Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

po regeneracji turbiny powstała tz.dziura


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   borman

borman
  • 19 postów
  • Dołączył: 28-10-2011

Napisany 12 listopada 2011 - 21:00

Witam i o rade pytam. Po regeneracji turbiny wydaje mi się że powstała tz. dziura, auto nie przyśpiesza jak dawniej ,wydaje mi się że turbina załącza się za późno gdzieś dopiero przy ok. 2tys. obr. Przed regeneracją auto ciągło (przyśpieszało) od samego dołu, po regeneracji turbiny,danie gazu poczekanie jak silnik się wkręci do około 2 tys. obr. i dopiero odejście.

Czy może ktoś miał ten sam problem co ja,posiadam omege 2.5 dti rok.prod.2002r. od czterech lat i nigdy na nią nie narzekałem ale po regeneracji turbiny jest coś nie tak znam swoją Omege i wiem jak powinna się zachowywać

Proszę o mądrą poradę.

#2 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 listopada 2011 - 21:28

odczytaj błędy

#3 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 listopada 2011 - 12:18

podłącz pod kompa sprawdź błędy i jakie jest doładowanie

może być ze podczas regeneracji dostałeś "gruszkę" zawór i kores częsc olejowa z innego auta i sa inaczej ustawione

ja tez mam podobny problem ze turbo włancza sie powyzej 2 tys obr , ale moze byc u mnie wina przepływki bo mam jakis zamiennik a na kompie w czasie jazdy doładowanie jest ok , tylko przepływka nie jest pewna

a u Ciebie bym sprawdził najpierw na kompie


:tank:

#4 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 13 listopada 2011 - 12:26

Nie wiem czy to aż tak istotne ale u mnie było podobnie po zamontowaniu turbiny po regeneracji która padła po 3 tyś. km ,następnie kupiłem turbo z bmw 730d używka i jest różnica w ilości łopatek części zimnej w porównaniu do regenerowanej ,oryginał ma o jedną więcej i inne kąty łopatek teraz auto śmiga aż miło , może masz zle wyregulowaną sztangę regulacji geometri łopatek .

#5 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 listopada 2011 - 12:35

Nie wiem czy to aż tak istotne ale u mnie było podobnie po zamontowaniu turbiny po regeneracji która padła po 3 tyś. km ,następnie kupiłem turbo z bmw 730d używka i jest różnica w ilości łopatek części zimnej w porównaniu do regenerowanej ,oryginał ma o jedną więcej i inne kąty łopatek teraz auto śmiga aż miło , może masz zle wyregulowaną sztangę regulacji geometri łopatek .


wszystko jest istotne , turbina jest przystosowana do danego auta , jesli auto posiada taki silnik jak bmw a jest to opel to i tak turbo jest przystosowana do opla ,

ilosc łopatek i wielkosc jest bardzo wazna tak jak i ustawienia , zmiana ustawien powoduje inny moment doładowania , badz przeładowanie i nie prawidłowa prace silnika

a i taki niuans "sztanga - sprzęt sportowy służący do wykonywania nim ćwiczeń siłowych."

a nie cześć turbosprężarki

#6 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 13 listopada 2011 - 12:53

Ilość łopatek jest taka sama w oryginalnej turbinie bmw i opla czy to 2,5 czy 3,0d tylko w tych po regeneracji są inne ,mam dwie takie na których auto nie zezdziło jak trzeba .

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2011 - 13:39

kupiłem turbo z bmw 730d używka

pasuje bez przeróbek ?

#8 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 13 listopada 2011 - 14:58

Tak nic nie trzeba przerabiać jest identyczne jak się nie mylę to do rocznika 2000r.

#9 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 13 listopada 2011 - 18:05

Ilość łopatek jest taka sama w oryginalnej turbinie bmw i opla czy to 2,5 czy 3,0d tylko w tych po regeneracji są inne ,mam dwie takie na których auto nie zezdziło jak trzeba .


turbiny regeneruje sie na tych samych częściach , nowe części sa takie same jak te w uzywanej turbinie , chyba ze ktos wstawia z innej turbiny od innego auta , wiem co mowie bo je regeneruje i to co piszesz to bzdura o łopatkach

#10 OFFLINE   mariusz83x83

mariusz83x83
  • 78 postów
  • Dołączył: 16-12-2010
  • Skąd: katowice

Napisany 13 listopada 2011 - 19:03

turbiny regeneruje sie na tych samych częściach , nowe części sa takie same jak te w uzywanej turbinie , chyba ze ktos wstawia z innej turbiny od innego auta , wiem co mowie bo je regeneruje i to co piszesz to bzdura o łopatkach


Spoko że regenerujesz turbosprężarki, obyś był z tych co zajmują się tym profesjonalnie w moim przypadku co regeneracja to inny wirnik strony zimnej ,oryginał ma dwa rzędy łopatek widocznych od przodu te po regeneracji są zupełnie inne z tąd moja wypowiedz .Dodam że regeneracja odbywała się w różnych warsztatach i miastach .

#11 OFFLINE   borman

borman
  • 19 postów
  • Dołączył: 28-10-2011

Napisany 13 listopada 2011 - 20:10

turbina jest ta sama tylko całe bebech są nowe sam zawoziłem

#12 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 listopada 2011 - 20:17

turbiny regeneruje sie na tych samych częściach , nowe części sa takie same jak te w uzywanej turbinie

też miałem do czynienia z podmianą koła kompresji, poczytaj trochę bo na forach tuningowych sporo o tym piszą że turbina po powrocie miała właśnie inne koło kompresji

#13 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 14 listopada 2011 - 07:17

no tak ale tu nie chodzi o tuning turbo , tylko o co inne

#14 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 listopada 2011 - 09:51

no tak ale tu nie chodzi o tuning turbo , tylko o co inne

ale ja nie mówię o tuningu tylko o zwykłej regeneracji, a na forach o tuningu wyczytasz tego więcej bo podstawą do jakiej kolwiek zabawy jest sprawna turbina

#15 OFFLINE   scyzoryk0

scyzoryk0

    Mam Opla wiec tu jestem:)

  • 411 postów
  • Dołączył: 03-08-2010
  • Skąd: Chojnów-Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 16 listopada 2011 - 06:56

przy normalnej eksploatacji jest potrzebna sprawna turbina :)