Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana uszczelki pod głowicą


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Damnian

Damnian
  • 119 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Samin k. Brodnicy

Napisany 02 września 2011 - 10:58

Planuje wymienić uszczelkę pod głowicą i chciałbym zapytać koledzy czy jest może jakiś link z tematem wymiany uszczelki w 2,5 V6? Chodzi mi o instrukcję typu krok po kroku bo pierwszy raz będę to robił a chciałbym żeby w miarę sprawnie mi to poszło. Pomoże ktoś?

#2 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 września 2011 - 12:27

Od razu mogę Ci napisać ,że należy zrobić obydwie uszczeli. Pamiętaj aby odkrecac i przykrecac śruby glowicy spiralnie od srodla ,aby nie pogiac glowic. Obydwie glowice oddaj do szlifu. Zakładasz nowe uszczelki (najlepiej oryginal lub ewentualnie erling , geotez) , kladziesz glowice i dokrecasz odpowiednim momentem oraz etapami zgodnie z instrukcja. jestem teraz w robocie wiec nie mam czasu tego poszukac. Od razu zaluz nowe uszczelki pod kolektory wydechowe. pamietaj o nowym rozrzadzie od razu. Stary pasek nie nadaje sie do ponownego uzytku. od razu nowe swiece. Przy okazji wyczysc odme. Wymien kable zaplonowe (chyba ze masz swierze).

#3 OFFLINE   Damnian

Damnian
  • 119 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Samin k. Brodnicy

Napisany 02 września 2011 - 13:00

Będę miał erlinga. Pasek ma nakręcone może z 10 tyś i wygląda jak nówka. Kable są ok, świece niedawno zmieniałem. Kolektora wydechowego chyba nie muszę odkręcać prawda?

#4 OFFLINE   jacektradom

jacektradom
  • 6 postów
  • Dołączył: 29-08-2011
  • Skąd: Radom

Napisany 02 września 2011 - 13:09

jak oddasz głowice do planowania to poproś majstra niech przy okazji sprawdzi zawory i w razie potrzeby przeszlifuje i nie zapomnij o uszczelniaczach

#5 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 02 września 2011 - 13:31

Nie kolektorow nie musisz, ale do szlifu mysle ze bedziesz i tak je musial sciagnac.

#6 OFFLINE   Damnian

Damnian
  • 119 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Samin k. Brodnicy

Napisany 02 września 2011 - 13:35

To akurat sprawdzi mi ojciec bo wie coś na ten temat. Muszę tylko znaleźć w okolicy kogoś kto wykona planowanie

No zobaczymy, mam tylko nadzieję, że głowica jest cała

#7 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 02 września 2011 - 14:14

Stary pasek nie nadaje sie do ponownego uzytku


Czemu?

-----------------------------------------------------------------------------

Kolektory wydechowe trzeba odkręcić do planowania, bynajmniej ja musiałem bo maszyna nie miała by jak przejść bo one wystają. Czasem można i ich powierzchnie splanować przy głowicach.

Pozmieniać uszczelniacze warto na wałkach rozrządu, można na wale korbowym, różne inne uszczelki, pokrywy zaworów dobrze warto zrobić jak ma się głowice na wierzchu można ładnie wyczyścić i generalnie oglądnąć dookoła silnik, tłoki tuleje jak wyglądają.
Zawory już było, gniazda, prowadnice. Uszczelniacze.


Ja robiłem to pozmieniałem wszystko prawie.



Różnie piszą z wyciskaniem popychaczy hydraulicznych.

#8 OFFLINE   Damnian

Damnian
  • 119 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Samin k. Brodnicy

Napisany 02 września 2011 - 14:53

Uszczelniacze i zawory to raczej są ok, tzn uszczelniacze na pewno a zawory dopiero sprawdzę, w ogóle zobaczę jak tam z powierzchnią głowicy

#9 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 02 września 2011 - 15:58

Planuje wymienić uszczelkę pod głowicą i chciałbym zapytać koledzy czy jest może jakiś link z tematem wymiany uszczelki w 2,5 V6? Chodzi mi o instrukcję typu krok po kroku bo pierwszy raz będę to robił a chciałbym żeby w miarę sprawnie mi to poszło. Pomoże ktoś?


jaka jest przyczyna wymiany??

#10 OFFLINE   fructon

fructon

    auto -serwis

  • 163 postów
  • Dołączył: 25-04-2007
  • Skąd: krakow
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 września 2011 - 14:46

http://www.szarbia.c...9&pkat2=8&id=48 troche zdjęc z takiej operacji
auto serwis

#11 OFFLINE   Damnian

Damnian
  • 119 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Samin k. Brodnicy

Napisany 05 września 2011 - 09:35

Serdeczne dzięki za link ale wiecie co Panowie? Uszczelka pod głowicą jest cała! Wszystkie objawy pasowały ale to nie to, problem wydaję się być w układzie chłodzenia

#12 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 września 2011 - 09:38

Cała tzn? Zdemontowałeś? Moja też wyglądała na całą żadnych śladów przedmuchów nie widziałem ale ciśnienie w układzie powoli rosło.

#13 OFFLINE   Damnian

Damnian
  • 119 postów
  • Dołączył: 20-04-2011
  • Skąd: Samin k. Brodnicy

Napisany 05 września 2011 - 09:47

No możesz mieć rację, w każdym razie nie miała żadnej dziury, głowica jak nowa, zawory również. Poskładam całość i zobacze co będzie ale jeśli dalej ciśnienie będzie się tworzyć to zacznę analizować układ chłodzenia bo płyn wystrzelał korkiem przy wyłączonym silniku

#14 OFFLINE   STR8

STR8
  • 1 postów
  • Dołączył: 26-10-2014
  • Skąd: Grudziądz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 DTI 16v X20DTH

Napisany 01 listopada 2014 - 21:23

Witam muszę wymienić uszczelkę pod głowicą i raczej bym chciał to samo zrobić, robił to już ktoś kiedyś i od czego zacząć?

#15 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 02 listopada 2014 - 12:18

Witam muszę wymienić uszczelkę pod głowicą i raczej bym chciał to samo zrobić, robił to już ktoś kiedyś i od czego zacząć?


Od demontarzu glowic :)

via tapatalk

#16 OFFLINE   myomcia

myomcia
  • 25 postów
  • Dołączył: 16-11-2014
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 kwietnia 2015 - 13:23

witam forumowiczów,

jestem w trakcie składania silnika. Zakupiłem uszczelkę pod głowice i tak otwory w uszczelce są niekompletne (niektórych brakuje) i są niedopasowane do otworów w głowicy. Nie wiem czy to normalne, czy dorobić w uszczelce te otwory.
Proszę o radę, może to prosty temat dla niektórych ale pierwszy raz się z czymś takim spotkałem.
Poniżej foto

z góry dzięki

#17 OFFLINE   artek1602

artek1602
  • 54 postów
  • Dołączył: 26-08-2013
  • Skąd: Jarosław
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 kwietnia 2015 - 14:31

Reklamuj uszczelkę, ingerencja spowoduje jej osłabienie !

#18 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 kwietnia 2015 - 10:08

Reklamuj uszczelkę, ingerencja spowoduje jej osłabienie !


popieram ,



tylko nie tyle reklamuj a wymień na prawidłową , ta na foto perfidnie nie pasuje, nie tylko na tych brakujących otworach.
jak można nawet pomyśleć o wierceniu uszczelek? jeszcze pod głowicą. :dziura: