Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z oponami - Po czym poznać że są dwukierunkowe czy też nie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
5 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Virusek

Virusek
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice

Napisany 17 października 2011 - 21:06

Witam,

Dziś zmieniłem ogumienie na zimowe no i zonk, Omegatora zaczęło ściągać na prawo, hmmm widziałem pośpiech w rączkach wulkanizatora więc sprawdziłem ciśnienie w oponkach.... ehhhh co opona to inne ciśnienie, OK ciśnienie wyrównane ale dalej Omegatora ściąga, tylne oponki nowe i są kierunkowe, ale przednie nie mam pojęcia gdyż nie ma żadnej strzałki, jak po bieżniku patrzałem to jakbym oponę obrócił o 180 stopni to wzór bieżnika chyba uzyskuje taki sam (ciężko stwierdzić bo po dłuższej obserwacji mieni się w oczach), przeczuwam że jedna opona z przodu jest odwrotnie założona, na letnich auto jechało prosto jak ta lala, na tych zimówkach jeździłem rok temu i też nie było problemu

#2 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 października 2011 - 21:09

Witam,

Dziś zmieniłem ogumienie na zimowe no i zonk, Omegatora zaczęło ściągać na prawo, hmmm widziałem pośpiech w rączkach wulkanizatora więc sprawdziłem ciśnienie w oponkach.... ehhhh co opona to inne ciśnienie, OK ciśnienie wyrównane ale dalej Omegatora ściąga, tylne oponki nowe i są kierunkowe, ale przednie nie mam pojęcia gdyż nie ma żadnej strzałki, jak po bieżniku patrzałem to jakbym oponę obrócił o 180 stopni to wzór bieżnika chyba uzyskuje taki sam (ciężko stwierdzić bo po dłuższej obserwacji mieni się w oczach), przeczuwam że jedna opona z przodu jest odwrotnie założona, na letnich auto jechało prosto jak ta lala, na tych zimówkach jeździłem rok temu i też nie było problemu


Nie rozumie po co ten post??Wroc do niego i niech zmieni opone albo oddaj mu je i niech odda kase:)

#3 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 października 2011 - 21:12

Jeśli opony są kierunkowe to musi być strzałka i napis ROTATION. Sprawdzałeś obie przednie??

#4 OFFLINE   Virusek

Virusek
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice

Napisany 17 października 2011 - 21:13

Opony są moje, jeździłem na nich w zeszłym sezonie zimowym i nie było problemów.

Po co ten post: po to że chciałbym się dowiedzieć po czym poznać opony dwukierunkowe, bo skoro okażą się jednokierunkowe to żeby udowodnić Panu, który mi je wymieniał że jedną założył źle i nie dać sobie wcisnąć tzw. kitu.:mad:

Tak sprawdzałem oby dwie przednie - nie ma strzałek, nie ma napisu Rotation
Sprawdziłem tylnie - jest inny typ bieżnika ale to już wiem że są kierunkowe, jest strzałka jest napis

#5 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 października 2011 - 21:48

są również opony asymetryczne, ma których z jednej strony jest napis "outside" - ta strona ma być po zewnętrznej stronie samochodu.

#6 OFFLINE   Virusek

Virusek
  • 59 postów
  • Dołączył: 06-05-2011
  • Skąd: Czechowice-Dziedzice

Napisany 17 października 2011 - 21:56

Ooooo dobrze wiedzieć.... takie mam letnie :jump: