Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

pytania przed zakupem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
12 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Johnny Rockets

Johnny Rockets
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-08-2011

Napisany 25 sierpnia 2011 - 10:40

Witam.
Jestem tu nowy z racji zamiaru zakupu omegi, na wstepie witam kolegów.
Mam prosbe o wstepną ocene auta i ewentualne podpowiedzi na co zwrócic uwagę przy ogledznach.
dotyczy tego auta http://otomoto.pl/op...-C20240851.html

ile wytrzyma silnik 2.0 16v bo ten mysle że moze zbliżać sie do 500 tyś. biorac pod uwage wiek i wyjazdy do holandii obecnego własciciela.

ogólnie ze zdięc przyciągneła moja uwage, ale nie wiem ile te silnki sa wstanie polatać
pozdrawiam

#2 OFFLINE   cimek757

cimek757
  • 254 postów
  • Dołączył: 15-08-2010
  • Skąd: Głuchołazy
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 25 sierpnia 2011 - 11:21

Coś moncone było z tylnym zderzakiem, bo nie widać tej "chromowanej" listewki na całej długości zderzaka.
We wnętrzu kierka solidnie starta i mieszki również zużyte, więc nie wiem czy aby na pewno 240000 km ;]
Aha i tradycyjnie jak to na tym forum, chcę Ci powiedzieć, że w tej cenie nie oczekuj samochodu w idealnym stanie. Zawsze coś będzie do zrobienia i pal sześć jak mają to być jakieś płyny, filtry. Gorzej jak trzeba będzie coś poważniejszego zrobić :)
Ot tyle cóż ja mogę na tą chwilę powiedzieć nt. tego samochodu.

P.S Aha i pomijam fakt, że z przodu nie ma zaślepki na hak holowniczy, gdyż w Polsce ludzi chyba porypało... Kradną to na potęgę, sam kiedyś tego doświadczyłem :(

#3 OFFLINE   Johnny Rockets

Johnny Rockets
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-08-2011

Napisany 25 sierpnia 2011 - 11:52

Dzięki cimek 757 za uwagi,
co do przebiegu to jestem swiadomy ze do 2008 roku (przyjadu do polski) auto pewnie miało juz 300 tys. do tego ok 2,5 roku (bo tyle ma instalacja lpg) słuzy na dojazdy do holandii, zakładając dwie wizyty na miesiac, daje nam kolejne ok 150 tys.

stąd moje pytanie ile te slinki są wstanie wytrzymac zanim powiedzą amen :)

Pocieszeniem jest tylko to ze sa to raczej długie dystanse (mniej zameczające silnik-jak sadze) i regularna wymiana eksploatacyjnych cześci.
a co do zślepki to pierwsze co mi przyszło do głowy, ze niedawno był taszczony i reanimowany na sztukę, do sprzedazy, ale to juz moja wybujała wyobraźnia.

Pozdrawiam

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2011 - 11:59

i regularna wymiana eksploatacyjnych cześci.

Tu sie czasem mozna bardzo zdziwic...

ile te silniki są wstanie wytrzymac zanim powiedzą amen

To zalezy od dbania i sposobu uzytkowania. Generalnie nie ma reguly ale na "ksiezyc" i kawalek drogi powrotnej wystarczy :p
Jak chcesz silnik ktory bedzie jezdzil i jezdzil to szukaj 2.0 8V.

#5 OFFLINE   Shen

Shen

    Młody Omaniak

  • 103 postów
  • Dołączył: 13-05-2011

Napisany 25 sierpnia 2011 - 12:50

Dzięki cimek 757 za uwagi,
co do przebiegu to jestem swiadomy ze do 2008 roku (przyjadu do polski) auto pewnie miało juz 300 tys. do tego ok 2,5 roku (bo tyle ma instalacja lpg) słuzy na dojazdy do holandii, zakładając dwie wizyty na miesiac, daje nam kolejne ok 150 tys.

stąd moje pytanie ile te slinki są wstanie wytrzymac zanim powiedzą amen :)

Pocieszeniem jest tylko to ze sa to raczej długie dystanse (mniej zameczające silnik-jak sadze) i regularna wymiana eksploatacyjnych cześci.
a co do zślepki to pierwsze co mi przyszło do głowy, ze niedawno był taszczony i reanimowany na sztukę, do sprzedazy, ale to juz moja wybujała wyobraźnia.

Pozdrawiam

Zaślepką się nie przejmuj. Po miesiącu od kupienia Omegi, zginęły dwie, przednia i tylnia, i to w biały dzień, bo na wieczór Omega do garażu wjeżdzała.

#6 OFFLINE   witas1979

witas1979
  • 72 postów
  • Dołączył: 22-01-2010
  • Skąd: Luboń

Napisany 26 sierpnia 2011 - 04:43

Pokonywałem tę samą trasę moim poprzednim samochodem VB w dieslu. Trochę kilometrów jest do pokonania, ale głównie autostradami ze stałą prędkością także jest to mniej męczące dla silnika i całego auta niż tłuczenie po mieście.
Sprzedając rok temu VB miała 350 kkm rzeczywistego przebiegu a wygląd kierownicy i lewarka, w porównaniu do tej omegi, to nówka sztuka. Dlatego myślę, że ma najechane już sporo więcej. Wizualnie najgorsza nie jest, lecz zwróciłbym baczniejszą uwagę na silnik i elementy podwozia, mogą być wysłużone.

#7 OFFLINE   Johnny Rockets

Johnny Rockets
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-08-2011

Napisany 26 sierpnia 2011 - 08:43

Dzieki za odpowiedzi,

Jeszcze prosba: Przebieg ma spory, a na oględiznach bede zdany chyba tylko na siebie, z blachą jakoś sobie powinienem poradzić (zgodnie z poradnikiem zmieszczonym na forum), o stanie zawieszenia z grubsza dowiem sie na stacji diagnostycznej.

Najwiekszy problem to o cena stanu silnika i tu pytanie:
- na co zwrócic uwage, przy uruchamianiu, gdy silnik pracuje, nabiera obrotów ?(pozatym ze ma być równo, płynnie i bez nadmiernego hałasu)
- wycieki gdzie poważna (kosztowna) sprawa gdzie nie ?
- jak prawdzić stan mostu (jaki luz moze mieć wał - lewo, prawo) ?
- czy mozna jakos wykluczć walnieta uszczelke pod głowicą - kończącą sie

Pytam odnośnie omegi, ale jeśli napiszecie ogólne o których juz słyszałem to tez ok, wiedza nie boli :)

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2011 - 09:06

na co zwrócic uwage

Najlepiej by bylo jakbys odpalil go jako "pierwszy" danego dnia - na zimnym silniku bedzie dobrze slychac klepanie popychaczy (jezeli wystepuje), nieszczelnosc na kolektorze wydechowym (lubia pekac, urywaja sie szpilki od kolektora) oraz czy nie bedzie "porannego" niebieskiego dymka swiadczacego o kiepskich uszczelniaczach zaworowych. Silnik powinien wchodzic na obroty bez zastanowien i zadlawiania sie i na benie i na LPG. Jak juz sie nagrzeje to wyjmij bagnet i zobacz czy nie bedzie kopcil.

wycieki gdzie poważna (kosztowna) sprawa gdzie nie

- tylny uszczelniacz walu korbowego - olej na laczeniu skrzyni i silnika - uszczelniacz grosze, ale trzeba skrzynie sciagac.
- wycieki z pomiedzy pompy oleju i bloku
- w pozostalych miejscach wycieki latwe i tanie do usuniecia

czy mozna jakos wykluczć walnieta uszczelke pod głowicą - kończącą sie

Test na obecnosc CO w plynie chlodniczym.

jak prawdzić stan mostu (jaki luz moze mieć wał - lewo, prawo)

Na wale nie powinno byc wyczuwalnego luzu. Moze sie zdarzyc ze bedzie minimalny na wewnetrznych przegubach polosi.

Jezeli sie zdecydujesz na to auto z linka to sie targuj.
Na dzien dobry masz lampy do wymiany - zmatowiale klosze i po ciemku za duzo nie bedziesz widzial.

#9 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 sierpnia 2011 - 09:19

Jezeli sie zdecydujesz na to auto z linka to sie targuj.

targować się powinien zawsze :tank:

#10 OFFLINE   basti35

basti35
  • 41 postów
  • Dołączył: 07-08-2011
  • Skąd: Zabrze
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2011 - 09:33

witaj sprawdz tez tylny most bo z nich wycieka olej nie jest to wielka koszt ale most bez oleju moze pokrzyzowac twoje plany i do tego koszt. A po za tym w opisie pisze ze sa ksenony nie prawda sa tam lampy soczewkowe na H1 i H7 . Aha i ten stan licznika ja mam swoja omcie i ma przejechane 240 tys.km i to jeszcze 3 lata stala w stodole bo znajomy siedzial zagranica zanim mi ja sprzedal Niech ci spusci do 4000

#11 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2011 - 09:44

targować się powinien zawsze

To oczywista oczywistosc :p A tu sie mozna duzo urwac wiec stad ta uwaga :D

#12 OFFLINE   Johnny Rockets

Johnny Rockets
  • 4 postów
  • Dołączył: 23-08-2011

Napisany 26 sierpnia 2011 - 10:16

Cenne rady, dzięki

Między czasie pojawiło sie jeszcze to :http://otomoto.pl/opel-omega-C20387144.html
Co sadzicie ?

Troche niska cena jak na 98 i jeszcze olej w skrzyni, wspomaganiu i moście wymieniony że o płynach nie wspomne :D:D
Maska jest innego koloru czy to tylko cień?

a targować sie będę, jak najbardziej, ucze sie od Teścia bo ma spore osiagniecia w tym temacie ;)

#13 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2011 - 10:50

Cenne rady, dzięki

Między czasie pojawiło sie jeszcze to :http://otomoto.pl/op...-C20387144.html
Co sadzicie ?

Troche niska cena jak na 98 i jeszcze olej w skrzyni, wspomaganiu i moście wymieniony że o płynach nie wspomne :D:D
Maska jest innego koloru czy to tylko cień?

a targować sie będę, jak najbardziej, ucze sie od Teścia bo ma spore osiagniecia w tym temacie ;)

ta 95 to troche za wysoka cena.. nie zapominaj ze to ma juz 16 lat... ta 98 wyglada dobrze i cena taka w miare mysle ze powinienes sie zainteresowac bardziej ta srebrna, przede wszystkim trzeba jechac obejrzec na wlasne oczy i nie gdybac za wiele