

Katalizatory 3.2
#1
OFFLINE
Napisany 04 września 2011 - 14:06
Co o tym myślicie?
i czym sie rózni wersja
http://www.ebay.co.u...655026278770866
od wersji (n/s)
http://www.ebay.co.u...671963472077409
#2
OFFLINE
Napisany 12 września 2011 - 12:18
#3
OFFLINE
Napisany 12 września 2011 - 14:39
Przegladajac neta natrafiem na katy http://www.cats2u.co...oducts_id=33288 ale przygladajac sie blizej nie zanlazłem miejsca na pierwszą sonde.
Co o tym myślicie?
i czym sie rózni wersja
http://www.ebay.co.u...655026278770866
od wersji (n/s)
http://www.ebay.co.u...671963472077409
linki ktore wrzuciles sa dla lewego katailzatora (nearside)
tutaj masz prawy O/S (offside) prawy
http://www.ebay.co.u...=item1e59a9b634
jedyna ruznica
nearside- lewy
offside- prawy
#4
OFFLINE
Napisany 12 września 2011 - 15:33
sa dwie foty wiec widac czy jest jedna , a gdzie powinna byc druga
Moze jakis myk podpowiadaja (jak wyłaczyc jedna sonde)?
#5
OFFLINE
Napisany 12 września 2011 - 16:37
wlasnie są gniazda na jedna sonde, a gdzie druga??
sa dwie foty wiec widac czy jest jedna , a gdzie powinna byc druga
Moze jakis myk podpowiadaja (jak wyłaczyc jedna sonde)?
dzwonilem do sprzedawcy , tam jest miejsce na 2 sondy , pani przeprosila za slaba jakosc fotki:),
dodala jeszcze ze przy zamowieniu telefonicznym mogla by troche zejsc z ceny:)
mimo wszystko sporo kasy, dlaczego tak bardzo cie cisnie zeby zmieniac katy ?? zatkane masz ?? czy tylko z powodu swiecacej sie kontrolki??
#6
OFFLINE
Napisany 12 września 2011 - 16:44
#7
OFFLINE
Napisany 12 września 2011 - 16:58
Dejv- na katy ktore juz je maja przeniesione?
#8
OFFLINE
Napisany 12 września 2011 - 17:24
Zobacz tutaj >> http://forum.omegakl...3&postcount=509 i dalej w dól.Dejv- na katy ktore juz je maja przeniesione?
#9
OFFLINE
Napisany 12 września 2011 - 17:50
#10
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 16:05
#11
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 16:33
#12
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 16:35

#13
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 17:27
Polecam przeczytać http://pl.wikipedia....ki/Sonda_lambda
Ponieważ nie mam oscyloskopu, ani warunków by pod autem się pobawić w odczyty, czekam na interfejs ELM 327 z Bluetooth by wrzucić odczyty z 4 sond lambda na wykresy w moim tel. z Androidem. Będę mógł wtedy podpatrzeć jak się przednie sondy zachowują względem tylnych i odwrotnie.
Może wystarczy na przewodach od tych tylnych sond dorzucić rezystory obniżające napięcie, gdyż napięcie sondy to funkcja tlenu zawartego w spalinach. "[...] Sondę umieszcza się w układzie wydechowym, tak, że jedna strona urządzenia styka się z gorącymi gazami spalinowymi, osiągającymi w tym miejscu ok. 300 °C, a druga strona styka się z zimnym powietrzem z otoczenia. (...) Przy dużej różnicy stężenia tlenu po obu stronach ogniwa generuje ono siłę elektromotoryczną dochodzącą do 1 V."
Czyli jak rozumiem wikipedię, Sonda daje napięcie 1V kiedy mieszanka jest bogata (w paliwo, czyli mało tlenu jest w spalinach). Wtedy jest duża różnica na sondzie pomiędzy powietrzem w rurze wydechowej a powietrzem na zewnątrz - proszę poprawcie mnie jeśli się mylę.
Z drugiej strony katalizator "(...)Przy silnikach o zapłonie iskrowym najczęściej stosuje się reaktory trójfunkcyjne TWC (od ang. Three Way Catalyst), które redukują tlenki azotu (NOx) oraz jednocześnie utleniają węglowodory (CH) i tlenek węgla (CO). Aby reakcje te mogły zachodzić równocześnie konieczne jest utrzymywanie współczynnika nadmiaru powietrza na poziomie λ = 1 (tu nie chodzi o napięcie tylko stosunek paliwa do powietrza przyp. red.)."
I tu rodzi się moje pytanie, jak działa ECU w Omegach B FL z normą Euro 4, czyli z tylnymi dodatkowymi sondami lambda? Jak te sondy się mają zachowywać w stosunku do sond regulujących skład mieszkanki, czyli przednich? Jak można oszukać tylne sondy lambda, aby wywalić całkowicie katalizatory, albo chociaż przy uszkodzonych katalizatorach te tylne sondy nie wykrywały tlenu i wykazywały sprawność katalizatorów.
PS. Nie bijcie jak coś namieszałem w związku z teorią - to są moje luźne dywagacje. Ale może właśnie z tego typu pomysłów wzięły się tulejki dystansowe do sond lambda, tylko może ktoś zamiast dystansować tylne dystansował przednie.
EDIT:
Znalazłem właśnie artykulik o tulejce do sondy lambda: [DOC]
Tulejka pomiędzy II sonde lambda a rurę wydechową
Wrzucam artykuł na pokazywarkę gdyby nagle stamtąd usunęli: Tulejka pomiędzy II sonde lambda a rurę wydechową. – Pojawiający się błąd 0420.
EDIT2:
Hahahaha, chyba znalazłem rozwiązanie. Szukamy na allegro:
Allegro › Motoryzacja › Części samochodowe › Układ wydechowy › Sondy lambda ›
W pole szukaj wpisujemy "emulator". Wcale tu nie chodzi o elektroniczny emulator, tylko właśnie to są te wspomniane tuleje. A takich tulei znajduje mi kilka aukcji.
Najciekawsza wydaje się ta aukcja, zwłaszcza biorą pod uwagę opis:

EDIT 3: Wrzucam opis, żeby wyszukiwarki łapały o co kaman:
------------------------------------------------------------------
EMULATOR SONDY LAMBDA . NOWOŚĆ

Przeznaczenie :Pojazdy wyposażone w silniki zasilane benzyną bez ołowiową ,również wyposażone w instalację LPG .Jeżeli w swoim aucie masz usunięty katalizator ,diagnostyka komputerowa wykazała niską sprawność Twojego katalizatora lub masz zamiar zastąpić go strumienicą ,a masz zamontowaną sonde lambda również za katalizatorem
.Koniecznie musisz zamontować emulator sondy lambda .
Pamiętaj druga sonda lambda pełni funkcje diagnostyczną w Twoim aucie ,jeżeli na podstawie jej danych sterownik (ecu) silnika , zanotuje jakieś nie prawidłowości , w zależności od marki zapali kontrolkę check ,lub nawet wywoła pracę w trybie awaryjnym dla Twojego silnika .
Również wiele pojazdów wyposażonych w instalacje LPG starszej generacji zapalają kontrolkę "usterki silnika" w momencie gdy zaczynają pracować na lpg ,ponieważ sonda lambda zamontowana przed katalizatorem wykrywa zbyt bogatą mieszankę i tu równiez możesz zastosować nasz emulator .
Sprawdza się w 90% pojazdów poruszających się po naszych drogach .
Montaż:Wykręcasz sonde lambda i pomiędzy układ wydechowy a sonde wkrecasz emulator.
------------------------------------------------------------------
Na jakimś forum koleś się jeszcze chwali takim wynalazkiem:

Tuleja do której wkręca się sondę ma tylko malutką dziurkę. Sonda się nagrzewa, ale spaliny nie mogą do niej wlecieć.
#14
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 17:54
tu na wyspach wiekszosc omeg ktore maja bledy 420 i 430 ma przeniesione sondy i nie maja zadnych problemu po tym zabiegu.
sam kupilem drugi komplet katow przenioslem sondy i mialem zakladac u siebie ale jezdze od 2 lat z bledami i auto jeszdzi normalnie wiec olelem sobie to.
po co na sile szukac problemow
#15
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 21:39
No właśnie to samo pisze gość na swojej aukcji przy tych tulejkach kolankowych, że te zwykłe proste rurki często nie działają, bo sondy i tak wykrywają w spalinach niedopałki, a jak są schowane głębiej i to w kolankach to jest ok. Poza tym biorąc pod uwagę całą tą teorię o gazach i sondach, a także to że sond tak całkowicie oszukiwać nie można to fajnym sposobem wydają się tulejki dystansowe z małą dziurką. Wtedy sondy są grzane, pracują, jednak gazy ich bezpośrednio nie owiewają i niedopalonego tlenu tak nie detekują.h4nter ludzie juz probowali tulejek i nic to nie daje.
tu na wyspach wiekszosc omeg ktore maja bledy 420 i 430 ma przeniesione sondy i nie maja zadnych problemu po tym zabiegu.
sam kupilem drugi komplet katow przenioslem sondy i mialem zakladac u siebie ale jezdze od 2 lat z bledami i auto jeszdzi normalnie wiec olelem sobie to.
po co na sile szukac problemow
Spoko, sposób jest fajny, ale jak czytam to zwykle koszt przeszczepu tylnych sond na tył za duże-tylne katalizatory oscyluje w okolicach 150zł. Do tego ryzyko że kable za krótkie, że gniazda do **** przyspawane itp. Gdyby te kolankowe dystanse działały to byłoby super. Zero ryzyka, oprócz kosztu tulejek.
Mógłby się ktoś wypowiedzieć co o tym sądzi? Bo z tego co widzę to kolanka sprzedawane są po 95zł, więc 2 sztuki to już 200zł z przesyłką.
Chociaż z drugiej strony na Allegro znalazłem jeszcze ten wynalazek w postaci tulejki z małą dziurką:

Link do aukcji (Kup Teraz 34zł + 5zł wysyłka)
#16
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 23:29
#17
OFFLINE
Napisany 17 listopada 2011 - 23:37
#18
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 00:38
a może jest jakiś wsad do kompa który nie widzi katalizatorów - stworzony na jakieś egzotyczne rynki, np. ameryka pd?
w 3.2 nie ma kosci(wsadow) jak w przypadku 2.5 i 3.0
w VW mozna cos takiego zrobic ze przelaczasz auto na norme euro II i po sprawie
w omedze nie ma takiej mosliwosci. mozesz zalozyc jeden cat ale i tak musi chulac na 2sondach
#19
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 17:00
1) przeszczep tylnych sond za tylne katalizatory
2) w przypadku nadal pojawiających się problemów dołożenie tulejek dystansujących - najlepiej kolankowych
Pytałem o te proste tulejki proste, jednak z małymi otworkami. Mówił że w kolankowych nie ma czegoś takiego, światło (otwór) jest normalny, a to po to, by komputer nie sygnalizował niesprawności sondy. Sondy muszą pracować, sinusoida na nich musi być, tylko nie mogą detekować tlenu. I tu cały bajer na tym polega.
#20
OFFLINE
Napisany 18 listopada 2011 - 21:22
Poza tym jakoś trudno mi uwierzyć w ich skuteczność. W omedze w określonych warunkach komputer co jakiś czas przeprowadza test katalizatorów i zmienia skład mieszanki badając po jakim czasie wystąpi zmiana na sondzie. W ten sposób mierzy "pojemność" katalizatora. Ale jaki jest oczekiwany sygnał - czort wie.