

pytania przed zakupem
#1
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2011 - 10:40
Jestem tu nowy z racji zamiaru zakupu omegi, na wstepie witam kolegów.
Mam prosbe o wstepną ocene auta i ewentualne podpowiedzi na co zwrócic uwagę przy ogledznach.
dotyczy tego auta http://otomoto.pl/op...-C20240851.html
ile wytrzyma silnik 2.0 16v bo ten mysle że moze zbliżać sie do 500 tyś. biorac pod uwage wiek i wyjazdy do holandii obecnego własciciela.
ogólnie ze zdięc przyciągneła moja uwage, ale nie wiem ile te silnki sa wstanie polatać
pozdrawiam
#2
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2011 - 11:21
We wnętrzu kierka solidnie starta i mieszki również zużyte, więc nie wiem czy aby na pewno 240000 km ;]
Aha i tradycyjnie jak to na tym forum, chcę Ci powiedzieć, że w tej cenie nie oczekuj samochodu w idealnym stanie. Zawsze coś będzie do zrobienia i pal sześć jak mają to być jakieś płyny, filtry. Gorzej jak trzeba będzie coś poważniejszego zrobić

Ot tyle cóż ja mogę na tą chwilę powiedzieć nt. tego samochodu.
P.S Aha i pomijam fakt, że z przodu nie ma zaślepki na hak holowniczy, gdyż w Polsce ludzi chyba porypało... Kradną to na potęgę, sam kiedyś tego doświadczyłem

#3
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2011 - 11:52
co do przebiegu to jestem swiadomy ze do 2008 roku (przyjadu do polski) auto pewnie miało juz 300 tys. do tego ok 2,5 roku (bo tyle ma instalacja lpg) słuzy na dojazdy do holandii, zakładając dwie wizyty na miesiac, daje nam kolejne ok 150 tys.
stąd moje pytanie ile te slinki są wstanie wytrzymac zanim powiedzą amen

Pocieszeniem jest tylko to ze sa to raczej długie dystanse (mniej zameczające silnik-jak sadze) i regularna wymiana eksploatacyjnych cześci.
a co do zślepki to pierwsze co mi przyszło do głowy, ze niedawno był taszczony i reanimowany na sztukę, do sprzedazy, ale to juz moja wybujała wyobraźnia.
Pozdrawiam
#4
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2011 - 11:59
Tu sie czasem mozna bardzo zdziwic...i regularna wymiana eksploatacyjnych cześci.
To zalezy od dbania i sposobu uzytkowania. Generalnie nie ma reguly ale na "ksiezyc" i kawalek drogi powrotnej wystarczyile te silniki są wstanie wytrzymac zanim powiedzą amen

Jak chcesz silnik ktory bedzie jezdzil i jezdzil to szukaj 2.0 8V.
#5
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2011 - 12:50
Zaślepką się nie przejmuj. Po miesiącu od kupienia Omegi, zginęły dwie, przednia i tylnia, i to w biały dzień, bo na wieczór Omega do garażu wjeżdzała.Dzięki cimek 757 za uwagi,
co do przebiegu to jestem swiadomy ze do 2008 roku (przyjadu do polski) auto pewnie miało juz 300 tys. do tego ok 2,5 roku (bo tyle ma instalacja lpg) słuzy na dojazdy do holandii, zakładając dwie wizyty na miesiac, daje nam kolejne ok 150 tys.
stąd moje pytanie ile te slinki są wstanie wytrzymac zanim powiedzą amen![]()
Pocieszeniem jest tylko to ze sa to raczej długie dystanse (mniej zameczające silnik-jak sadze) i regularna wymiana eksploatacyjnych cześci.
a co do zślepki to pierwsze co mi przyszło do głowy, ze niedawno był taszczony i reanimowany na sztukę, do sprzedazy, ale to juz moja wybujała wyobraźnia.
Pozdrawiam
#6
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2011 - 04:43
Sprzedając rok temu VB miała 350 kkm rzeczywistego przebiegu a wygląd kierownicy i lewarka, w porównaniu do tej omegi, to nówka sztuka. Dlatego myślę, że ma najechane już sporo więcej. Wizualnie najgorsza nie jest, lecz zwróciłbym baczniejszą uwagę na silnik i elementy podwozia, mogą być wysłużone.
#7
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2011 - 08:43
Jeszcze prosba: Przebieg ma spory, a na oględiznach bede zdany chyba tylko na siebie, z blachą jakoś sobie powinienem poradzić (zgodnie z poradnikiem zmieszczonym na forum), o stanie zawieszenia z grubsza dowiem sie na stacji diagnostycznej.
Najwiekszy problem to o cena stanu silnika i tu pytanie:
- na co zwrócic uwage, przy uruchamianiu, gdy silnik pracuje, nabiera obrotów ?(pozatym ze ma być równo, płynnie i bez nadmiernego hałasu)
- wycieki gdzie poważna (kosztowna) sprawa gdzie nie ?
- jak prawdzić stan mostu (jaki luz moze mieć wał - lewo, prawo) ?
- czy mozna jakos wykluczć walnieta uszczelke pod głowicą - kończącą sie
Pytam odnośnie omegi, ale jeśli napiszecie ogólne o których juz słyszałem to tez ok, wiedza nie boli

#8
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2011 - 09:06
Najlepiej by bylo jakbys odpalil go jako "pierwszy" danego dnia - na zimnym silniku bedzie dobrze slychac klepanie popychaczy (jezeli wystepuje), nieszczelnosc na kolektorze wydechowym (lubia pekac, urywaja sie szpilki od kolektora) oraz czy nie bedzie "porannego" niebieskiego dymka swiadczacego o kiepskich uszczelniaczach zaworowych. Silnik powinien wchodzic na obroty bez zastanowien i zadlawiania sie i na benie i na LPG. Jak juz sie nagrzeje to wyjmij bagnet i zobacz czy nie bedzie kopcil.na co zwrócic uwage
- tylny uszczelniacz walu korbowego - olej na laczeniu skrzyni i silnika - uszczelniacz grosze, ale trzeba skrzynie sciagac.wycieki gdzie poważna (kosztowna) sprawa gdzie nie
- wycieki z pomiedzy pompy oleju i bloku
- w pozostalych miejscach wycieki latwe i tanie do usuniecia
Test na obecnosc CO w plynie chlodniczym.czy mozna jakos wykluczć walnieta uszczelke pod głowicą - kończącą sie
Na wale nie powinno byc wyczuwalnego luzu. Moze sie zdarzyc ze bedzie minimalny na wewnetrznych przegubach polosi.jak prawdzić stan mostu (jaki luz moze mieć wał - lewo, prawo)
Jezeli sie zdecydujesz na to auto z linka to sie targuj.
Na dzien dobry masz lampy do wymiany - zmatowiale klosze i po ciemku za duzo nie bedziesz widzial.
#9
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2011 - 09:19
targować się powinien zawsze :tank:Jezeli sie zdecydujesz na to auto z linka to sie targuj.
#10
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2011 - 09:33
#11
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2011 - 09:44
To oczywista oczywistosctargować się powinien zawsze


#12
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2011 - 10:16
Między czasie pojawiło sie jeszcze to :http://otomoto.pl/opel-omega-C20387144.html
Co sadzicie ?
Troche niska cena jak na 98 i jeszcze olej w skrzyni, wspomaganiu i moście wymieniony że o płynach nie wspomne

Maska jest innego koloru czy to tylko cień?
a targować sie będę, jak najbardziej, ucze sie od Teścia bo ma spore osiagniecia w tym temacie

#13
OFFLINE
Napisany 26 sierpnia 2011 - 10:50
ta 95 to troche za wysoka cena.. nie zapominaj ze to ma juz 16 lat... ta 98 wyglada dobrze i cena taka w miare mysle ze powinienes sie zainteresowac bardziej ta srebrna, przede wszystkim trzeba jechac obejrzec na wlasne oczy i nie gdybac za wieleCenne rady, dzięki
Między czasie pojawiło sie jeszcze to :http://otomoto.pl/op...-C20387144.html
Co sadzicie ?
Troche niska cena jak na 98 i jeszcze olej w skrzyni, wspomaganiu i moście wymieniony że o płynach nie wspomne:D
Maska jest innego koloru czy to tylko cień?
a targować sie będę, jak najbardziej, ucze sie od Teścia bo ma spore osiagniecia w tym temacie