

Po odkręceniu korka od zbiorniczka wyrównawczego płyn podniusł się pod sam korek!!!
#1
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2011 - 13:19
sory za tego błęda ort w temacie;P
#2
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2011 - 14:20
#3
OFFLINE
Napisany 22 sierpnia 2011 - 14:41

Jeżeli płyn nie wystrzelił a na blacie było 90st to bym sie zastanawiał że cos nie tak.
#4
OFFLINE
Napisany 23 sierpnia 2011 - 21:52
ty lepiej na gorącym nie odkręcaj bo dostaniesz ze 120st w oczy
To nie polonez . Po zalaniu miałem za duzo i w czasie upałów - powoli odkręcając korek -nadmiar płynu wycieka ( lałem pod sam korek ) . Prawie rozsadziło zbiornik wyrównawczy.
#5
OFFLINE
Napisany 24 sierpnia 2011 - 21:17
lałem pod sam korek

Człowieku no to masz odpowiedz. Tak sie nie robi.A tak na marginesie sprawdz czy twój korek wogóle jest sprawny,tzn czy upuszcza nadmiar cisnienia z układu.
#6
OFFLINE
Napisany 25 sierpnia 2011 - 14:26
#7
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2011 - 11:10
To nie polonez . Po zalaniu miałem za duzo i w czasie upałów - powoli odkręcając korek -nadmiar płynu wycieka ( lałem pod sam korek ) . Prawie rozsadziło zbiornik wyrównawczy.
Hallo kolego...tu nie chodzi o poloneza,cinquecento czy inne badziewie.
Ja przytoczyłem pewną tezę.
Nie wiesz że płyn (może być woda) ma późniejsze wrzenie pod ciśnieniem.?
Jak jest ciśnienie w układzie(zamknięty korek) to woda ma 90st.
Ale jak go odkręcisz i spadnie ciśnienie to natychmiast temp skacze do ok 120st.dla tego właśnie należy uważać przy odkręcaniu korka(zwróć uwagę co masz napisane na korku).

#8
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2011 - 11:40
coś pokręciłeś kolego... poczytaj to zagadnienie ---> http://pl.wikipedia....rzenie_(fizyka)Jak jest ciśnienie w układzie(zamknięty korek) to woda ma 90st.
Ale jak go odkręcisz i spadnie ciśnienie to natychmiast temp skacze do ok 120st.dla tego właśnie należy uważać przy odkręcaniu korka(zwróć uwagę co masz napisane na korku).
i mogę Cię zapewnić że przy zmianie ciśnienia płyny się nie rozgrzewają

#9
OFFLINE
Napisany 27 sierpnia 2011 - 13:12
Ja przytoczyłem pewną tezę.
A ja praktykę. We wcześniejszych autkach bałem się p o l u z o w a ć korek , bo buchała para . W złomedze , nie miałem z tym problemu i tyle. Wcześniej myślałem , że mam zamulony układ i go płukałem ( z tąd ten zbiornik wyrównawczy ). Okazało się , że wentylator mi się włącza tylko jak włączę klimę ( z rozgryzieniem tego problemu pewnie mi trochę zejdzie )
#10
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2011 - 12:26
płyn pod ciśnieniem ma wyższą temp wrzenia.
przymijmy.
zagrzałeś silnik.
otwierasz maskę.
cos tam sie dzieje w zbiorniku wyrównawczym.słyszysz i czujesz glikol..
ale płyn nie wypływa.
odkręcasz korek i chlas dostajesz w twarz z płynu!
Dla czego?
bo go rozprężyłeś,dostał ciśnienie atmosferyczne.
Oczywiście nie mówię tutaj a sparciałych wężach gdzie to one puszczają pierwsze.Nie wiem jak to u ciebie wychodzi,ale układ zawsze powinien być szczelny.
Jeżeli nie ma psssst to masz układ chłodzenia do d..py,ale nie przejmuj się właśnie dzięki takim jak ty można kupić na allegro części do silnika.

#11
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2011 - 12:35
mnie chodziło o to zdanie, a z niego wynika że po obniżeniu ciśnienia (odkręcenie korka) temperatura płynu z 90*C podnosi się do 120*C co jest całkowitą bzdurą... To są Twoje słowa (w piśmie)Ale jak go odkręcisz i spadnie ciśnienie to natychmiast temp skacze do ok 120st.
teraz jak jak bardziej poprawnie to jest opisane...
#12
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2011 - 12:44
szczygielek widze ze ty i tutaj

przepraszam za OT
#13
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2011 - 12:55
powiem tak. zagrzejcie auto na maksa. wlaczy sie wentyator. po jego wylaczeniu mozna smialo odkrecac korek od zbiorniczka. mowie tu o oplu. jesli caly uklad jest sprawny to woda/plyn nie ma prawa wystrzelic.
szczygielek widze ze ty i tutaj
przepraszam za OT
to sobie odkręcaj w swoim oplu i nie radzę tego robic innym.
Albo się poparzysz albo silnik rozwalisz.
A jeśli Twój silnik nie trzyma ciśnienia to szukaj nieszczelności.
#14
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2011 - 16:01
to sobie odkręcaj w swoim oplu i nie radzę tego robic innym.
Albo się poparzysz albo silnik rozwalisz.
A jeśli Twój silnik nie trzyma ciśnienia to szukaj nieszczelności.
kto ci sie poparzy? czyli wszystkie auta ktore maja elektryczny silnik od wentylatora i ktore ja robilem maja nieszczelny uklad i im rozwalilem silnik?
ta jasne:jump:
#15
OFFLINE
Napisany 28 sierpnia 2011 - 21:43
#16
OFFLINE
Napisany 29 sierpnia 2011 - 20:35
nadal bedzie tam cisnienie.
silnika napewno sie nie rozwali odkrecajac korek na goracym silniku.
a jezeli po wylaczeniu sie wentylatora odkrecimy korek rowniez nic sie nie stanie.
nie w jednym aucie tak robilem.
zreszta nie tylko ja.
i nie mowie tu o gwaltownym odkreceniu korka.
#17
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2011 - 07:19
moze pęknąć blok lub głowica.silnika napewno sie nie rozwali odkrecajac korek na goracym silniku.
Odkręcając korek momentalnie zwiększa się temperatura płynu i taki skok nie jest bezpieczny dla silnika.
#18
OFFLINE
Napisany 30 sierpnia 2011 - 09:34
moze pęknąć blok lub głowica.
Odkręcając korek momentalnie zwiększa się temperatura płynu i taki skok nie jest bezpieczny dla silnika.
odkręcając korek zmniejsza się ciśnienie w układzie. Zmniejszenie ciśnienia powoduje spadek a nie wzrost temperatury.