Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Obrotomierz szaleje


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
19 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   burzacki

burzacki
  • 10 postów
  • Dołączył: 07-07-2007
  • Skąd: brzeszcze

Napisany 08 lipca 2007 - 21:47

Cześć.. Mam omege 2.5 td. i od pewnego czasu mam problem z obrotomierzem skacze jak szalony od 1000 obr. do 5000 obr. Nie mam pojęcia dlaczego??? Jak jest motor zgaszony a przekręcona stacyjka, wskazówka jest w odpowiednim miejscu a jak odpale to zaczyna skakać. Proszę o porade.. Może ktoś miał taki problem albo z jakiego czujnika jest sygnał na obrotomierz... :yes_yes: :driver:


Kris!!!!

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 lipca 2007 - 09:27

Cześć.. Mam omege 2.5 td. i od pewnego czasu mam problem z obrotomierzem skacze jak szalony od 1000 obr. do 5000 obr. Nie mam pojęcia dlaczego??? Jak jest motor zgaszony a przekręcona stacyjka, wskazówka jest w odpowiednim miejscu a jak odpale to zaczyna skakać. Proszę o porade.. Może ktoś miał taki problem albo z jakiego czujnika jest sygnał na obrotomierz... :yes_yes: :driver:



nie wiem jak w tym dieslu ale w 2.2 dti obrotek zczytuje dane z czujnika polozenia walu




 


#3 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 11 sierpnia 2009 - 20:16

no i u mnie zauważyłem skaczącą wskazówkę od obrotomierza i nie wiem co pierwsze szukać pod zegarami czy alternator.????

#4 OFFLINE   manio1b

manio1b
  • 72 postów
  • Dołączył: 11-08-2009

Napisany 11 sierpnia 2009 - 21:30

sygnał na obrotomierz idzie z kompa, a więc najpierw wysyłany jest z czujnika położenia wału. wykręć go i zobacz czy nie jest zaolejony i wyczyść. ew wymień

a silnik w danej chwili normalnie chodzi ???

#5 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 11 sierpnia 2009 - 22:18

czujnika z x25dt raczej nie wyciągniesz żeby go niezniszczyć,gdyby był zły to auta nie odpalisz.

#6 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 12 sierpnia 2009 - 15:24

podziękował koledzy . a jeszcze gdzie ten czujnik się znajduje w moim TD.
czyżby nad rozrusznikiem i co odrazu wymienić. może gdzieś kabelki niełączną.i dlatego tak czasami skacze.co wy na to.

#7 OFFLINE   djlotus

djlotus

    Zbanowany

  • 345 postów
  • Dołączył: 25-01-2008
  • Skąd: poznań

Napisany 13 sierpnia 2009 - 11:58

ja miałem podobną sytuacje że mi obrotomież warjował w X20XEV i okazało się że przy listwie z wtryskami był lużny kabelek od masy , najlepiej podłączyć auto do kompa i zdjagnozować problem bomożesz szukać i jeszcze przy okazji coś innego uszkodzić ,faktycznie jak by czujnik położenia był uszkodzony to byś nie odpalił auta lub miał byś pewne zmiany w pracy silnika

#8 OFFLINE   daniel1975

daniel1975
  • 9 postów
  • Dołączył: 11-08-2009

Napisany 16 sierpnia 2009 - 16:20

Witam mialem ostatnio tez problem z obrotomierzem skazowka spadala i silnik pracowal na programie awaryjnym. Zanim dostalem termin do serwisu samo sie naprawilo.

#9 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2009 - 08:10

ale błąd w pamięci zapewne został - pofatygowałbym się jednak to sprawdzić



 


#10 OFFLINE   daniel1975

daniel1975
  • 9 postów
  • Dołączył: 11-08-2009

Napisany 17 sierpnia 2009 - 17:54

Bylem dzisiej w warsztacie czujnik do wymiany pikus :D

#11 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 sierpnia 2009 - 18:13

Nie taka omega straszna jak ją malują :)



 


#12 OFFLINE   daniel1975

daniel1975
  • 9 postów
  • Dołączył: 11-08-2009

Napisany 23 sierpnia 2009 - 10:11

Witam w piatek wymienilem sensor i wszystko jest ok. :)

#13 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 25 sierpnia 2009 - 20:36

witam ponownie odnośnie tego skaczącego obrotomierza wykluczyłem obrotomierz bo na podmiankę miałem inny podpoiłem pod kąpa i zero błędów. opel scaner obroty równe. i doszedłem do wniosku że to wina przewodu który idzie od kompa do deski i odpowiada za obroty bo wina leży tutaj chyba ma jakąś przerwę i nie łączy jak silnik drga i mam pytanko czy ktoś zapoda jaki kabel od kąpa idzie do obrotomierza albo czy ktoś podobnie miał . bo mogę się mylić.


obrotomierz dalej skacze. a dzisiaj wziąłem miernik i wpiąłem się w ten zielony przewód z pin 50 co wychodzi z ECU i gdy obroty równe to pokazywał 6.40 Volta a gdy były skoki wskazówki to 6.80 V. i co teraz tak jakby z z ecu już wychodził błędny nierówny sygnał dodam że silnik chodzi równiutko. czyżby czujnik wału szwankował może jest zabrudzony, co dalej ? pomocy bo mnie to wkurza. pozdrawiam

#14 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2009 - 20:25

proszę nie dublować problemów - prośba do kolegi z postu powyżej :police:



 


#15 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 03 października 2009 - 21:15

witam!!Mam taki problem ze obrotomierz zwariowal.Teraz to juz prawie wcale nie działa.Błedy jakie zczytałem to tylko 0130- nieprawidłowy sygnał z sondy.Rano zapala ciężko kuleje strasznie na benzynie i gasnie.Co to może być??

Skąd idzie przewód do obrotomierza.U mnie jak docisne nogą w okolice sprzęgła to zaczyna dziełać czyli cos tam nie łączy.Dostałem się ostatnio do tych przewodów ale tam jest ich tyle że nie mam pojęcia który jest od obrotomierza.Może ktoś wie jakiego koloru on jest i skąd on idzie????
sliz

#16 OFFLINE   sliz1

sliz1
  • 115 postów
  • Dołączył: 29-06-2008
  • Skąd: Przysucha

Napisany 21 października 2009 - 19:13

Czy ktos pomoże??
sliz

#17 OFFLINE   pawelbalaban1

pawelbalaban1
  • 1 postów
  • Dołączył: 08-08-2010

Napisany 12 sierpnia 2010 - 10:43

szukam pomoczy mam zapieczone wrtyski .auto trzy lata jezdziło tylko na gazie.kod silnika x20xev czy ktoś ma jakiś patent.na naprawe.z gury dzięki.

#18 OFFLINE   Choke01

Choke01
  • 1 postów
  • Dołączył: 27-08-2013

Napisany 11 listopada 2013 - 13:33

Witam, mam coś takiego, że obrotomierz raz działa raz nie podejrzewam, że to gdzieś wtyczka zaśniedziała. I teraz pytanie gdzie jej szukać, słyszałem coś, że do skrzyni biegów idzie, ale to nie jest pewne info.

#19 OFFLINE   Matias

Matias
  • 871 postów
  • Dołączył: 01-01-2013
  • Skąd: Kutno / Gostynin EKU / WGS
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 listopada 2013 - 13:41

a nie wyjmowałeś ostatnio liczników albo coś w tym stylu ? ja bym najpierw zbadał czy ta taśma od tyłu licznika nie jest gdzieś przerwana albo coś

#20 OFFLINE   koles43

koles43

    została babcia i C5

  • 470 postów
  • Dołączył: 11-10-2008
  • Skąd: Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 11 listopada 2013 - 14:43

Witam, mam coś takiego, że obrotomierz raz działa raz nie podejrzewam, że to gdzieś wtyczka zaśniedziała. I teraz pytanie gdzie jej szukać, słyszałem coś, że do skrzyni biegów idzie, ale to nie jest pewne info.


sprawdż przy altelnatorze