

silnik traci moc i sie grzeje......
#1
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2007 - 11:16
Mam nie lada problemik z Omcić, mianowicie wszystko jest OK temperatura silnika 95 st i przyspieszenie tak jak być powinno. Problem pojawia sie gdy włącze klime. Byłem u magika od klimy (niby najlepszy w mojej okolicy), czynnik ok, sprężarka ok, działanie bez zarzutu, wentylatory chodzą, chłodnica umyta. Zauważyłem, ze objawy występują tylko i wyłącznie jak mam wrzucony bieg (auto automat). W pozycji N i P nic się z temperaturą nie dzieje czyli oscyluje w granicy 95 st. Co może być powodem ? Dzięki z góry za rady.
#2
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2007 - 19:21
poczekajmy może koledzy sie wypowiedzą
#3
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2007 - 21:04
#4
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2007 - 21:51
#5
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2007 - 22:26
Co do temperatury silnika a załączonej skrzyni to jeszcze nie wiem
jak jest w omedze ale wydaje mi się że chłodzenie oleju ze skrzyni
podnosi temperature ukladu chłodzenia silnika.
Tzn. przy takim obciążeniu pompa wody może miec za mała wydajność
co ma związek z obrotami silnika. Sprzwdź na wyższych obrotach
silnika , może będzie lepiej?
Proszę nie bić nowego, bo jeszcze mało wiem.
Mam więcej oleju w dolocie jak ty w misce olejowej.
#6
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2007 - 22:28
Proszę nie bić nowego, bo jeszcze mało wiem
ale tu nikt nie bije

Co do temperatury silnika a załączonej skrzyni to jeszcze nie wiem
jak jest w omedze ale wydaje mi się że chłodzenie oleju ze skrzyni
podnosi temperature ukladu chłodzenia silnika.
zgadza sie z tym ze nie sa to jakies wielkie roznice. ale faktycznie moze pompa niedomaga (za male lopatki - czesto w zamiennikach tak jest)
#7
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2007 - 23:04
#8
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2007 - 23:05
U mnie po wymianie pompy z oryginału GM na SKF temperatura skoczyła o pięć stopni w górę :bad:
ja wrzucilem hansa priesa i nie ma roznicy
#9
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2007 - 23:05

Igor250 na luzie 500-600.
#10
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2007 - 23:31
tzn w pozycji N i P olej ze skrzyni nie wymaga chłodzenia.
Za mało wiem na razie o silnikach opla żeby ci coś konkretnie doradzić
jednak wydaje mi sie że to można łatwo sprawdzić.
Np.zewrzyj na krótko termowentylatory i pośmigaj trochę i jeśli temperatura
będzie ok to znaczy że czujnik za późno je załącza jeśli nadal będzie rosła
to obstawiałbym termostat.
Ps.zakładam że chłodnica oleju ze skrzyni autom. jest umieszczona w
chłodnicy wody.
[edit chomiczek] uortografiłem post
Mam więcej oleju w dolocie jak ty w misce olejowej.