Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

demontaż skrzyni biegów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
14 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 września 2011 - 22:56

Muszę wyciągnąć silnik a bez skrzyni będzie pewnie o niebo łatwiej.
W związku z tym mam kilka pytań.

Jak zdemontować skrzynię? mam odkręcony wał, wydechy oraz kilka śrub z dołu.
Ile tych śrub jest z góry oraz jak się do nich dostać?
Czy trzeba silnik przechylać czy coś takiego?
Jak odkręcić skrzynię od drążka zmiany biegów (manualna)?

#2 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 09 września 2011 - 23:04

Muszę wyciągnąć silnik a bez skrzyni będzie pewnie o niebo łatwiej.
W związku z tym mam kilka pytań.

Jak zdemontować skrzynię? mam odkręcony wał, wydechy oraz kilka śrub z dołu.
Ile tych śrub jest z góry oraz jak się do nich dostać?
Czy trzeba silnik przechylać czy coś takiego?
Jak odkręcić skrzynię od drążka zmiany biegów (manualna)?


musisz odpiac przewod od wysprzeglika , najlepiej zdemontuj podszybie bedziesz mial wiecej miejaca,

na gorze sa 2 sroby na 19 klucz jest dosyc malo miejsca trzeba je odkrecac od dolu,
kolejne 2 po bokach dobrze widoczne tez 19mm,
zeby odpiac skrzynie od lewarka musisz odpic gumowa oslone zazwyczaj sa 4 klpsy plastikowe trzeba je wyciagnac i bedziesz widzia 4 sroby na 10mm kluczy trzeba je wykercic i mieszak wyjdzie do goty , trzeba jeszcze tylko wyjac zabezpieczenie laczace mieszak ze skrzynia ale jak bedziesz rozbieral to napewno zobaczy,.
cala operacja wyjecia skrzyni to buka z maslem

#3 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 09 września 2011 - 23:20

Oby tak łatwo poszło jak piszesz.

zeby odpiac skrzynie od lewarka musisz odpic gumowa oslone zazwyczaj sa 4 klpsy plastikowe trzeba je wyciagnac i bedziesz widzia 4 sroby na 10mm kluczy trzeba je wykercic i mieszak wyjdzie do goty

Czyli w środku po zdjęciu podłokietnika i mieszka zmiany biegów one są? To są te co trzymają tą półkę środkową? i tam są jeszcze 4 śrubki na klucz 10mm które trzymają blachę tą co jest pod spodem przykręcona do skrzyni biegów chyba na dwie śrubki?

trzeba jeszcze tylko wyjac zabezpieczenie laczace mieszak ze skrzynia

W którym miejscu?

#4 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 10 września 2011 - 19:30

Oby tak łatwo poszło jak piszesz

jak bedziesz rozbieral spokojnie to bedzie ok:)

Czyli w środku po zdjęciu podłokietnika i mieszka zmiany biegów one są? To są te co trzymają tą półkę środkową? i tam są jeszcze 4 śrubki na klucz 10mm które trzymają blachę tą co jest pod spodem przykręcona do skrzyni biegów chyba na dwie śrubki?

4 sroby od spodu trzymaja plastki w ktorym jest osadzony mioeszak i sa przykrecone do tej blachy co idzie od skrzyni.

W którym miejscu?

pod blacha ktora idzie os skrzyni bedzie wyjscie ze skrzyni do lewarka zmiany biegow tam bedziesz mial zlaczke nie da sie tego przegapic.

#5 OFFLINE   schak

schak
  • 651 postów
  • Dołączył: 28-01-2009
  • Skąd: Maszewo -> Nowogard
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 września 2011 - 10:04

I się udało. Faktycznie wiele problemów z tym nie ma. Więcej roboty było ze sprzęgłem bo spinka mocno siedziała.

#6 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 12 września 2011 - 22:23

I się udało. Faktycznie wiele problemów z tym nie ma. Więcej roboty było ze sprzęgłem bo spinka mocno siedziała.


spinka czasami sprawia troche klopotor wiec czasmi prosciej jest ja rozpiac przy pompce , tez kiepskie dojscie ale zawsze troche wygodniej.
jak widac da sie ogarnac bezproblemowo:)

#7 OFFLINE   Steff

Steff
  • 11 postów
  • Dołączył: 06-05-2012

Napisany 10 grudnia 2012 - 18:27

Odkopałem temat bo właśnie jestem w trakcie demontażu skrzyni i wychodzi na to że zostały mi 2 górne śruby na klucz 19.

Jakieś patenty na dojście do nich? Jakim zestawem zabrać się do nich?
Z góry dzięki za wskazówki;)

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 grudnia 2012 - 23:35

W dwulitrówce masz z tym problem? Ty byś musiał z Vką powalczyć. Najlepiej płaska 19 i jechane. Musisz zdjąć podszybie razem z silniczkiem, to na pewno. Nie wiem jak jest w 2.0 czy tam może jest trójdrożny jak w Vce, ale jeśli idą tam przewody wodne, to warto je rozpiąć dla lepszego dojścia.

#9 OFFLINE   Steff

Steff
  • 11 postów
  • Dołączył: 06-05-2012

Napisany 11 grudnia 2012 - 07:29

W dwulitrówce masz z tym problem? Ty byś musiał z Vką powalczyć. Najlepiej płaska 19 i jechane. Musisz zdjąć podszybie razem z silniczkiem, to na pewno. Nie wiem jak jest w 2.0 czy tam może jest trójdrożny jak w Vce, ale jeśli idą tam przewody wodne, to warto je rozpiąć dla lepszego dojścia.


3.0 v6. Czyli tylko i wyłącznie dostane się do nich od podszybia??;O Szału nie ma, ale nic, będe działał;) Najgorzej jest za pierwszym razem. Później jak się wie co gdzie i jak to bułeczka pewnie;p

#10 OFFLINE   zolwik911

zolwik911

    V6 killer

  • 231 postów
  • Dołączył: 07-11-2009
  • Skąd: Pajęczno
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 grudnia 2012 - 07:41

ja odkręciłem od dołu w v6 łatwo nie jest ale da się zrobić

#11 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 11 grudnia 2012 - 09:04

Odkopałem temat bo właśnie jestem w trakcie demontażu skrzyni i wychodzi na to że zostały mi 2 górne śruby na klucz 19.

Jakieś patenty na dojście do nich? Jakim zestawem zabrać się do nich?
Z góry dzięki za wskazówki;)

zdejmowałem asb w czwartek więc świeży temacik dla mnie - a więc - odkręcasz tylną łapę skrzyni, opuszczasz ile się da i podkładasz klocki pod łapę żeby dalej nie opadła skrzynia, kompletujesz ze trzy przedłużki długie i jedną krótką do klucza nasadowego 19 i wkładasz go przez całą długość skrzyni nad nią do tych śrub, grzechotką lub dynamometrycznym odkręcasz śruby bez problemu.

a i żadnego podszybia nie demontujesz, wszystkie śruby od dołu dostępne.

#12 OFFLINE   Steff

Steff
  • 11 postów
  • Dołączył: 06-05-2012

Napisany 11 grudnia 2012 - 14:36

zdejmowałem asb w czwartek więc świeży temacik dla mnie - a więc - odkręcasz tylną łapę skrzyni, opuszczasz ile się da i podkładasz klocki pod łapę żeby dalej nie opadła skrzynia, kompletujesz ze trzy przedłużki długie i jedną krótką do klucza nasadowego 19 i wkładasz go przez całą długość skrzyni nad nią do tych śrub, grzechotką lub dynamometrycznym odkręcasz śruby bez problemu.

a i żadnego podszybia nie demontujesz, wszystkie śruby od dołu dostępne.



Co prawda mam manuala ale zrobie wg wskazówek:)
Martwi mnie tylko to, że mam już łape odkręconą i skrzynie nie bardzo chce się obniżyć...
Jutro bd od rana działał

#13 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 grudnia 2012 - 16:24

zdejmowałem asb w czwartek więc świeży temacik dla mnie - a więc - odkręcasz tylną łapę skrzyni, opuszczasz ile się da i podkładasz klocki pod łapę żeby dalej nie opadła skrzynia, kompletujesz ze trzy przedłużki długie i jedną krótką do klucza nasadowego 19 i wkładasz go przez całą długość skrzyni nad nią do tych śrub, grzechotką lub dynamometrycznym odkręcasz śruby bez problemu.

a i żadnego podszybia nie demontujesz, wszystkie śruby od dołu dostępne.


Ja tak samo. Długa przedłużka i przez całą długość skrzyni. Od dołu.

#14 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 11 grudnia 2012 - 18:08

Co prawda mam manuala ale zrobie wg wskazówek:)
Martwi mnie tylko to, że mam już łape odkręconą i skrzynie nie bardzo chce się obniżyć...
Jutro bd od rana działał

to że łapę masz odkręconą to nic nie przeszkadza, ale podłóż coś pod skrzynię żeby jednak operała się na czymś, wystarzy że obniży się kilka cm, to wystarczy żeby było widać śruby

#15 OFFLINE   arturomen

arturomen
  • 1 postów
  • Dołączył: 13-10-2013

Napisany 17 czerwca 2014 - 14:29

jestem wlasnie po wyjeciu i wlozeniu skrzyni. bulka z maslem. nie trzeba ani podszybia demontowac , ani rozrusznika ani wyjmowac lewarka. troche przedluzek, przegub na grzechotke i troche checi. calosc z wymiana simeringu i odpowietrzeniem niecale 5 godzin. no i 300 w kieszeni