Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wymiana filtra oleju z wkładu na wkrecany V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 września 2011 - 08:27

Witam. czy jest mozliwosc wykrecenia jakos tego kosza aluminiowego na wklad filtra oleum?

chce to wypieprzyc i dac normalny wkrecany filtr jak w starej 3.0 v6

czy nie bedzie jakis komplikacji pozniej?

#2 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 września 2011 - 10:06

tak musisz odkrecic, dorobic tulejke nagwinowana i zamienic filterek na taki od 3,0
jest nawet chyba gdzies temat na forum

#3 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 września 2011 - 10:12

aaa bo ta puszka z 3.2/2.6 z gwintem jest odrazu?

nie ma tam jakis zaworków zwrotnych czy tez innych wynalazków?

potrzebuje zmienic bo podstawe do zegarów chce zapodac a do tego szajsu nie ma jak

#4 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 12 września 2011 - 10:43

aaa bo ta puszka z 3.2/2.6 z gwintem jest odrazu?

nie ma tam jakis zaworków zwrotnych czy tez innych wynalazków?

potrzebuje zmienic bo podstawe do zegarów chce zapodac a do tego szajsu nie ma jak


tam nie ma zadnych zaworkow , jak odkrecisz puszke bedziesz pogtrzebowal
kruciec zeby wkrecic go w blok zeby puzniej przykrecic filtr starego typu i tyle

#5 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 września 2011 - 10:58

czy kruciec z 3.0 podejdzie?

#6 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 12 września 2011 - 14:34

czy kruciec z 3.0 podejdzie

:yes:

#7 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 września 2011 - 14:36

no i git :D o to mi chodzilo...



a moze jakas sugestia jak wywalic ten kosz z 3.2?

#8 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 12 września 2011 - 15:03

no i git :D o to mi chodzilo...



a moze jakas sugestia jak wywalic ten kosz z 3.2?


poprostu go wykrec , w srodku jest miejsce na 10 czy 12mm imbus jak odkercisz wieczko i wyjmiesz filter zaswiec w srodek i bedziesz widzial

#9 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 września 2011 - 15:30

chcialem dodać że jest albo impuls albo klucz wszystko sie okaże ja wyjmiesz filterek

#10 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 września 2011 - 20:03

o to chodzilo . dzieki bardzo panowie :)

#11 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 26 lipca 2013 - 20:18

tam nie ma zadnych zaworkow , jak odkrecisz puszke bedziesz pogtrzebowal
kruciec zeby wkrecic go w blok zeby puzniej przykrecic filtr starego typu i tyle

krótkie pytanie jaki tam jest króciec tzn średnica gwintu która się wkręca do bloku bo lipa z obudowy chyba będzie a jak ruszę to zostanę bez auta więc chciałbym się do operacji przygotować a mam już filtr starego typu OP570

#12 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 27 lipca 2013 - 11:18

http://forum.omegakl...ad.php?t=36657/

tu jest kolego parę informacji jednak nie ma wymiarów :(
ale jest w tym temacie kolega który pisze ża dorabia :)

#13 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 27 lipca 2013 - 13:12

http://forum.omegakl...ad.php?t=36657/

tu jest kolego parę informacji jednak nie ma wymiarów :(
ale jest w tym temacie kolega który pisze ża dorabia :)


dzięki ale jednak odkręciłem godzinę kręcenia obudowy filtra żeby wykręcił się ten imbus :masakra: potem jak miałem na wierzchu obudowę to w imadło i musiało pościć denko :D mechanika który tam nawalił tego silikonu to bym udusił :mad: a dla informacji ta obudowę można tez dokręcić kluczem nasadowym 27 a nie limbusem a denko 24 klucz na szczęście już po operacji i obudowa naddała się to ponownego założenia dzięki wszystkim za porady ;)

#14 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 22 grudnia 2013 - 17:45

To i ja dorzucę od siebie info że ta tuleja która w ASO jest droga, a poza nie do kupienia jest do zdobycia w prosty sposób, wystarczy iść do jakiego kolwiek silnika gdzie jest normalny filtr oleju np X20XEV i ją najzwyczajniej w świecie odkręcić, tej jasnej informacji brakło mi na forum przez co dobrych kilka dni bujałem się po sklepach moto w poszukiwaniu tej tulejki.




 


#15 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2013 - 21:07

Stałem kiedyś przed problemem aby zamienić obudowę na wkłady na filtr puszkowy taki jak był w starszych wersjach silnika , więc zaczerpnąłem wiedzy u silnikowców i kategorycznie odradzili mi ten pomysł twierdząc że producent tego silnika nie zrobił zamiany tylko ze względów kosmetycznych ale wynikających ze zmiany technologi oleju oraz smarowania silnika . Nie jestem fachowcem silnikowcem więc odpuściłem zmianę obudowy na zwykły filtr.:)

#16 OFFLINE   Kula69

Kula69
  • 65 postów
  • Dołączył: 28-08-2010
  • Skąd: Warszawa Ursynów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 09 października 2014 - 21:26

Cześć
Pomocy cieknie mi olej spod tej puszki, wymieniłem oring (oryginał z ASO)jest lepiej ale jeszcze cos kapie. Pytanie czy bawić sie w sylikon czy tulejki z 2.5, 3.0 i filtr oleju starego typu (puszka) i jaki ew filtr?

https://imageshack.com/i/iqxgbYVOj
sorry za link do zdjęcia ale jakoś nie chce mi się udostępnić inaczej
foto przed robotą

#17 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 października 2014 - 07:08

Cześć
Pomocy cieknie mi olej spod tej puszki, wymieniłem oring (oryginał z ASO)jest lepiej ale jeszcze cos kapie. Pytanie czy bawić sie w sylikon czy tulejki z 2.5, 3.0 i filtr oleju starego typu (puszka) i jaki ew filtr?

https://imageshack.com/i/iqxgbYVOj
sorry za link do zdjęcia ale jakoś nie chce mi się udostępnić inaczej
foto przed robotą


Tulejka nie musi być od V6, możesz użyć od 2.0 od zwykłego xeva, możesz tez lecieć z pod czujnika położeni a wału.

#18 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 października 2014 - 07:53

możesz tez lecieć z pod czujnika położeni a wału.


mi to wygląda, że spod obudowy filtra oleju jednak leci ;)

Pytanie czy bawić sie w sylikon czy tulejki z 2.5, 3.0


jak chcesz to możesz ewentualnie delikatnie przesmarować uszczelkę masą uszczelniającą Victor Reinz jak już, ale na pewno nie silikon. Dokręciłeś odpowiednim momentem?

#19 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 października 2014 - 15:57

wymieniłem oring (oryginał z ASO)


dobrałeś odpowiedni?
są dwa rodzaje..
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ