

Remont 2.5 DTI - koszty
#1
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2011 - 19:19
auto ogólnie słabe,coś stuka u dołu silnika przy 6-tym cylindrze,do pierwszych przymrozków auto pali ładnie czy ciepłe czy zimne,oberwana jedna świeca żarowa,silnik pracuje równo.
Ostatnio były błędy związane z ciśnieniem paliwa,wymieniłem pompkę pod fotelem,na chwilę było ok. a potem znowu błędy i od kilku dni nagle żadnego błędu.
Wymieniłem oba selenoidy(turbina,egr) i czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze.
Turbina po regeneracji,ale już ma delikatny luzik.
Dolotem idzie trochę oleju do kolektora,ale w silniku go nie ubywa,blaszki w kolektorze usunięte,ale nie wiem czy poprzedniemu właścicielowi one nie wpadły do silnika,bo jak wymieniałem kolektor to nie było wszystkich.
To chyba na tyle tej litanii,i teraz remontować ten motor,czy może szukać innego z osprzętem i jakie mogą być orientacyjne koszty remontu tego motoru?
#2
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2011 - 19:56
szlif wału, nowe panewki główne i korbowodowe, komplet uszczelek wraz z uszczelniaczami wału na obie strony (wszystkie victor reinz, uszczelka pod osłonę rozrządu oryginał BMW), sprawdzenie wtryskiwaczy, olej, filtry i nowy płyn chłodzący, rolki od napinacz paska głównego oraz rolki prowadzące (INA) koszt z robotą 4500, tyle mnie to wyniosło. Jak już chcesz się bawić wymieniaj pierścionki, zobacz jak panewki wyglądają główne i korbowodowe i koniecznie wtryski do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji i jazda dalejjakie mogą być orientacyjne koszty remontu tego motoru?
#3
OFFLINE
Napisany 31 sierpnia 2011 - 22:08
coś stuka u dołu silnika przy 6-tym cylindrze
Spróbuj prostego testu. Podczas pracy silnika zdejmuj konektory wtryskiwaczy od 6 do 1.
Przy każdym rozłączeniu zrób "steel test". Możliwe, że stuka wtryskiwacz.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#4
OFFLINE
Napisany 01 września 2011 - 06:22
#5
OFFLINE
Napisany 01 września 2011 - 18:56
Przy każdym rozłączeniu zrób "steel test".
Możecie mi wytłumaczyć po naszemu o co chodzi?
#6
OFFLINE
Napisany 01 września 2011 - 19:13
Możecie mi wytłumaczyć po naszemu o co chodzi?
Zaciągasz ręczny (hamulec pomocniczy;)), lewą nogą wciskasz mocno pedał hamulca (zasadniczego), dodajesz gazu max. do 2000 RPM.
Gdybyś poszukał:szukaj2:, na forum jest porada "jak i po co".
http://forum.omegakl...&highlight=test
http://forum.omegakl...highlight=stall
edit: stall test, nie steel test przepraszam za niezamierzoną pomyłkę.
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#7
OFFLINE
Napisany 02 września 2011 - 19:32
Po wizycie u mechanika nic nowego nie wynikło,powiedział że rozsądniej sprzedać auto z brakiem mocy i kupić inne,gdyż koszty mogą być wysokie,a jaki będzie wynik to nie ma pewności,chyba że się bardzo upieram to robimy.
#8
OFFLINE
Napisany 02 września 2011 - 20:28
sprawdź ciśnienie sprężania bo to może być kwestia regeneracji wtryskówWtryskiwacze odpinałem kolejno i jakby lepiej było po odłączeniu szóstego,stall test wykonałem i obroty dochodzą do ok.1800 RPM czyli wychodzi na to,że skrzynia dobra i problem tkwi po stronie motoru.
Po wizycie u mechanika nic nowego nie wynikło,powiedział że rozsądniej sprzedać auto z brakiem mocy i kupić inne,gdyż koszty mogą być wysokie,a jaki będzie wynik to nie ma pewności,chyba że się bardzo upieram to robimy.
#9
OFFLINE
Napisany 02 września 2011 - 21:11
jakby lepiej było po odłączeniu szóstego,
Stukanie było słychać??
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#10
OFFLINE
Napisany 02 września 2011 - 21:14
A jeżeli wtryski leją przelewami,to może być powód spadku mocy?
#11
OFFLINE
Napisany 02 września 2011 - 21:30
A jeżeli wtryski leją przelewami,to może być powód spadku mocy?
Może? Na pewno sporo koników odpłynie. Znam to z autopsji;)
Obecność korozji w Omedze, zadaje kłam powszechnej opinii, iż Opel robi gówniane samochody. A one z żelaza są zrobione, to rdzewieją
#12
OFFLINE
Napisany 02 września 2011 - 21:43
#13
OFFLINE
#14
OFFLINE
Napisany 06 września 2011 - 09:22

#15
OFFLINE
Napisany 13 września 2011 - 16:52
szlif wału, nowe panewki główne i korbowodowe, komplet uszczelek wraz z uszczelniaczami wału na obie strony (wszystkie victor reinz, uszczelka pod osłonę rozrządu oryginał BMW), sprawdzenie wtryskiwaczy, olej, filtry i nowy płyn chłodzący, rolki od napinacz paska głównego oraz rolki prowadzące (INA) koszt z robotą 4500, tyle mnie to wyniosło. Jak już chcesz się bawić wymieniaj pierścionki, zobacz jak panewki wyglądają główne i korbowodowe i koniecznie wtryski do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji i jazda dalej
Damian możesz mi teraz powiedzieć jak się spisuje autko? Oddałem autko i dobrych wieści raczej brak.Silnik nie ma kompresji tzn.26.17.?.19.24.12 na trzecim nie zmierzyli,bo świeca jest ukręcona.Mówią że albo blaszki pokrzywiły zawory i to jest powodem,albo cała reszta zmasakrowana.Teraz mam dylemat czy doprowadzić to auto do porządku czy dać sobie siana.Za tydzień mają mi powiedzieć co i jak dokładnie plus wstępny kosztorys.
Faktycznie do tego silnika uszczelka pod głowicę to koszt 1000zł?
Jeszcze jedno pytanie,bo właśnie mnie pytał znajomy czy robili próbę olejową,bo podobno ona może wykazać czy jest brak kompresji na tłokach,czy ucieka przez zawory.Mechanicy nic takiego nie mówili,poza tym że trzeba rozbierać dalej?Czy taką próbę powinni faktycznie wykonać?
#16
OFFLINE
Napisany 14 września 2011 - 05:46
po remoncie zrobiłem jakieś 5000 nawet się ścigałem na zlocie w żaganiu i wszystko jest OK, jeśli wał masz OK, znaczy pomiar nie wykaże owalu i nie będzie nadmiernie zużyty oraz tuleje będą w stanie dobrym bez rantów to rób silnik, bynajmniej będziesz wiedział co masz, tego typu silnik w dobrym stanie to koszt około 3000 PLN i w górę a i tak nie wiesz co w środku siedzi, bardziej bym stawiał na to że blaszki uszkodziły gniazda zaworowe, co do uszczelki to brednia numer uszczelki z victora reinza to 61-35005-10 to jest z dwoma otworami i kosztuje około 250 PLNDamian możesz mi teraz powiedzieć jak się spisuje autko? Oddałem autko i dobrych wieści raczej brak.Silnik nie ma kompresji tzn.26.17.?.19.24.12 na trzecim nie zmierzyli,bo świeca jest ukręcona.Mówią że albo blaszki pokrzywiły zawory i to jest powodem,albo cała reszta zmasakrowana.Teraz mam dylemat czy doprowadzić to auto do porządku czy dać sobie siana.Za tydzień mają mi powiedzieć co i jak dokładnie plus wstępny kosztorys.
Faktycznie do tego silnika uszczelka pod głowicę to koszt 1000zł?
tak faktycznie będziesz wiedział czy to dół czy góraCzy taką próbę powinni faktycznie wykonać?