Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Elektryczna pompka wody pod zbiorniczkiem wyrownawczym


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dawtow

dawtow

    W posiadaniu , omega Bfl, ascona b, 4x4 i 4 udki und skuter :)

  • 1 708 postów
  • Dołączył: 14-08-2009
  • Skąd: Noje benczen
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie wiem jaki mam silnik

Napisany 14 września 2011 - 09:37

mam pytanie czy ta pompka pod zbiornikiem wyrównawczym jest do naprawienia, bo u mnie się zacina jak ją lekko uderzę to pracuje a za jakiś czas znowu to samo.

#2 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 14 września 2011 - 10:03

Nie warto naprawiać .. załóż nową .. w sensie używaną.

#3 OFFLINE   MariuszD.

MariuszD.
  • 635 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: Brodnica
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 września 2011 - 07:21

Wymienialem w takowej szczotki, ale na dlugo to nie pomoglo - szczegolnie, ze szczotki "docieralem" recznie na wymiar (podajze 5x5 mm).

Omega B 2.5V6 kombi ASB - sprzedana
Omega BFL 3.2V6 sedan ASB

Chevrolet Suburban 2012 5.3V8 ASB
Mariusz Domżalski (trumna)
indiańskie imię: "błękitne plecy"


#4 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 września 2011 - 09:08

kup pompkę indukcyjną, zero szczotek zero problemu

#5 OFFLINE   Marcell

Marcell
  • 262 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: CT

Napisany 20 września 2011 - 16:19

Podpinam pod temat.


V6
Pytanie moje - czy podczas jazdy albo na postoju kiedy silnik pracuje to czy wężyk przechodzący w poprzek chlodnicy od prawej do lewej jest GORĄCY?
Chodzi mi o wężyk pompki elektrycznej ktora jest przy chodnicy. Zastanawiam się bo mam zawsze gorący - może to mi psuje sprawe chłodzenia silnika.....

#6 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 września 2011 - 17:59

kup pompkę indukcyjną, zero szczotek zero problemu

a w jakich autach były takie montowane??
z indukcyjnymi to się spotkałem chyba tylko w pralkach ;)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 września 2011 - 19:04

a w jakich autach były takie montowane

ogólnie dostępne są jako pompki do ogrzewań postojowych ale ja swoja kupiłem z nissana kaszkaja

#8 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 września 2011 - 09:06

[B]V6
Pytanie moje - czy podczas jazdy albo na postoju kiedy silnik pracuje to czy wężyk przechodzący w poprzek chlodnicy od prawej do lewej jest GORĄCY?
Chodzi mi o wężyk pompki elektrycznej ktora jest przy chodnicy. Zastanawiam się bo mam zawsze gorący - może to mi psuje sprawe chłodzenia silnika.....

Zawsze po otwarciu termostatu
a co z chłodzeniem masz nie tak?

#9 OFFLINE   Marcell

Marcell
  • 262 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: CT

Napisany 21 września 2011 - 14:27

Tak nie chlodzi mi dobrze silnika, praktycznie po 25 minutach jazdy tem idzie na maxa.

#10 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 września 2011 - 16:17

Zanim temperatura na blacie osiągnie 90* wąż od termostatu do chłodnicy (ten gruby przy akumulatorze) jest ciepły czy zimny?

#11 OFFLINE   Marcell

Marcell
  • 262 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: CT

Napisany 21 września 2011 - 19:57

Zanim osiągnie jest zimny, a po drugie zauwazylem ze pompka pod zbiorniczkiem wyrownawczym czy chodzi czy nie chodzi to nie ma wplywu na cieple powietrze nawiewu, plyn gorący i tak plynie przez nagrzewnice. Wiec pytanie dalej - ogarnal ktos to po co jest ta pomka - czy faktycznie do wspomagania obiegu cieczy, bo jedynie tak to rozumiem w tej chwili.

#12 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 21 września 2011 - 21:55

Ta pompka pod zbiorniczkiem jest do wspomagania obiegu płynu przez nagrzewnicę. Bez tej pompki płyn też przepłynie przez nagrzewnicę ale nie tak jak z pompką. Sprawdź zimą czy nie będzie różnicy.
Z tym przegrzewaniem - sprawdziłeś chłodnicę i czujnik, czy nie przekłamuje? wentylatory załączają się na 1 i 2 bieg? mierzyłeś temperaturę chłodnicy czy faktycznie jest taka jaką pokazuje wskaźnik na blacie? Robiłeś płukanie układu? może termostat nie osiąga pełnego otwarcia ale to mało prawdopodobne.

#13 OFFLINE   Marcell

Marcell
  • 262 postów
  • Dołączył: 08-05-2011
  • Skąd: CT

Napisany 22 września 2011 - 05:58

Tak temp jest na max, nawet troche plyn popuscil korek wiec wiesz...
Podejrzewam pompe głowną bo chodnica letnia a krocce dochodzace grube gorace bardzo.Albo chlodnica zapchana albo pompa nie daje rady.

#14 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 22 września 2011 - 06:43

Wygląda że chłodnica jest do odmulenia i powinno być po sprawie.

#15 OFFLINE   mnowacz

mnowacz
  • 273 postów
  • Dołączył: 06-11-2007
  • Skąd: Nowa Sól

Napisany 22 września 2011 - 18:26

Ja się przekonałem na własnej skórze o konieczności poprawnej pracy pompki pod zbiorniczkiem wyrównawczym .. Zeszłej zimy .. no lodowni w środku nie było .. ale i nie ciepło. Wymieniłem tą pompkę, bo była zmasakrowana, i w środku normalnie małe piekiełko :)

#16 OFFLINE   NOGA83

NOGA83
  • 14 postów
  • Dołączył: 28-12-2009

Napisany 03 maja 2012 - 20:24

witam koledzy mam pytanie ta pompka pod zbiorniczkiem pracuje cały czas po uruchomieniu silnika czy załącza się w określonym momencie ,pytam gdyż miałem w zimie problem z ogrzewaniem i morze to przez nią i jak ewentualnie ją sprawdzić z góry dzięki

#17 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 maja 2012 - 20:26

pracuje cały czas już po zaplonie:)

#18 OFFLINE   NOGA83

NOGA83
  • 14 postów
  • Dołączył: 28-12-2009

Napisany 03 maja 2012 - 20:29

dzięki ci wielkie dobry człowieku

#19 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maja 2012 - 20:34

pracuje cały czas już po zaplonie

tylko w omegach przed liftem

#20 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 maja 2012 - 20:37

w bfl nie pracuje nigdy. To atrapa. Jest tam po to, by spowolnić przepływ płynu, bo innego sensu nie widzę.