Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

silnik traci moc i sie grzeje......


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
9 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bArTeK__

bArTeK__
  • 34 postów
  • Dołączył: 27-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp. / Wrocław

Napisany 17 lipca 2007 - 11:16

Witam
Mam nie lada problemik z Omcić, mianowicie wszystko jest OK temperatura silnika 95 st i przyspieszenie tak jak być powinno. Problem pojawia sie gdy włącze klime. Byłem u magika od klimy (niby najlepszy w mojej okolicy), czynnik ok, sprężarka ok, działanie bez zarzutu, wentylatory chodzą, chłodnica umyta. Zauważyłem, ze objawy występują tylko i wyłącznie jak mam wrzucony bieg (auto automat). W pozycji N i P nic się z temperaturą nie dzieje czyli oscyluje w granicy 95 st. Co może być powodem ? Dzięki z góry za rady.



#2 OFFLINE   eMDE

eMDE
  • 222 postów
  • Dołączył: 16-02-2007
  • Skąd: Warszawa/Marki
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 lipca 2007 - 19:21

ogólnie włączenie klimę obciąża samochód ,u mnie trochę zamula i też się grzeje w korkach nawet do 100C hmm... nie mam pomysłu ? ja śmigam na lpg ? a Ty?

poczekajmy może koledzy sie wypowiedzą

#3 OFFLINE   bArTeK__

bArTeK__
  • 34 postów
  • Dołączył: 27-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp. / Wrocław

Napisany 17 lipca 2007 - 21:04

no nie da sie ukryć, że też mam gaz... i coś czuje pismo nosem, że to właśnie jest powodem ;/. Tylko jak to ugryźć ??

#4 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 lipca 2007 - 21:51

jamam co prawda inny silnik ale u mnie po wlaczeniu klimy temp. sie trzyma 90 stopni i nic w gore. no roznica tez, ze na benzynie a nie gazie
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#5 OFFLINE   Igor250

Igor250
  • 14 postów
  • Dołączył: 14-07-2007
  • Skąd: Arnswalde

Napisany 17 lipca 2007 - 22:26

Jakie obroty silnika masz podczas postoju?
Co do temperatury silnika a załączonej skrzyni to jeszcze nie wiem
jak jest w omedze ale wydaje mi się że chłodzenie oleju ze skrzyni
podnosi temperature ukladu chłodzenia silnika.


Tzn. przy takim obciążeniu pompa wody może miec za mała wydajność
co ma związek z obrotami silnika. Sprzwdź na wyższych obrotach
silnika , może będzie lepiej?



Proszę nie bić nowego, bo jeszcze mało wiem.
Dużo do zrobienia przy aucie.
Mam więcej oleju w dolocie jak ty w misce olejowej.

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 lipca 2007 - 22:28

Proszę nie bić nowego, bo jeszcze mało wiem



ale tu nikt nie bije :)

Co do temperatury silnika a załączonej skrzyni to jeszcze nie wiem
jak jest w omedze ale wydaje mi się że chłodzenie oleju ze skrzyni
podnosi temperature ukladu chłodzenia silnika.



zgadza sie z tym ze nie sa to jakies wielkie roznice. ale faktycznie moze pompa niedomaga (za male lopatki - czesto w zamiennikach tak jest)




 


#7 OFFLINE   AdamS

AdamS
  • 36 postów
  • Dołączył: 17-10-2006
  • Skąd: Kwidzyn

Napisany 17 lipca 2007 - 23:04

U mnie po wymianie pompy z oryginału GM na SKF temperatura skoczyła o pięć stopni w górę :bad:

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 lipca 2007 - 23:05

U mnie po wymianie pompy z oryginału GM na SKF temperatura skoczyła o pięć stopni w górę :bad:



ja wrzucilem hansa priesa i nie ma roznicy




 


#9 OFFLINE   bArTeK__

bArTeK__
  • 34 postów
  • Dołączył: 27-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp. / Wrocław

Napisany 17 lipca 2007 - 23:05

Nieważne czy jadę 20 km/h czy 100. jak jest wrzucony bieg to sie grzeje. Na N i P problem nie występuje. To jakaś masakra jest :p.

Igor250 na luzie 500-600.

#10 OFFLINE   Igor250

Igor250
  • 14 postów
  • Dołączył: 14-07-2007
  • Skąd: Arnswalde

Napisany 17 lipca 2007 - 23:31

Więc to ma związek ze skrzynią tak mi się wydaje
tzn w pozycji N i P olej ze skrzyni nie wymaga chłodzenia.

Za mało wiem na razie o silnikach opla żeby ci coś konkretnie doradzić
jednak wydaje mi sie że to można łatwo sprawdzić.
Np.zewrzyj na krótko termowentylatory i pośmigaj trochę i jeśli temperatura
będzie ok to znaczy że czujnik za późno je załącza jeśli nadal będzie rosła
to obstawiałbym termostat.


Ps.zakładam że chłodnica oleju ze skrzyni autom. jest umieszczona w
chłodnicy wody.

[edit chomiczek] uortografiłem post
Dużo do zrobienia przy aucie.
Mam więcej oleju w dolocie jak ty w misce olejowej.