

turbina lekko gwiżdże
#1
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2007 - 10:37
Pozdrawiam wszystkich i z góry dziękuję za porady oraz opinie na ten temat,
McGREGOR.
#2
OFFLINE
Napisany 17 lipca 2007 - 22:28
podajac za przyklad mojego znajomego , bylego wlasciciela Peugeota 406Hdi, a mial podobne obiawy,mysle ze" zmeczyly" sie lozyska/panewki w turbinie .Musisz takze sprawdzic szczelnosc ukladu, tu tez moze byc problem . Wlasnie tak " slychac sprezarke".
Silnik z turbo oczekuje od uzytkownika stosowania pewnych procedur ,min: 10-15 sek. na wolnych obrotach przed zgaszeniem(smarowanie , schlodzenie turbiny). Jesli auto przechulalo 235kkm , a to pierwszy problem , to naturalne obiawy.
Na pocieszenie powiem, ze w Octavii turbo robilem po 104kkm :shock:
Pozdrowienia
#3
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2007 - 13:51
Jestem ciekaw, bo ja od tygodnia zacząłem słyszeć turbinę przy ruszaniu ze świateł. To znaczy jak ruszam - to słyszę ją przy mocniejszym wciśnięciu gazu tak od 1500 do 2100 obrotów - potem już milknie. Też się zastanawiam, czy to początek końca mojej turbiny.
Zastanawiam się też ile taka agonia może trwać, bo póki co autko idzie dobrze :smile:
#4
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2007 - 22:30
sam świst turbiny jest zupełnie naturalny, problem pojawia sie dopiero wtedy gdy zaczyna on być naprawdę bardzo głośny, wtedy jest to oznaką końca.
Z informacji jednego z najbardziej znanych serwisów turbin w Polsce Pana Marka Sadowskiego wynika że średnia żywotność turbiny to ok. 200 tys. km.
Zanim jednak z takim objawem odda sie turbinę do serwisu to warto sprawdzić wszystkie rury którymi idzie powietrze. Minimalna nieszczelność (np. luz na gwincie przy obudowie filtra powietrza) daje identyczny efekt akustyczny jak kończąca się turbina.
#5
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2007 - 09:16
#6
OFFLINE
Napisany 06 września 2007 - 11:07

pozdrowienia dla wszystkich !
#7
OFFLINE
Napisany 07 września 2007 - 10:21
No wiec Panowie widze ze nie jestem sam... I wnioskuje że jest to objaw jeśli nie normalny to przynajmniej czesto wystepujacy i chyba nieszkodliwy.
U mnie podobnie sie dzieje. Od sprowadzenia autka omka zrobila 20tysiecy i od poczatku tak miedzy 1500-2200 turbina sobie "syczy "przy przyspieszaniu, a potem milknie. Nawet raz sobie jechalem i jakis przechodzien tez zaczął sobie syczeć pod nosem :mrgreen: :mrgreen:
#8
OFFLINE
Napisany 09 września 2007 - 18:27

#9
OFFLINE
#10
OFFLINE
Napisany 09 września 2007 - 21:17
zaloze sie ze P0400 powie
Ale że niby konkretnie co podejrzewasz? - Po prostu EGR padł, czy może ten komunikat o nieprawidłowym przepływie spalin bierze się stąd, że turbina się blokuje i stwarza dodatkowy opór dla spalin?? Przy padniętym EGR mógłby być objaw takiego zmniejszenia mocy?? To wyglądało u mnie tak, jakby turbina w ogóle nie pracowała - nie mógł się w ogóle wkręcić na obroty i był słaby jak zajechany maluch ciągnący przyczepę buraków

#11
OFFLINE
Napisany 10 września 2007 - 13:13
http://forum.vectrak...hp?showforum=76
i wpisz w szukajkę P0400 lub egr. Postów, w tym moich, od groma :ok:
#12
OFFLINE
Napisany 10 września 2007 - 13:16
#13
OFFLINE
Napisany 10 września 2007 - 16:53

#14
OFFLINE
Napisany 22 września 2007 - 10:20



#15
OFFLINE
Napisany 19 kwietnia 2009 - 12:03
#16
OFFLINE
Napisany 26 kwietnia 2009 - 13:14
#17
OFFLINE
Napisany 27 kwietnia 2009 - 22:23
od ponad roku troszeczke glosniejsza turbine w zakresie obrotow 1500-2200,
No a jestem już 10 tys po regeneracji turbiny - to piszczenie u mnie z czasem zaczęło narastać - i czuć było, że jak wchodziła na obroty i piszczała - to jak nagle przestała piszczeć - auto dostawało kopa. Podobno ta kierownica spalin się zepsuła u mnie.
#18
OFFLINE
Napisany 01 maja 2009 - 18:14

#19
OFFLINE
Napisany 19 lipca 2011 - 12:41
Pozdrawiam
#20
OFFLINE
Napisany 19 lipca 2011 - 15:42