Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Powyżej 140 km/h wywala błąd i przechodzi w tryb awaryjny.


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   witas1979

witas1979
  • 72 postów
  • Dołączył: 22-01-2010
  • Skąd: Luboń

Napisany 17 listopada 2011 - 19:26

Przy dłuższej jeździe autostradowej powyżej 140 km/h pojawia się błąd silnika i auto przechodzi w tryb awaryjny. Odczyt błędów wykazał błąd wtrysku sterującego. No ok, lecz mechanik stwierdził, że błąd ten oznacza początki końca pompy wtryskowej. Polega to na tym, że przy wyższych obrotach silnika pompa nie podaje wystarczającej dawki paliwa i silnik przechodzi w tryb awaryjny z powodu jego braku. Coś nie bardzo chce mi się w to wierzyć, więc stad moje pytanie czy mechanik ma rację co do tej pompy, czy wystarczy poddać regeneracji wtrysk i wtedy wszystko wróci do normy?
Problem dotyczy silnika 2.2 DTI 212 tyś przebiegu.

#2 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 listopada 2011 - 19:38

kolega miał coś takiego przy 160km/h w 2.0 DTI ze mu tryb awaryjny si eodpalał... czasai nie czasami tak, po miesiacu nie odpaliła kiedys, pompa do roboty, pompa zrobiona, ostatni jechalismy 190km/h nia i zero problemow

#3 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 17 listopada 2011 - 20:14

kolega ja w wakacje miałem tak samo. I nie to że przy 140 ale powyżej 3 tyś obrotów na każdym biegu ale nie zawsze. Pewnego ranka jadąc do pracy pompa padła całkiem. Samochód zgasł i już nic nie szło zrobić. Po regeneracji pompy już nie mam tego problemu choć aktualnie męczę się z czymś podobnym lecz nie od pompy a od podciśnienia.

#4 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 listopada 2011 - 20:47

niekoniecznie musi byc to pompa. moze byc jeszcze nastawnik itp. Mam podobny problem ale mi wyskoczyly 44, 64 i 82 a tobie zapewne tylko 82.

#5 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 listopada 2011 - 10:16

Po pierwszy 2.2DTI nie posiada wtrysku sterującego, po drugie przyczyną może być przepływka lub czujnik ciśnienia doładowania turbiny.
Podaj numer błędu jaki wyskakuje.

ps. U nas nie ma nastawnika pompy tylko sterownik.

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 listopada 2011 - 11:06

Odczyt błędów wykazał błąd wtrysku sterującego

nie ma czegos takiego w 2.2 dti jak wtrysk sterujacy. podaj numer bledu.




 


#7 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 18 listopada 2011 - 12:00

nie ma czegos takiego w 2.2 dti jak wtrysk sterujacy. podaj numer bledu.


Najwyraźniej kolega adamesce pomylił silnik 2.2 dti z 2.5 td

#8 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 listopada 2011 - 12:08

Ja owszem, pomylilem silniki ale o tej diagnozie z wtryskiem sterującym napisał autor, czyli kol. witas1979. U mnie napisałem że wyskoczyły mi 3 błedy jednoczesnie w tej samej sytuacji jak u kolegi.

#9 OFFLINE   witas1979

witas1979
  • 72 postów
  • Dołączył: 22-01-2010
  • Skąd: Luboń

Napisany 18 listopada 2011 - 15:45

Numeru błędu niestety nie posiadam, dopiero we wtorek mam pełne badanie poprzez techa-2.
Błąd wtrysku sterującego, coś takiego wyskoczyło mi na op-comie, numeru niestety nie zapisałem.
Z tym wtryskiem, to mój mechanik sprowadził mnie na ziemię i rzeczywiście czegoś takiego nie ma. W dziedzinie silników diesla nie mam dużej wiedzy stąd, to male nieporozumienie.
Po dokonanej diagnozie dam znać co dokładnie mam za usterkę.
Kolega jacek004 napisał o przepływce. Czyli co to oznacza?:confused:

#10 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 18 listopada 2011 - 20:31

Kolega jacek004 napisał o przepływce. Czyli co to oznacza?


Spotkałem się z takim przypadkiem że podczas dużego obciążenia silnika wyskakiwał błąd ( już nie pamiętam jaki ) i silnik przechodził w tryb awaryjny, wina leżała po stronie przepływki, po jej wymianie usterka zniknęła.

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 listopada 2011 - 21:07

Spotkałem się z takim przypadkiem że podczas dużego obciążenia silnika wyskakiwał błąd ( już nie pamiętam jaki ) i silnik przechodził w tryb awaryjny, wina leżała po stronie przepływki, po jej wymianie usterka zniknęła.


przy duzych predkosciach lubi wyskakiwac - p1125 - przeplywka, zawor sterownia turbina, turbina
p1220 - pompa wtryskowa




 


#12 OFFLINE   Andzias2

Andzias2
  • 14 postów
  • Dołączył: 01-03-2011
  • Skąd: mysłowice

Napisany 19 listopada 2011 - 16:17

witam ja łudziłem się ze to nastawnik lub coś innego ale okazało się ze to pompa do regeneracji. mam pytanie ile u was kosztuje regeneracja i jaki jest okres oczekiwania bo mechanik trzyma mi już tydzień

#13 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 22 listopada 2011 - 06:57

1-2 dni a cena rozna. 1,5-2k zł.

#14 OFFLINE   dajmen41

dajmen41
  • 10 postów
  • Dołączył: 06-06-2011

Napisany 22 listopada 2011 - 16:05

1,5 k czekalem tydzien . wlasnie rozebralem moja omege i jak by ktos chcial to mam wszystko bez karoseri:)

#15 OFFLINE   adamesce

adamesce

    Omega: Never ending story

  • 595 postów
  • Dołączył: 22-02-2010
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 24 listopada 2011 - 21:26

dzisiaj odebralem auto. pompa wyczyszczona i wymienione uszczelnienia do tego czyszczernie i regulacja nastawnika. Calosc 500 zl. jutro sprawdze w trasie czy odcina czy nie. Spalanie spadlo z srednich 12 (z 1500km) do 9,5 (na 30km). Nie wiem czy jest zwawsze ale napewno mniej pali :)

#16 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 24 listopada 2011 - 22:12

Spalanie spadlo z srednich 12 (z 1500km) do 9,5 (na 30km). Nie wiem czy jest zwawsze ale napewno mniej pali


Takie są wskazania komputera ale czy tak jest w rzeczywistości to się dowiesz po tankowaniu

#17 OFFLINE   arnoldzik

arnoldzik
  • 45 postów
  • Dołączył: 08-11-2009
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 06 kwietnia 2014 - 23:03

Witam,
Podepnę się pod temat, otóż również mi wyskakuje błąd p1125 przeważnie w okolicach 100km/h. Auto rozpędza się świetnie do 70km/h "wbija w fotel" później już przyśpiesza mozolnie. Jak sprawdzałem odczyty przepływki to w tym czasie kiedy ładnie przyśpiesza to przekracza 800mg/suw później już tylko 500 w porywach do 600mg/suw wtedy już przestaje tak ładnie ciągnąć. a w momencie kiedy włączy się już check to przeływka wskazuje cały czas między 450-550mg/suw niezależnie od tego czy pedał wciskam w podłogę czy go puszcze i wrzucę luz czy nawet się zatrzymam. Jak check zniknie to auto znowu idzie tzn. tak jak opisywałem wyżej. czyli super później już słabiej i aż złapie check'a. Czy to przepływka czy sprawdzić jeszcze jakieś inne parametry w czasie jazy zanim zaczne wymieniac wszystko po kolei? Z dodatkowych informacji gdy auto stoi na luzie, przeływka kiedy oczywiście nie ma checka'a wskazuje okolo 230-250. do sprawdzania używam opcoma. Co jeszcze zauważyłem to niedoładowanie i przeładowanie względem żądanego cisnienia ładowania, czy to jest normalne? wkleiłem kilka cykli z loga który mam z opcoma. A gdy się włącza check to doładowanie jest 1.0 czyli brak. ewentualnie mogę wkleić cały log zapisany z obcom'a

przeplywka/sensor barometru/żądane cisnienie ładowania/ ciśnienie ładowania
251,1.0,1.2,1.0,
231,1.0,1.2,1.0,
437,1.0,1.4,1.1,
584,1.0,1.6,1.3,
706,1.0,1.6,1.6,
770,1.0,1.6,1.8,
592,1.0,1.7,1.4,
587,1.0,1.7,1.4,
586,1.0,1.5,1.4,
465,1.0,1.3,1.3,
365,1.0,1.1,1.1,
308,1.0,1.2,1.1,
316,1.0,1.3,1.0,
354,1.0,1.3,1.1,
446,1.0,1.3,1.1,

#18 OFFLINE   jargol6967

jargol6967
  • 19 postów
  • Dołączył: 15-05-2010
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 28 kwietnia 2014 - 17:09

arnoldzik przeplywka - podmien na inna sprawna od kolegi i poczujesz roznice;) mialem to samo