie pasowac

#6 OFFLINE   mazi82

mazi82
  • 361 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2011 - 08:00

Jeżeli masz trochę zdolności manualnych, miejsce i cały dzień wolnego czasu. To polecam zaopatrzyć się w DIRKO - uszczelka w płynie (ok. 40 PLN), zestaw kluczy i lewar. Koszt zestawu uszczelek do michy 2-częściowej to ok 130 PLN. Ja latam już 4 miechy, i nie ma śladu żeby coś ciekło.

#7 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 23 listopada 2011 - 22:01

Jeżeli masz trochę zdolności manualnych, miejsce i cały dzień wolnego czasu. To polecam zaopatrzyć się w DIRKO - uszczelka w płynie (ok. 40 PLN), zestaw kluczy i lewar. Koszt zestawu uszczelek do michy 2-częściowej to ok 130 PLN. Ja latam już 4 miechy, i nie ma śladu żeby coś ciekło.


Kolego napisz mi tylko czy na tej uszczelce w tubce zrobiłeś dwie uszczelki?? Jak robota szła no i jakie efekty?? Też myślałem o tym sposobie aby zrobić bez uszczelki ale na forum nigdzie nie widziałem aby ktoś stosował uszczelkę w tubce. Napisz tez po jakim czasie zalałeś olej (ile to wszystko schło??)

#8 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 23 listopada 2011 - 22:11

Kolego napisz mi tylko czy na tej uszczelce w tubce zrobiłeś dwie uszczelki?? Jak robota szła no i jakie efekty?? Też myślałem o tym sposobie aby zrobić bez uszczelki ale na forum nigdzie nie widziałem aby ktoś stosował uszczelkę w tubce. Napisz tez po jakim czasie zalałeś olej (ile to wszystko schło??)


Ja dzisiaj robilem zwyklym silikonem samochodowym. Jedna warstwa i montaz . Zostawilem na 3h i nic nie cieknie. Uwaga na montaz miski bez fabrycznej uszczelki. Miska zbliza sie do smoka i moze dlawic przeplyw!!!. Ja mam dodatkowo wyklepana miske na zapas.

#9 OFFLINE   mazi82

mazi82
  • 361 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 listopada 2011 - 22:28

Kolego napisz mi tylko czy na tej uszczelce w tubce zrobiłeś dwie uszczelki Jak robota szła no i jakie efekty

uszczelka w kartuszu (do nabycia w hurtowniach motoryzacyjnych, w sklepach mają przeważnie tubki 200 ml), takim jak sylikon do domu. Zrzucenie misek ok 1h, oczyszczenie, przetarcie nitro, nałożenie masy, podeschnięcie masy przez ok 20 -30 min ( zależy od temp na zewnątrz i wilgotności powietrza). Skręcanie, cała operacja ok 4h. Po złożeniu odczekałem z 1,5h i olej zalany. Żadnych wycieków, powrót do domu (6 km) i schło przez cała noc dodatkowo. Wg info na tubie 1 stopień schnięcia po ok 3-4h, pełne po 12h

Uwaga na montaz miski bez fabrycznej uszczelki. Miska zbliza sie do smoka i moze dlawic przeplyw!

- Skąd takie info masz ??, uszczelki mają po 2 - 2,5 mm grubości, odległość smoka od dna jest większa, nie jest na "styk".

#10 OFFLINE   zenmach

zenmach

    Caravan Fan

  • 221 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Skąd: Przyszowice

Napisany 23 listopada 2011 - 22:44

Do Mazi82. chodzi mi o miske jednoczesciowa metalowa/ cyt. cos nie dziala/