

demontaż skrzyni biegów
#1
OFFLINE
Napisany 09 września 2011 - 22:56
W związku z tym mam kilka pytań.
Jak zdemontować skrzynię? mam odkręcony wał, wydechy oraz kilka śrub z dołu.
Ile tych śrub jest z góry oraz jak się do nich dostać?
Czy trzeba silnik przechylać czy coś takiego?
Jak odkręcić skrzynię od drążka zmiany biegów (manualna)?
#2
OFFLINE
Napisany 09 września 2011 - 23:04
Muszę wyciągnąć silnik a bez skrzyni będzie pewnie o niebo łatwiej.
W związku z tym mam kilka pytań.
Jak zdemontować skrzynię? mam odkręcony wał, wydechy oraz kilka śrub z dołu.
Ile tych śrub jest z góry oraz jak się do nich dostać?
Czy trzeba silnik przechylać czy coś takiego?
Jak odkręcić skrzynię od drążka zmiany biegów (manualna)?
musisz odpiac przewod od wysprzeglika , najlepiej zdemontuj podszybie bedziesz mial wiecej miejaca,
na gorze sa 2 sroby na 19 klucz jest dosyc malo miejsca trzeba je odkrecac od dolu,
kolejne 2 po bokach dobrze widoczne tez 19mm,
zeby odpiac skrzynie od lewarka musisz odpic gumowa oslone zazwyczaj sa 4 klpsy plastikowe trzeba je wyciagnac i bedziesz widzia 4 sroby na 10mm kluczy trzeba je wykercic i mieszak wyjdzie do goty , trzeba jeszcze tylko wyjac zabezpieczenie laczace mieszak ze skrzynia ale jak bedziesz rozbieral to napewno zobaczy,.
cala operacja wyjecia skrzyni to buka z maslem
#3
OFFLINE
Napisany 09 września 2011 - 23:20
Czyli w środku po zdjęciu podłokietnika i mieszka zmiany biegów one są? To są te co trzymają tą półkę środkową? i tam są jeszcze 4 śrubki na klucz 10mm które trzymają blachę tą co jest pod spodem przykręcona do skrzyni biegów chyba na dwie śrubki?zeby odpiac skrzynie od lewarka musisz odpic gumowa oslone zazwyczaj sa 4 klpsy plastikowe trzeba je wyciagnac i bedziesz widzia 4 sroby na 10mm kluczy trzeba je wykercic i mieszak wyjdzie do goty
W którym miejscu?trzeba jeszcze tylko wyjac zabezpieczenie laczace mieszak ze skrzynia
#4
OFFLINE
Napisany 10 września 2011 - 19:30
jak bedziesz rozbieral spokojnie to bedzie ok:)Oby tak łatwo poszło jak piszesz
4 sroby od spodu trzymaja plastki w ktorym jest osadzony mioeszak i sa przykrecone do tej blachy co idzie od skrzyni.Czyli w środku po zdjęciu podłokietnika i mieszka zmiany biegów one są? To są te co trzymają tą półkę środkową? i tam są jeszcze 4 śrubki na klucz 10mm które trzymają blachę tą co jest pod spodem przykręcona do skrzyni biegów chyba na dwie śrubki?
pod blacha ktora idzie os skrzyni bedzie wyjscie ze skrzyni do lewarka zmiany biegow tam bedziesz mial zlaczke nie da sie tego przegapic.W którym miejscu?
#5
OFFLINE
Napisany 12 września 2011 - 10:04
#6
OFFLINE
Napisany 12 września 2011 - 22:23
I się udało. Faktycznie wiele problemów z tym nie ma. Więcej roboty było ze sprzęgłem bo spinka mocno siedziała.
spinka czasami sprawia troche klopotor wiec czasmi prosciej jest ja rozpiac przy pompce , tez kiepskie dojscie ale zawsze troche wygodniej.
jak widac da sie ogarnac bezproblemowo:)
#7
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2012 - 18:27
Jakieś patenty na dojście do nich? Jakim zestawem zabrać się do nich?
Z góry dzięki za wskazówki;)
#8
OFFLINE
Napisany 10 grudnia 2012 - 23:35
#9
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2012 - 07:29
W dwulitrówce masz z tym problem? Ty byś musiał z Vką powalczyć. Najlepiej płaska 19 i jechane. Musisz zdjąć podszybie razem z silniczkiem, to na pewno. Nie wiem jak jest w 2.0 czy tam może jest trójdrożny jak w Vce, ale jeśli idą tam przewody wodne, to warto je rozpiąć dla lepszego dojścia.
3.0 v6. Czyli tylko i wyłącznie dostane się do nich od podszybia??;O Szału nie ma, ale nic, będe działał

#10
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2012 - 07:41
#11
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2012 - 09:04
zdejmowałem asb w czwartek więc świeży temacik dla mnie - a więc - odkręcasz tylną łapę skrzyni, opuszczasz ile się da i podkładasz klocki pod łapę żeby dalej nie opadła skrzynia, kompletujesz ze trzy przedłużki długie i jedną krótką do klucza nasadowego 19 i wkładasz go przez całą długość skrzyni nad nią do tych śrub, grzechotką lub dynamometrycznym odkręcasz śruby bez problemu.Odkopałem temat bo właśnie jestem w trakcie demontażu skrzyni i wychodzi na to że zostały mi 2 górne śruby na klucz 19.
Jakieś patenty na dojście do nich? Jakim zestawem zabrać się do nich?
Z góry dzięki za wskazówki;)
a i żadnego podszybia nie demontujesz, wszystkie śruby od dołu dostępne.
#12
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2012 - 14:36
zdejmowałem asb w czwartek więc świeży temacik dla mnie - a więc - odkręcasz tylną łapę skrzyni, opuszczasz ile się da i podkładasz klocki pod łapę żeby dalej nie opadła skrzynia, kompletujesz ze trzy przedłużki długie i jedną krótką do klucza nasadowego 19 i wkładasz go przez całą długość skrzyni nad nią do tych śrub, grzechotką lub dynamometrycznym odkręcasz śruby bez problemu.
a i żadnego podszybia nie demontujesz, wszystkie śruby od dołu dostępne.
Co prawda mam manuala ale zrobie wg wskazówek:)
Martwi mnie tylko to, że mam już łape odkręconą i skrzynie nie bardzo chce się obniżyć...
Jutro bd od rana działał
#13
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2012 - 16:24
zdejmowałem asb w czwartek więc świeży temacik dla mnie - a więc - odkręcasz tylną łapę skrzyni, opuszczasz ile się da i podkładasz klocki pod łapę żeby dalej nie opadła skrzynia, kompletujesz ze trzy przedłużki długie i jedną krótką do klucza nasadowego 19 i wkładasz go przez całą długość skrzyni nad nią do tych śrub, grzechotką lub dynamometrycznym odkręcasz śruby bez problemu.
a i żadnego podszybia nie demontujesz, wszystkie śruby od dołu dostępne.
Ja tak samo. Długa przedłużka i przez całą długość skrzyni. Od dołu.
#14
OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2012 - 18:08
to że łapę masz odkręconą to nic nie przeszkadza, ale podłóż coś pod skrzynię żeby jednak operała się na czymś, wystarzy że obniży się kilka cm, to wystarczy żeby było widać śrubyCo prawda mam manuala ale zrobie wg wskazówek:)
Martwi mnie tylko to, że mam już łape odkręconą i skrzynie nie bardzo chce się obniżyć...
Jutro bd od rana działał
#15
OFFLINE
Napisany 17 czerwca 2014 - 14:29