Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

szybsze "dogrzewanie" instalacji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   matheush1

matheush1
  • 21 postów
  • Dołączył: 12-04-2011

Napisany 22 września 2011 - 18:46

Witam. Mam inst. LPG KME diego, ustawioną na przełączanie na gaz przy 30st C.
Idzie zima a ceny Pb coraz wyższe :/ i zastanawiam się co zrobić żeby szybciej dogrzać reduktor i przełączyć na gaz, bo benzynę to fałka chleje jak smok :) a czasami zdarza mi się przejechać kilka km zanim przełączy na gaz (pomimo że silnik wg wskazań ma już ok 60st). Sam nie mam zbytniego pojęcia o LPG, ale może jakiś pomysł co da się zrobić i wycieczka do gazownika? Jakaś pompka na zasadzie podobnej jak w domowej instalacji C.O. ? :)

Tak przy okazji: Kolega mówił coś o "przeróbce" (swoją MV6 na sekwencji odpala, nie wiem jakim cudem, od razu na gazie czy coś w tym stylu) ale nie interesuje mnie to i traktuję to już jako ostateczny akt desperacji :)

#2 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 września 2011 - 18:57

a termostat sprawny??

reduktor dobrze wpięty w instalacje??
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#3 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2011 - 18:58

A powiedz kolego jak wpięty masz reduktor w obieg wodny.

#4 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 22 września 2011 - 19:57

Czujnik temp lpg też jest do sprawdzenia.

#5 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2011 - 20:10

W KME raczej nie pada przekłamując odczyt temp. Jeśli już to na amen.

#6 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 września 2011 - 22:44

W KME raczej nie pada przekłamując odczyt temp. Jeśli już to na amen.


No nie do końca Zajączku. U mnie padł mapsensor, w którym mam odczyt temp. i ciśnienia. Nie czytał temp. tzn. widział coś tam na minusie. Zostały odcięte od niego przewody i został zamontowany zwykły czujnik temp. jaki wkręca się we wtryski. Było ok. Po jakimś dłuuższym czasie padło zczytywanie ciśnienia. Musiałem wymienić mapsensor. Jak widać na moim przykładzie, może paść zczytywanie temp. jak i ciśnienia. Ale problem miałem podobny, co autor postu. W zimie musiałem kilka ładnych minut czekać na jałowym żeby się zagrzał lub czasem wkładałem karton przed chłodnicę... Wiedziałem, że mam uszkodzony termostat. Teraz przy najniższej temp. jaka była od wymiany czyli 10st po nocy silnik mimo wszystko grzeje się dość szybko i po kilkuset metrach jazdy przełącza się na LPG :) Mam nadzieję, że tej zimy nie wydam tyle kasy na Pb co poprzedniej
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#7 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2011 - 07:02

Masz rację Tomek. Przecież kolega nawet nie napisał jaki ma reduktor.

#8 OFFLINE   matheush1

matheush1
  • 21 postów
  • Dołączył: 12-04-2011

Napisany 23 września 2011 - 18:17

No więc reduktor Tomasetto...
Jak wpięty to nie wiem, nie jestem mechanikiem i dla mnie to co jest pod maską omegi to póki co "bigos" :), w polonezie było dużo prościej :)

Byłem jakiś czas temu u gazownika, bo myślałem że problem tkwi w ustawieniach, ale niby jest ok, bo przełączanie ust. na 30 st. C. Komputer wykazał jednak uszkodzony czujnik temp. gazu (tak jak u kolegi Tomka mapsensor), tzn. na silniku rozgrzanym do 90-95 st. C temperatura gazu wskazywana jest przez ten czujnik na -17 st. C. Póki co jeszcze nie wymieniłem (tzn. nie założyłem "oddzielnego"). No i jak u kolegi kilka km muszę przejechać zanim przełączy (nie jeżdżę po mieście) albo postać kilka min. aż się nagrzeje. Co dziwne w pierwszym przypadku przełącza gdy wskazówka jest na ok 65st C, w drugim tak jak ustawiony, na 30st C. Dlaczego tak jest?

A co do termostatu - po czym poznać że walnięty? Aha, czy to normalne że wskazówka w czasie jazdy dochodzi do ok. 100st C?

#9 OFFLINE   Nawalony Zając

Nawalony Zając
  • 3 237 postów
  • Dołączył: 01-03-2008
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 września 2011 - 18:35

A co do termostatu - po czym poznać że walnięty? Aha, czy to normalne że wskazówka w czasie jazdy dochodzi do ok. 100st C?

Silnik długo się nagrzewa, równocześnie wąż od termostatu do chłodnicy staje się powolnie ciepły. Przy sprawnym termostacie wąż jest zimny i jak silnik osiągnie odpowiednią temperaturę i termostat otworzy duży obieg to wąż nagle robi się gorący.
Temp. robocza to 93-96*C Masz problem z układem chłodzenia (albo kolejny czujnik uwalony tj. czujnik temp. na zegary).
Może się przycinać termostat i nie otwierać tak jak powinien, wyłechtana pompa wody lub zapchana chłodnica (sprawdź czy cała równomiernie się nagrzewa)

#10 OFFLINE   jac644

jac644
  • 39 postów
  • Dołączył: 04-07-2010
  • Skąd: Tykocin

Napisany 28 września 2011 - 11:26

Nie wiem czy to właściwy temat.Słyszałem że w omie 2.5 FL warto na stałe podłączyć tą pompkę pod zbiorniczkiem wyrównawczym to parownik będzie lepiej ogrzewany.Może ktoś tak ma?

#11 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 28 września 2011 - 15:13

Podejrzewam, że chodzi o to że FL ta pompka jest włączana razem z klimatronikiem a B zaraz po stacyjce. Jeśli jest LPG i płyn płynie przez pompkę i parownik to warto ją raczej na stałe włączyć.

#12 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 28 września 2011 - 16:18

witam ja mam zamiar wpiąć w układ wodny 2 podgrzewacze płynu z zamontowanymi świecami od diesla w wielu autach tak jest ja swoje na 3 świece wydłubałem z bełkota

temp przełączania ustawiłem sam na 15st i jest spoko
pozdro

#13 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 września 2011 - 16:36

moja rada nie jeździjcie na źle odparowanym gazie mogą z tego być większe kłopoty
reduktor tomasetto do 2,5v6 jest za mały i przy bucie może instalacja podpierać się benzyną lub jest ubogo

#14 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 28 września 2011 - 17:17

przy bucie gaz nie podpiera się benzyną ale w większości przypadków jak reduktor mocą wyrabia to winą są magiczne rączki i umysł pana gazownika bo jak gaz się ustawia do pracy to jest też takie okienko w którym określa się max obroty na gazie po przekroczeniu tych obrotów ecu gazu przełącza na pb odpuścisz a ecu z powrotem na lpg zapnie

#15 OFFLINE   jac644

jac644
  • 39 postów
  • Dołączył: 04-07-2010
  • Skąd: Tykocin

Napisany 28 września 2011 - 18:28

Czyli mogę zasilić pompkę na stałe,oczywiście przy włączonym zapłonie.

#16 OFFLINE   KRZYSZTOF MV6

KRZYSZTOF MV6
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-02-2010
  • Skąd: Dobryń Mały

Napisany 28 września 2011 - 18:33

tak kolego można ją tak zasilić + po zapłonie znajdziesz w skrzynce komputera tej obok aku kolor przewodu CZARNY jest tam taki gruby splot tych przewodów musisz się tam wpiąć a mase już masz tak ori było w B podłączone

#17 OFFLINE   jac644

jac644
  • 39 postów
  • Dołączył: 04-07-2010
  • Skąd: Tykocin

Napisany 28 września 2011 - 21:27

Dzięki za porade ,jutro to podłącze.