Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego płyn podniusł się pod sam korek!!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mikii0077

mikii0077
  • 28 postów
  • Dołączył: 12-07-2009
  • Skąd: Olkusz

Napisany 22 sierpnia 2011 - 13:19

Gdy auto było zimne, płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym było jakies 20% Przed dolaniem jednak odpaliłemi płyn podniósł sie do połowy zbiorniczka. Więc zgasiłem auto odkręciłem korek i wtedy płyn podniósł się pod sam korek. Może to być oznaka uszkodzonej uszczelki pod głowicą?

sory za tego błęda ort w temacie;P

#2 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 sierpnia 2011 - 14:20

jak byś kiedyś poczytał sobie o układzie chłodzenia to byś wiedział że w Omedze panuje ciśnienie 1,5-1,6 bar czyli wyższe jak atmosferyczne, a to po to by wrzenie płynu w chłodnicy było wyższe niż 90*, reasumując normalne zjawisko jak się odkręca korek na ciepłym silniku, po drugie jak masz zimny silnik to płynu ma być do zgrzewu, ale jeśli na zimnym silniku odkręcając korek od razu wali Ci płyn do góry no to niestety UPG podziękowała za współpracę...

#3 OFFLINE   szczygielek

szczygielek

    Dźwięk v6 uzależnia

  • 32 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: W domu

Napisany 22 sierpnia 2011 - 14:41

ty lepiej na gorącym nie odkręcaj bo dostaniesz ze 120st w oczy :p
Jeżeli płyn nie wystrzelił a na blacie było 90st to bym sie zastanawiał że cos nie tak.

#4 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 sierpnia 2011 - 21:52

ty lepiej na gorącym nie odkręcaj bo dostaniesz ze 120st w oczy


To nie polonez . Po zalaniu miałem za duzo i w czasie upałów - powoli odkręcając korek -nadmiar płynu wycieka ( lałem pod sam korek ) . Prawie rozsadziło zbiornik wyrównawczy.

#5 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 sierpnia 2011 - 21:17

lałem pod sam korek

:masakra:
Człowieku no to masz odpowiedz. Tak sie nie robi.A tak na marginesie sprawdz czy twój korek wogóle jest sprawny,tzn czy upuszcza nadmiar cisnienia z układu.

#6 OFFLINE   Antares

Antares

    Wojtek

  • 175 postów
  • Dołączył: 18-04-2010
  • Skąd: Gliwice\Tarnowskie Góry

Napisany 25 sierpnia 2011 - 14:26

Leje się na zimnym połowę zbiornika wyrównawczego - do zgrzewu. Wtedy jest ok. I pamiętać o BHP do jasnej ...... . Przynajmniej rękawiczki...

#7 OFFLINE   szczygielek

szczygielek

    Dźwięk v6 uzależnia

  • 32 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: W domu

Napisany 27 sierpnia 2011 - 11:10

To nie polonez . Po zalaniu miałem za duzo i w czasie upałów - powoli odkręcając korek -nadmiar płynu wycieka ( lałem pod sam korek ) . Prawie rozsadziło zbiornik wyrównawczy.



Hallo kolego...tu nie chodzi o poloneza,cinquecento czy inne badziewie.

Ja przytoczyłem pewną tezę.

Nie wiesz że płyn (może być woda) ma późniejsze wrzenie pod ciśnieniem.?

Jak jest ciśnienie w układzie(zamknięty korek) to woda ma 90st.
Ale jak go odkręcisz i spadnie ciśnienie to natychmiast temp skacze do ok 120st.dla tego właśnie należy uważać przy odkręcaniu korka(zwróć uwagę co masz napisane na korku).:o

#8 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2011 - 11:40

Jak jest ciśnienie w układzie(zamknięty korek) to woda ma 90st.
Ale jak go odkręcisz i spadnie ciśnienie to natychmiast temp skacze do ok 120st.dla tego właśnie należy uważać przy odkręcaniu korka(zwróć uwagę co masz napisane na korku).

coś pokręciłeś kolego... poczytaj to zagadnienie ---> http://pl.wikipedia....rzenie_(fizyka)

i mogę Cię zapewnić że przy zmianie ciśnienia płyny się nie rozgrzewają :masakra:

#9 OFFLINE   vertix

vertix
  • 822 postów
  • Dołączył: 11-12-2010
  • Skąd: Pyrzyce
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 sierpnia 2011 - 13:12

Ja przytoczyłem pewną tezę.


A ja praktykę. We wcześniejszych autkach bałem się p o l u z o w a ć korek , bo buchała para . W złomedze , nie miałem z tym problemu i tyle. Wcześniej myślałem , że mam zamulony układ i go płukałem ( z tąd ten zbiornik wyrównawczy ). Okazało się , że wentylator mi się włącza tylko jak włączę klimę ( z rozgryzieniem tego problemu pewnie mi trochę zejdzie )

#10 OFFLINE   szczygielek

szczygielek

    Dźwięk v6 uzależnia

  • 32 postów
  • Dołączył: 15-06-2011
  • Skąd: W domu

Napisany 28 sierpnia 2011 - 12:26

no właśnie nic nie pokręciłem.
płyn pod ciśnieniem ma wyższą temp wrzenia.
przymijmy.
zagrzałeś silnik.
otwierasz maskę.
cos tam sie dzieje w zbiorniku wyrównawczym.słyszysz i czujesz glikol..
ale płyn nie wypływa.
odkręcasz korek i chlas dostajesz w twarz z płynu!
Dla czego?
bo go rozprężyłeś,dostał ciśnienie atmosferyczne.
Oczywiście nie mówię tutaj a sparciałych wężach gdzie to one puszczają pierwsze.Nie wiem jak to u ciebie wychodzi,ale układ zawsze powinien być szczelny.
Jeżeli nie ma psssst to masz układ chłodzenia do d..py,ale nie przejmuj się właśnie dzięki takim jak ty można kupić na allegro części do silnika. :D

#11 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2011 - 12:35

Ale jak go odkręcisz i spadnie ciśnienie to natychmiast temp skacze do ok 120st.

mnie chodziło o to zdanie, a z niego wynika że po obniżeniu ciśnienia (odkręcenie korka) temperatura płynu z 90*C podnosi się do 120*C co jest całkowitą bzdurą... To są Twoje słowa (w piśmie)

teraz jak jak bardziej poprawnie to jest opisane...

#12 OFFLINE   kadziore

kadziore
  • 5 postów
  • Dołączył: 28-08-2011

Napisany 28 sierpnia 2011 - 12:44

powiem tak. zagrzejcie auto na maksa. wlaczy sie wentyator. po jego wylaczeniu mozna smialo odkrecac korek od zbiorniczka. mowie tu o oplu. jesli caly uklad jest sprawny to woda/plyn nie ma prawa wystrzelic.

szczygielek widze ze ty i tutaj :)
przepraszam za OT

#13 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 sierpnia 2011 - 12:55

powiem tak. zagrzejcie auto na maksa. wlaczy sie wentyator. po jego wylaczeniu mozna smialo odkrecac korek od zbiorniczka. mowie tu o oplu. jesli caly uklad jest sprawny to woda/plyn nie ma prawa wystrzelic.

szczygielek widze ze ty i tutaj :)
przepraszam za OT


to sobie odkręcaj w swoim oplu i nie radzę tego robic innym.
Albo się poparzysz albo silnik rozwalisz.
A jeśli Twój silnik nie trzyma ciśnienia to szukaj nieszczelności.

#14 OFFLINE   kadziore

kadziore
  • 5 postów
  • Dołączył: 28-08-2011

Napisany 28 sierpnia 2011 - 16:01

to sobie odkręcaj w swoim oplu i nie radzę tego robic innym.
Albo się poparzysz albo silnik rozwalisz.
A jeśli Twój silnik nie trzyma ciśnienia to szukaj nieszczelności.


kto ci sie poparzy? czyli wszystkie auta ktore maja elektryczny silnik od wentylatora i ktore ja robilem maja nieszczelny uklad i im rozwalilem silnik?
ta jasne:jump:

#15 OFFLINE   altar3

altar3
  • 23 postów
  • Dołączył: 18-03-2010
  • Skąd: D.G.

Napisany 28 sierpnia 2011 - 21:43

nie kolego to znaczy że w układzie panuje ciśnienie dopuki płyn nie wystygnie, wtedy ciśnienie w układzie spada, wentylator wyłącza się koło 95*C, ciśnienie jeszcze nie spadnie co powinno spowodować wyplucie wody po odkręceniu korka. Nie powinno to być niebezpieczne dla silnika jeśli nie pracyje, choć może troche groźić poparzeniem.

#16 OFFLINE   kadziore

kadziore
  • 5 postów
  • Dołączył: 28-08-2011

Napisany 29 sierpnia 2011 - 20:35

to jak ktos ma vw to proponuje odkrecic korek nawet po dobie jak auto stoi.
nadal bedzie tam cisnienie.
silnika napewno sie nie rozwali odkrecajac korek na goracym silniku.
a jezeli po wylaczeniu sie wentylatora odkrecimy korek rowniez nic sie nie stanie.
nie w jednym aucie tak robilem.
zreszta nie tylko ja.
i nie mowie tu o gwaltownym odkreceniu korka.

#17 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 sierpnia 2011 - 07:19

silnika napewno sie nie rozwali odkrecajac korek na goracym silniku.

moze pęknąć blok lub głowica.
Odkręcając korek momentalnie zwiększa się temperatura płynu i taki skok nie jest bezpieczny dla silnika.

#18 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 sierpnia 2011 - 09:34

moze pęknąć blok lub głowica.
Odkręcając korek momentalnie zwiększa się temperatura płynu i taki skok nie jest bezpieczny dla silnika.



odkręcając korek zmniejsza się ciśnienie w układzie. Zmniejszenie ciśnienia powoduje spadek a nie wzrost temperatury.